Bednárik rezignoval na post šéfa ČD. Důvodem je i nejistota kolem peněz za pozemky
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy
Do představenstva ČD byla dnes zvolena jako vůbec první žena Blanka Havelková, dosavadní předsedkyně představenstva Dopravního vzdělávacího institutu.
Nic ve zlém, ale postavit svůj business plán v kapitole příjmy na tom, že prodám barák po babičce (čti dostanu peníze za prodej pozemků, které jsem dříve dostal). To mi nepřijde jako cesta, kterou lze kráčet každý rok. Jo, letos dobrý, ale co za rok, za dva?
Pan Bednarik podle meho nazoru ma pravdu – Sprava zeleznic ma ma pozemcich Ceskych drah koleje, Ceskym draham tedy v ramci vydami bezduvodneho obohaceno Spravou Zeleznic za dobu, ktera se nepromlcela (3 roky) nalezi uhrada ve vysi trzniho najemneho. Pokud to SZ nerespektuje, je to systemovy problem, jak spravne rika ministr. Vzdyt je to prece jasny majetkovy pozadavek, bezduvodne obohaceni by prece verejny sektor ziskavat nemel.
Zaplatit, relativně cokoliv si řeknou, a o příslušnou částku snížit jakékoliv jiné ne 100% nárokové platby směrem k ČD, ať si to doplní z těchto peněz = Vyřešeno.
https://podcasty.hn.cz/c1-67034490-bednarik-mel-vyborny-cich-na-obchod-zamecnik-lituje-jeho-rozhodnuti-skoncit-v-cele-ceskych-drah?fbclid=IwAR3xAgdtq6Et0UhRb7iPgOLyW8YpayT4POEnQrlETMNzsZL25Uie3isIYnY
Když chce Bednárik zachovat slevy, může to dotovat ze svého, ale ne z mého. Takový manažer bych dokázal být taky.Natáhnout ruku a čekat, až stát nasype.
Jenže ty slevy si na Babišově vládě vydyndal „žlutý Pán“ …
Tak určitě. A pak byl ještě u Papeže, aby dovolil knežím sňatky.
Aby nedošlo k mýlce, narážím na tohle:
https://www.penize.cz/doprava/429343-mesic-cestovani-po-evrope-zdarma-eu-nadeli-jizdenku-pro-mlade
Řekl špinavý pán.
Hezky to Havelkovic sestry s novou garniturou rozjely. Jedna šéfkou úřadu vlády, druhá z podřadné servisní organizace ČD rovnou do dozorky.
Jsem rád, že se ukázalo odkud vítr fouká….
Rodina má držeti pohromadě a pomáhati si. Vždycky když se objeví tyhle pohnuté osudy,přemýšlím,čím byl před 89′ soudruh tatínek.
Zlikvidovat podniky v držení státu..a podstatné věci fialovci neřeší
Je to zase jako za komunistů, schopný lidi jsou z politických důvodů odstaveni a budou nahrazeni těmi politicky vhodnými.
Takhle to u nás funguje už skoro 30 let od vzniku samostatné České republiky (ještě jednou děkujeme, pane Mečiare!), neposunuli jsme se nikam. Pořád myslíme politicky, je to ostuda. Nejhorší je to naše hraní si na západní zemi. Kdyby to na západě fungovalo jako u nás, tak do měsice přijdou na buben a budou v rozvratu. My se zkrátka asi ani za dalších 30 let nikam neposuneme.
„tak do měsice přijdou na buben a budou v rozvratu“
‚
Což by ovšem znamenovalo, že jsme v ČR za 30 let přišli víc jak 300x ke státnímu bankrotu. Což ovšem není pravda…
Ne, nic jste nepochopil a akorát do mě chcete rýpat. Tady u nás a na západě to funguje jinak, to co vychází nám, nebude vycházet jinde. Hrajou v tom roli například jiné ekonomické a historické vývoje apod., dobrý ekonom či sociolog vám to vysvětlí.
Zvláštní že firmy v soukromém sektoru vyvážejí zboží na západ, nemají problém ho tam prodat. A nekrachují kvůli nízké kvalitě. A to je nejen Škodovka v MB, ale i hromada jiných firem.
Přesto tady má nastávat armageddon.
Sorry ale vymyslet jak obrovským způsobem vydojit něco co jsem kdysi dostal zadarmo… to zvládne jen člověk „všehoschopný“. Tak ať se pak holt nediví…
Mně ta situace připomíná jakoby dítě dostalo darem dům od rodičů, a pak jim zpětně posílalo faktury za bydlení.
Přitom ty pozemky mají hodnotu jen díky těm kolejím, až na vyjímky mají jinak hodnotu horšího pole….
Tak to máte o té minulosti hodně zkreslené představy. Dneska se šikovný odborník uplatní v soukromé sféře. To bylo za komoušů něco absolutně nemyslitelného.
Musel mít kontakty a musel být v KSČ. Zbytek rodiny bez škraloupu a nesměl nikomu zavazet natolik, aby se mu nestalo to, že ani dělnický původ nepomáhá.
Tím chci říct, že byly výjimky potvrzující pravidlo. Nicméně kontatkní čočky se v ČR vyrábět nezačaly, dělnický lid měl přece brýle, Strana a Vláda rozhodla o prodeji patentu.
Upřímně byl jsem byl za Bednárika rád, především kvůli tomu, že nahradil Nebeského. Ten končí taky… což je super. Bednárika si budu především pamatovat kvůli tomu, co dokázal v ČD Cargo.
V ČD zůstává trochu ve stínu, ačkoli působí seriózně a byl to asi i celkem dobrý generál.
Jenže klasická „Bednárikovina“ je pro mě charita železnice srdcem. Což je prostě v porovnání s tím co dokázal Žaluda, Krtek, Kupec co se nebáli za ČD rvát málo.
Myslím, že teď trochu zbytečně převládá strach z toho, kdo přijde další.
Co přijde, je jasné. Dnes už to zaznělo natvrdo v televizi. Privatizace.
Peníze jsou potřeba a je to jedna z posledních možností je urvat. Potom už bude zbývat jen ČEZ, Budvar a pošta. Do konce volebního období by se to mohlo stihnout.
Není přece důvod, aby stát něco vlastnil, ne?
Zahraniční vlastník je ten nejlepší.
Dal bych to napřímo za korunu DB. V privatizaci to nikdo nekoupí.
To byste se asi divil, jak by ČD šly krásně vytunelovat. Nabízet je za symbolickou cenu tomu nahrává úplně nejvíc.
Samozřejmě že by to šlo, rozdělit na to co má hodnotu, a na to co má jen dluhy, a ty dluhy nechat na bílého koně nebo na hubu (konkurz)…
Co má v ČD hodnotu?
pozemky, budovy, vlaky, technika, kancelářské vybavení?
Houby kancelářské vybavení. Nejcennější jsou smlouvy na zajištění dopravy od MD a krajů. Obzvlášť brutto smlouvy, které jsou prakticky bez rizika.
Nakonec, proč bychom měli mít parlament a podobné zbytečnosti, když republice bude vše patřit někomu z ciziny?
Můžeme ušetřit a bude stačit někdo, kdo nám převypráví nařízení z Bruselu.
No když vidím, co se děje c CZ parlamentu zrovna teď… nebylo by to lepší?
Privatizovat zprivatizovaný podnik jaksi nelze ….
Pokud to prodáte soukromníkovi, musíte počítat také s tím, že to časem prodá zase dál, nebo to rozprodá kamkoli a za výnos nakoupí třeba lodě.
A on to snad kupující bude kupovat proto, aby to zrušil, ničím nenahradil a následně u soudu prohrál i kalhoty za nedodržení smluvních podmínek s objednateli?
Pokud někdo takový exsituje, tak nejspíš nemá ani na to, aby si koupil dodávku. Natož přepravní firmu.
Ženě nemusím , jsi arogantní osel. Neskutečně hloupý arogantní osel.
Tebe
Promiňte, to je opravdu naivní. Takové závazky mají vždy omezenou časovou platnost, jako např. udržet na lokálce provoz aspoň 5 let atp. A kdyby to bylo moc dlouho, vždy se dá najít způsob, jak nevyhrát hodně soutěží, zúžit podíl na trhu, rozdělit společnost na několik dílů aby nepříjemné závazky zůstaly jen někde a pak tradááá.
