BDS-BUS rozšířil provoz na linkách v Jihomoravském kraji, vyjel s dvanácti novými autobusy
Nové autobusy BDS-BUS. Foto: IDS JMK
Nové autobusy jsou kompletně klimatizované, na trase Jedovnice - Brno budou jezdit s vlekem na kola.
Tož hodně štěstí s tím Pertinaxem!
Těm SORkám to v tom nátěru sluší a Ivecu též. Dobrá práce!
Ta SORka se zalomenou střechou natřenou na vínovo je opravdu estetický majstrštyk…
Kdyby jen estetický 😀
Ten popis skupin je trošku zavádějící. Především skupina 6, kde se Sokolnic týká jedna linka z šesti (nepočítám-li jeden spoj na 612). Skupina 25 je taky spíš Kloboucko než Hustopeče, ale dejme tomu.
V článku mi chybí informace, jakého dopravce BDS Bus nahrazuje.
ČAD Blansko
Vedle, jak ta jedle. Ani jednu z těchto skupin nejezdilo ČAD. Skupiny 4, 5 a 10 jezdí BDS-BUS i doposud, takže tam nahrazují sami sebe a zbylé dvě skupiny jezdí BORS.
Ale prd. BDS-BUS nahradil ČAD na lince 201 a 157, což je předpokládám to, nač kolega reagoval, protože se jich článek v první řadě dotýká.
Máte pravdu. Nějak jsem zazdil tu zmínku o skupině 12 na začátku. Tam skutečně nahrazují ČAD. Moje chyba.
Tenhle design, lak a zpitvořené logo vznikly asi proto, abychom byli rádi za ten nový pražský design 🙂
Fascinuje mě zase množství (a to nejen tady) příspěvků na téma „SOR je šrot, jedině Iveco“. S klidným vědomím mohu z pohledu řidiče říci, že se SORkou se mi jezdí lépe, a z pohledu dopravce musím bohužel sdělit, že je SOR taky lepší. Náklady na provoz a údržbu i s přístupem výrobce a servisů jsou opravdu někde jinde. Z pohledu cestujícího je to věc jiná, nicméně design nebo typ sedaček je věc subjektivní. Takže tolik k tomu, že jakmile se někde objeví SORka, strhne se lavina diskuzí na téma „nebrat“. Ono se to na to chce podívat i z jiného… Číst vice »
Jízdní vlastnosti a výkon zrovna těchto regionálních SORek je naprosto katastrofální.
To samozřejmě záleží na konfiguraci vozidla – a to, co si kdo objedná, je věc provozovatele, nikoliv chyba výrobce.
S kolika jste jezdil. Já teď mám od března funglovku v Hradecku a je to paráda.
Tak oproti erťáku jo. Ale mezitím bylo spousta dalších typů.
Ne proti Ivecu
Jako korunu tomu nasadil jeden, který tímhle chtěl nahradit vlak na lokálce. Předpokládám, že s tím necestuje. Ono ani jejich trolejbusy v sólo provedení se 4 dveřmi nejsou to nejlepší, co jsem kdy zažil.
Tak tohle byla asi narážka na mě, ale zjevně jste nepochopil, že jsem tím nemyslel konkrétně SOR, ale autobus kapacity CN 10,5. A stále si trvám na tom, že tam kde jezdí sólo 810 má jezdit autobus, protože to vyjde kraj a tím i daňové poplatníky levněji. A ať si mne za to lokálkový fanatici umínuskují.
A stejně tak si mne mne klidně mohou umínuskovat Iveco fanatici za to, že se mi v zadní části hrbáčů jezdí lépe, než v zadní částí Crosswayů LE, i když v poslední generaci už je ta zadní část u Crossů přece jenom lepší.
Ne, je potřeba propojit železnici z Mochova do Českého Brodu a jezdit tam 2x častěji než rychlík Brno – Ostrava. Pak tam bude 20 lidí na spoj místo čtyř a to autobus nepobere.
Kdo a proč by jezdil z Mochova do Brodu?
Dopravní indukce?
Jako syn autobusáka, bývalý zaměstnanec údržby a nyní cestující si dovolím nesouhlasit ani s jedním. Leda tak na přezutí je ten krám s malými koly lepší. Míň se člověk nadře s kolem z dodávky oproti kompletnímu kolu ze skutečného autobusu.
V pořádku. Však od toho je diskuze, aby bylo více názorů.
Napadlo Vás někdy, že se ozvou cestující? Ono je to především nákup pro ně. Nějak často se na to zapomíná.
Pohled cestujícího je subjektivní věc a vhledem k tomu, že autobusy z pohledu cestujícího neznám, nemohu soudit.
