Bednárik rezignoval na post šéfa ČD. Důvodem je i nejistota kolem peněz za pozemky

Railjety Českých drah. Pramen: České dráhyRailjety Českých drah. Pramen: České dráhy

Do představenstva ČD byla dnes zvolena jako vůbec první žena Blanka Havelková, dosavadní předsedkyně představenstva Dopravního vzdělávacího institutu.

311 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Nic ve zlém, ale postavit svůj business plán v kapitole příjmy na tom, že prodám barák po babičce (čti dostanu peníze za prodej pozemků, které jsem dříve dostal). To mi nepřijde jako cesta, kterou lze kráčet každý rok. Jo, letos dobrý, ale co za rok, za dva?

LKB

Pan Bednarik podle meho nazoru ma pravdu – Sprava zeleznic ma ma pozemcich Ceskych drah koleje, Ceskym draham tedy v ramci vydami bezduvodneho obohaceno Spravou Zeleznic za dobu, ktera se nepromlcela (3 roky) nalezi uhrada ve vysi trzniho najemneho. Pokud to SZ nerespektuje, je to systemovy problem, jak spravne rika ministr. Vzdyt je to prece jasny majetkovy pozadavek, bezduvodne obohaceni by prece verejny sektor ziskavat nemel.

SYN

Zaplatit, relativně cokoliv si řeknou, a o příslušnou částku snížit jakékoliv jiné ne 100% nárokové platby směrem k ČD, ať si to doplní z těchto peněz = Vyřešeno.

Růža

Když chce Bednárik zachovat slevy, může to dotovat ze svého, ale ne z mého. Takový manažer bych dokázal být taky.Natáhnout ruku a čekat, až stát nasype.

Miroslav Zikmund

Jenže ty slevy si na Babišově vládě vydyndal „žlutý Pán“ …

Jiří Kocurek

Tak určitě. A pak byl ještě u Papeže, aby dovolil knežím sňatky.

Jiří Kocurek
Alexandr Mikulka

Řekl špinavý pán.

flexaretista

Hezky to Havelkovic sestry s novou garniturou rozjely. Jedna šéfkou úřadu vlády, druhá z podřadné servisní organizace ČD rovnou do dozorky.

V.N.

Jsem rád, že se ukázalo odkud vítr fouká….

Chronosphere

Rodina má držeti pohromadě a pomáhati si. Vždycky když se objeví tyhle pohnuté osudy,přemýšlím,čím byl před 89′ soudruh tatínek.

Gargy

Zlikvidovat podniky v držení státu..a podstatné věci fialovci neřeší

mar mares

Je to zase jako za komunistů, schopný lidi jsou z politických důvodů odstaveni a budou nahrazeni těmi politicky vhodnými.
Takhle to u nás funguje už skoro 30 let od vzniku samostatné České republiky (ještě jednou děkujeme, pane Mečiare!), neposunuli jsme se nikam. Pořád myslíme politicky, je to ostuda. Nejhorší je to naše hraní si na západní zemi. Kdyby to na západě fungovalo jako u nás, tak do měsice přijdou na buben a budou v rozvratu. My se zkrátka asi ani za dalších 30 let nikam neposuneme.

Jiří Kocurek

„tak do měsice přijdou na buben a budou v rozvratu“

Což by ovšem znamenovalo, že jsme v ČR za 30 let přišli víc jak 300x ke státnímu bankrotu. Což ovšem není pravda…

mar mares

Ne, nic jste nepochopil a akorát do mě chcete rýpat. Tady u nás a na západě to funguje jinak, to co vychází nám, nebude vycházet jinde. Hrajou v tom roli například jiné ekonomické a historické vývoje apod., dobrý ekonom či sociolog vám to vysvětlí.

Jiří Kocurek

Zvláštní že firmy v soukromém sektoru vyvážejí zboží na západ, nemají problém ho tam prodat. A nekrachují kvůli nízké kvalitě. A to je nejen Škodovka v MB, ale i hromada jiných firem.

Přesto tady má nastávat armageddon.

SYN

Sorry ale vymyslet jak obrovským způsobem vydojit něco co jsem kdysi dostal zadarmo… to zvládne jen člověk „všehoschopný“. Tak ať se pak holt nediví…

Mně ta situace připomíná jakoby dítě dostalo darem dům od rodičů, a pak jim zpětně posílalo faktury za bydlení.

Přitom ty pozemky mají hodnotu jen díky těm kolejím, až na vyjímky mají jinak hodnotu horšího pole….

Daniel Jablonecký

Tak to máte o té minulosti hodně zkreslené představy. Dneska se šikovný odborník uplatní v soukromé sféře. To bylo za komoušů něco absolutně nemyslitelného.

Jiří Kocurek

Musel mít kontakty a musel být v KSČ. Zbytek rodiny bez škraloupu a nesměl nikomu zavazet natolik, aby se mu nestalo to, že ani dělnický původ nepomáhá.

Tím chci říct, že byly výjimky potvrzující pravidlo. Nicméně kontatkní čočky se v ČR vyrábět nezačaly, dělnický lid měl přece brýle, Strana a Vláda rozhodla o prodeji patentu.

Anonym

Upřímně byl jsem byl za Bednárika rád, především kvůli tomu, že nahradil Nebeského. Ten končí taky… což je super. Bednárika si budu především pamatovat kvůli tomu, co dokázal v ČD Cargo.

V ČD zůstává trochu ve stínu, ačkoli působí seriózně a byl to asi i celkem dobrý generál.
Jenže klasická „Bednárikovina“ je pro mě charita železnice srdcem. Což je prostě v porovnání s tím co dokázal Žaluda, Krtek, Kupec co se nebáli za ČD rvát málo.

Myslím, že teď trochu zbytečně převládá strach z toho, kdo přijde další.

jal

Co přijde, je jasné. Dnes už to zaznělo natvrdo v televizi. Privatizace.

Peníze jsou potřeba a je to jedna z posledních možností je urvat. Potom už bude zbývat jen ČEZ, Budvar a pošta. Do konce volebního období by se to mohlo stihnout.
Není přece důvod, aby stát něco vlastnil, ne?
Zahraniční vlastník je ten nejlepší.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Dal bych to napřímo za korunu DB. V privatizaci to nikdo nekoupí.

tarten

To byste se asi divil, jak by ČD šly krásně vytunelovat. Nabízet je za symbolickou cenu tomu nahrává úplně nejvíc.

SYN

Samozřejmě že by to šlo, rozdělit na to co má hodnotu, a na to co má jen dluhy, a ty dluhy nechat na bílého koně nebo na hubu (konkurz)…

Arnošt

Co má v ČD hodnotu?

A M

pozemky, budovy, vlaky, technika, kancelářské vybavení?

Jiří Kocurek

Houby kancelářské vybavení. Nejcennější jsou smlouvy na zajištění dopravy od MD a krajů. Obzvlášť brutto smlouvy, které jsou prakticky bez rizika.

jal

Nakonec, proč bychom měli mít parlament a podobné zbytečnosti, když republice bude vše patřit někomu z ciziny?
Můžeme ušetřit a bude stačit někdo, kdo nám převypráví nařízení z Bruselu.

Arnošt

No když vidím, co se děje c CZ parlamentu zrovna teď… nebylo by to lepší?

Miroslav Zikmund

Privatizovat zprivatizovaný podnik jaksi nelze ….

tarten

Pokud to prodáte soukromníkovi, musíte počítat také s tím, že to časem prodá zase dál, nebo to rozprodá kamkoli a za výnos nakoupí třeba lodě.

Jiří Kocurek

A on to snad kupující bude kupovat proto, aby to zrušil, ničím nenahradil a následně u soudu prohrál i kalhoty za nedodržení smluvních podmínek s objednateli?

Pokud někdo takový exsituje, tak nejspíš nemá ani na to, aby si koupil dodávku. Natož přepravní firmu.

Jaroslav Vedrola

Ženě nemusím , jsi arogantní osel. Neskutečně hloupý arogantní osel.

Jaroslav Vedrola

Tebe

tarten

Promiňte, to je opravdu naivní. Takové závazky mají vždy omezenou časovou platnost, jako např. udržet na lokálce provoz aspoň 5 let atp. A kdyby to bylo moc dlouho, vždy se dá najít způsob, jak nevyhrát hodně soutěží, zúžit podíl na trhu, rozdělit společnost na několik dílů aby nepříjemné závazky zůstaly jen někde a pak tradááá.

