Bavorský objednatel BEG a české ministerstvo dopravy vypsaly soutěž na linku Mnichov – Praha
Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com
Vítěz získá smlouvu na období od prosince 2027 do prosince 2042.
Stáhnul jsem si některé požadavky na hnací vozidla. Připouští se „Hybridloks“, v tom případě stačí menší provozní zálohy (resp stejné zálohy na delší vozební ramena). Další požadavky: – Na všech elektrifikovaných tratích musí být zajištěna trakce závislá na trakčním vedení. Elektrická vozidla provozovaná v síti ČR musí být konstruována pro napětí nejméně 25 kV AC, 50 Hz a 3 kV DC. Elektrická vozidla provozovaná v německé síti musí být konstruována pro napětí nejméně 15 kV AC, 16,7 Hz. Spolehlivé elektrické napájení vlakové soupravy musí být zajištěno po celé trase. – Na české síti musí být pro celou vlakovou soupravu na… Číst vice »
dle mne je to blbe nastavene – dieselova jednotka se dvema cumaky by to dala CELE bez preprahu , jen se dvema uvratemi v DE (Regensburg, Schwandorf) a hotovo – jen by se musely upravit cassy prijezdu do stanic kde se nyni uvratuje (a prepraha, cili i PLzen)
Jojo, reálně se fakt nic spíš nenabízí, Eurodual nebude mít dobastlen 3 kV, Eurodual je prostě Eurodual a ten je 15/25 (vyjma toho dávného prototypu s 1,5). Pro víc soustav je právě ten EURO9000 (i z hlediska schvalování je to jen varianta schváleného typu Eurodual), ale to je prostě beztak těžká nákladní mašina… A s Vectronem Dual Mode Siemens (byť asi ne oficiálně 🙂 ) uvádí, že bude rád, když 2026/2027 bude mít schválenou aspoň verzi 15/25/ETCS, tam 3 kV nehrozí ani konstrukčně (a nápady jako snižovací měnič na sousedním voze v železničním světě fakt nejsou reálné, z hlediska technicko-ekonomicko-schvalovacího).… Číst vice »
Líbí se mi jak tady furt Filip plácá pátý přes devátý když o tom ví prd, místenka pro EC do Mnichova je jenom do Schwandorfu a to z toho důvodu, že pokuď je zpoždění víc jak 15 minut na příjezdu do Schwandorfu, tak se mění souprava za menší motorovou naklápěcí jednotku (která má navíc i místa upe jinak), a proto není místenka až do Mnichova.
Takže asi tak s tím tvým osobáčkem 🙂
Páté přes dáváte plácáte vy, pokud část od Hofu nečeká, jediná další možnost je Rexem DB do Regensburgu. DLB žádné “motoráky” nevypravuje.
Doplnění : žádné náhradní motoráky nevypravuje, mimo běžný provoz který na trati je.
Na což, mimochodem, všecky jízdenky platí – jak naše mezinárodní, tak Tarif Europa od DB, tak kilometrická jízdenka OPB, tak ty různé „Länder“ nabídky – jako uznávají OPB jízdenky DB Regio, uznává DB Regio jízdenky OPB.
Nikdo s tím nemá problém, každý tomu rozumí, jenom pro FIPkaře je to, asi, „vyšší dívčí“. 🙃
https://www.laenderbahn.com/oberpfalzbahn/tickets/
Akorát že vycházím z informací přímo od ČD, takže tak a hlavně to bylo zaměřený na ty místenky
No, jasně: v tom je ten problém. ČD je Tschechische Schlamperei, klasická, tak jako ukázková. A pak to tak dopadá! 🙄😅
Zažil jsem mnohokrát ujetí přípoje ve Schwandorfu a NIKDY se nestalo, že by jela náhradní souprava. Vždy se pokračovalo dál nejbližším pravidelným spojem (což byl někdy až přesdalší…). A jinak pokud jsme u Tsch.Schlamperei, tak vloni vznikala zásadní zpoždění hlavně až policejními kontrolami ve Furthu a bylo v zásadě zaručené, že do Schwandorfu ještě naroste, protože řízení provozu nenechalo na té jednokolejce rozhodit ostatní provoz kvuli křižování se zpožděným regionálním expressem z Prahe.