Mno máme v ČR několik příkladů, kdy to tak nebylo. Nebo snad je Škoda auto vytunelovaná a zrušená?
Najdou se případy, kdy to tak nebylo.
Prostě nechci, aby česká železnice dopadla jako české cukrovarnictví. Pamatujete jak silné bylo? Bez něho se obejdeme, ale železnici považuji za důležitou pro ekonomiku jako celek. Takže ne přinejmenším dokud budou mít ČD aspoň třetinu trhu osobky.
Provatizaci Ceskych drah bych se vubec nebranil. Naopak.
Jak chcete privatizovat privatizované ….
Akcie ČD a.s. má ve vlastnictví stát, žejo? Tím pádem ty akcie nevlastní privátní osoby, neboť stát není privátni osoba.
Takže nejjednodušší cesta je prostý prodej… stejně vlastníka neposlouchají, koukají ho jen okrást jak jde, tak co.
Proč zahraniční, může to rozkrást (podle zákona ovšem, neboli restrukturalizovat a zhodnotit) klidně někdo domácí třeba PPF…
Smazáno pro sdílení fake news stránek
Citovat Havlíčka? Tak to jistě nemyslíte vážně!
A další volič ANO dorazil…
xxxx jsou fake news stránky?
Doposud jsem si myslel, že se zabývají železnicí
Ano, jsou. Stránky, které napíšou po nehodě lanovky na Ještěd, že za nehodu může město Liberec, jsou naprostým odpadem (text už tam nenajdete, smazali ho. Reklama na projekt Víta Bárty a vykradače textů zde prostě nebude)
Jako vždy, cenzura
Pokud si myslíte, ze šířit bláboly lze donekonečna, navštivte lékaře
Chválím takový přístup a děkuju za něj.
Takhle je to vždy. Plánů na dvacet let dopředu a pak sami zakrátko odejdou, nebo jsou odejiti.
Presne tak. Me hlavne mrzi, ze Bednarik tvrdik, jak udela restrukturalizaci, jak to bude tvrdy a bude to bolet a skutek utek. Nic se nestalo. Vsichni si vesele drepi na uplne zbytecny h placenych mistech.cesky drahy, podobne jako ceska televize, to je otres ohledne personalistiky.
Vy jste si asi nevšiml řady organizačních změn – to je ta restrukturalizace …
To jsem si tedy nevsiml. V cem se po personalni stance zefektivnili CD po nastupu Bednarika?
To ze pan Bednarik konci je skutečně smutne, byl skutečně schopný. Ale jeho neschopnost v udrzeni 810 v provozu byla skutečně do nebe volajici. Obcas jsem mel pocit ze myslí vážně ze najaka RS1 prinese cestujicim nejake benefity. O tom ze nezadal rekonstrukci vozu B na interjety ani nemluvě. Verim ze ted prijde nekdo kdo pochopi ze konstrukce 50 let stare byly dokonale a jde na nich stavet i do budoucna.
Čtu dobře, rekonstrukce vozů řady B? Co na nich chcete proboha rekonstruovat?! Jediná rekonstrukce může proběhnout tak leda v Tlumačově.
Jo, to je ta jediná možná cesta, přes ingoty… 🙂
Všechno lze rekonstruovat – „oholíte“ vše, zůstane pouze vozidlový rám na kterém postavíte novou skřň a lupnete pod ní nové podvozky ..
V podstatě stejně se dělaly řídící vozy 954 z modrých poštovních vozů …
Analogicky 814 / 914 ….
Jenže z 010 neuděláte Béčko a z Béčka neuděláte článek railjetu.
Díky za pěkné připomenutí, jakých chyb se Bednárik vyvaroval. 🙂
Rekonstrukce bééček na interjety 😀 Co takhle rekonstruovat trabanta na bavoráka?
To je zvláštní… pokaždé, když zmizí nějaký zdejší exot, objeví se jiný, ještě ulítlejší… tentokrát milovník šukafonů a koženek. Tak jen otázka, co by se z toho vozu B při rekonstrukci na interjet použilo? Na 810 se ani neptám, tam chápu, že mají zůstat takové, jaké jsou a i ty repasované by se měly vrátit do původního stavu.
Co by se použilo ? Vozidlový rám …
Slusny komedialni příběh. Kupka ktery nema vzdelani zkusenosti ani rozhled se na zaklade nevzdelanosti nezkusenosti a nerozhledu rozhodl vyresit problem s pozemky o kterem vi zhruba to co vetsina mistnich diskutujicich odchodem cloveka který delal presne to za co jej MD platilo : – D
A cele se to zavrsilo tim ze s odbory to nekonzultoval takze vysledek bude ze jej odbory nepodpori a jeho ucinkovani ve funkci MD se chyli ke konci. Kdo chce kam pomozme mu tam.
Az se stanu GR CD ja vemu Bednarika zpet a naopak Kupku poslo na urad práce.
Správně soudruhu!
Všechnu moc pracujícímu lidu!
Proc pracujicimu lidu? Co mate proti vzdelanym odbornikum v technickem a ekonomickem oboru s praxi?
Kdo říká, že ta práce má být s krumpáčem nebo lopatou…
To vůbec netuším… ?
Pokud posloucháte „hudební výtvory“ kroužku, jehož název máte v nicku, tak se Vašim příspěvkům nedivím 😃
Pájo, ty si fakt myslíš že je to kapela? Tak jo, mysli si to.
https://m.youtube.com/watch?v=pC88RvRRzBY
NEPSAL jsem ani slovo o kapele. Zkuste to znovu a líp 😉
Jejda, Pájo, ty jsi opravdu hlupáček.
Opravdu nechápeš, že to je parodie?
https://youtu.be/hzBM-DP8k50
Na všeználka Kupku “tlačí” Stanjura, velký kamarád Jančury.
Jančura je kamarád s kdekým. Kdysi se s ním počítalo jako s ministrem dopravy v Burešově vládě.
Kupka je yvstudovaný tiskový mluvčí a touto praci se živil v barvách ODS … Mluvit umí jako velebný pán z kazatelny při nedělní mši ….
Žijeme v demokracii. Takže hlavní moc mají zvolení politici. Lhostejno, zda jsou moudří či nemoudří, chytří či hloupí, poctiví či nepoctiví. Dle mého názoru jde o jeden z minusů demokracie… jenže kdo to řekl… demokracie je špatný způsob vládnutí, ale neznám lepší ?
Churchill
Aristoteles a citoval ho Churchill.
Vy, se naštěstí, nikdy GŘ ČD nestanete.
Až představím svůj plán jak za minimální náklady zvýšit násobně komfort vyřazovaných (zbytečně) vozidel, tak mě místo ve vedení ČD nemine!
Chcete založit novou reinkarnaci vozidel M152/ 810 vytvořením kategorie ComfortŠuk?
Zamknul bych vás do toho alespoň na týden propagační jízdy po celé síti, abyste si dosyta užil vašeho výmyslu. Něco na způsob Connecting Europe Express (CEE).
Myslíte jako za účelem „šukání“, něco jako hodinový hotel … ?
Tady pan Vykolejka má naprostou pravdu! Na lokální tratě je 100x vhodnějším vozidlem 2 nápravová 810tka, než 4 nápravová popelnice, ehm pardon, RS1. A porovnám – li konfort jízdy v Y/B, jejichž konstrukce je nadčasová a téměř dokonalá, s komfortem v popelnici jménem Panter, nebo již zmiňovaná RS1, nemůžu než souhlasit. Mnohem lépe by udělali, kdyby nevyrazovali staré, ale dobré, blbuvzdorne a pohodlné vozy, věnovali 10000x menší náklady na jejich polidštění (zásuvky, WiFi, oživení interiéru atp.) než kupovat nové, ale naprosto příšerné jednotky a vozy. A rekonstrukce provádět s co nejmenším využitím elektroniky a jiných zbytečností. (viz. Reko služebáky na… Číst vice »
Také já se k tomu kloním. ty nové věci jsou spíš jen hra na něco a do komfortu a kvality mají hodně daleko. jenže to chce mluvit s běžnými cestujícími a ne se zdejšími některými zaťatými diskutujícími.
