Berlín – Mnichov. Další trasa, kde vlak porazil letadla i auta

Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.

Spojení mezi Berlínem a Mnichovem je další trasou, kde se vysokorychlostní železnici podařilo přetáhnout cestující z letadel do vlaků. Letos

Spojení mezi Berlínem a Mnichovem je další trasou, kde se vysokorychlostní železnici podařilo přetáhnout cestující z letadel do vlaků. Letos poprvé jelo nejvíce lidí mezi německým hlavním městem a bavorskou metropolí po kolejích.

Vyplývá to z dat, která zveřejnila Deutsche Bahn  na základě studie společnosti Telefonica Deutschland. Ta využila data z pohybu majitelů mobilních telefonů.

Podle studie letos mezi oběma městy jelo vlakem 46 % všech cestujících, zatímco letadlo využilo 30 % pasažérů. Loni byl podíl zcela odlišný: 48 % lidí letělo, vlakem jelo jen 23 % cestujících. I silniční doprava měla loni vyšší podíl, a to 29%. Letos klesl na 23 %.

Rozdělení přepravy cestujících mezi Berlínem a Mnichovem podle jednotlivých druhů dopravního prostředku. Foto: DB

Rozdělení přepravy cestujících mezi Berlínem a Mnichovem podle jednotlivých druhů dopravního prostředku. Foto: DB

Hlavním důvodem přesunu do vlaků je zkrácení jízdních dob. Od loňského prosince vlaky mezi oběma městy zvládají jízdu i pod čtyři hodiny, což bylo umožněno otevřením posledního úseku mezi Erfurtem a Norimberkem.

Už během roku se DB chlubila, že počet cestujících na trati stoupl na dvojnásobek. Podle DB přetáhla železnice z letadel 1,2 milionu cestujících, další milion pak z aut. DB také upozornila na fakt, že vysokorychlostní vlaky produkují méně skleníkových plynů.

„Výsledky překonaly naše očekávání. Nečekali jsme, že tolik lidí přestoupí do vlaků,“ uvedl předseda představenstva DB-Personenverkehr.

DB se chlubí, že na nové trase dosahují vlaky ICE-Sprinter přesnosti 86 %, což je výrazně více než průměr u ostatních dálkových vlaků stejné firmy.

Kvůli velké poptávce DB od nového jízdního řádu spojení mezi Berlínem a Mnichovem rozšíří o tři tisíce míst denně. Poprvé na trasu nasadí i jednotky ICE 4, ICE-Sprinter má jezdit až pětkrát denně každým směrem namísto stávajících tří párů spojů. Nově po trase pojede i ICE z Berlína do Vídně přes Norimberk.

Rychlovlaky porazily už dříve letadla či auta na jiných trasách po Evropě, například z Barcelony do Madridu nebo mezi Římem a Milánem.

Tagy Deutsche Bahn ICE vysokorychlostní spojení Berlín - Mnichov
50 komentářů