Jiří Kocurek

Mno máme v ČR několik příkladů, kdy to tak nebylo. Nebo snad je Škoda auto vytunelovaná a zrušená?

tarten

Najdou se případy, kdy to tak nebylo.

tarten

Prostě nechci, aby česká železnice dopadla jako české cukrovarnictví. Pamatujete jak silné bylo? Bez něho se obejdeme, ale železnici považuji za důležitou pro ekonomiku jako celek. Takže ne přinejmenším dokud budou mít ČD aspoň třetinu trhu osobky.

Anonymus

Provatizaci Ceskych drah bych se vubec nebranil. Naopak.

Miroslav Zikmund

Jak chcete privatizovat privatizované ….

Jiří Kocurek

Akcie ČD a.s. má ve vlastnictví stát, žejo? Tím pádem ty akcie nevlastní privátní osoby, neboť stát není privátni osoba.

SYN

Takže nejjednodušší cesta je prostý prodej… stejně vlastníka neposlouchají, koukají ho jen okrást jak jde, tak co.

SYN

Proč zahraniční, může to rozkrást (podle zákona ovšem, neboli restrukturalizovat a zhodnotit) klidně někdo domácí třeba PPF…

Karl vB.

Smazáno pro sdílení fake news stránek

Daniel Jablonecký

Citovat Havlíčka? Tak to jistě nemyslíte vážně!

Arnošt

A další volič ANO dorazil…

Karl vB.

xxxx jsou fake news stránky?
Doposud jsem si myslel, že se zabývají železnicí

Jan Sůra

Ano, jsou. Stránky, které napíšou po nehodě lanovky na Ještěd, že za nehodu může město Liberec, jsou naprostým odpadem (text už tam nenajdete, smazali ho. Reklama na projekt Víta Bárty a vykradače textů zde prostě nebude)

Jaroslav Vedrola

Jako vždy, cenzura

Jan Sůra

Pokud si myslíte, ze šířit bláboly lze donekonečna, navštivte lékaře

Daniel Jablonecký

Chválím takový přístup a děkuju za něj.

Vašek

Takhle je to vždy. Plánů na dvacet let dopředu a pak sami zakrátko odejdou, nebo jsou odejiti.

Anonymus

Presne tak. Me hlavne mrzi, ze Bednarik tvrdik, jak udela restrukturalizaci, jak to bude tvrdy a bude to bolet a skutek utek. Nic se nestalo. Vsichni si vesele drepi na uplne zbytecny h placenych mistech.cesky drahy, podobne jako ceska televize, to je otres ohledne personalistiky.

Miroslav Zikmund

Vy jste si asi nevšiml řady organizačních změn – to je ta restrukturalizace …

Anonymus

To jsem si tedy nevsiml. V cem se po personalni stance zefektivnili CD po nastupu Bednarika?

Výkolejka

To ze pan Bednarik konci je skutečně smutne, byl skutečně schopný. Ale jeho neschopnost v udrzeni 810 v provozu byla skutečně do nebe volajici. Obcas jsem mel pocit ze myslí vážně ze najaka RS1 prinese cestujicim nejake benefity. O tom ze nezadal rekonstrukci vozu B na interjety ani nemluvě. Verim ze ted prijde nekdo kdo pochopi ze konstrukce 50 let stare byly dokonale a jde na nich stavet i do budoucna.

Lukáš Chytil

Čtu dobře, rekonstrukce vozů řady B? Co na nich chcete proboha rekonstruovat?! Jediná rekonstrukce může proběhnout tak leda v Tlumačově.

SYN

Jo, to je ta jediná možná cesta, přes ingoty… 🙂

Miroslav Zikmund

Všechno lze rekonstruovat – „oholíte“ vše, zůstane pouze vozidlový rám na kterém postavíte novou skřň a lupnete pod ní nové podvozky ..
V podstatě stejně se dělaly řídící vozy 954 z modrých poštovních vozů …
Analogicky 814 / 914 ….

tarten

Jenže z 010 neuděláte Béčko a z Béčka neuděláte článek railjetu.

tarten

Díky za pěkné připomenutí, jakých chyb se Bednárik vyvaroval. 🙂
Rekonstrukce bééček na interjety 😀 Co takhle rekonstruovat trabanta na bavoráka?

MartinS.

To je zvláštní… pokaždé, když zmizí nějaký zdejší exot, objeví se jiný, ještě ulítlejší… tentokrát milovník šukafonů a koženek. Tak jen otázka, co by se z toho vozu B při rekonstrukci na interjet použilo? Na 810 se ani neptám, tam chápu, že mají zůstat takové, jaké jsou a i ty repasované by se měly vrátit do původního stavu.

Miroslav Zikmund

Co by se použilo ? Vozidlový rám …

Výkolejka

Slusny komedialni příběh. Kupka ktery nema vzdelani zkusenosti ani rozhled se na zaklade nevzdelanosti nezkusenosti a nerozhledu rozhodl vyresit problem s pozemky o kterem vi zhruba to co vetsina mistnich diskutujicich odchodem cloveka který delal presne to za co jej MD platilo : – D

A cele se to zavrsilo tim ze s odbory to nekonzultoval takze vysledek bude ze jej odbory nepodpori a jeho ucinkovani ve funkci MD se chyli ke konci. Kdo chce kam pomozme mu tam.

Az se stanu GR CD ja vemu Bednarika zpet a naopak Kupku poslo na urad práce.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Správně soudruhu!
Všechnu moc pracujícímu lidu!

Výkolejka

Proc pracujicimu lidu? Co mate proti vzdelanym odbornikum v technickem a ekonomickem oboru s praxi?

medical examiner

Kdo říká, že ta práce má být s krumpáčem nebo lopatou…

Výkolejka

To vůbec netuším… ?

Pája

Pokud posloucháte „hudební výtvory“ kroužku, jehož název máte v nicku, tak se Vašim příspěvkům nedivím 😃

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pájo, ty si fakt myslíš že je to kapela? Tak jo, mysli si to.

Pája

https://m.youtube.com/watch?v=pC88RvRRzBY
NEPSAL jsem ani slovo o kapele. Zkuste to znovu a líp 😉

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jejda, Pájo, ty jsi opravdu hlupáček.
Opravdu nechápeš, že to je parodie?
https://youtu.be/hzBM-DP8k50

Jumbotron

Na všeználka Kupku “tlačí” Stanjura, velký kamarád Jančury.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jančura je kamarád s kdekým. Kdysi se s ním počítalo jako s ministrem dopravy v Burešově vládě.

Miroslav Zikmund

Kupka je yvstudovaný tiskový mluvčí a touto praci se živil v barvách ODS … Mluvit umí jako velebný pán z kazatelny při nedělní mši ….

V.N.

Žijeme v demokracii. Takže hlavní moc mají zvolení politici. Lhostejno, zda jsou moudří či nemoudří, chytří či hloupí, poctiví či nepoctiví. Dle mého názoru jde o jeden z minusů demokracie… jenže kdo to řekl… demokracie je špatný způsob vládnutí, ale neznám lepší ?

Lukáš Chytil

Churchill

tarten

Aristoteles a citoval ho Churchill.

Lukáš Chytil

Vy, se naštěstí, nikdy GŘ ČD nestanete.

Výkolejka

Až představím svůj plán jak za minimální náklady zvýšit násobně komfort vyřazovaných (zbytečně) vozidel, tak mě místo ve vedení ČD nemine!

Karl vB.

Chcete založit novou reinkarnaci vozidel M152/ 810 vytvořením kategorie ComfortŠuk?
Zamknul bych vás do toho alespoň na týden propagační jízdy po celé síti, abyste si dosyta užil vašeho výmyslu. Něco na způsob Connecting Europe Express (CEE).

Miroslav Zikmund

Myslíte jako za účelem „šukání“, něco jako hodinový hotel … ?

Jura

Tady pan Vykolejka má naprostou pravdu! Na lokální tratě je 100x vhodnějším vozidlem 2 nápravová 810tka, než 4 nápravová popelnice, ehm pardon, RS1. A porovnám – li konfort jízdy v Y/B, jejichž konstrukce je nadčasová a téměř dokonalá, s komfortem v popelnici jménem Panter, nebo již zmiňovaná RS1, nemůžu než souhlasit. Mnohem lépe by udělali, kdyby nevyrazovali staré, ale dobré, blbuvzdorne a pohodlné vozy, věnovali 10000x menší náklady na jejich polidštění (zásuvky, WiFi, oživení interiéru atp.) než kupovat nové, ale naprosto příšerné jednotky a vozy. A rekonstrukce provádět s co nejmenším využitím elektroniky a jiných zbytečností. (viz. Reko služebáky na… Číst vice »

ušatá

Také já se k tomu kloním. ty nové věci jsou spíš jen hra na něco a do komfortu a kvality mají hodně daleko. jenže to chce mluvit s běžnými cestujícími a ne se zdejšími některými zaťatými diskutujícími.