Váš názor respektuji, nicméně právě nepohodlí motorového vozu M152/ 810 bylo před mnoha lety příčinou mého rozhodnutí jezdit, nejen do práce, raději autem a tento zvyk, kromě občasné formy „zážitkové turistiky“, už nebudu měnit.
Přeji vám mnoho šťastných kilometrů ujetých tímto legendárním vozidlem.
PS: Každý, podle svých preferencí, nazýváme popelnicí holt něco jiného.
To byste musel být předsedou vlády … Kupkovi byste mohl, pokud projde perskou a psychotesty, nabídnout práci štiplístka …
Docela by mě zajímalo, koho by zdejší diskutující vybrali na pozici nového GŘ. Co takhle vypsat na těchto stránkách anketu?
Nikdo jiný než zasloužilý odeesák a ješitné netáhlo Kolář…….
Nějakého dobrého, kovaného a silného odboráře.
Aby byl celý život u dráhy, začínal od píky a měl rád 810 a B.
Jo a vrátil jízdní řád 1988/89.
Hlasim se.
Jo a vzdělání:
– učňák
– VUML
– odborová školení
– dálkově průmka
– dálkově VŠDS Žilina
Co to melete? Copak Bednarik byl nejaky komunisticky kadr? Neopak to byl moderni manager ktery dokazal mluvit i s radovymi zamestnanci a nakonec byl mezi zaměstnanci oblíbený. Samozřejmě ne mezi vsemal ale pro srovnání s Nebeským o kterem malo kdo vedel ze je to reditel to byla uplne jina liga.
Hlavně kámoš těch, co měli prst na tepu doby.
Logicky skončil.
A jak moc do CD nebo MD vidite ze mate potvrzeny tyto informace které i v Blesku maji spise spekulativni náboj?
Že pracoval pro oligarchy? To není spekulace. To je fakt.
Že byl dosazen minulou vládou je snad taky fakt. Nebo ne?
Tak ted uz je to cele jasné…nekdo ho dosadil tak pracuje pro nej. Ta logika nema chybu : – D
Takze az tam bude nekdo jiny tak to bude atudent politologie bez vize bez managerskych zkusenosti ale bude slušný? : – D
ČD je státem vlastněná akciovka.
Stát už vedou jiní = změna ve vedení ČD. Až budou vládnout jiní, opět dojde ke změně. Takhle jednoduché to je.
Ano pro lidi bez rozhledu to takhle jednoduche opravdu je : – )
A jak to vidíte vy s rozhledem?
Ze nelze nic tak lehce zjednodusovat. Nebo dokážete ukazat na konkrétní kroky na ktrych by bylo videt jak se tem oligarchum kzeri jej dosadili podbizel?
A pokud tento blabol plati obecne bude dalsi GR CD ekonomoicky nevzdelanec bez managerskych zkusenosti se sklony ke slusnosti jako soucasny premiér? : – D
V 89-tém tady na náměstích vyřvávali, ze nastane už jen doba odborníků na vedoucích místech.
Ale až bude marka za korunu.
Marku za korunu, tedy měnovou reformu, sliboval Komárek. Málokdo mu na to naletěl.
Za komunisti byla personalni korupce mnohem rozsahlejsi.bylo to tak silene velky, ze lidi museli cinkat klicema. Nehlede na to, ze vam vyhrozovali vezenim nebo spatnymi posudky pro vase deti, ktere za nic nemohly. Takove dnesni belorusko a rusko pro srovnani. Hnus.
Co kdybyste se místo psaní infalntilních názorů sám přihlásil o „lukrativní“ korýtko a židli v kanceláři, kde seděl soudruh Vasil (de) Biľak ….
Tak teď jste mě Výkolejko rozesmála. Vy jste evidentně moderního managera ještě nepoznala, natož abyste měla možnost s někým takovým pracovat.
A podle nicku Daniel Jablonecký se pozna ze jste pracoval pod vrcholovymi managery? : – D
No, vidím, že náhradu za Axela jste si už našel, takže svět je, alespoň v tomto aspektu, v pořádku.
Koho ze jsem si našel a na co?
Vysokou školu života by měl taky mít.
To je naprostý základ!
Máte nějaké trauma z minulosti…? Váš příspěvek je značně vyčpělý…
Klíčenku?
Hlasim se.
Půjdu s kůží na trh a napíšu, koho naopak rozhodně nevybrat – Šípa. A silně se obávám, že toho riziko reálně (výhledově) hrozí.
Myslite toho E. Sipa, co uz kdysi CD vedl? Pokud by na to nebyl uz trochu stay, tak proc ne. Akorat podle me ponekud predbehl dobu. Radeji bych ho ale videl na SZ, aby tam to trochu vyvetral.
Šíp je důchodce, který si přivydělává bokem mnohem snadněji než strkat znovy hlavu do oprátky.
Souhlasím s vámi, že předběhl dobu.
Takzvaný transformační projekt ČD, který v roce 1995 předložil Klausově vládě byl – bez zdůvodnění odmítnut. Shodný projekt – terminologicky upravený – zvítězil v případě transformace ŽSR (provoz + infra) > rozdělení na ZSSK a ŽSR (infra) …
Text byl „jistou osobou“ (vím o koho jde) odnesen na disketách 3,5″ ….
To co nešlo u Vltavy bylo možné u Dunaje ….
Tak to asi zalezi predevsim na tom, kdo by se na tu pozici prihlasil, ne?
Ne. Záleží na tom, kdo je čí kámoš…
Ing. Jan Šatava nebo Ing. Pavel Prchal
Marek Tomek!
ing. Jan Šatava je duševně zdráv natolik, že o podobnou funkci se ucházet nebude …
To by se musel s většinou aparátu GŘ ČD a.s. rozloučit.
Já bych bral Žaludu.
Ten by spíše patřil, za škody jež napáchal do státního sanatoria Pankrác / Ruzyně / Bory …
Soudruh Kupka řekl v TV, že se může přihlásit i Bednárik … pak ovšem není jasné, proč mluvil o nějaké změně – on o tom ovšem jistě nemluvil / nenaznačil, že by to měl položit, tak jako Rakušan nikdy, ale opravdu nikdy netlačil na Švejdara – akorát se ho zeptal, kdy hodlá skončit …
Pan Bednárik mě zklamal tou často skloňovanou reorganizací, při které se ale reálně moc nezměnilo, upřímně jsem od toho čekal více. Ale jinak musím říci, že z posledních generálních ředitelů mi byl rozhodně nejsympatičtější a jsem moc zvědavý, kdo přijde po něm…
👍👍
Čekej Dlouho
Čekej Socko Dlouho
pan Bednárik na mne působil kompetentně a sympaticky. z tohoto pohledu škoda, že odchází.
zda a jaké měl výsledky, ať posoudí jini
Presne tak. Je ho skoda.
Jinými slovy – Kupka ho vyhodil.
Škoda, že to nejde obráceně.
Kámoši oligarchů a Bureše už snad nikoho nikdy nevyhodí.
Tohle zjednodušení je opravdu extrémní 😀. Co třeba schopný se znalostmi, vizí, vystupováním i výsledky vyhozen…… Kupkou?
Zaměstnanci by byli frajeři, kdyby se za Bednárika aspoň symbolicky postavili…
Není za co, odklony peněz nezastavil, konkurenci v roztřelech nezvýšil, čistky vedoucích zaměstnanců byly jen kosmetické. ČD i SŽ potřebují zásadní reformu. Ale mám obavu, že ODS neudělá tu správnou.
No, s tím jak doje**l, teda „vylepšil“ komanda pro vlakové čety, tak kopanec zasloužil hned jak se to zavádělo. Ušetřilo se prd, akorát pár dobrých komandujících buď odešlo zpět k jízdě nebo dali výpověď, protože dojíždět desítky kilometrů se každýmu nechce. Drobné fasování a podpisy papírů se hodily na doplatkové pokladny (oni se tam přece nudí a nemají nic lepšiho na práci, než počítat tržby od vlakových čet a pokladen, starat se o POP+MPOS), tak se jim ještě nahrb hodila další práce. Jestli si něco s Bednárikem u ČD spojím, tak tahle je „reorganizace“, která udělal víc škody než užitku.… Číst vice »
Asi tak…
Aby se nehlo kolo?
