Benátky za 920 Kč, neomezené cestování po Evropě za 685 Kč denně. Vánoční tipy na levné jízdenky vlakem
Sáňkování podél Albula Bahn. Foto: Rhätische Bahn
Přinášíme pět tipů na levné cesty. Až do Marseille se z Prahy dostanete za 1500 Kč.
Zkouším koupit ten lístek do Marseille a teda nejlevnější lístek, co jsem našla, byl 119 EUR. Jak se dělá těch 49,9 EUR?
Na kdy ho hledáte?
Zkouším různé termíny v prosinci.
Ale už jsem to našla, že to platí až v lednu.
To je zrovna to nejhorší možné období na cestování, zkuste leden.
Zajímalo by mě, zda se vůbec zvažované rychlovlaky vyplatí z hlediska ekologie oproti letadlům. Když se vezmou ty miliony kubíků betonu a miliony tun oceli na výstavbu, obrovská spotřeba energie na provoz…přitom se do toho vlaku vejde stejně lidí jako do jednoho letadla.
záleží na vytížení. letadlo může teoreticky vycházet lépe (v celkových emisích včetně výstavby a provozu). tahle otázka je ale v evropě v podstatě irelevantní, protože železnice zajišťuje obsluhu území, kde žádná letadla nejsou a nikdy nebudou. třeba na trase praha – paříž v podstatě nikdo celou trasu nepojede, vlaky budou plné lidí, kteří jedou své úseky a jedou je místo cesty autem. proto je ve výsledku železnice rozhodně čistější.
To čo hovoríte nie je úplne pravda. Stačí keď je aplikácia online iba raz za 2 či 3 dni. Cestoval som s aplikáciou a bez mobilných dát po Švajčiarsku 2 týždne a nemal som žiaden problém. S rezerváciami tiež nebol žiaden problém. Nie je nutné ich kupovať cez systém interrail, mnoho z nich sa dá zohnať cez stránky jednotlivých dopravcov za normálny poplatok. Uznávam však, že konkrétne v Anglicku som nebol a verím, že táto situácia nastala. Osobne som však nemal žiaden problém s aplikáciou a neviem si predstaviť, že by som behal s papierovým lístkom so štósom papierov kde… Číst vice »
Jestli cesta je cíl, tak to chápu. Ale v jiném případě je snad letenka, nebo i auto rychlejší a pohodlnější. Čekám bídu, tak do mě!
Proč bídu? Třeba s nějakou nonstop jízdenku můžete lovit po plážích a památkách bez dalšího placení. Jen to chce cestu naplánovat tak, aby člověk noc strávil ve vlaku. A nezapomenout při tom na hygienu.
Takové články by to chtělo nahoru. Nebo nějakou speciální rubriku. Bohužel jsem během roku moc pracoval a spoustu volna mám v prosinci. 😀 Takže se chystám cestovat a vybírám si už teď, kam bych vyrazil vlakem. Příští víkend, něco buď na otáčku nebo s přespáním na jednu nebo dvě noci, vše přes aplikaci Můj vlak. Brno – Budapest: na otáčku v sobotu, tam za 602 Kč, zpátky za 402 Kč. Brno – Nürnberg: tam v sobotu za 452 Kč, zpátky v pondělí za 452 Kč. Brno – Warszawa: tam v sobotu za 602 Kč, zpátky v pondělí za 477 Kč.… Číst vice »
Nefunguje aplikace náhodou i offline ? Mám pocit, že právě ve Švýcarsku jsem jí využíval i bez internetu, vygenerovala bez problémů QR kód na kterýkoliv vlak.
Ano, funguje aj offline. Vyskusane minuly rok pri ceste z Algeciras do Narviku.
Z vlastní zkušenosti cca 5 týdnů používání aplikace: většinou appka potřebuje být online jednou za den až dva. Což stačí večer na hotelu být online, zhruba si naplánovat další den v appce, a vše je OK.
Před prvním použitím či první cestou chce internet rozhodně, jen jednou nás to „potkalo“ ve vlaku s mizernou wifi a museli jsme za průvodčím za pár minut dojít sami ukázat, že fakt máme vše v pořádku.
Tak zase ale free wifi je v každém hotelu, nádraží a snad i vlaku. Já zrovna ve Svýcarsku mobilní data nepotřeboval nikdy, ani právě při několikadenním cestování, kdy se mi plány ad hoc měnily a já musel v aplikaci měnit vlak kterým pojedu – vždy byla na místě nějaká (bezpečná) wifi.
