Benzina zavádí na pumpách cyklistické servisní stojany. 10 z nich nabízí i nabíječku elektrokol
Servis pro cyklisty na pumpách Benzina. Foto: Orlen Unipetrol
Stojany budou mít k dispozici nářadí potřebné pro základní opravy.
Služba placená nebo zdarma? Prosím o upřesnění, díky.
na webu nenalézám ani čárku:) natož mapu kde ty cyklostojany jsou .. https://www.orlenbenzina.cz/
Asi marketing aneb Orel uletěl do Polska
Jak rychle se dobíjí kolo? Kolik to dá třeba za čtvrt hodiny?
Běžně se elektrokola dobíjí proudem 4 ampéry na 42 voltech, takže aby to mělo smysl je třeba dobíjet alespoň hodinu.
Dik. Prave me udivuje, ze kdyz jde mobil nabit temer okamzite, nejde i kolo. Pro tyhle pripady, kdy je nekde po ceste nabijecka. A jen tak si zastavit na vylete na kole nema moc smysl. Snad jedine u restaurace, parku, hradu.. Nekde, kde se jde clovek na tu hodinu, dve projit.
Tak jestli ono to nebude hlavně na těch větších čerpacích stanicích kde nějaké to zázemí je. Třeba ve zmíněném Vrchlabí je na té čerpací stanici i nabíjecí stanice pro automobily.
Ale pro auta je tam „jen“ 50 kW, což je na benzinovou stanici (tedy místo, kde moc času nestrávíte) relativně pomalé. Na benzinové stanici jsem schopný strávit cca. 15 – 20 minut (káva, protažení, toaleta), což se mne dobije v nejlepším případě 15 kWh? To je zoufale málo (s mým stylem ježdění je to tak 100 km). Bohužel stanice s výkonem 100 kW a víc jsou vzácností.
Co se týká kol, tak nevím, zda bych chtěl čekat na dobití, nebo bych si o raději odšlapal (tam tedy i 20 minut na drobné dokrmení má smysl).
Skoro všechno o nabíjení elektrokol se dozvíte tady: https://powerbox.one/nabijeni-elektrokola/
Nu před pár lety byl podobný případ u jednoho českého majitele RR, kdy mu došlo v nádrži palivo. A musel vzít za vděk pomoci k odtažení k bpumpě kolegou s ŠKODOU avoritem !! A to byl konec dvacátého století. Kolik asi dnes je schopných cyklistů si udělat udržbu na cestě ?? A to i těch jež mají středoškolské vzdělání ???
„došlo v nádrži palivo“
No nevím, hlavu jsem dole měl, ventily rozebíral taky, hrabal se i v převodovce. Stroj stále jezdí. Ale ropu destilovat neumím, abych opravil prázdnou nádrž.
Pokud je palivový systém v pořádku, hodně řidičů umí reagovat na dojezd – všimnout si hladového oka a zajet na nejbližší čerpačku.
Tohle je super !
A já si už myslel, že mafie Orlen přece jen občas udělá něco dobrého. Evidentně ne. Cyklostojany je třeba všude, nejen v turistických lokalitách. Z těch stojanů nemám úplně dobrý pocit, i když to není ten nejodpornější typ.
Dobře, dobře. Tak aby byla konstruktivní kritika úplná mám ještě takovou maličkost . A nyní bez sebemenšího náznaku ironie a zcela vážně. Bylo by dobré pamatovat na to, že existují na dětských kočárcích, kompenzačních pomůckách nebo jízdních kolech různé typy ventilků . Aby byla služba opravdu použitelná pro každého chtělo by pamatovat na to, aby byly dostupné koncovky pro všechny typy ventilků. A jak jsem se tak detailně podíval na fotografii pumpy na stojanu…..vidím na ní koncovku na motoventilek. Pokud tam někde není možnost redukce bude se tím galuskový nebo velo nafukovat bez redukce špatně v každém případě a článek… Číst vice »
No dělají to tak nějak navíc a je to komerční firma, žádný dotační mág z EU nebo pijavice na rozpočtu…
To přísloví podal pomocnou ruku a utrhli mu obě ramena znáte?
