Berlín končí s experimentem silnice bez aut, na Friedrichstrasse se vracejí auta

Friedrichstrasse v Berlíně. Foto: Pixabay.comFriedrichstrasse v Berlíně. Foto: Pixabay.com

Změna souvisí s výměnou vedení berlínské radnice.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Scota

Docela by mne zajímalo jakým způsobem vozili v tomto úseku materiál při rekonstrukcích, nebo opravách domů např. dlažbu, maltu, lešení, barvy, trubky, boiler, tepelné čerpadlo apod.

Zapa

On je asi rozdíl uzavřít ulici pro tranzit a uzavřít úplně pro všechno a všechny. Jak to dělají jinde?

MARTIN

Takových politických extrému bude v budoucnu víc a víc. Jeden něco zavede, druhý tu zruší jenom proto, že je to politicky slib a části populace to vyhovuje.

Osamělý Vlk

Tak jestli to bylo děláno jen prozatimně, tak to bylo špatně. Ono to chce udělat tu změnu pořádně. Samozřejmě, přestavba ulice tak, aby tam bylo víc reálné zeleně, poté, co ta ulice leta sloužila jen motorismu, je obtížná.
Ono by to chtělo udělat něco ve stylu, ulice bez aut, maximálně s průjezdem MHD(tohle taky dokáže pomoct).

panda

Chtělo by to jinou trvalou změnu – Zelené všeho druhu prohlásit za extrémisty a podle toho s nimi zacházet.

Petr David

Dám jiný názor a jsem extremista? To fakt nemáte argument, tak saháte k ubohostem?

Osamělý Vlk

Bohužel, u některých skupin lidí běžné. U některých lidí dokonce, když si dovolíte omezit auta, jste automaticky ekoterorista. Svým způsobem je to dobře, protože už jen ohlášená akce, která vlastně ani motoristy tolik neomezuje, dokáže potrefené husy naštvat. Na druhou stranu, ekoterorismus opravdu existuje a je opravdu násilného charakteru, takže být označován za ekoteroristu, když nejste, je bizár.

Pako

Nejde o to omezit auta, ale o způsob provedení a o nabídku variantního způsobu dopravy. Něco uzavřít bez náhrady je jenom čistě populistický krok.

Osamělý Vlk

Ono to ale v případě automobilové dopravy je naprosto v pohodě. Když ukrojíme jeden pruh na magistrále z každé strany, který bude využit jinak než pro auta, tak pro alternativu, kterou je metro, nebude představovat žádnou obtíž ty lidi pojmout. Teď ve špičce jezdí C v pohodě.

Osamělý Vlk

Jako označit za extrémismus něco, co extrémismem není, je blbost. Lidi mají různé názory. Chápu, že moje názory, že má být doprava primárně jinak realizována jinak než autem, můžou, zejména extrémní motoristé, považovat za extrémní, ale o extrémismus fakt nejde. S těmi, kdo auto používají účelně, nemám problém. Bohužel, naprostá většina motoristů auto nepoužívá účelně. Kdyby byla jen účelná auta, tak magistrálu, nejen že vtěsnáme do Legerovy, zatímco ve Wilsonově, Mezibranská a Sokolské, by nebylo problém vysázet stromy, či udělat něco jiného účelného, a přes Nuselák by vedla tramvajová trať, ne kvůli tomu, že by byla úplně potřeba, i když… Číst vice »

Chainy

Název článku je správný. Komentáře jsou zavádějící. Friedrichstrasse nebyla poslední dva roky pěší zónou, ale ulicí bez aut! Což byl podle mě hlavní problém. Pokaždé, když jsem tudy procházel, do mě ze všech stran vysokou rychlostí a bez jakýchkoliv pravidel hromadně najižděli místní zelení nebinární vegani na svých elektrokolech, elekrtokoloběžkách, elektrolongboardech, a jiných zařízeních podporujících globální těžařskou lithiovou lobby, protože oni jako Last Generation mají přece absolutní přednost (i před modrými majáky a tramvají). Navíc se senátorka Bettina celé dva roky neobtěžovala svůj záměr sdílet s provozovateli navigací, které naváděly do nových slepých ulic končících u Friedrichstr. Pomatený nekoncepční „výkřik“… Číst vice »

zyx

Já jsem Berlin už nějaký čas nesledoval. Ta A100 je tedy už zabitá definitivně? Můžete mi prosím poslat nějaký odkaz.