Ale možná každý cestujeme jinak..
Jako správnému boomerovi mi to evropské cestování jak vlakem, tak letadlem, připadá asi v tom duchu, že bych potřeboval externí agenturu (čti člověka) na všechny ty bů-kingy, re-zervy a ještě tipy na výlety. Občas se kolem někdo takový motá, tak ho vytěžím, ale jinak se mi do toho vážně nechce a raději to oželím. Ty naše děti jsou neposedné a furt nás někam tlačí, občas je jim dopřáno.
Itálii jsme projeli vlakem minulý měsíc a všem doporučuji, Interrail se vyplatí jen na delší přesuny, protože cena místenky v rychlovlacích FR, FB / 13 Eur/ se blíží cenové nabídce tzv Global price za celou cestu./ např. Roma – Napoli se dají najít za 19 Eur/. A jízdenky na regionální vlaky / R / jsou zase docela levné…Místenky kupovat online – na nádraží jen v nejvyšší nouzi, hodinová fronta k pokladnám žádný problém / vytrpěli jsme ve Firenze 🙂 /
Dá se přece cestovat i vlaky Intercity, kde místenka pokud se nepletu stojí asi 3€ a většina dálkových tras má i tyto mírně pomalejší spoje, minimálně východní pobřeží ve směru Miláno/Benátky-Bologna-Ancona-Bari-Lecce
Ano, ale prvotní info není ušetřit na každou cenu cestováním pomalými vlaky, ale to že když sečtete příplatky, , je někdy lepší si koupit jízdenku přímo místo použití 1 políčka v Interrailu./ samo netýká se nabídek např měsíc v kus ale těch zaškrtávacích po dnech/.
„Například ve francouzských či italských rychlovlacích je ještě povinná místenka. Zatímco v Itálii se dá pořídit za symbolická dvě eura, ve Francii pro TGV nejméně za 10 eur.“ Toto mi úplne nesedí? V IT je miestenka za 2€ iba pre vlaky IC, všetky rýchlovalaky ju majú za 13€ + 2€ ak si chcete vybrať konkrétne miesto. S TGV osobnú skúsenosť zatiaľ nemám ale čo som zachytil pre Interrail je iba obmedzený počet lacnejších rezervácií (10-15€), po ich vypredaní stojí rezervácia až 25€. Je pravda, že Interrail sa nie vždy vyplatí, hlavne varianty „x dní počas y mesiacov“. Skôr tam ide… Číst vice »
Já tu vidím 2 eura, nicméně osobní zkušenost nemám. Kde konkrétně je těch 13+2 https://www.interrail.eu/en/plan-your-trip/tips-and-tricks/trains-europe/trains-country/trains-italy
Bohužiaľ ako pozerám tak oficiálne asi nikde. Nie všetky informácie na stránkach Interrail sú úplné či aktuálne a stránky Trenitalie to tiež neuvádzajú. Aj túto záležitosť (tak ako mnohé iné ohľadom cestovania s Interrail) si tak v praxi cestovateľ zisťuje zo skúseností ostatných – to pokrýva stránka https://www.seat61.com/interrail-and-eurail-reservations.htm#Italy Ak si to chcete aj overiť, môžete si vyskúšať urobiť rezerváciu u OBB na hocijaký rýchlovlak v rámci Talianska. Akurát je nutné zvoliť Interrail ako zľavu a dať vyhľadať klasicky lístok, nie iba rezerváciu (znie to blbo ale naozaj to tak funguje). Uvidíte, že cena je 13€. Bohužiaľ u Trenitalie si to… Číst vice »
Dovolím si nesúhlasiť, že sa neoplatí verzia „x dní počas y mesiacov“ a že by tam nebola veľká cenová úspora. Väčšina ľudí nemá možnosť cestovať 15-30 dní vkuse, využil som iba tento druh interrailu, a to na niekoľko kratších výletov a vždy som výrazne ušetril. Napr. 5 dní na Rakúsko+Švajčiarsko+Taliansko a ďalších 5 dní o mesiac neskôr Nemecko+Dánsko+Švédsko.