To se udělalo už 20.srpna 1991, když ministr Nezval odvolal ústředního ředitele ČSD Ivo Malinu.
Petici podepsali všichni ředitelé odborů, včetně náměstků …
Hmm, tak jestli neni schopnej ten cirkus ridit bez tech miliard za prodej nemovitosti, tak by stejne musel za rok odejit, protoze prodejem nemovitosti nepujde latat rozpocet donekonecna.
snížení zadlužení či úhrada nutných investic prodejem zbytneho majetku je běžná praxe. jakkoliv nesmí být za zbytny majetek označeno vše…
Otázka je, co je zbytný majetek. Pozemky pod kolejemi jsou z hlediska ČD zbytný majetek, z hlediska ČR jako majitele se jedná o pozemky pro infrastrukturu.
Především se ty pozemky neměli nikdy stát součástí majetku ČD, a.s., měli zůstat v SŽDC. Stejně jako nádraží, atd.
No těžko mohly zůstat pozemky v SŽDC, když byly státem vloženy jako základní majetek/základní kapitál do ČD, a.s. a SŽDC, s.o. vznikla bez těchto majetkových aktiv.
Zajímavé je, že PPF rozděla někdejší O2 ne infrastrukturní část (Cetin) a obchodní část (O2), aniž by došlo k poškození některé části. A u rozdělení ČD na dopravce a infrastrukturu se zvolila systém, kdy infrastrukturní část odkupuje neustále něco od dopravce. Čím dochází k poškození infrastruktury, kvůli prospěchu dopravce.
A jak to souvisí z dělením unitární železnice na operátora kritické infrastruktury SŽDC a komerčního dopravce ČD, a.s.? PPF si koupila akcie O2 od Telefonicy, stáhla akcie z burzy, vyrovnala se nějak s majoritními akcionáři a rozdělila si firmu na 2 části tak, aby ta infra část nebyla pod dozorem ČTÚ stejně tvrdým jako mobilní operátor z tendru…
Soukromá firma se může dělit, jak uzná za vhodné. Tady je akciová společnost (soukromá / soukromoprávní firma) a vedle toho státní organizace …
To byla právě ta chyba, asi je to na vás příliš rychlé. Správně měl stát pozemky vložit do SŽDC.
Na mě to není rychlé, ale na vás je to asi moc složité. Stát nemůže vložit do právě založené státní organizace (SŽDC, s.o.) obchodní majetek jiné obchodní společnosti, to by byl únor 48 (znárodnění).
Evidentně na vás je to moc složité v roce 2003 právě byly založeny obchodní společnost ČD, a.s. a SŽDC, s.o., majetek se dělil ze zaniklé ČD, s.o. To ČD je pouze shoda názvu, do té doby to žádná a.s. nebyla.
ČD s.o. nikdy neexistovaly … zákon 9/1993 Sb. zřizoval ČD, jako nástupnickou organizaci státní organizace ČSD.
To s.o. tam dal o své vůli rejstříkový soud …
No tak by se nikdy nevložily no… u nádraží se dalo aspoň spekulovat o tom zda náááhodou v tom nebyl nějaký smysl aby to ČD dostalo, u pozemků pod kolejema to muselo být jasné od prvního okamžiku že je to nesmysl!
Celá transformace se měla provést formou holdingového uspořádání, podobně jako to funguje v Německu …
Jde o to, ze by to byl jednorazovej mimoradnej prijem. I kdyby byl letos, tak pristi rok uz nebude. A co pak?
co…no nic. proste tím zalataji část dluhů..nebo koupí nová vozidla….fakt je to normálni… obdobně jako když zlutak prodal restaurační vozy.
To není moc dobrý příklad, protože ty vozy nespadly žluťákovi do klína při dělení Student agency a RegioJetu (fiktivní příklad) a nesnaží je opakovaně pronajímat Student agency s tím že to prostě zaplatí daňový poplatník.
stát dál své akciovce nějaký majetek. jancura zase vydělal jinde a něco si koupil. je to úplně stejně.
jen se tu neustále a dokola pláče, jak se dodrbalo dělení unitarni dráhy. dodrbalo. ale dlužno říct, že bez těch dárků pro CD a.s. jezdíme furt v kozenkach nebo ta firma neexistuje. co je a priori špatně na státním podniku? školy jsou taky veřejně / statni a nikomu to nevadí.
fakt už stačilo s tím pláčem nad nespravedlností z roku 2004 ci kdy.
Kdy už konečně takoví jako Vy přestanou bájit milion důvodů jak to bylo jediné možné aby ČD dostala takový dárek??
Měli jí místo toho dát teda deset miliard aby chudáci měli z čeho obnovit vlaky (ostatní dopravci to udělali ze svého, a taky to šlo) a fertig…
Ale především a hlavně, na co tu kolega upozorňoval, že ty zásoby už skoro všechny projedli a za chvíli už budou projídat samu podstatu… jediná otázka je kolik to bude let.
Tohle ale není úplně klasickej prodej zbytného majetku. Celej tenhle bordel vzniknul při dělení železnice, kdy ČD „vyfasovaly“ i spoustu budov a pozemků, které v logice věci měly přejít do majetku Správy. A od tý doby to chodí tak, že když potřebujou ČD nutně prachy, tak sáhnou do klobouku a část tohohle majetku Správě prodaj, nebo si vzpomenou na nájemný. Čili se samozřejmě nabízí otázka, byl-li přesně tohle záměr už od začátku a jestli to pak proto nemůžeme považovat de fakto za skrytou státní podporu. Každopádně, pokud je ten důvod odchodu pravdivý (mysleme si o tom každý co chceme), pak… Číst vice »
osobně si myslím, že to záměr byl. aby se tím srovnal skrytý dluh z komunismu a 90.let.
že zákon o transformaci byl jaky byl je pravda.
stát mohl k tomu přistoupit jinak, třeba zasmluvnit kontrakty na 15let s podmínkou postupně nových vozidel. ale to nechtěl platit a šel touto cestou.
prostě přestanme řešit, proč to mají v majetku, budme rádi, že se to čistí. a naskakujme Jancurovi na to breceni, jak je to nefér. kdyby on neměl prachy z busu a letenek, tak už zkrachoval…
Já fakt ty vaše příklady nechápu. Příjmy z letenek a busů jsou pořád jeho příjmy, firma to vydělala sama a je jen její věc za co to utratí. Dotuje si vlaky? Její věc. Jančura si koupí hrad? Jeho věc, jeho peníze. To že se jedna firma rozdělila na dvě, jedna je v podnikatelském režimu (ČD) a druhá je rozpočtový státní podnik a ta podnikatelská opakovaně pupne tu rozpočtovku o miliardy, prodá jí nebo pronajme něco co dostala zdarma při evidentně nedotaženém dělení a platí se to z daní a ne ze zisků v podnikání, to je hodně velká vada na… Číst vice »
1. Z daní se nic neplatí a je úplně jedno, kdo vlastní akcie….
2. Tím, že stát vložil pozemky a koleje a další do aktiv nově vzniklé a.s., přestaly být tyto pozemky a další aktiva majetkem státu. Vzniklo tak základní jmění, nyní základní kapitál ČD, a.s., která je už může pouze prodat nebo pronajmout ,ale stát už nemůže nic znárodňovat. A tím, že ČD řeší svoji ztrátu a prostředky na investice přes prodej dluhopisů, kryje tento majetek vypůjčené peníze u věřitelů. Vy ani já do toho ze svých daní nedáváme vůbec nic.
ad 1) Jak to že se to neplatí z daní? Drtivá většina příjmů SŽ je ze čistě ze státního rozpočtu, tedy daní, poplatky za DC jsou jen malilinkatá část (něco přes 3 miliardy). Dlouhodobě je asi 6 mld v mínusu. ad 2) to není úplně přesné, 100% vlastníkem ČD a.s. je pořád stát a rozhodně to nemusí znárodňovat. Existují i takové věci jako bezúplatný nebo symbolický převod (ale tím se pochopitelně nedá záplatovat rozpočet). Kde se ty peníze ve SŽ vezmou když ne z daní? Navíc by to nebylo nic co „vláda nepřipustí“. Kdyby to byla prostě faktura mezi dvěma… Číst vice »
Poplatek za DC je za ošoupání kolejí – maximálně na provozní údržbu a nikoli na investice do státního majetku.