Vajgl

Co taky čekat od zeleno-komoušský sebranky, která chtěla lidem znárodňovat byty a přidělovat svým netáhlo kamarádíčkům. Naštěstí už v Berlíně voliči prozřeli stejně jako v Holandsku.

Leinad

Senátorka nese odpovědnost za mapové podklady?

pavel2

Ty holt jsi kus vola…

Dan

Konzervativním směrům jsem nikdy nefandil, protože s jejich přístupem bychom neměli ani jejich obhajovaná auta. Daleko více je mi bližší liberální přístup, který progresivně reaguje na možnosti a požadavky společnosti.

Kubrt

Konzervatismus neznamená odmítání technického pokroku. To jen k těm autům.

Kubrt

Amiši jsou konzervativní. Ovšem ne všichni konzervativci jsou Amiši. Uvítal bych poněkud sofistikovanější oponenturu, než poukázat na jednu extrémní sektu. Tento „argument“ spíš dokazuje, že mám pravdu 🙂

Dan

Ano byla to trochu nadsázka, samozřejmě kdyby jsme zabrousili hlouběji, tak to není tak jednotvárné.

Jan

Konzervativismus znamená odmítání jakéhokoliv pokroku, zejména odmítání faktů a vědeckých poznatků, které se udály od ukočení politikovy školní docházky. V Praze u Svobody to pak v praxi znamená zamrznutí 50 let v minulosti.

Vajgl

Tak teď se v Berlíně progresivně reagovalo na požadavky společnosti vyjádřené ve volbách a možnost si svobodně a liberálně jet autem kam chci a nemít ve městě žádné ekoteroristické zákazy.

Dan

Liberálně znamená tak, aby to neovlivňovalo negativně ostatní, především pak místní obyvatele. Prakticky to znamená, že již na mnoha místech ve městech stoupá intenzita dopravy nad snesitelnou úroveň se kterou se dříve vůbec nepočítalo. Je zajímavé, že proti omezování automobilů ve městech se většinou ozývají lidé co tam nebydlí.

Vajgl

Tak to opravdu liberální neznamená. Liberální znamená svobodný, respektovat svobodu toho druhého a nenutit ho něco dělat, ať už ve vyznání, manželství, nebo třeba v tom, že si svobodně určí, co udělá se svými vlastními penězi a nepotřebuje moudrej zelenokomunistickej stát, aby mu jich většinu sebral a přerozdělil. Jinak je to zvláštní, jsem rodilý Pražák, většina mých známých jsou taky Pražáci a nikdo z nich omezování automobilů nepožaduje. Jediný člověk, kterého znám a souhlasil by s tím z Prahy není a v Praze nebydlí. Ale to říkám už dlouho, ať před nástupem na pochod za 30 po magistrále ukážou všichni… Číst vice »

Dan

Ano respektovat svobodu druhého. To si říkají třeba chodci nebo cyklisti, kteří nemají dostatečný prostor nebo obyvatelé zatěžování nadměrným hlukem a splodinami.

Mysel

To si rika spousta lidi, kteri sami na svobodu druheho naprosto kaslou. Kdyz uz jste zminil cyklisty, pak treba teroriste z Automatu na odmitani jakychkoli prav (o svobodach ani nemluve..) jinych lidi postavili zaklad sve cinnosti.

Jirik

Preesne 🙂

ABC

to bude mrzeníčko

Hala D

Konzeravtivců, až se tam auta znovu zakáží? Ono totiž bez pravidel není výjimka a podobné případy jsou spíše v menšině. Paříž je kompletně na 30 km/h, Praha o tom taky uvažuje. Na dálnici u Brna každý den odpoledne stojí banda pomatenců šinoucí se 10-20km/h. Holt trend se nedá zastavit.

Vajgl

Praha o tom tedy ústy svého primátora rozhodně neuvažuje, maximálně se toho dožaduje pár vypatlanců. Ale jinak by to bylo super, kdyby byla Praha kompletně na 30 km/h a taková 125 by se tou 30 „řítíla“ dvě hodiny z Jižního Města na Smíchov.