Karl vB.

Váš názor respektuji, nicméně právě nepohodlí motorového vozu M152/ 810 bylo před mnoha lety příčinou mého rozhodnutí jezdit, nejen do práce, raději autem a tento zvyk, kromě občasné formy „zážitkové turistiky“, už nebudu měnit.
Přeji vám mnoho šťastných kilometrů ujetých tímto legendárním vozidlem.
PS: Každý, podle svých preferencí, nazýváme popelnicí holt něco jiného.

Miroslav Zikmund

To byste musel být předsedou vlády … Kupkovi byste mohl, pokud projde perskou a psychotesty, nabídnout práci štiplístka …

zvědavý

Docela by mě zajímalo, koho by zdejší diskutující vybrali na pozici nového GŘ. Co takhle vypsat na těchto stránkách anketu?

Mirek

Nikdo jiný než zasloužilý odeesák a ješitné netáhlo Kolář…….

Martin

Nějakého dobrého, kovaného a silného odboráře.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Aby byl celý život u dráhy, začínal od píky a měl rád 810 a B.
Jo a vrátil jízdní řád 1988/89.

Výkolejka

Hlasim se.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jo a vzdělání:
– učňák
– VUML
– odborová školení
– dálkově průmka
– dálkově VŠDS Žilina

Výkolejka

Co to melete? Copak Bednarik byl nejaky komunisticky kadr? Neopak to byl moderni manager ktery dokazal mluvit i s radovymi zamestnanci a nakonec byl mezi zaměstnanci oblíbený. Samozřejmě ne mezi vsemal ale pro srovnání s Nebeským o kterem malo kdo vedel ze je to reditel to byla uplne jina liga.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Hlavně kámoš těch, co měli prst na tepu doby.
Logicky skončil.

Výkolejka

A jak moc do CD nebo MD vidite ze mate potvrzeny tyto informace které i v Blesku maji spise spekulativni náboj?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Že pracoval pro oligarchy? To není spekulace. To je fakt.
Že byl dosazen minulou vládou je snad taky fakt. Nebo ne?

Výkolejka

Tak ted uz je to cele jasné…nekdo ho dosadil tak pracuje pro nej. Ta logika nema chybu : – D
Takze az tam bude nekdo jiny tak to bude atudent politologie bez vize bez managerskych zkusenosti ale bude slušný? : – D

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

ČD je státem vlastněná akciovka.
Stát už vedou jiní = změna ve vedení ČD. Až budou vládnout jiní, opět dojde ke změně. Takhle jednoduché to je.

Výkolejka

Ano pro lidi bez rozhledu to takhle jednoduche opravdu je : – )

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A jak to vidíte vy s rozhledem?

Výkolejka

Ze nelze nic tak lehce zjednodusovat. Nebo dokážete ukazat na konkrétní kroky na ktrych by bylo videt jak se tem oligarchum kzeri jej dosadili podbizel?
A pokud tento blabol plati obecne bude dalsi GR CD ekonomoicky nevzdelanec bez managerskych zkusenosti se sklony ke slusnosti jako soucasny premiér? : – D

Jumbotron

V 89-tém tady na náměstích vyřvávali, ze nastane už jen doba odborníků na vedoucích místech.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale až bude marka za korunu.

tarten

Marku za korunu, tedy měnovou reformu, sliboval Komárek. Málokdo mu na to naletěl.

Anonymus

Za komunisti byla personalni korupce mnohem rozsahlejsi.bylo to tak silene velky, ze lidi museli cinkat klicema. Nehlede na to, ze vam vyhrozovali vezenim nebo spatnymi posudky pro vase deti, ktere za nic nemohly. Takove dnesni belorusko a rusko pro srovnani. Hnus.

Miroslav Zikmund

Co kdybyste se místo psaní infalntilních názorů sám přihlásil o „lukrativní“ korýtko a židli v kanceláři, kde seděl soudruh Vasil (de) Biľak ….

Daniel Jablonecký

Tak teď jste mě Výkolejko rozesmála. Vy jste evidentně moderního managera ještě nepoznala, natož abyste měla možnost s někým takovým pracovat.

Výkolejka

A podle nicku Daniel Jablonecký se pozna ze jste pracoval pod vrcholovymi managery? : – D

Karl vB.

No, vidím, že náhradu za Axela jste si už našel, takže svět je, alespoň v tomto aspektu, v pořádku.

Výkolejka

Koho ze jsem si našel a na co?

Arnošt

Vysokou školu života by měl taky mít.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je naprostý základ!

Jumbotron

Máte nějaké trauma z minulosti…? Váš příspěvek je značně vyčpělý…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Klíčenku?

Výkolejka

Hlasim se.

rhol

Půjdu s kůží na trh a napíšu, koho naopak rozhodně nevybrat – Šípa. A silně se obávám, že toho riziko reálně (výhledově) hrozí.

Zyx

Myslite toho E. Sipa, co uz kdysi CD vedl? Pokud by na to nebyl uz trochu stay, tak proc ne. Akorat podle me ponekud predbehl dobu. Radeji bych ho ale videl na SZ, aby tam to trochu vyvetral.

Miroslav Zikmund

Šíp je důchodce, který si přivydělává bokem mnohem snadněji než strkat znovy hlavu do oprátky.

Souhlasím s vámi, že předběhl dobu.

Takzvaný transformační projekt ČD, který v roce 1995 předložil Klausově vládě byl – bez zdůvodnění odmítnut. Shodný projekt – terminologicky upravený – zvítězil v případě transformace ŽSR (provoz + infra) > rozdělení na ZSSK a ŽSR (infra) …

Text byl „jistou osobou“ (vím o koho jde) odnesen na disketách 3,5″ ….

To co nešlo u Vltavy bylo možné u Dunaje ….

Petr

Tak to asi zalezi predevsim na tom, kdo by se na tu pozici prihlasil, ne?

medical examiner

Ne. Záleží na tom, kdo je čí kámoš…

medical examiner

Ing. Jan Šatava nebo Ing. Pavel Prchal

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Marek Tomek!

Miroslav Zikmund

ing. Jan Šatava je duševně zdráv natolik, že o podobnou funkci se ucházet nebude …
To by se musel s většinou aparátu GŘ ČD a.s. rozloučit.

Miropiro

Já bych bral Žaludu.

Miroslav Zikmund

Ten by spíše patřil, za škody jež napáchal do státního sanatoria Pankrác / Ruzyně / Bory …

Miroslav Zikmund

Soudruh Kupka řekl v TV, že se může přihlásit i Bednárik … pak ovšem není jasné, proč mluvil o nějaké změně – on o tom ovšem jistě nemluvil / nenaznačil, že by to měl položit, tak jako Rakušan nikdy, ale opravdu nikdy netlačil na Švejdara – akorát se ho zeptal, kdy hodlá skončit …

martinek.k

Pan Bednárik mě zklamal tou často skloňovanou reorganizací, při které se ale reálně moc nezměnilo, upřímně jsem od toho čekal více. Ale jinak musím říci, že z posledních generálních ředitelů mi byl rozhodně nejsympatičtější a jsem moc zvědavý, kdo přijde po něm…

Tonda Sehnal

👍👍

Martin

Čekej Dlouho

Martin

Čekej Socko Dlouho

Gwann

pan Bednárik na mne působil kompetentně a sympaticky. z tohoto pohledu škoda, že odchází.

zda a jaké měl výsledky, ať posoudí jini

Ondra L.

Presne tak. Je ho skoda.

rhol

Jinými slovy – Kupka ho vyhodil.

Pája

Škoda, že to nejde obráceně.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kámoši oligarchů a Bureše už snad nikoho nikdy nevyhodí.

Pája

Tohle zjednodušení je opravdu extrémní 😀. Co třeba schopný se znalostmi, vizí, vystupováním i výsledky vyhozen…… Kupkou?

Radek

Zaměstnanci by byli frajeři, kdyby se za Bednárika aspoň symbolicky postavili…

Pavel

Není za co, odklony peněz nezastavil, konkurenci v roztřelech nezvýšil, čistky vedoucích zaměstnanců byly jen kosmetické. ČD i SŽ potřebují zásadní reformu. Ale mám obavu, že ODS neudělá tu správnou.

M152

No, s tím jak doje**l, teda „vylepšil“ komanda pro vlakové čety, tak kopanec zasloužil hned jak se to zavádělo. Ušetřilo se prd, akorát pár dobrých komandujících buď odešlo zpět k jízdě nebo dali výpověď, protože dojíždět desítky kilometrů se každýmu nechce. Drobné fasování a podpisy papírů se hodily na doplatkové pokladny (oni se tam přece nudí a nemají nic lepšiho na práci, než počítat tržby od vlakových čet a pokladen, starat se o POP+MPOS), tak se jim ještě nahrb hodila další práce. Jestli si něco s Bednárikem u ČD spojím, tak tahle je „reorganizace“, která udělal víc škody než užitku.… Číst vice »

Vlakvedoucí

Asi tak…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Aby se nehlo kolo?