A víte, že tohle neznám? „Podal prst a utrhli mu celou ruku“ to ano. A pak ještě tu o Smolíčkovi a jezinkách. A nakonec taky znám, že pokud už se něco dělá tak je dobré to dělat pořádně a nikoliv napůl. Bylo by šílené, aby službu dofouknutí pneu mohla využít jen část cyklistů se správným rozměrem ventilku. U motorových vozidel to bylo doposud jednoduché když všechna mají stejný. A pokud už se zmiňuje, že služba bude využitelná třeba pro maminky s kočárky nebo hendikepované a jejich komp. pomůcky : „Servisní stojany na čerpacích stanicích mohou využívat nejen cyklisté pro svá… Číst vice »
Hele ta redukce k ventilku se nedá koupit a vozit sebou?
Teda vy jste hlava. Vy jste to vyřešil. Koukal jsem a lze jí koupit. A teď vážně. Jistě víte jaká je doba. V této době je moderní si věci půjčovat. V takové době ne každý má kolo vlastní. Řešení pro ty co běžně na kole nejezdí ale náhodou si ho někde vypůjčí je několik. 1. při vypůjčení kola požadovat, aby bylo kolo vybaveno odpovídající pumpičkou nebo 2. aby kolo mělo takový typ ventilku, který je plně kompatibilní se servisními stojany nebo 3. požadovat, aby ve výbavě kola byla ona redukce. Čtvrtou možností je, aby si každý člověk koupil před dovolenou… Číst vice »
„se standartním“? Co má ventilek společného s vlajkou?
Myslím si, že každý kdo chtěl pochopil. Kdo chtěl najít něco jak by bylo možné napsat příspěvek zcela mimo téma našel. Nemyslím si, že by se nedaly najít chyby hrubšího zrna a to i tam kde pisatelem je člověk, který se psaním živí. Já chybu uznávám a omlouvám se za ní. Stačí?
Možná to odsuzujete zbytečně, když to posuzujete jen podle fotky. Víte o tom, že tenhle typ hlavy se dnes běžně vyrábí jako duální, většinou jako galuskový/moto? A další nástavce zpravidla bývají součástí příslušenství.
Ale já to přeci vůbec neodsuzuji. Však jsem i napsal, že třeba je s tím počítáno i když se o tom článek nezmiňoval. V nějakém mém příspěvku to najdete.Až pojedu do končin kde takový servisní stojan již mají schválně to omrknu ;- )
Ta ruční pumpa pro dofouknutí kol je bomba. To nebylo možné aby tam byl třeba elektrický kompresor o odpovídajícím výkonu když už je tam elektrika za účelem dobíjení? Že by velké riziko? Už vidím jak ti co nebudou chtít nafukovat ručně kolo dotlačí ke komplesoru pro pneu motorových vozidel. Tam je sice riziko ještě o mnoho větší a je to tam i uvedeno, že pro nafukování jízdních kol není určen, ale co. Hlavně, že koncovka bude na ventilek sedět. A znáte lidi. Co se nářadí týče ten jeden kombinovaný klíč by měl mít každá na kole. Nebo tam bude možnost… Číst vice »
Maziva na řetěz nesjpíš ano, pro motorkáře… Myčka taky bývá.