S inteligentním nazorem tady (bohužel) nemate sanci uspět : – D
Problém je, že ten podnik ty dluhy z dob socialismu opravdu má – to byla doba, kdy se nešetřilo na zaměstnancích, ale na investicích, které tady i po 30-ti letech chybí.
Jenže vznikem SŽDC, na ně přešly i dluhy.
Tomu můžet říkat maximálně „vnitřní dluh“ nebo tak něco, ale zkuste se zeptat účetního na jakém účtu je takový dluh veden 🙂
Dostali něco co mělo hodnotu > 0, čili dostali majetek a ne dluh.
OK, vnitřní dluh na silničních mostech a silnicích je skoro bilion … v účetních knihách to nikdo nemá …
A když se rozhodne že se nezaplatí, tak maximálně nebude nikdo jezdit, ale nepříjdou exekutoři.
ale formálně není mezi akciovou společnosti vlastněnou jancurou a státem rozdíl. proste je to oddělené od majetku vlastníků. a jede si to samo o sobě. dle svých pravidel. vlastník si může tahat zpět prostředky za určitých pravidel a ne podle pocitu každého joudy.
a mimochodem – když jančura půjčí či věnuje prachy své firmě, je to v poho. když CD půjčí ci věnuje prachy stát tak je to bez dalšího nedovolena státní podpora. a je to na notifikaci u EU.
fakt nechápu tu nenávist k podniku vlastněnému státem…
Nezáleží jen na formě, ale i na finančním riziku majitelů (konkrétních osob, ne abstraktních typu „stát“). To není nenávist, to je dohled nad hospodařením s prostředky, které nejsou jejich (vlády, úředníků atp.). Stát je jen formální záležitost, úředníci půjčují či směrují peníze které nejsou jejich, spravují cizí peníze (ve prospěch státu, ehm). Špatné hospodaření = „sorry jako“, existenciální riziko tam moc není. Takže když se někde přelívají miliardy za úřední štempl, je to vždy na zvýšenou ostražitost. Soukromý majitel hospodaří s penězi tak, aby nezbankrotoval, tedy je v jeho osobním nejvyšším zájmu nedělat žádnou habaďuru a sám sebe okrádat, že.… Číst vice »
proboha, proberte se. republika je plná zkrachovalých podnikatelů a firem. mnohdy i úmyslně…hesla: NWR/OKD, Arca, ECM, Vitkovice, Less….seznam mužů doplňovat dle libosti až do nekonečna. není žádný důvod si myslet, že soukromník musí vždy hospodařit lépe. může a nemusí. úmyslně i z blbostí. spousta statnich/verejnych institucí funguje dobře, dokonce i lépe než jejich soukromi konkurenti. že je někde bordel, neni kvůli tomu, že je to státní. ale proto, že tam nějaký grazl či debil bordel dělají. a stejně to vypadá u soukromých firem. kde je problém se zbavit vedení mnohdy i horší než u státních firem. ano, státní firmy mají… Číst vice »
Chápete ten drobný rozdíl, že když zbankrotuje soukromá firma, tak někdo reálně přišel o spoustu peněz. To je bankrot. Všichni investoři nebo majitel prostě odepíší SVÉ miliony, přišli o ne konec šlus. To je to riziko o kterém mluvím. Můžou být neschopní, můžou mít jen smůlu, že udělali riskantní krok v nevhodnou chvíli, neodhadli trh, jak vám banka nepůjčí je konec. Jaké riziko má úředník? Zahrabou jej na jiné místo, když promrhá miliardy, což se děje každou chvíli a obvykle „s tím už nejde nic dělat“. Většina státních institucí či firem tady funguje velmi špatně. Celý státní aparát funguje prachmizerně,… Číst vice »
Takže bude o jednu víc, ČD…
Aneb, řekněme si to na rovinu – jestliže jsem byl ochoten dříve akceptovat existenci státního podniku, názory v této diskuzi mě definitivně přesvědčily že privatizace je jediná přijatelná cesta jak to zarazit. Předpokládám že nejsem jediný, pak si to vážení křivitelé rozumu přičtěte k dobru mohlo to ještě nějakou dobu fungovat ale takhle ne…
Ostatně, nejrozumnější cesta bude asi to normálně nechat zkrachovat (není problém, současné zadlužení to za pár let dokáže když nebudou injekce) a pak ať to někdo koupí sakumprásk. A první logický krok bude zavčas kompletně oddělit cargo…
A ještě víc do očí bijící je fakt, že naopak pozemky na Smíchově prodávají Sekyrovi pod cenou…
blbá smlouva tuším z doby Bazaly. takhle se zasmelila i další nádraží – Bubny, Masarycka a Žižkov. a blbě pronajal Wilsonak a Brno horni
Nepracuji u žádného dopravce ani v dopravě, ale jsem velký dopravní fanda. Nicméně z mého lajckeho pohledu jsem měl pocit, že Bednarik byl první generální co měl vize a věděl co má dělat. Jaký na to máte názor vy interní?
Tak v minulé diskuzi jsme se dobrali k tomu, že se bavil s lidmi. To prý v ČD stačí.
Jaké vize. Sny a pocity nejsou vize. PR špičkové , výsledky skoro nula. Spokojená netáhla nejsou vizí ale přítěží celé firmy. To že věděl co má dělat a evidentně nedělal tak je na vyhození. A vzhledem k předchozímu koučování nákladních vagonů tam neměl ani dostat možnost zasáhnout.
Přesně! Clovek ktery vedl nakladniho dopravce z minusi do plusu a znal železniční prostředí vubec nemel dostat prilezitost … Lepší Petr bez vysledku za to s hromadou teoretickych znalostí : – D
To že jsi se soudruhu ozval právě Ty beru jako potvrzení výše zmíněného a to beze zbytku . Díky.
Jak dlouho byl ve funkci … naivní vize, že výměnou GŘ se druhý den něco změní, zejména v systému, kde i na nákup papíru do kopírek musíte dělat výběrové řízení …. Minimálně rok trvá, než něco začnete realizovat – i výměna zaměstnanců se musí řídit zákoníkem práce … V roce 1993 a 1995 měly ČD „tři ředitele“ … co myslíte, že se změnilo …. v 90. letech minulého století byla průměrná životnost GŘ úžasných 9 měsíců … prvním „déle“ sloužícím byl ing. Dalibor Zelený -> 1998 – 1992, pak bratr Šimonovský dosazil bratra Petra Kousala, za cca dva roky jej… Číst vice »
Nejlepším generálním byl Žaluda, za něho se udělal největší pokrok, jenže nechtěl nakupovat u jediného správného dodavatele vozidel (Škoda).
Ten napáchal nejvíce škody a dělal v TV ostudu ČD svými hloupými kritikami pana Jančuty.
Podle mě by na generálního ředitele, kterej je vždycky na pár měsíců, stačil brigádník na DPČ… Stejně ten podnik jede vlastním životem a z podstaty…
Bohužel u státních firem se dost blížíte realitě. Jak ministra může dělat každý , tak ředitele velké státní firmy pouze ten, kdo má blízko k vládnoucí klice.
Ten podnik jede hlavně podle toho jak straníci v zákulisí tahají za špagátky… Ano kdyby ta dosazená figurka byl brigádní na DPČ něco by se ušetřilo 😀
Vyhazov GŘ v ČD z důvodu toho, že akcionář tak rozhodne, obvykle vypadá trochu jinak. Bednárik navíc zůstává až do konce února a ministr by nejspíše neriskoval společnou tiskovku s někým, koho ve zlém vyhazuje. To co říkal na TK, dává celkem smysl.