Libcha

Z Jižního města na Smíchov to není 60 km a na Jižní spojce ani podobných plně segregovanych dálnicích nikdo 30 km/h neprosazuje, a to ani v Nizozemí či Bruselu.

pzag

Zajímavé, že ještě před pár minutami byla ta třicítka „kompletně“ v celém městě.

Vojtěch

Další co je hloupější jak daleko vidí.

Zbyněk

Nechcete si opravit zjevně nesprávný titulek? Silnice vedoucí mezi domy je ULICE, možná by se dalo použít i slova VOZOVKA. Od dopravního fanwebu mám jistá očekávání.

digi

Hmm.. takže, ulice není jenom silnice, ale třeba i chodníky… A k Friedrichstrasse ,fridrichověulici…. strasse je totiž ulice v němčině… za mně OK..titulek je správný….

Jiří Kocurek

Tak tak, ulice jsou i lampy veřejného osvětlení, koše, stromy, zeleň, prostě to vše mezi fasádami domů, co tam zrovna je.
Na ulici samozřejmě patří i doprava do domů v ulici a dost často i do vedlejších ulic.

PS: Si představte, že vás všechny okolní ulice odmítnou pustit, protože tam nebydlíte. To by se v té ulici uprostřed asi žít nedalo.

Beekee

„Hmm.. takže, ulice není jenom VOZOVKA, ale třeba i chodníky…“ Zbyněk vám správně vysvětlil termín silnice, ale vy si furt melete to svou…

digi

existují ulice kde žádná silnice není, nemelte tu ten svuj autopohled na svět…

pavel2

Aha, takže skříně, stoly, židle se tam stěhujou v teplejch? Přímo z XXXLutz třeba? A z vedlejší pražský čtvrti se ten nábytek k cíli přiblíží dronem? 😀

Rudolf 33

Že by se do Německa vracel rozum?

Jiří Kocurek

Tak majitel domu si zcela jistě opraví fasádu i bez lešení, protože lešení se na bicykl naložit nedá, oplenové nákladní bicykly moc nejsou…

Jiří Kocurek

Oplen je tohle, oj přívěsu může být teleskopický.
https://www.arturmodel.cz/mmk-1-35-tl-4-oplen

Vaclav

Jak casto si majitel domu opravuje fasadu? Pokud by jezdila auta prevazne pro potreby, kdy se neco objemneho nebo tezkeho veze, jezdilo by 30% aut. Zbytek cest je jen z pohodlnosti a z rozmaru.

Pozemek

A těch 30% jste zjistil jak? Vlastním kádrováním?

původní Jakub P

Tipuju velmi konzervativni odhad.

Vaclav

spise 20% a mene

Vajgl

Takže zdroj toho čísla jsme se nedozvěděli. Těch důvodů může být celá řada, to že vidím v autě jediného člověka neznamená, že k tomu nemá důvod a může jet jinak. Třeba jede z chalupy, kam není spojení VHD a další den má jet na služební cestu třeba do Frankfurtu, kam se vlakem na požadovaný čas nedostane, atd.

původní Jakub P

To, ze vidite v jednom aute jednoho cloveka opravdu nic neznamena.

To, ze vidite tisice aut a v 90 procentech z nich sedi jeden clovek, uz znamena leccos. Zejmena skutecnost, ze to mesto je mizerne navrzeno a spravovano, kdyz je z pohledu mesta tak neefektivni prostredek tak nesmyslne protezovan.

Pozemek

Takové Nové Město navrhovali a zakládali za Karla IV., budete si muset stěžovat tam. Jinak města jsou u nás spravována podle výsledků voleb, že s tím vy nejste spokojen a vaše strana neuspěla znamená že lidi ten program nechtějí. Třeba zelené u nás volí 0,99%, to o tom co voliči chtějí docela vypovídá.

Honza

Ale ale, nějaký vlastní výpočet, nebo subjektivní dojem?

Jirik

Komu muze vadit pohodlnost a rozmar proboha?

Vaclav

Jak se opravuje fasada ve vsech pesich zonach na svete? Udeli se vyjimka. Nesmite byt takovy traged.

Tomáš Záruba

Až obnoví atomovky, tak mě vzbuďte.