Miroslav Zikmund

To se udělalo už 20.srpna 1991, když ministr Nezval odvolal ústředního ředitele ČSD Ivo Malinu.
Petici podepsali všichni ředitelé odborů, včetně náměstků …

Petr

Hmm, tak jestli neni schopnej ten cirkus ridit bez tech miliard za prodej nemovitosti, tak by stejne musel za rok odejit, protoze prodejem nemovitosti nepujde latat rozpocet donekonecna.

Gwann

snížení zadlužení či úhrada nutných investic prodejem zbytneho majetku je běžná praxe. jakkoliv nesmí být za zbytny majetek označeno vše…

noerf

Otázka je, co je zbytný majetek. Pozemky pod kolejemi jsou z hlediska ČD zbytný majetek, z hlediska ČR jako majitele se jedná o pozemky pro infrastrukturu.

rozinka

Především se ty pozemky neměli nikdy stát součástí majetku ČD, a.s., měli zůstat v SŽDC. Stejně jako nádraží, atd.

Petr Pomalý

No těžko mohly zůstat pozemky v SŽDC, když byly státem vloženy jako základní majetek/základní kapitál do ČD, a.s. a SŽDC, s.o. vznikla bez těchto majetkových aktiv.

noerf

Zajímavé je, že PPF rozděla někdejší O2 ne infrastrukturní část (Cetin) a obchodní část (O2), aniž by došlo k poškození některé části. A u rozdělení ČD na dopravce a infrastrukturu se zvolila systém, kdy infrastrukturní část odkupuje neustále něco od dopravce. Čím dochází k poškození infrastruktury, kvůli prospěchu dopravce.

Petr Pomalý

A jak to souvisí z dělením unitární železnice na operátora kritické infrastruktury SŽDC a komerčního dopravce ČD, a.s.? PPF si koupila akcie O2 od Telefonicy, stáhla akcie z burzy, vyrovnala se nějak s majoritními akcionáři a rozdělila si firmu na 2 části tak, aby ta infra část nebyla pod dozorem ČTÚ stejně tvrdým jako mobilní operátor z tendru…

Miroslav Zikmund

Soukromá firma se může dělit, jak uzná za vhodné. Tady je akciová společnost (soukromá / soukromoprávní firma) a vedle toho státní organizace …

rozinka

To byla právě ta chyba, asi je to na vás příliš rychlé. Správně měl stát pozemky vložit do SŽDC.

Petr Pomalý

Na mě to není rychlé, ale na vás je to asi moc složité. Stát nemůže vložit do právě založené státní organizace (SŽDC, s.o.) obchodní majetek jiné obchodní společnosti, to by byl únor 48 (znárodnění).

rozinka

Evidentně na vás je to moc složité v roce 2003 právě byly založeny obchodní společnost ČD, a.s. a SŽDC, s.o., majetek se dělil ze zaniklé ČD, s.o. To ČD je pouze shoda názvu, do té doby to žádná a.s. nebyla.

Miroslav Zikmund

ČD s.o. nikdy neexistovaly … zákon 9/1993 Sb. zřizoval ČD, jako nástupnickou organizaci státní organizace ČSD.
To s.o. tam dal o své vůli rejstříkový soud …

SYN

No tak by se nikdy nevložily no… u nádraží se dalo aspoň spekulovat o tom zda náááhodou v tom nebyl nějaký smysl aby to ČD dostalo, u pozemků pod kolejema to muselo být jasné od prvního okamžiku že je to nesmysl!

Miroslav Zikmund

Celá transformace se měla provést formou holdingového uspořádání, podobně jako to funguje v Německu …

Petr

Jde o to, ze by to byl jednorazovej mimoradnej prijem. I kdyby byl letos, tak pristi rok uz nebude. A co pak?

Gwann

co…no nic. proste tím zalataji část dluhů..nebo koupí nová vozidla….fakt je to normálni… obdobně jako když zlutak prodal restaurační vozy.

Y.K.

To není moc dobrý příklad, protože ty vozy nespadly žluťákovi do klína při dělení Student agency a RegioJetu (fiktivní příklad) a nesnaží je opakovaně pronajímat Student agency s tím že to prostě zaplatí daňový poplatník.

Gwann

stát dál své akciovce nějaký majetek. jancura zase vydělal jinde a něco si koupil. je to úplně stejně.

jen se tu neustále a dokola pláče, jak se dodrbalo dělení unitarni dráhy. dodrbalo. ale dlužno říct, že bez těch dárků pro CD a.s. jezdíme furt v kozenkach nebo ta firma neexistuje. co je a priori špatně na státním podniku? školy jsou taky veřejně / statni a nikomu to nevadí.

fakt už stačilo s tím pláčem nad nespravedlností z roku 2004 ci kdy.

SYN

Kdy už konečně takoví jako Vy přestanou bájit milion důvodů jak to bylo jediné možné aby ČD dostala takový dárek??
Měli jí místo toho dát teda deset miliard aby chudáci měli z čeho obnovit vlaky (ostatní dopravci to udělali ze svého, a taky to šlo) a fertig…
Ale především a hlavně, na co tu kolega upozorňoval, že ty zásoby už skoro všechny projedli a za chvíli už budou projídat samu podstatu… jediná otázka je kolik to bude let.

Facepalm

Tohle ale není úplně klasickej prodej zbytného majetku. Celej tenhle bordel vzniknul při dělení železnice, kdy ČD „vyfasovaly“ i spoustu budov a pozemků, které v logice věci měly přejít do majetku Správy. A od tý doby to chodí tak, že když potřebujou ČD nutně prachy, tak sáhnou do klobouku a část tohohle majetku Správě prodaj, nebo si vzpomenou na nájemný. Čili se samozřejmě nabízí otázka, byl-li přesně tohle záměr už od začátku a jestli to pak proto nemůžeme považovat de fakto za skrytou státní podporu. Každopádně, pokud je ten důvod odchodu pravdivý (mysleme si o tom každý co chceme), pak… Číst vice »

Gwann

osobně si myslím, že to záměr byl. aby se tím srovnal skrytý dluh z komunismu a 90.let.

že zákon o transformaci byl jaky byl je pravda.
stát mohl k tomu přistoupit jinak, třeba zasmluvnit kontrakty na 15let s podmínkou postupně nových vozidel. ale to nechtěl platit a šel touto cestou.

prostě přestanme řešit, proč to mají v majetku, budme rádi, že se to čistí. a naskakujme Jancurovi na to breceni, jak je to nefér. kdyby on neměl prachy z busu a letenek, tak už zkrachoval…

Y.K.

Já fakt ty vaše příklady nechápu. Příjmy z letenek a busů jsou pořád jeho příjmy, firma to vydělala sama a je jen její věc za co to utratí. Dotuje si vlaky? Její věc. Jančura si koupí hrad? Jeho věc, jeho peníze. To že se jedna firma rozdělila na dvě, jedna je v podnikatelském režimu (ČD) a druhá je rozpočtový státní podnik a ta podnikatelská opakovaně pupne tu rozpočtovku o miliardy, prodá jí nebo pronajme něco co dostala zdarma při evidentně nedotaženém dělení a platí se to z daní a ne ze zisků v podnikání, to je hodně velká vada na… Číst vice »

Petr Pomalý

1. Z daní se nic neplatí a je úplně jedno, kdo vlastní akcie….
2. Tím, že stát vložil pozemky a koleje a další do aktiv nově vzniklé a.s., přestaly být tyto pozemky a další aktiva majetkem státu. Vzniklo tak základní jmění, nyní základní kapitál ČD, a.s., která je už může pouze prodat nebo pronajmout ,ale stát už nemůže nic znárodňovat. A tím, že ČD řeší svoji ztrátu a prostředky na investice přes prodej dluhopisů, kryje tento majetek vypůjčené peníze u věřitelů. Vy ani já do toho ze svých daní nedáváme vůbec nic.

Y.K.

ad 1) Jak to že se to neplatí z daní? Drtivá většina příjmů SŽ je ze čistě ze státního rozpočtu, tedy daní, poplatky za DC jsou jen malilinkatá část (něco přes 3 miliardy). Dlouhodobě je asi 6 mld v mínusu. ad 2) to není úplně přesné, 100% vlastníkem ČD a.s. je pořád stát a rozhodně to nemusí znárodňovat. Existují i takové věci jako bezúplatný nebo symbolický převod (ale tím se pochopitelně nedá záplatovat rozpočet). Kde se ty peníze ve SŽ vezmou když ne z daní? Navíc by to nebylo nic co „vláda nepřipustí“. Kdyby to byla prostě faktura mezi dvěma… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Poplatek za DC je za ošoupání kolejí – maximálně na provozní údržbu a nikoli na investice do státního majetku.