To je až nápadně podobné komunikaci Rakušana se Švejdarem …
Ještě 18.1.2022 se mu odcházet nechtělo, jak se vyjádřil pro seznam zprávy: „Generální ředitel Ivan Bednárik vyčká na rozhodnutí ministra, sám se odcházet nechystá. „Jestliže akcionář rozhodne, abych pokračoval v práci pro České dráhy, budu v ní pokračovat,“ vzkázal Bednárik skrze mluvčí ČD Vandu Rajnochovou.“
Jsem u této oragnizace 6 let a již budeme mít 5 ředitele. A náhodou to vždycky vychází po minimálně 13 měsících, kdy je nárok na zlatý padáček 🙂
Nevíte, jak smlouvy mezi manažery ČD a firmou jsou nastaveny. Každopádně pokud dostane běžný člověk výpověď např. z nadbytečnosti má nějakou výpovědní dobu a dostane několikaměsíční odstupné. Předpokládám, že podobně by to mělo fungovat i u manažerů.. Asi bych jako manažer nešel do podmínky, že mne mohou vyrazit na hodinu bez koruny v kapse..
Tady by se asi nadbytečnost jevila poněd divně ne? Zruší se post ředitele??? 🙂
jasně, šel tam jen kvůli padáků. fakt závist světem vládne. s podobnými zaměstnanci nelze nic. dokud nebudou podobní poslání škodit ke konkurenci
Bednárik možná ne, ale co ta plejáda jeho předchůdců?
minimálně Nebeského škoda komentovat.
a dost se mi nelíbil i Kupec.
ale ani oni tam nečekali na padák, prostě dostali nějaké zadani…
Ale houby. To ze je nekdo zavistivy hlupák nezmamena ze svou práci odvadi špatně.
jen nelze řídit. a roznasi dost patologické myšlenky mezi ostatní. nedá se akorát furt reptat, jak vše stojí za prd. musí se občas něčemu věřit a něco dělat.
No co, ANO už je líp, protože víme kdo skoro „FFšechny“ ty změny organizoval.
V 90. letech minulého století byla životnost v průměru 9 měsíců … ing. Vlado Oravec 1988 – 1990 ing. Ivo Malina 1990 – 1991 ing. Jan Hampl 1991 – 1992 ing. Jaromír Kunst ČSD / ČD 1992 – 1993 PhDr. Jan Stráský – duben až červen 1993 ing. Emanuel Šíp 1993 – 1995 ing. Josef Bazala – červen až září 1995 ing. Rudolf Mládek 1995 – 1997 ing. Vladimír Sosna 1997 – 1998 ing. Dalibor Zelený 1998 – 2002 Může podobná výměna „nejvyššího pana železničáře“ přispívat k prospěritě firmy, zejména když jeden z tohoto výčtu – ve funkci ministra prohlásil… Číst vice »
ČD si chtějí nechat znovu platit 3,5 miliardy ročně za pozemky pod kolejemi, které jim systémově nepatří, nepotřebují je a které dostaly zadarmo (zákonem 77/2002) a když tomu všichni netleskají, tak GŘ odchází středem? Tak ať jde.
Tahle systémová chyba vznikla už při dělení a přitom vůbec vzniknout nemusela. Stačilo použít model třeba ÖBB. Že z té chyby chce manažer ČD získat peníze na nové vlaky ČD bych jemu rozhodně nevyčítal.
Jedná věc je chtít a úplně jiná věc je bez domluvy nebo jen vědomí vlády a ministra vystavit fakturu na X miliard.
na druhou stranu…on to tak nějak chtít musel, jakožto statutár s odpovědností že zakona…
a ze se to nacalstvu aktuálně nehodí…vždyť je to snadné, podepíše SZ a CD smlouvu o nájmu s nějakou splatností v budoucnu…
Tenhle argument žeru. Že půjde sedět za šmelení s vagóny v ČDC se nebál, ale za to, že nepošle fakturu na jinou státní organizací by mu něco reálně hrozilo, takže musel. A žalobu by na něj podal ministr dopravy, že?
až ho za to smeleni posadí za katr, tak OK.
že smlouvy o easech se mi taky dělalo zle…zda jsou čísla mimo či ne…neumím říct najisto, jakkoliv to vše bylo dost podezřelé. a aranžmá prodám vagony jen někomu abych si je pak draze a dlouhodobé pronajal zpět…fakt smrdí.
ale nic z toho neznamená, že když jednou něco podelal, tak už se musí nutné vždy a všude chovat jak odsouzenéc k smrti…nebo Babis (po mně potopa)
V normálně fungující zemi by ta aféra s Easy byla považována za tak obludný střet zájmů, že už by si v žádné funkci související se státem doživotně ani neškrtl.
A že to od okamžiku rozdělení původních ČD nechtěli i jeho předchůdci? A určitě to muselo vždy projít auditem.
ano, je to zajímavé…ze si vzpomněli právě nyní. ale ať už to proboha vyřeší, ty pozemky v majetku CD fakt nemají co delat
1.ty pozemky v majetku ČD, a.s. prostě jsou
2.řešilo se to s MD už daleko, daleko dřív (2015 nebo 2016), ale tehdejší vedení SŽDC ani MD to asi nepovažovalo za prioritu…
No jo – hlavně že budou prémie…
to ze to řeší a není na straně MD/SZ vůle tuším a zminuji
Generální ředitel nevystavuje faktury. Za to je povinen řádně hospodařit se svěřeným majetkem a ne se zbavovat majetku ve vlastnictví firmy za hubičku. Je ředitelem ČD, nikoliv SŽ.
A zároveň má podnikat za účelem stanoveným ve stanovách firmy, a to je doprava, nikoliv spekulace s pozemky. A podle pokynů svého zřizovatele, a to je stát. Jestliže to nedělá, jde od válu. O souladu s právem u těch pozemků se hádá deset právníků, u vyhazovu o právoplatnosti nepochybuje vůbec nikdo…
Jaká spekulace s pozemky? Právě proto, že podnikají v dopravě chce převést pozemky na SŽ, což lze udělat jen za úhradu. Je to akciová společnost, vydala nějaké dluhopisy a snížení hodnoty společnosti vyvedením majetku za nižší hodnotu než skutečnou by byl tresný čin. Akciová společnost má akcionáře, zřizovatele mají příspěvkové a státní organizace. Vztah mezi akcionářem a akciovou společností je oproti vztahu příspěvková organizace vs. zřizovatel poněkud odlišný. Jestli je to tak jak říkáte, má to dát stát befelem a příslušný člověk, co takový rozkaz vydá si poté může jít rovnou balit do tepláků. O jakém vyhazovu mluvíte?
Nebo použít model ŽSR, kde infrastruktura zůstala od počátku u jejího správce.
Jistě, model ŽSR byl původně modelem transformace ČD v roce 1995, který se nelíbil Klausově vládě …. uspěl v Bratislavě ….
Model ÖBB použít nešlo, protože se jednalo o POLITICKÉ nikoli ODBORNÉ rozhodnutí ….
Odborná rozhodnutí jsou pro politiky ODPORNÁ, protože politik to ví nejlépe – asi tak jako to věděl ÚV KSČ a jeho tajemníci vedení soudruhem Husákem ….
Když se už něco dělilo, tak po vzoru ÖBB měla vzniknut dceřinná společnost TRAKCE. Ta by zajišťovala vozební krytí OSOBNÍ DOPRAVY a ČD CARGO … jako v Rakousku …
Ušetřilo by se na provozních nákladech a neřešil nedostatek modrých lokomotiv ….
Problém bylo špatné rozdělení. Nyní existuje ještě řešení vzít pozemky, VÚZ, Telematiku, popřípadě VDI a tyto věci oddělit do firmy ČD infrastrukturní a tuto část pak sloučit že SŽ.
SŽ by tak nemusela kupovat pozemky za x miliard a mohla částku věnovat údržbě a investicím do tratí. Z ČD by se stal klasický dopravce, který by se měl chovat efektivně, aby byl konkurenceschopný, podobné jako ČD Cargo.
Hezký způsob jak vytunelovat firmu. Zbavit ČD majetku a nic za to.
Tohle lidi prostě nechápou. Stát vlastní pouze akcie ČD, nikoli ČD jako takové (to je rozdíl).