Ja som ale vravel len to, že sa to nevyplatí vždy. Samozrejme je stále veľa prípadov keď sa to vyplatí. Sám som cestoval s oboma typmi Interrailu. Lenže čím kratšie cestujete, tým je väčšia šanca, že to bude lacnejšie keď si kúpite konkrétne lístky. Samozrejme tá pridaná flexibilita je už iná vec a častokrát to za to stojí. Záleží samozrejme na konkrétnych plánoch. Vy ste boli v krajinách kde sa ten Interrail fakt oplatí, otázka je ako by to bolo v takom Francúzsku či Španielsku, kde to až také ružové nie je. Ide mi len o to, že ak chce… Číst vice »
No to je zase článek,minulý víkend jsme letěl do Neapole za 99 a zpět 1201 dokonce pak spadla letenka na 764, jako asi by mě lákali svycarsky nebo rakouský vlaky někde na výletě ale tohle prej levný a těch hodin to by musela stát zpáteční 500 aby o tom člověk vůbec uvažoval jako že neuvažoval těch hodin
Tenhle článek logicky cílí na ty, kdo mají zájem o cestu vlakem a nijak se nevylučuje s tím, že do dané destinace se dá dostat (výhodně) letecky. Tipů na levné letenky je všude na internetu výrazně víc než tipů na levné vlaky.
Je to pěkný, ale většinou to znamená opravdu celý den na cestě a to je prostě moc.
Chce to víc nočních vlaků, kde se cesta prospí a ráno je člověk v cílové destinaci. Jinak je celodenní 14h cesta oproti letadlu 2+3h stále jen pro extrémní nadšence.
Což uvádím jako extrémní nadšenec.
Prospat cestu přes Alpy je hřích:-)
Jeden den z Prahy. Co zbytek republiky ? 2 roky prázdnin.
Pravda my z Moravy se musíme natlačit spíše do Vídně a pak dále.
Parádní tipy, parádní článek.
Super clanek, diky! To spojeni do Svycarska, jede se hodne betonovym koridorem, jak tady u nas, nebo si lze uzit vyhledy po znacne casti cesty?
Jinak tedy minulý tyden jsme tu meli pratele z Zurychu, jeli vlakem, zpet meli dorazit asi za 11, nebo 13 hodin. Hned nekde za Regensburgem je vlak vyklopil, ze dal nejede, nakonec se jim povedlo najit jina spojeni a s pouhym neco malo pres 3 hodinovým zpožděním dorazit nad ranem domu.
Mne takovehle napinave cestovani nevadi, jen je blbe, když ma clovek dalsi den nejaky program.
Arlberská dráha je vcelku bez protihlukových zdí.
Noční vlak do Zurichu má ranní průjezd pod Alpama luxusní. Snad už jen kvůli tomu se vyplatí jet. A druhý den hned zpátky 🙂
Díky za zajímavé tipy, škoda že většina z nich platí jen teď v zimě…
IR platí klidně i v červnu při nákupu nyní, na podobné ceny se při nákupu dopředu dostanete obvykle i v létě.
A teď to srovnejte a cenou letenek…připočte cenu ztracenou na cestě na svou hodinovou.mzdu a zjistíte že ty vlakové cesty jsou děsně drahe a o pohodlí se taky nedá vůbec hovořit….
Srovnejte s cestou na letiště, bezpečnostní kontrolou, cestou z letiště, poplatkem za zavazadlo. Navíc jsou profese, kde ve vlaku můžete v klidu pracovat, na rozdíl od letadla.
Ale tohle fakt nevychází.
Vlaky jsou pořád nesmyslně drahé a pomalé pro většinu populace ve srovnání s letadly. A nedá se očekávat, že by rychlovlaky (pokud tedy nějaké u nás vůbec budou) vycházely někdy levněji.
A teď si vemte, když cestujete s malými dětmi. Zkuste je přes den udržet ve vlaku 12h v klidu. Tohle není reklama na to, jak je vlak super, ale spíš ukázka toho, jaký musíte být ultras (a taky si dát cestu do nákladů) že tohle dáte. Já se díval na únor. že bych jel vlakem do Říma. Jediné normální spojení mi vyšlo z Prahy do Vídně a z Vídně nočním vlakem do Říma. jenže ejhle. Podívejte se na cenu kupé pro 4 na OBB stránkách a než si stačíte otřít pot z čela, tak koukáte na letenky, protože v Římě… Číst vice »
S dětmi absolvováno x takových cest a v pohodě. Ani jedna cesta nebyla dána do nákladů. Tu reklamu na nejmenovaného vysavače státních dotací jsem vám s dovolením z příspěvku smazal.