Jistě. A proto vám jako cestující, který autobus v životě neřídil, ani neopravoval, mohu s klidným svědomím říci, že se mi lépe cestuje CN 12, než Crosswayem LE, zejména v zadní části, která je u Crossu mnohem stísněnější a při vystupování není možné se nepraštit o police, které jsou výrazně níže, než u CN. A i sedačky mi u SORu svým tvarem vyhovují více, než u Iveca a díky tvrdé zadní části se mi u SORu ještě nestalo, že by mi někdo dloubal nohou do zad, což je u Iveco (ex-Karosa) sedaček naprosto normální.
Připomínky cestujících si na rozdíl od jiných vyslechnu rád a taky se nad nimi vždycky zamyslím. Takže nevyhovuje tvrdší zadní část ex karosy, měkké opěrky sedaček a tvar sedačky celkově, umístění polic níže. Tvrdší zadní částí máte na mysli vypružení zadní nápravy?
Ne, tvrdé opěrky zezadu. U Iveca jsou měkké a cestující za mnou mě pravidelně tlačí koleny do zad.
Jak napsal Kernteriér, tou tvrdou zadní částí jsem měl skutečně na mysli opěrku zezadu. Ale abych byl fér, Iveco umí dodat i sedačky s vytvrzenou zadní částí opěrky, zažil jsem takové, ale jsou to bohužel spíše výjimky.
Ale to je zas a znova jenom o tom, co si u výrobce objednáte.
Třeba v Plzeňském kraji jsou všechny croswaye s tvrdou zadní částí opěradla.
Fotka té uzavřené kabiny by nebyla?
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/179903844_4107527652645453_3466461525310056157_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=0debeb&_nc_ohc=7EOjk_bzax8AX80g9Vr&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=6e98247e83a8a2aa8ddfa015cab463d3&oe=60B9EA1B
Proč nejsou na SORu ty zadní dveře taky v šedé (spodní část)? To člověk, co to lakuje, nemá oči?
Jasně, lakýrník si lakuje podle svého vkusu, nějaké zadání ho nezajímá.
U tak hnusného autobusu je to stejně jedno
Crossway jsou OK. Ale ty hrbáče od soru? Pane bože proč?
Bo jsou levnější. Ale těch novejch sorek maj nějak 5, zatímco ČSAD Hodonín jich zas nakoupilo kvanta
Zlínský kraj loni taky. Ono asi má být cestování veřejnou dopravou za trest.
Ten krajský nátěr nevypadá příliš dobře. Interiér autobusů, které jezdí do Jedovnic jsou bohužel devadesátkové. Nákup SORek, který jsou svým výkonem a kvalitou zcela mizerné a svým modelem zhruba 10 let zastaralé, ani nekomentuju.
Váš příspěvek je jedna velká hloupost.
Co konkrétně vám na tom přijde hloupé?
Ad1 co je devadesátkový interiér. Je to pouze subjektivní dojem, který nelze změřit.
AD 2 výkon Sorek. Řídil jste to? Já ano a současná Sorka je živější než crossway. Mám 12.3m
AD 3 co je mizerná kvalita. Je stejná jako u Iveca a turecké Setry, polského Solarisu.
Když tomu autobusu trvá více jak 15 sekund, než se vůbec zavřou dveře a další minutu, než se vůbec rozjede, skřípe, dělá hluk už přímo nově. Vzhled interiéru má odpovídat standardům 21.století, možná by stálo za to se podívat třeba k DÚK či PID. Ale to je pro vás příliš těžká práce.
Zvláštní. V minulosti jsem, co se délky zavírání dveří týče, slyšel stížnosti spíš na Crosswaye, než na hrbáče. Ostatně, DPMB svého času pomalé dveře u Crosswayů LE dokonce reklamoval. Ale od té doby udělalo Iveco pořádný pokrok a dneska mi přijde, že co do rychlosti, jsou na tom Crosswaye i hrbáči stejně. Interiér je věc subjektivní. Na rozdíl od barev exteriéru Kordis neřeší barvy interiéru, takže zde stále platí, že co si dopravce objedná, to má. Co ale Kordis řeší, je dvojité zasklení, výkonné topení i klimatizace, dva displeje pro cestující, či USB zásuvky a toto vše je podle mne… Číst vice »
Jj, cestující nemá psychiku, takže vlastně i vnější nátěr je zbytečný, protože dojem není polovina ceny…
😀👍Dobře
Ano, proto taky tolik firem má čistě bílý nátěr. Jenom na jižní Moravě to jsou, nebo spíš před jednotným krajským nátěrem byli ČSAD Hodonín, ČAD Blansko a BDS-BUS a mnoho dalších má jenom variaci jednoduchých proužků na bílém podkladu. Ono totiž, na lak to nejezdí.