Jediný akcionář má ovšem mnoho práv. Třeba měnit stanovy, vyhodit ředitele… nebo požádat o vyhlášení konkurzu na firmu.
A věřitelé mají také spoustu práv, a stejně tak orgány činné v tresním řízení, dojde-li k porušení zákona.
Bohužel, nízká úroveň právního vědomí …
Majitel poškozen nebude. Alespoň se ukáže, jak si na sebe osobní dopravce dokáže vydělat.
až tohle uděláte ve své firmě, tak si dost pravděpodobné půjdete sednout do chladu a transakce budou neplatne
Majitel poškozen bude. Protože firma ztratí na hodnotě a státní organizace se nezákonně obohatí.
Přesně jak k tomu přišli… zadara.
To nemůžete, jsou tu věřitelé ČD, a.s.
A co. Část zadlužení lze převést s prováděním majetkem. Navíc je otázka, jak je zadlužení vázané (dluhopisy, úvěry na techniku, hypotéky, leasingy).
kurna, ale zaplatit či převést s dluhy, to vyjde už nastejno. a stejně bude zlutak kvicet a SZ/MD nebude chtit
Bez souhlasu věřitelů ani omylem. A není důvod proč by měly souhlasit.
Rozdělení podniku a jejich slučování se děje ve světě takřka denně.
Jo, ale SŽ není podnik, ale státní organizace. A převádění dluhů na někoho jiného vyžaduje souhlas věřitele. Není důvod, proč by měly souhlasit, co by z toho měli.
Přesněji řečeno SŽ je „správce“ státního majetku …
jo, ale za určitých podmínek. a věřitel může někdy nesouhlasit. bankovní dokumentace to tam obvykle má.
najdete si např. no divestment clause a mandatory repayment clause/event
A to je stát… 😀
To jsou třeba banky. Stát je vůči ČD ve skutečnosti dlužníkem ještě z dob, kdy objednával dopravu, ale nehradil ji v plné míře.
To že je stát dlužníkem ČD, je zajímavý názor, zejména s ohledem na to, že ve výběrových řízeních na dopravce, jezdí jiní dopravci, za ceny nižší než ČD předtím. Navíc reálné ČD vydělávají na provozu 810, které jsou silné dotované a prodělávají na provozu pendolina.
Co mají současné výběrové řízení, které vyhlašují samosprávné kraje společného s dobou, kdy objednávku v celém rozsahu dělalo ministerstvo, ovšem plný rozsah objednané dopravy neuhradilo. To je jako byste tvrdil, že vnitřní dluh na infrastruktuře neexistuje, protože nyní se investuje.
kterážto pendolina kdosi přikázal objednat u CKD někdy v 90.letech. politický nesmysl a nasazený na nevhodné tratí… tak je poslem do šrotu?
ČD je akciová společnost. Nemůže se chovat jinak než tržně. Proč se tomu Kupka diví.
a.s. plní přání akcionářů, a tím generování zisku nemusí být
Nějaká záminka pro odchod se musí najít (aby nebyl odvolán).
V případě společnosti, která emitovala dluhopisy v takové výši, jako ČD, nemáte tak úplně pravdu. Jestli se nepletu, za rok jsou splatné dluhopisy ve výši 400 mil. EUR a je otázkou, zda se je povede refinancovat a za jakých podmínek. Ono se taky může stát, že akcionáři zůstanou jen bezcenné papírky, a to dost rychle (viz případ Sazky).
No vždyť říkám, nejčistší formou je vyčkat na konkurz… Nová vozidla už má i konkurence, část vlastní kraje a zbtek se odkoupí v konkurzu…
A poškodit věřitele? A daňové poplatníky znehodnocením majetku státu? Vskutku pravicové řešení… 😉
A vy jste někde četl, že by zástupci akcionáře (t.j. Řídící výbor ČD, a.s.) zbavil management ČD povinnosti chovat se jako řádný hospodář? Když se tak totiž chovat nebudou, tak se vystavují trestně právní odpovědnosti, která končí „zanedbáním povinností při správě cizího majetku“, a oni zase ručí za způsobené škody celým svým majetkem, takže jinou možnost ani nemají.
A Vy už jste nějakého „vedoucího“ , proti kterému byl tento paragraf využit, viděl nebo nějakého znáte? Já ještě ne, tak asi tak.
ČD nejsou neziskovka . Primární cíl a.s. je generování zisku , byť na kladné nule. ČD nikdy za svou existenci toto čistě nedosáhla.
Ona je to dnes akciová společnost, která se musí chovat tržně?
To je nějaká novinka, vždyť přece furt čteme, že to je složka státu, která tu je pro blaho lidí a proto se jí musí nabagrovat všechna ZDO.
Co to je „tržní chování“? Kde a jak je v zákonech definováno a čím je a.s. uloženo, že se musí chovat „tržně“?
Obchodní společnost se musí chovat především podle zákonů. T. č. (tj. po zrušení Obchodního zákoníku v roce 2013) jsou to Nový občanský zákoník a především Zákon o obchodních korporacích.
Jojojo…ale jen ZDO, resp. ŽDO.
Autobusy ať si provozuje kdo chce…za svoje…
Ty pozemky se do vlastnictví ČD a.s. nedostaly loni, ani předloni. Ty jsou tam už 19 let. Jak je možné, že si právě teď ČD uvědomily, že mají chtít po Správě železnic nájem? Jak je možné, že bez účtování toho nájmu jim procházely všechny audity? To si toho dosud nikdo nevšiml? A souhlasím s Kupkou, České dráhy i Správa železnic jsou obě státní organizace, i když každá podle jiného zákona, majetková práva v obou vykonává ministerstvo dopravy, nebylo by tedy vhodné a žádoucí, obrátit se na misterstvo a vyvolat nějaké jednání, kde by majitel rozhodl, jak to chce řešit?
podle toho, co se napsalo, tak se obě organizace spolu nebyly schopný dohodnout. a tato zaverka je první a poslední, kde je zodpovědný za celý rok….
proč se to netrvalo driv se ptejte předchozích GR
To je přesně ono – nebudu se schopen dohodnout se svým zřizovatelem = skončím…
Správa železnic je zřizovatelem ČD nebo opačně? Od které doby?
Tak pokud to šetřící vláda nepřipustí. Tak to bude si myslím poškozování věřitelů. Nějaké vyvádění majetku.
A čím víc budou politici poškozovat čd, tím víc stejně daňový poplatník zaplatí. Opravdu si někdo myslí, že to tady bude bez čd? Ne. Pak to jen daňový poplatník bude celé platit znovu a vybavovat. V Angli to taky dávají zpět..
Ono stačí že kompenzace byly nejspíš nastaveny opět pro soukromé dopravce.. Na kovid.
Ale jde to i bez ČD.. Jen se musí chtít.
Nejen pro případ, kdy jakýkoliv soukromý dopravce skončí je nanejvýš vhodné mít státního dopravce. Je to pojistka stability a je na státu, jak se k tomu postaví. Takhle to mají v Evropě, Asii i třeba v USA.
A také státního provozovatele vodovodů a kanalizací, telefonů, nákladního silničního dopravce, pekaře a hrobníka…
S těma vodovodama bych byl opatrnej…
A také státního pěstitele potravin. A také státního ševce, aby policajti nemuseli chodit naboso.
To vyřeší 130% cenový strop.
Ne…jen kritickou infrastrukturu…
Takže železniční dopravu, energetiku, telekomunikace…
No to je dobře, protože toho státního subjekta teprve vytvoříme… ČD to není, jak správně podotýkáte, to je akciovka. Zbývá se dohodnout o hladkém průběhu konkurzu.
Věcný důvod není a to co navrhujete je ve své podstatě trestný čin. Věřitelé by vás hnali.
A co teprve bez RJ, LE, ARR…to se to bude jezdit…jedna radost… 🙂
A proč by se mělo chtít. Aby při kovidu pak dotyční utekli? Jako v GB, DE.
V Anglii nic zpět nedávají; tvoří nový systém, ale bez „národního dopravce“.
Každý majitel si firmy může rozdělovat a slučovat jak uzná za vhodné.
Uvedené důvody odchodu jsou nedostačující, 15 měsíců je prostě málo na to odejít. Sorry, nevěřím.