Viete že nie každý cestuje s deťmi, áno? To že vášmu user casu vlak nevyhovuje neznamená že to nie je dobrá voľba pre nikoho.
Tie ceny Nightjetov sú také vysoké lebo si ich ÖBB môže dovoliť: Tie vlaky chodia plné a často sú vypredané týždne vopred.
Na Vánoce pojedu s dětmi do Říma. Než jsem se stačil rozkoukat po zahájení předprodeje, celý NJ z Vídně vyprodán. Tak jsem chytnul poslední Sparschieny na denní rj do Benátek a pak Frecciarossu (NJ do Benátek rovněž vyprodaný). A ty Sparschieny do Benátek už dneska taky nejsou, takže se rychle vyprodává i denní spojení. A z mé zkušenosti jsou tyhle vlaky plné zejména rodin s dětmi. Žádní ultras. Tak asi tak. Jet s celou rodinou autem se někomu prostě nechce a ceny letenek, když termíny jsou daný, tak taky nic moc. To letadlo je levný, když je mi jedno, kam… Číst vice »
Udržet děti delší dobu ve vlaku kde můžou projít celou soupravu a mají celkem volnost pohybu, za okny se pořád děje něco zajímavého,.. versus udržet děti v letadle připoutané, byť po kratší dobu? Jak komu co vyhovuje.
Ad ceny: ano, obecně jsou vlaky nechutně drahé (resp. letadla dumpingově levná protože neplatí spotřební ani ekologické daně). Nu ale právě tento článek vám ukazuje možnosti *levného* cestování vlakem, tak je dost mimo kritizovat vaši konkrétní zkušenost kdy to bylo drahé, ne?
Vlakem s dětma není problém, před pár lety jsme jeli do Bruselu na včasnou jízdenku Evropa za pár stovek. Ano, jede to přes většinu dne, ale jde to, dítě se zabaví po cestě. Má možnost dětského kupé s nějakou hrou, Berliner nebo ICE nabízejí malé osobní kupé přímo pro cestující s kočárkem, další vlaky mají dětské kino, jde se projít po vlaku, navštívit restaurační vůz a dát si něco k jídlo. V letadle musí být většinou člověk připoután k sedadlu, nemůže nikam jít ani se moc bavit. Samozřejmě bych byl taky rád, kdyby se mezi velkými městy jezdilo univerzálně aspoň… Číst vice »
Nechť každý cestuje tak, jak uzná za vhodné a pro něj pohodlné. Nicméně už jsem pár kamarádů, co vždy jen létali, do vlaku dostal a tak vím, že část lidí je schopna změnit názor na způsob dopravy.
Ve vlaku občas pracuji, máte pravdu, že to jde, pokud jedu v pracovní dny vlakem z Prahy ven a večer zpátky a je prázdný vlak a mohu si v klidu rozložit ntb, věci, atd. a nikdo mě neruší.
Obráceně teda fakt nevím, natož v Německu nebo třeba ve Skandinávii, kde nezvládají kapacitu a přijede zpravidla natřískaná konzerva sardinek.
Samozřejmě to neplatí vždy. Nicméně letos vlastní zkušenost: vlakem do Paříže v klidu sepsáno šest textů, zpět letecky nula, protože to prostě nešlo (a čistý čas na cestě dveře / dveře) velmi podobný. Nicméně tohle fakt není text, který má přesvědčovat lidi, ať nelétají a jezdí jen vlakem, jen inspirace.
V tomto stojim za panem Surou – mam nalitano HODNE, ale vlak je proste vlak – vic mista, muzu se snadneji projit, vetsi zachod, snadnejsi prace s notebookem, signal po ceste (!), zasuvky casto, mnohdy se da zajit i na jidlo (svickovou ci vajicka Vam v letadle sotva udelaji) atd. 🙂
Jasne, letadlem je to casto rychlejsi, ale vlak ma oproti letadlu MNOHO vyhod, za cimz si stojim. 🙂
Signál po cestě moc ne, určitě ne na práci, kde je třeba být připojený někde na servery. Jinak se dá souhlasit na kratší max 4h cesty.
První otázka: Chci Alpy vidět, nebo je jenom přeletět?
Pokud je chci vidět, tak jsou přibližně 3 možnosti: Řidítka, kabriolet, vlak. U vlaku nemusím řešit řízení, ale zase nemůžu zastavit, kde chci. Je na každém, co si vybere.