Výkolejka

S inteligentním nazorem tady (bohužel) nemate sanci uspět : – D

David

Problém je, že ten podnik ty dluhy z dob socialismu opravdu má – to byla doba, kdy se nešetřilo na zaměstnancích, ale na investicích, které tady i po 30-ti letech chybí.

Lukáš Chytil

Jenže vznikem SŽDC, na ně přešly i dluhy.

SYN

Tomu můžet říkat maximálně „vnitřní dluh“ nebo tak něco, ale zkuste se zeptat účetního na jakém účtu je takový dluh veden 🙂
Dostali něco co mělo hodnotu > 0, čili dostali majetek a ne dluh.

Miroslav Zikmund

OK, vnitřní dluh na silničních mostech a silnicích je skoro bilion … v účetních knihách to nikdo nemá …

SYN

A když se rozhodne že se nezaplatí, tak maximálně nebude nikdo jezdit, ale nepříjdou exekutoři.

Gwann

ale formálně není mezi akciovou společnosti vlastněnou jancurou a státem rozdíl. proste je to oddělené od majetku vlastníků. a jede si to samo o sobě. dle svých pravidel. vlastník si může tahat zpět prostředky za určitých pravidel a ne podle pocitu každého joudy.

a mimochodem – když jančura půjčí či věnuje prachy své firmě, je to v poho. když CD půjčí ci věnuje prachy stát tak je to bez dalšího nedovolena státní podpora. a je to na notifikaci u EU.

fakt nechápu tu nenávist k podniku vlastněnému státem…

Y.K.

Nezáleží jen na formě, ale i na finančním riziku majitelů (konkrétních osob, ne abstraktních typu „stát“). To není nenávist, to je dohled nad hospodařením s prostředky, které nejsou jejich (vlády, úředníků atp.). Stát je jen formální záležitost, úředníci půjčují či směrují peníze které nejsou jejich, spravují cizí peníze (ve prospěch státu, ehm). Špatné hospodaření = „sorry jako“, existenciální riziko tam moc není. Takže když se někde přelívají miliardy za úřední štempl, je to vždy na zvýšenou ostražitost. Soukromý majitel hospodaří s penězi tak, aby nezbankrotoval, tedy je v jeho osobním nejvyšším zájmu nedělat žádnou habaďuru a sám sebe okrádat, že.… Číst vice »

Gwann

proboha, proberte se. republika je plná zkrachovalých podnikatelů a firem. mnohdy i úmyslně…hesla: NWR/OKD, Arca, ECM, Vitkovice, Less….seznam mužů doplňovat dle libosti až do nekonečna. není žádný důvod si myslet, že soukromník musí vždy hospodařit lépe. může a nemusí. úmyslně i z blbostí. spousta statnich/verejnych institucí funguje dobře, dokonce i lépe než jejich soukromi konkurenti. že je někde bordel, neni kvůli tomu, že je to státní. ale proto, že tam nějaký grazl či debil bordel dělají. a stejně to vypadá u soukromých firem. kde je problém se zbavit vedení mnohdy i horší než u státních firem. ano, státní firmy mají… Číst vice »

Y.K.

Chápete ten drobný rozdíl, že když zbankrotuje soukromá firma, tak někdo reálně přišel o spoustu peněz. To je bankrot. Všichni investoři nebo majitel prostě odepíší SVÉ miliony, přišli o ne konec šlus. To je to riziko o kterém mluvím. Můžou být neschopní, můžou mít jen smůlu, že udělali riskantní krok v nevhodnou chvíli, neodhadli trh, jak vám banka nepůjčí je konec. Jaké riziko má úředník? Zahrabou jej na jiné místo, když promrhá miliardy, což se děje každou chvíli a obvykle „s tím už nejde nic dělat“. Většina státních institucí či firem tady funguje velmi špatně. Celý státní aparát funguje prachmizerně,… Číst vice »

SYN

Takže bude o jednu víc, ČD…

SYN

Aneb, řekněme si to na rovinu – jestliže jsem byl ochoten dříve akceptovat existenci státního podniku, názory v této diskuzi mě definitivně přesvědčily že privatizace je jediná přijatelná cesta jak to zarazit. Předpokládám že nejsem jediný, pak si to vážení křivitelé rozumu přičtěte k dobru mohlo to ještě nějakou dobu fungovat ale takhle ne…
Ostatně, nejrozumnější cesta bude asi to normálně nechat zkrachovat (není problém, současné zadlužení to za pár let dokáže když nebudou injekce) a pak ať to někdo koupí sakumprásk. A první logický krok bude zavčas kompletně oddělit cargo…

Broge

A ještě víc do očí bijící je fakt, že naopak pozemky na Smíchově prodávají Sekyrovi pod cenou…

Gwann

blbá smlouva tuším z doby Bazaly. takhle se zasmelila i další nádraží – Bubny, Masarycka a Žižkov. a blbě pronajal Wilsonak a Brno horni

Vladimir

Nepracuji u žádného dopravce ani v dopravě, ale jsem velký dopravní fanda. Nicméně z mého lajckeho pohledu jsem měl pocit, že Bednarik byl první generální co měl vize a věděl co má dělat. Jaký na to máte názor vy interní?

Původní Pražák

Tak v minulé diskuzi jsme se dobrali k tomu, že se bavil s lidmi. To prý v ČD stačí.

***** Petr

Jaké vize. Sny a pocity nejsou vize. PR špičkové , výsledky skoro nula. Spokojená netáhla nejsou vizí ale přítěží celé firmy. To že věděl co má dělat a evidentně nedělal tak je na vyhození. A vzhledem k předchozímu koučování nákladních vagonů tam neměl ani dostat možnost zasáhnout.

Výkolejka

Přesně! Clovek ktery vedl nakladniho dopravce z minusi do plusu a znal železniční prostředí vubec nemel dostat prilezitost … Lepší Petr bez vysledku za to s hromadou teoretickych znalostí : – D

***** Petr

To že jsi se soudruhu ozval právě Ty beru jako potvrzení výše zmíněného a to beze zbytku . Díky.

Miroslav Zikmund

Jak dlouho byl ve funkci … naivní vize, že výměnou GŘ se druhý den něco změní, zejména v systému, kde i na nákup papíru do kopírek musíte dělat výběrové řízení …. Minimálně rok trvá, než něco začnete realizovat – i výměna zaměstnanců se musí řídit zákoníkem práce … V roce 1993 a 1995 měly ČD „tři ředitele“ … co myslíte, že se změnilo …. v 90. letech minulého století byla průměrná životnost GŘ úžasných 9 měsíců … prvním „déle“ sloužícím byl ing. Dalibor Zelený -> 1998 – 1992, pak bratr Šimonovský dosazil bratra Petra Kousala, za cca dva roky jej… Číst vice »

Lukáš Chytil

Nejlepším generálním byl Žaluda, za něho se udělal největší pokrok, jenže nechtěl nakupovat u jediného správného dodavatele vozidel (Škoda).

Miroslav Zikmund

Ten napáchal nejvíce škody a dělal v TV ostudu ČD svými hloupými kritikami pana Jančuty.

Pavel

Podle mě by na generálního ředitele, kterej je vždycky na pár měsíců, stačil brigádník na DPČ… Stejně ten podnik jede vlastním životem a z podstaty…

V.N.

Bohužel u státních firem se dost blížíte realitě. Jak ministra může dělat každý , tak ředitele velké státní firmy pouze ten, kdo má blízko k vládnoucí klice.

Huh

Ten podnik jede hlavně podle toho jak straníci v zákulisí tahají za špagátky… Ano kdyby ta dosazená figurka byl brigádní na DPČ něco by se ušetřilo 😀

Daniel

Vyhazov GŘ v ČD z důvodu toho, že akcionář tak rozhodne, obvykle vypadá trochu jinak. Bednárik navíc zůstává až do konce února a ministr by nejspíše neriskoval společnou tiskovku s někým, koho ve zlém vyhazuje. To co říkal na TK, dává celkem smysl.