Průsery se počítají na měsíce? Zase jsem o něco chytřejší…
Vzhledem k jeho kauzám bylo odvolání Bednárika hotová věc, veškeré jeho nynější důvody rychlého odstoupení jsou smyšlené, sám by jinak neodstoupil, jak se vyjádřoval ještě 18.1.2022.
Jaké kauzy, buďte konkrétní.
Ta nová členka představenstva, současná šéfová DVI je opravdu pro funkci v představenstvu ČD ohromně kompetentní. Absolventka filosofické fakulty, která se nikdy v rámci dopravní firmy nezabývala ničím jiným než vzděláváním. Trochu se obávám, že nyní se ČD budou více zabývat takovými tématy jako rovné příležitostí, diverzita apod… Toto tak ohromně ČD zabíjí.. když místo špičkových odborníků jsou najímáni lidé loajalní konkrétním zájmovým kruhům…
Nestyďte se a řekněte jména 🙂 A hlavně co si pod tím pojmem „špičkový odbornik“ představujete. Ono totiž řídit firmu je něco úplně jiného než řídit lokomotivu, depo nebo teoretizovat na fakultě. Stejně jako být špičkový chirurg není kvalifikace na ministra zdravotnictví.
Určitě není tou správnou kvalifikací pro člena nejužšího vedení firmy, když v rámci té firmy řídil pouze vzdělávání. Této funkce by si měl člověk dosáhnout delší manažerskou praxí v různých částech firmy. Nebo si myslíte, že členové představenstev nestátních význačných českých firem mohou nabídnout pouze praxi ve vzdělávání ? Projeďte si profil nějakého -libovolného člena představenstva takové boleslavské škodovky. Ty profily jsou cca nejčastější… po ukončení školy nastoupil jako mistr/spedialista , poté vedoucí provozu , vedoucí závodu , poté zahraniční pobyt v řízení jiného zahraničního provozu a až poté představenstvo…. Nikdo rozumný neudělá členem představensta fabriky, který v podstatě ani… Číst vice »
V něčem souhlasím, ale já to chápu tak, že ta dáma je jen dočasné řešení. Jinak to srovnání se škodovkou je zajímavé. Tu postavilo stejně jako spoustu jiných firem na nohy kromě peněz právě to, že tam nastoupili odborníci zvnějšku a přinesli úplně nové znalosti nejen do konstrukce aut. A přesně tohle podle mě chybí ČD, SŽ atd. Věřím že tam je spousta šikovných techniků, ale i podle zdejších diskuzí nevěřím, že rotace po ČD z někoho udělá vrcholového manažera. Spíš se bojím, že to je přesně naopak.
Ona to nemusí být rotace po ČD. Ona to může být rotace v celé dopravní branži. Já chápu to, že pokud je někdo špičkový technik například na elektrické výzbroje lokomotiv, že nepůjde nakupovat jako nákupčí firemní suvenýry. Ale i u toho špičkového technika by měla být vidět nějaká kariérní cesta a nějaký postup…
Pod pojmem odborníka?
Ing. Jana Šatavu, ev. Ing. Pavla Prchala
Znáte Blanku osobně?!? Já ano. Že tady takto píšete? Neuvěřitelné….
No, mohl bych někde najít tu fotku paní Blanky, kdy se fotila k výročí 17. listopadem s místopředsedou ODS panem Skopečkem v Cafe Louvre…
Osobně ji sice neznám, ale dle profilu, který lze vygooglovat si nemyslím, že je to vhodný adept. Ale třeba se pletu. Třeba i pro pozici nejvyššího železničáře je dnes zapotřebí jiné vzdělání/profil než je technika či ekonomika. Ještě bych bral profil manažera-personalisty, který to u firmy jako je ČD musí mít poměrně hodně těžké…
Pletete.
Tak po Tvých minulých komentářích a vyhrožování soudy je Tvá podpora pro mě neznámé osoby značně přitěžující okolností , zvláště pokud jedete na stejné vlně
Já že jsem vyhrožoval soudy??!? Kde a komu? Mě tihle internetoví anonymní zbabělci fakt baví 👍
Koukám pan Sládek zase perlí, zná každého, každý je skvělý, lepší ani najít nelze. Čím to když jsou všichni tak dokonalí celá železnice je nekonkurenceschopná i přes utracení zhruba 1000 mld. od r. 1990 a její podíl je marginalni. Čím to pane Sládku? A pohádky o tom jak železnice doplácí na silnice jsem schopen se svým velice ceněným ekonomickým vzděláním (na rozdíl od Vás) vyvrátit.
😂😂😂😂👍 Ta sedí. A ještě tu o modré Karkulce 👍
Můžete začít tu Vaši jak doplácejí dráhy na silnice. Pak přidám já tu svoji o naprostém opaku, ať si čtenáři vyberou
Já jen teda, že od doby, kdy ČD trošku řeší profesionálnější vzdělávání zaměstnanců, se třeba zrovna chování personálu k cestujícím dost zásadně zlepšilo… Služby na vlaku jsou příjemnější a profesionálnější. Odráží se to prokazatelně na nárůstu počtu cestujících… Zato drážní profese, který tyhle kurzy často nemají (zato velmi rádi při všech příležitostech mistrují o zbytečnosti všech netechnickejch škol a oborů) pořád považují za normální posílat zákazníky dop*dele…
ČD si objednalo školení u DVI a DVI jej vykonalo. Nic víc v tom nevidím. Jinak co se týče zaměstnanců v rámci ČD, je to něco úplně jiného než před lety. I samotné ČD jsou veřejností vnímány mnohem lépe než takových 20 let zpět. A přijde mi, že i ti lidé si své práce o něco více váží. Co si budeme povídat, ČD neplatí zle a dle různých komentářů jsou u ČD lepší podmínky k práci než například u takového Jančury. Takže o x důvodů více snažit se svoji práci lépe vykonávat.
Podle vás je jediný správný odborník ten, kdo začínal na dráze jako výpravčí? Nebo jak tomu máme rozumět? Sundejte si ty klapky, co máte na očích. Je rok 2022.
Nejdřív učňák a pak po večerech strojařina nebo elektrotehnika n ČVUT. Nic jinýho není vzdělání!
Fabriky do rukou dělníků!
(ironie)
Ne.. ale měl by to být člověk s rozsáhlou manažerskou praxí v oblastech, ve kterých ta firma působí. Takže kdyby místo 2 let v nějakém pseudo humanitním výzkumáku, a deseti let praxe ve vzdělávání měla manažerskou praxi 4 roky v personalistice, 4 roky v obchodu a třeba i ty čtyři roky ve vzdělávání (u absolventa filosofie nepředpokládám praxi v ekonomice,technice či provozu) tak by takový profil byl o hodně lepší. A nemusela by to být pouze praxe v oblasti Českých drah… ale třeba i v oblasti jiné velké dopravní firmy (jako třeba Arriva, CS Cargo, Bus Line)… Podívejte se na… Číst vice »
Proboha, výpravčí patří na Správu železnic. Člověk, který začínal jako výpravčí a byl výpravčím třeba 5 let (kromě odstavného nádraží Praha jih ), nemá u dopravce co dělat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hele, to je čistě váš problém, že jste se zasek někde před 30 lety. To, co tu pronášíte, je myšlenkovým ekvivalentem fialového saka, hnědých mokasín a bílých ponožek.
Nikdo se nebojte.
GŘ ČD bude zasloužilý odeesák s. Doc. Ing. Kolář PhD. (m.j. začínal jako výpravčí)…………….
Kdysi dávno, když byl ještě šéfem OPŘ v Ústí nad Labem jsem s ním jako jeho zákazník byl na několika chlastačkách a tehdy se mi nejevil špatně. Zvláště, když pořád musel usměrňovat ty staré struktury, které měl kolem sebe.
No jo…ale „kdysi dávno“…
S tou diverzitou (aby to odráželo správný poměr v populaci) to třeba u průvodčích mužů bude dost průser 🙂
A mě to nedá: Vždyť neuzvedne šroubovku!
A uzvedne aspoň tlačítko na spojování (u Scharfenbergu)?
To bych se divil, obvykle drží v pultu dost pevně 🙂