Berlínské letiště zavírá jeden terminál, nejméně na rok. Kvůli slabé poptávce
Letiště Willyho Brandta. Foto: BER
Berlínské letiště čeká příští rok maximálně 30 % cestujících před koronavirovou krizí.
Berlínské letiště čeká příští rok maximálně 30 % cestujících před koronavirovou krizí.
A jak pak je na tom to bombastické nové letiště v Istanbulu? To musí taky být dost nevyužité.
Proč až od března? Pro Čechy, kteří tam jezdí autem, je to skvělá zpráva, odpadnou přesuny mezi T1 a T5, pokud člověk odlétá z jednoho a přilétá na druhý.
Jára Cimrman by měl konečně radost. Otevřel si letiště u silnice. A nechodili mu tam lidé!
Tak jej zase zavřel…
Po silnicích se hlavně opět rozjede Flixbus. Zatím od 17. 12. do 11. 1. příštího roku.
Pár sockabusů to nevythne …
A po Tegelu tímto definitivně skončil i Schönefeld.
Souhlas – jednotka docasnosti uzavreni terminalu 5 (tedy byvsiho SXF) bude jeden furt…to uz neotevrou. Novy terminal bude pravdepodobne na dlouha leta bohate stacit.
Od ledna zde též uzavřou Letiště notorika Havla.
To víš, že jo, soudruhu.
Franto ty si opravdu Jouda.
Tisíckrát lepší notorik Havel než notorik Zeman.
No, myslím, že by poptávka i docela byla (i když zřejmě ne v původním rozsahu), nebýt cestovních omezení mezi jednotlivými státy. Snad se od letního letového řádu domluví Unie na nějakém jednotném systému, ať se usnadní cestování alespoň v rámci Evropy.
Ano, s tím se dá než souhlasit. Ostatně včera se k tomu vyjádřil Varádi z Wizzairu, když při svém vystoupení na konferenci Routes Reconnected konstatoval: „létáme do 46 zemí a za celých 8 měsíců (pandemie) jsem nezaznamenal dva státy, které by zavedly shodná opatření“. A v tom je bohužel celá mizérie.
Problém je, že EU je politicko obchodní uskupení, zdravotní politiku nechává naprosto volně na jednotlivých členech. Jistě by se dala vymyslet společná „epidemická“ politika, ale to je na dlouhá jednání a protesty typu klanu Václavů Klausů, že nám zase berou suverenitu. Vždyť ani u nás ve vládě se nedokážou dohodnout jak postupovat, natož desítky zemí. Takže bych si od toho moc nesliboval a doufal, že přes zimu bude vakcína pomalu z toho příští rok vybruslíme.
EASA a ECDC včera vydaly společné stanovisko – cestující by neměli být považování za riziko pro šíření COVID-19. Zejména ne v letecké dopravě. https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/press-releases/travellers-should-not-be-treated-high-risk-covid-19-ecdceasa Zjednodušeně řečeno, minimálně mezi zeměmi, které mají vzájemně stejný risk level, např. mezi červenými, typicky ČR / Německo nebo Německo / Francie by neměly existovat žádné bariéry pro vzájemný vstup. Každý kdo danou zemi navštíví, by měl být tak zodpovědný, že tam nevyrazí nakažený a zároveň se bude řídit stejnými epidemiologickými pravidly, jako občané navštívené země. Pokud v některé zemi zůstanou uzavřené hotely, tak se letecká doprava jeví jako nejvýhodnější pro uskutečnění krátké cesty, která nepřesahuje… Číst vice »
Osobně znám lidi, kteří prodělali covid a i měsíc a více jsou stále pozitivní ačkoliv nemají žádné příznaky, takže jsou stále šířiteli viru.
Pozitivní neznamená nemocný. Důležité, je zda vykazuje nějaké klinické symptomy. Zbytky viru může člověk v moči a stolici v nepatrném množství vylučovat ještě několik týdnů. Ale takový člověk rozhodně není infekční. Ani PCR testy moc přesné nejsou, i tam existuje falešná pozitivita. Jeden známý, který měl v těle skrytý zánět neznámého původu, byl při návratu ze služební cesty testován pozitivně (protože holt musel) a tak ho z úřední moci šoupli do karantény. Po 10 dnech, když šel na další kontrolní PCR test pro uvolnění z karantény, byl opět pozitivní a karanténa mu byla prodloužena. Naštval se a řešil to přímo… Číst vice »
Rozumím, ale pokud jsou země , které vyžadují ke vstupu negativní test, tak tito lidé mají smolíka a je jedno zdali se na něj kouká jako na nemocného nebo je zdravý.