Já myslel přímo pro cyklisty . Ale omlouvám se, na motorkáře jsem zapomněl. Asi proto, že mám kardan. Ale já vám stejně nevím. Opravdu si někdo myslí, že tuhle službu budou využívat invalidé s inv. vozíky nebo maminky s kočárky? Kočárky mají dnes často kola plná a servis prakticky nevyžadují. U těch co mají duši není problém vzhledem k průměru pneu a hmotnosti dítěte dojet na prázdném a řešit službou kde bude duše vyměněna za novou nebo jí vymění manžel doma. A až se nezkušení cyklisté budou snažit podle návodu opravit nebo seřídit kolo to bude teprve veselo. Tak snad… Číst vice »
Myšlenka je taková, že pokud opravdu potřebuju namazat řetěz na kole, tak vezmu za vděk i tím motorkářským. Ikdyby to bylo mazivo na kardan…
Tak za tento příspěvek palec nahoru. Ano, v nouzi dobré jakékoliv mazivo. V tom případě stačí jakýkoliv motorový olej. Klidně i M2T. To je alespoň dostupné v malém balení. V tomto směru netřeba inovovat když jsou motorové oleje k dostání na čerpacích stanicích již několik desítek let. Pravděpodobnost, že seženete na čerpací stanici motorový je o dost vyšší než, že tam seženete spešl olej určený pro mazání kardanového převodu. Ale osobně než kupovat flašku a pak se s ní tahat zeptal bych se někoho zda nemá v autě na dolití. A když by byla nouze opravdu nejvyšší stačí jakékoliv potraviny.… Číst vice »
U pump často bývají samoobslužné boxy na mytí aut s vapkou, kde lze ostříkat nejhorší bahno z kola, i řetěz se tak dobře čistí. Třeba však dávat pozor na náboje kol a středové složení a nervat tam vodu pod plným tlakem, aby se nevyplavilo mazivo. Také dofukováním kol je na pumpách celkem v pohodě, tedy pokud funguje kompresor…
Je vidět, že se vyznáte (palec nahoru) . Ovšem ne na všech pumpách jsou myčky natož mycí boxy. Proto jsem z legrace napsal to s tou hadicí ;- ). A k tomu kompresoru…pokud funguje nebo je tam pistole. Pokud není u kompresoru je v lepším případě schovaná a k vyzvednutí u obsluhy, v horším případě je ukradená. Ale vždy jen koncovka moto. Můj příspěvek ohledně koncovek viz. výše. ;- ) Osobně třeba někdy tuhle službu také využiji. A pokud opravdu společnost Benzina takto pamatuje třeba na hendikepované je to paráda. Dost rádo se na ně zapomíná. Co se mě a… Číst vice »
Rozumný cyklista sebou vždy vozí redukci z moto na ventilek presta, takže stojan na pumpě ho nezaskočí 🙂 Osobně používám redukci vždy, protože je to šetrnější k ventilku.
Rozumný a nebo ten co na kole jezdí běžně a nejde o člověka co na kole sedí výjimečně. Rozumný řidič také v autě vozí i sadu žárovek a rezervní kolo i když už žárovky nejsou povinné a výrobce jeho vozidla umožňuje nahradit rezervu sadou na opravu. ;- )
Tenzákladní vercajk na opravu kola, hustilku, lepení, náhradní baterie do světel by měl doufám vozit každý cyklista s sebou. Budou to tedy spíš stojany pro ty, kdo se na kole ocitli nedopatřením nebo omylem.
Světla, zvlášť ta výkonnější, mají baterii integrovanou.
A dobíjení USB.
Asi se to bude časem rozšiřovat, ale už teď mi v tom výčtu na dobíjení chybí třeba Frymburk, Volary, České Velenice a mnoho dalších. I tak palec nahoru.
Konečně něco, čím může Benzina zaujmout.
Mě už dávno zaujala sortimentem vod do ostřikovače. Ani byste nevěřil, kolik obtížného hmyzu je v létě na silnicích.
Důležité je aby v nádobce něco bylo, aby to nebylo přehnaně parfémované když to leze do interiéru a aby se to nekazilo a nevytvářelo šlem a neucpávalo po delší době čerpadlo nebo trysky. U benziny nikdy žádný problém. Jen lidem co cyklisty nebo motorkáře kropí po jejich předjetí touhle směsí bych to zakázal prodávat.
Benzina? Některé její stanice jsou pastva pro oko a zaujmou jedna dvě. Miluji tu retro atmosferu třeba u Českého Brodu nebo v Kostelci n. Č.lesy. V tom Kostelci navíc ty stojany ….paráda. Když se řekne Benzina je to to samé jako když se řekne Velfobin, Syntol HD…. prostě vzpomínky.