Miroslav Zikmund

To je až nápadně podobné komunikaci Rakušana se Švejdarem …

Roman Čadek

Ještě 18.1.2022 se mu odcházet nechtělo, jak se vyjádřil pro seznam zprávy: „Generální ředitel Ivan Bednárik vyčká na rozhodnutí ministra, sám se odcházet nechystá. „Jestliže akcionář rozhodne, abych pokračoval v práci pro České dráhy, budu v ní pokračovat,“ vzkázal Bednárik skrze mluvčí ČD Vandu Rajnochovou.“

strojvedoucí ČD

Jsem u této oragnizace 6 let a již budeme mít 5 ředitele. A náhodou to vždycky vychází po minimálně 13 měsících, kdy je nárok na zlatý padáček 🙂

Viktor Nárožný

Nevíte, jak smlouvy mezi manažery ČD a firmou jsou nastaveny. Každopádně pokud dostane běžný člověk výpověď např. z nadbytečnosti má nějakou výpovědní dobu a dostane několikaměsíční odstupné. Předpokládám, že podobně by to mělo fungovat i u manažerů.. Asi bych jako manažer nešel do podmínky, že mne mohou vyrazit na hodinu bez koruny v kapse..

SYN

Tady by se asi nadbytečnost jevila poněd divně ne? Zruší se post ředitele??? 🙂

Gwann

jasně, šel tam jen kvůli padáků. fakt závist světem vládne. s podobnými zaměstnanci nelze nic. dokud nebudou podobní poslání škodit ke konkurenci

rozinka

Bednárik možná ne, ale co ta plejáda jeho předchůdců?

Gwann

minimálně Nebeského škoda komentovat.
a dost se mi nelíbil i Kupec.

ale ani oni tam nečekali na padák, prostě dostali nějaké zadani…

Výkolejka

Ale houby. To ze je nekdo zavistivy hlupák nezmamena ze svou práci odvadi špatně.

Gwann

jen nelze řídit. a roznasi dost patologické myšlenky mezi ostatní. nedá se akorát furt reptat, jak vše stojí za prd. musí se občas něčemu věřit a něco dělat.

rozinka

No co, ANO už je líp, protože víme kdo skoro „FFšechny“ ty změny organizoval.

Miroslav Zikmund

V 90. letech minulého století byla životnost v průměru 9 měsíců … ing. Vlado Oravec 1988 – 1990 ing. Ivo Malina 1990 – 1991 ing. Jan Hampl 1991 – 1992 ing. Jaromír Kunst ČSD / ČD 1992 – 1993 PhDr. Jan Stráský – duben až červen 1993 ing. Emanuel Šíp 1993 – 1995 ing. Josef Bazala – červen až září 1995 ing. Rudolf Mládek 1995 – 1997 ing. Vladimír Sosna 1997 – 1998 ing. Dalibor Zelený 1998 – 2002 Může podobná výměna „nejvyššího pana železničáře“ přispívat k prospěritě firmy, zejména když jeden z tohoto výčtu – ve funkci ministra prohlásil… Číst vice »

Arnošt

ČD si chtějí nechat znovu platit 3,5 miliardy ročně za pozemky pod kolejemi, které jim systémově nepatří, nepotřebují je a které dostaly zadarmo (zákonem 77/2002) a když tomu všichni netleskají, tak GŘ odchází středem? Tak ať jde.

Pája

Tahle systémová chyba vznikla už při dělení a přitom vůbec vzniknout nemusela. Stačilo použít model třeba ÖBB. Že z té chyby chce manažer ČD získat peníze na nové vlaky ČD bych jemu rozhodně nevyčítal.

Původní Pražák

Jedná věc je chtít a úplně jiná věc je bez domluvy nebo jen vědomí vlády a ministra vystavit fakturu na X miliard.

Gwann

na druhou stranu…on to tak nějak chtít musel, jakožto statutár s odpovědností že zakona…

a ze se to nacalstvu aktuálně nehodí…vždyť je to snadné, podepíše SZ a CD smlouvu o nájmu s nějakou splatností v budoucnu…

Původní Pražák

Tenhle argument žeru. Že půjde sedět za šmelení s vagóny v ČDC se nebál, ale za to, že nepošle fakturu na jinou státní organizací by mu něco reálně hrozilo, takže musel. A žalobu by na něj podal ministr dopravy, že?

Gwann

až ho za to smeleni posadí za katr, tak OK.

že smlouvy o easech se mi taky dělalo zle…zda jsou čísla mimo či ne…neumím říct najisto, jakkoliv to vše bylo dost podezřelé. a aranžmá prodám vagony jen někomu abych si je pak draze a dlouhodobé pronajal zpět…fakt smrdí.

ale nic z toho neznamená, že když jednou něco podelal, tak už se musí nutné vždy a všude chovat jak odsouzenéc k smrti…nebo Babis (po mně potopa)

hank

V normálně fungující zemi by ta aféra s Easy byla považována za tak obludný střet zájmů, že už by si v žádné funkci související se státem doživotně ani neškrtl.

MartinS.

A že to od okamžiku rozdělení původních ČD nechtěli i jeho předchůdci? A určitě to muselo vždy projít auditem.

Gwann

ano, je to zajímavé…ze si vzpomněli právě nyní. ale ať už to proboha vyřeší, ty pozemky v majetku CD fakt nemají co delat

Petr Pomalý

1.ty pozemky v majetku ČD, a.s. prostě jsou
2.řešilo se to s MD už daleko, daleko dřív (2015 nebo 2016), ale tehdejší vedení SŽDC ani MD to asi nepovažovalo za prioritu…

medical examiner

No jo – hlavně že budou prémie…

Gwann

to ze to řeší a není na straně MD/SZ vůle tuším a zminuji

M19

Generální ředitel nevystavuje faktury. Za to je povinen řádně hospodařit se svěřeným majetkem a ne se zbavovat majetku ve vlastnictví firmy za hubičku. Je ředitelem ČD, nikoliv SŽ.

SYN

A zároveň má podnikat za účelem stanoveným ve stanovách firmy, a to je doprava, nikoliv spekulace s pozemky. A podle pokynů svého zřizovatele, a to je stát. Jestliže to nedělá, jde od válu. O souladu s právem u těch pozemků se hádá deset právníků, u vyhazovu o právoplatnosti nepochybuje vůbec nikdo…

M19

Jaká spekulace s pozemky? Právě proto, že podnikají v dopravě chce převést pozemky na SŽ, což lze udělat jen za úhradu. Je to akciová společnost, vydala nějaké dluhopisy a snížení hodnoty společnosti vyvedením majetku za nižší hodnotu než skutečnou by byl tresný čin. Akciová společnost má akcionáře, zřizovatele mají příspěvkové a státní organizace. Vztah mezi akcionářem a akciovou společností je oproti vztahu příspěvková organizace vs. zřizovatel poněkud odlišný. Jestli je to tak jak říkáte, má to dát stát befelem a příslušný člověk, co takový rozkaz vydá si poté může jít rovnou balit do tepláků. O jakém vyhazovu mluvíte?

rozinka

Nebo použít model ŽSR, kde infrastruktura zůstala od počátku u jejího správce.

Miroslav Zikmund

Jistě, model ŽSR byl původně modelem transformace ČD v roce 1995, který se nelíbil Klausově vládě …. uspěl v Bratislavě ….

Miroslav Zikmund

Model ÖBB použít nešlo, protože se jednalo o POLITICKÉ nikoli ODBORNÉ rozhodnutí ….

Odborná rozhodnutí jsou pro politiky ODPORNÁ, protože politik to ví nejlépe – asi tak jako to věděl ÚV KSČ a jeho tajemníci vedení soudruhem Husákem ….

Když se už něco dělilo, tak po vzoru ÖBB měla vzniknut dceřinná společnost TRAKCE. Ta by zajišťovala vozební krytí OSOBNÍ DOPRAVY a ČD CARGO … jako v Rakousku …
Ušetřilo by se na provozních nákladech a neřešil nedostatek modrých lokomotiv ….

noerf

Problém bylo špatné rozdělení. Nyní existuje ještě řešení vzít pozemky, VÚZ, Telematiku, popřípadě VDI a tyto věci oddělit do firmy ČD infrastrukturní a tuto část pak sloučit že SŽ.
SŽ by tak nemusela kupovat pozemky za x miliard a mohla částku věnovat údržbě a investicím do tratí. Z ČD by se stal klasický dopravce, který by se měl chovat efektivně, aby byl konkurenceschopný, podobné jako ČD Cargo.

M19

Hezký způsob jak vytunelovat firmu. Zbavit ČD majetku a nic za to.

Geralt

Tohle lidi prostě nechápou. Stát vlastní pouze akcie ČD, nikoli ČD jako takové (to je rozdíl).

SYN

Jediný akcionář má ovšem mnoho práv. Třeba měnit stanovy, vyhodit ředitele… nebo požádat o vyhlášení konkurzu na firmu.

M19

A věřitelé mají také spoustu práv, a stejně tak orgány činné v tresním řízení, dojde-li k porušení zákona.

Miroslav Zikmund

Bohužel, nízká úroveň právního vědomí …

noerf

Majitel poškozen nebude. Alespoň se ukáže, jak si na sebe osobní dopravce dokáže vydělat.

Gwann

až tohle uděláte ve své firmě, tak si dost pravděpodobné půjdete sednout do chladu a transakce budou neplatne

M19

Majitel poškozen bude. Protože firma ztratí na hodnotě a státní organizace se nezákonně obohatí.

SYN

Přesně jak k tomu přišli… zadara.

Petr Pomalý

To nemůžete, jsou tu věřitelé ČD, a.s.

noerf

A co. Část zadlužení lze převést s prováděním majetkem. Navíc je otázka, jak je zadlužení vázané (dluhopisy, úvěry na techniku, hypotéky, leasingy).

Gwann

kurna, ale zaplatit či převést s dluhy, to vyjde už nastejno. a stejně bude zlutak kvicet a SZ/MD nebude chtit

M19

Bez souhlasu věřitelů ani omylem. A není důvod proč by měly souhlasit.

noerf

Rozdělení podniku a jejich slučování se děje ve světě takřka denně.

M19

Jo, ale SŽ není podnik, ale státní organizace. A převádění dluhů na někoho jiného vyžaduje souhlas věřitele. Není důvod, proč by měly souhlasit, co by z toho měli.

Miroslav Zikmund

Přesněji řečeno SŽ je „správce“ státního majetku …

Gwann

jo, ale za určitých podmínek. a věřitel může někdy nesouhlasit. bankovní dokumentace to tam obvykle má.

najdete si např. no divestment clause a mandatory repayment clause/event

medical examiner

A to je stát… 😀

M19

To jsou třeba banky. Stát je vůči ČD ve skutečnosti dlužníkem ještě z dob, kdy objednával dopravu, ale nehradil ji v plné míře.

noerf

To že je stát dlužníkem ČD, je zajímavý názor, zejména s ohledem na to, že ve výběrových řízeních na dopravce, jezdí jiní dopravci, za ceny nižší než ČD předtím. Navíc reálné ČD vydělávají na provozu 810, které jsou silné dotované a prodělávají na provozu pendolina.

M19

Co mají současné výběrové řízení, které vyhlašují samosprávné kraje společného s dobou, kdy objednávku v celém rozsahu dělalo ministerstvo, ovšem plný rozsah objednané dopravy neuhradilo. To je jako byste tvrdil, že vnitřní dluh na infrastruktuře neexistuje, protože nyní se investuje.

Gwann

kterážto pendolina kdosi přikázal objednat u CKD někdy v 90.letech. politický nesmysl a nasazený na nevhodné tratí… tak je poslem do šrotu?

P_V

ČD je akciová společnost. Nemůže se chovat jinak než tržně. Proč se tomu Kupka diví.

Pavel

a.s. plní přání akcionářů, a tím generování zisku nemusí být

Arnošt

Nějaká záminka pro odchod se musí najít (aby nebyl odvolán).

qwz

V případě společnosti, která emitovala dluhopisy v takové výši, jako ČD, nemáte tak úplně pravdu. Jestli se nepletu, za rok jsou splatné dluhopisy ve výši 400 mil. EUR a je otázkou, zda se je povede refinancovat a za jakých podmínek. Ono se taky může stát, že akcionáři zůstanou jen bezcenné papírky, a to dost rychle (viz případ Sazky).

SYN

No vždyť říkám, nejčistší formou je vyčkat na konkurz… Nová vozidla už má i konkurence, část vlastní kraje a zbtek se odkoupí v konkurzu…

M19

A poškodit věřitele? A daňové poplatníky znehodnocením majetku státu? Vskutku pravicové řešení… 😉

Petr Pomalý

A vy jste někde četl, že by zástupci akcionáře (t.j. Řídící výbor ČD, a.s.) zbavil management ČD povinnosti chovat se jako řádný hospodář? Když se tak totiž chovat nebudou, tak se vystavují trestně právní odpovědnosti, která končí „zanedbáním povinností při správě cizího majetku“, a oni zase ručí za způsobené škody celým svým majetkem, takže jinou možnost ani nemají.

Znalec

A Vy už jste nějakého „vedoucího“ , proti kterému byl tento paragraf využit, viděl nebo nějakého znáte? Já ještě ne, tak asi tak.

***** Petr

ČD nejsou neziskovka . Primární cíl a.s. je generování zisku , byť na kladné nule. ČD nikdy za svou existenci toto čistě nedosáhla.

rozinka

Ona je to dnes akciová společnost, která se musí chovat tržně?
To je nějaká novinka, vždyť přece furt čteme, že to je složka státu, která tu je pro blaho lidí a proto se jí musí nabagrovat všechna ZDO.

hank

Co to je „tržní chování“? Kde a jak je v zákonech definováno a čím je a.s. uloženo, že se musí chovat „tržně“?

Obchodní společnost se musí chovat především podle zákonů. T. č. (tj. po zrušení Obchodního zákoníku v roce 2013) jsou to Nový občanský zákoník a především Zákon o obchodních korporacích.

medical examiner

Jojojo…ale jen ZDO, resp. ŽDO.
Autobusy ať si provozuje kdo chce…za svoje…

MartinS.

Ty pozemky se do vlastnictví ČD a.s. nedostaly loni, ani předloni. Ty jsou tam už 19 let. Jak je možné, že si právě teď ČD uvědomily, že mají chtít po Správě železnic nájem? Jak je možné, že bez účtování toho nájmu jim procházely všechny audity? To si toho dosud nikdo nevšiml? A souhlasím s Kupkou, České dráhy i Správa železnic jsou obě státní organizace, i když každá podle jiného zákona, majetková práva v obou vykonává ministerstvo dopravy, nebylo by tedy vhodné a žádoucí, obrátit se na misterstvo a vyvolat nějaké jednání, kde by majitel rozhodl, jak to chce řešit?

Gwann

podle toho, co se napsalo, tak se obě organizace spolu nebyly schopný dohodnout. a tato zaverka je první a poslední, kde je zodpovědný za celý rok….

proč se to netrvalo driv se ptejte předchozích GR

SYN

To je přesně ono – nebudu se schopen dohodnout se svým zřizovatelem = skončím…

M19

Správa železnic je zřizovatelem ČD nebo opačně? Od které doby?

zdenek

Tak pokud to šetřící vláda nepřipustí. Tak to bude si myslím poškozování věřitelů. Nějaké vyvádění majetku.
A čím víc budou politici poškozovat čd, tím víc stejně daňový poplatník zaplatí. Opravdu si někdo myslí, že to tady bude bez čd? Ne. Pak to jen daňový poplatník bude celé platit znovu a vybavovat. V Angli to taky dávají zpět..
Ono stačí že kompenzace byly nejspíš nastaveny opět pro soukromé dopravce.. Na kovid.

Ares

Ale jde to i bez ČD.. Jen se musí chtít.

Pája

Nejen pro případ, kdy jakýkoliv soukromý dopravce skončí je nanejvýš vhodné mít státního dopravce. Je to pojistka stability a je na státu, jak se k tomu postaví. Takhle to mají v Evropě, Asii i třeba v USA.

bkv

A také státního provozovatele vodovodů a kanalizací, telefonů, nákladního silničního dopravce, pekaře a hrobníka…

Aleš

S těma vodovodama bych byl opatrnej…

Jiří Kocurek

A také státního pěstitele potravin. A také státního ševce, aby policajti nemuseli chodit naboso.

medical examiner

To vyřeší 130% cenový strop.

medical examiner

Ne…jen kritickou infrastrukturu…
Takže železniční dopravu, energetiku, telekomunikace…

SYN

No to je dobře, protože toho státního subjekta teprve vytvoříme… ČD to není, jak správně podotýkáte, to je akciovka. Zbývá se dohodnout o hladkém průběhu konkurzu.

M19

Věcný důvod není a to co navrhujete je ve své podstatě trestný čin. Věřitelé by vás hnali.

medical examiner

A co teprve bez RJ, LE, ARR…to se to bude jezdit…jedna radost… 🙂

zdenek

A proč by se mělo chtít. Aby při kovidu pak dotyční utekli? Jako v GB, DE.

Kubrt

V Anglii nic zpět nedávají; tvoří nový systém, ale bez „národního dopravce“.

noerf

Každý majitel si firmy může rozdělovat a slučovat jak uzná za vhodné.

Velmi občasný cestující

Uvedené důvody odchodu jsou nedostačující, 15 měsíců je prostě málo na to odejít. Sorry, nevěřím.

Původní Pražák

Průsery se počítají na měsíce? Zase jsem o něco chytřejší…

Roman Čadek

Vzhledem k jeho kauzám bylo odvolání Bednárika hotová věc, veškeré jeho nynější důvody rychlého odstoupení jsou smyšlené, sám by jinak neodstoupil, jak se vyjádřoval ještě 18.1.2022.

M19

Jaké kauzy, buďte konkrétní.

Viktor Nárožný

Ta nová členka představenstva, současná šéfová DVI je opravdu pro funkci v představenstvu ČD ohromně kompetentní. Absolventka filosofické fakulty, která se nikdy v rámci dopravní firmy nezabývala ničím jiným než vzděláváním. Trochu se obávám, že nyní se ČD budou více zabývat takovými tématy jako rovné příležitostí, diverzita apod… Toto tak ohromně ČD zabíjí.. když místo špičkových odborníků jsou najímáni lidé loajalní konkrétním zájmovým kruhům…

Původní Pražák

Nestyďte se a řekněte jména 🙂 A hlavně co si pod tím pojmem „špičkový odbornik“ představujete. Ono totiž řídit firmu je něco úplně jiného než řídit lokomotivu, depo nebo teoretizovat na fakultě. Stejně jako být špičkový chirurg není kvalifikace na ministra zdravotnictví.

Viktor Nárožný

Určitě není tou správnou kvalifikací pro člena nejužšího vedení firmy, když v rámci té firmy řídil pouze vzdělávání. Této funkce by si měl člověk dosáhnout delší manažerskou praxí v různých částech firmy. Nebo si myslíte, že členové představenstev nestátních význačných českých firem mohou nabídnout pouze praxi ve vzdělávání ? Projeďte si profil nějakého -libovolného člena představenstva takové boleslavské škodovky. Ty profily jsou cca nejčastější… po ukončení školy nastoupil jako mistr/spedialista , poté vedoucí provozu , vedoucí závodu , poté zahraniční pobyt v řízení jiného zahraničního provozu a až poté představenstvo…. Nikdo rozumný neudělá členem představensta fabriky, který v podstatě ani… Číst vice »

Původní Pražák

V něčem souhlasím, ale já to chápu tak, že ta dáma je jen dočasné řešení. Jinak to srovnání se škodovkou je zajímavé. Tu postavilo stejně jako spoustu jiných firem na nohy kromě peněz právě to, že tam nastoupili odborníci zvnějšku a přinesli úplně nové znalosti nejen do konstrukce aut. A přesně tohle podle mě chybí ČD, SŽ atd. Věřím že tam je spousta šikovných techniků, ale i podle zdejších diskuzí nevěřím, že rotace po ČD z někoho udělá vrcholového manažera. Spíš se bojím, že to je přesně naopak.

V.N.

Ona to nemusí být rotace po ČD. Ona to může být rotace v celé dopravní branži. Já chápu to, že pokud je někdo špičkový technik například na elektrické výzbroje lokomotiv, že nepůjde nakupovat jako nákupčí firemní suvenýry. Ale i u toho špičkového technika by měla být vidět nějaká kariérní cesta a nějaký postup…

medical examiner

Pod pojmem odborníka?
Ing. Jana Šatavu, ev. Ing. Pavla Prchala

Oldřich Sládek

Znáte Blanku osobně?!? Já ano. Že tady takto píšete? Neuvěřitelné….

Marcel

No, mohl bych někde najít tu fotku paní Blanky, kdy se fotila k výročí 17. listopadem s místopředsedou ODS panem Skopečkem v Cafe Louvre…

Viktor Nárožný

Osobně ji sice neznám, ale dle profilu, který lze vygooglovat si nemyslím, že je to vhodný adept. Ale třeba se pletu. Třeba i pro pozici nejvyššího železničáře je dnes zapotřebí jiné vzdělání/profil než je technika či ekonomika. Ještě bych bral profil manažera-personalisty, který to u firmy jako je ČD musí mít poměrně hodně těžké…

Oldřich Sládek

Pletete.

***** Petr

Tak po Tvých minulých komentářích a vyhrožování soudy je Tvá podpora pro mě neznámé osoby značně přitěžující okolností , zvláště pokud jedete na stejné vlně

Oldřich Sládek

Já že jsem vyhrožoval soudy??!? Kde a komu? Mě tihle internetoví anonymní zbabělci fakt baví 👍

Znalec

Koukám pan Sládek zase perlí, zná každého, každý je skvělý, lepší ani najít nelze. Čím to když jsou všichni tak dokonalí celá železnice je nekonkurenceschopná i přes utracení zhruba 1000 mld. od r. 1990 a její podíl je marginalni. Čím to pane Sládku? A pohádky o tom jak železnice doplácí na silnice jsem schopen se svým velice ceněným ekonomickým vzděláním (na rozdíl od Vás) vyvrátit.

Oldřich Sládek

😂😂😂😂👍 Ta sedí. A ještě tu o modré Karkulce 👍

Znalec

Můžete začít tu Vaši jak doplácejí dráhy na silnice. Pak přidám já tu svoji o naprostém opaku, ať si čtenáři vyberou

Pavel

Já jen teda, že od doby, kdy ČD trošku řeší profesionálnější vzdělávání zaměstnanců, se třeba zrovna chování personálu k cestujícím dost zásadně zlepšilo… Služby na vlaku jsou příjemnější a profesionálnější. Odráží se to prokazatelně na nárůstu počtu cestujících… Zato drážní profese, který tyhle kurzy často nemají (zato velmi rádi při všech příležitostech mistrují o zbytečnosti všech netechnickejch škol a oborů) pořád považují za normální posílat zákazníky dop*dele…

V.N.

ČD si objednalo školení u DVI a DVI jej vykonalo. Nic víc v tom nevidím. Jinak co se týče zaměstnanců v rámci ČD, je to něco úplně jiného než před lety. I samotné ČD jsou veřejností vnímány mnohem lépe než takových 20 let zpět. A přijde mi, že i ti lidé si své práce o něco více váží. Co si budeme povídat, ČD neplatí zle a dle různých komentářů jsou u ČD lepší podmínky k práci než například u takového Jančury. Takže o x důvodů více snažit se svoji práci lépe vykonávat.

Daniel Jablonecký

Podle vás je jediný správný odborník ten, kdo začínal na dráze jako výpravčí? Nebo jak tomu máme rozumět? Sundejte si ty klapky, co máte na očích. Je rok 2022.

Facepalm

Nejdřív učňák a pak po večerech strojařina nebo elektrotehnika n ČVUT. Nic jinýho není vzdělání!

Pezos

Fabriky do rukou dělníků!

(ironie)

V.N.

Ne.. ale měl by to být člověk s rozsáhlou manažerskou praxí v oblastech, ve kterých ta firma působí. Takže kdyby místo 2 let v nějakém pseudo humanitním výzkumáku, a deseti let praxe ve vzdělávání měla manažerskou praxi 4 roky v personalistice, 4 roky v obchodu a třeba i ty čtyři roky ve vzdělávání (u absolventa filosofie nepředpokládám praxi v ekonomice,technice či provozu) tak by takový profil byl o hodně lepší. A nemusela by to být pouze praxe v oblasti Českých drah… ale třeba i v oblasti jiné velké dopravní firmy (jako třeba Arriva, CS Cargo, Bus Line)… Podívejte se na… Číst vice »

David

Proboha, výpravčí patří na Správu železnic. Člověk, který začínal jako výpravčí a byl výpravčím třeba 5 let (kromě odstavného nádraží Praha jih ), nemá u dopravce co dělat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Facepalm

Hele, to je čistě váš problém, že jste se zasek někde před 30 lety. To, co tu pronášíte, je myšlenkovým ekvivalentem fialového saka, hnědých mokasín a bílých ponožek.

Mirek

Nikdo se nebojte.
GŘ ČD bude zasloužilý odeesák s. Doc. Ing. Kolář PhD. (m.j. začínal jako výpravčí)…………….

V.N.

Kdysi dávno, když byl ještě šéfem OPŘ v Ústí nad Labem jsem s ním jako jeho zákazník byl na několika chlastačkách a tehdy se mi nejevil špatně. Zvláště, když pořád musel usměrňovat ty staré struktury, které měl kolem sebe.

medical examiner

No jo…ale „kdysi dávno“…

Aleš

S tou diverzitou (aby to odráželo správný poměr v populaci) to třeba u průvodčích mužů bude dost průser 🙂

Jiří Kocurek

A mě to nedá: Vždyť neuzvedne šroubovku!

medical examiner

A uzvedne aspoň tlačítko na spojování (u Scharfenbergu)?

SYN

To bych se divil, obvykle drží v pultu dost pevně 🙂