No s ČD klidně, proč by ne, ale přes eshop DB to nejde, schválně jsem to zkoušel, dal jsem i trasu Furth im Wald – Domažlice. Ano, na této trase se zobrazí „EX“, namísto „RE“, u čehož se beztak obávám, že průměrný Helmut Turistik beztak nebude vědět, co to je, a ano, DB je s to pasanta odbavit za Tarif Europa, což znamená jízdné Furth im Wald – Domažlice za EUR 8.60 ve 2. třídě. Místenku to, samozřejmě, nenabízí – místenky na Regional vlaky, prostě, v Německu nejsou. Otázkou je, proč by si měl pasant kupovat lístek na Tarif Europa,… Číst vice »
Taky když tam není garantovaná souprava z německý strany tak na to místenky nejdou v Německu koupit
A u nás, nebo třeba, já nevím, ve Slovinsku, máš garantovanou soupravu na osobní vlak? 🙃😃;
CityElefant v PIDu? 🙂
Jo, a jak se ta „garantovanost“ projevuje? Máš někde nějaký plánek, kde si můžeš vybrat místo? Nebo když dojdeš v Pule na nádraží do mezinárodní pokladny, prodají Ti na to „garantované místo“ místenku? Samozřejmě, že ne, jediné, co máš garantované, je osobní vlak s vozy 1. a 2. třídy, s vozem pro rozšířenou přepravu spoluzavazadel, především jízdních kol, a s vozem pro přepravu invalidních voziků. Protože když nedojede souprava s vagonem 1. třídy, necháš si to potvrdit na hlášenku a dostaneš část peněz zpět. Když pojedeš s kolem, nedojede souprava s místem na kola, necháš si to potvrdit, a pak… Číst vice »
technicka – muze si cestujici german koupit mistenku jen pres CD nebo lze i v DE pri nakupu jizdenky?
pokud to nejde, ja bych to resil nakupem mistenky Furth i/W – Praha, v Mnichove bych si kecnul na „svuj“ flek nebo minimalne co nejbliz a ve Furthu se s plackartou nekompromisne dozadoval rezervovaneho mista
Tohle jsem nezkoušel, ale naopak na některé cesty z ČR do/přes DE kupuji přes DB a to jde, bývá to i levnější…
Po 150té: v Německu je to osobní vlak, a v Německu se neprodávají Platzkarty na osobní vlak.
A jak bys si chtěl koupit, v Německu, místenku na osobní vlak? Na vlaky Regionalverkehr se místenky, prostě a jednoduše, neprodávají, a že to je – třeba – na Madagaskaru možné, je sice hezké, ale Madagaskar není Německo a nikoho to nezajímá.
Tady je úřední jízdní řád těch vlaků: http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB875_Baykb_H_Taeglich_F_Bayern_G24112022.pdf?filename=KB875_Baykb_H_Taeglich_F_Bayern_G24112022.pdf&orig=sS a tady , no a tady je Kursbuchschlüsel: http://kursbuch.bahn.de/hafas-res/img/kbview/ContentPDFs/zeichenerkl.pdf
Vidíš, v tom úředním jízdním řádu, u nějakého z těch vlaků značku pro Reservierung empfohlen?
zklidni se, pisu o mistence na useku FiW-Pha, ktery je mistenkovatelny…..zda je na TENTO usek (kde je vlak vedeny jako EC,s moznosti rezervace) pro cestujiciho z mnichova mozne zakoupit mistenku jinak nez pres CD
Kde je vedený jako „EC“?
u nas ty vole
A jak to může být, u nás „EC“, když u nás vlaky kategorie EC nejezdí? 🙄 Je to Express, Ex, a že si to komerčně jeden dopravce nazývá RegioJet, druhý EuroCity, a třetí třeba NěmeckýLenin (NL), je dokonale irrelevantní. Na Ex vlaku u nás musí být reservace možná, tak jako na R vlaku. Tak je – přes ČD, nebo SJT. V Německu je to Regionalbetrieb, úředně, komerčně RE, RegionalExpreß. Nemůže to být v Německu „EC“, protože „EC“ je Fernverkehr, a na Fernverkehr není, podle spolkového práva, možné poskytovat jakékoli dotace. To už tu píšu po 155té. Takže nemůže na to… Číst vice »
.Cesta Západním expresem z Mnichova 18.6.23 : Místo na kufry bylo narvané už před odjezdem, aby ne když se tam vejdou asi 4 kufry normální velikosti… Vozy ČD 258 a259 neměly už z Mnichova funkční ani jednu toaletu. Vůz 259 se navíc pochlubil nefunkční klimatizací. Celé jejich osazenstvo (už z Mnichova bylo obsazeno cca 80% kapacity) se tudíž vydávalo na WC do vozu 260. Asi si umíte představit tu frontu… První veselý příběh se odehrál ve Schwandorfu. Cestující na Hof se vzájemně přesunovali a mísili s lidmi co jeli do Prahy. Nikde žádný personál, co by vysvětlil lidem které vozy… Číst vice »
Vždyť to tady píšu už po 20té: v Německu je to OSOBNÍ VLAK, a v Německu se neprodávají místenky na OSOBNÍ VLAK. Pokud si německý pasant vyžádá informace od Netinery, DB, nebo si je najde v úředním jízdním řádu, v elektronickém Kursbuchu DB (aplikace, na webu atp.), tak si kupuje lístek do vlaku obchodní kategorie RegionalExpreß, zatímco u vlaků (úřední i obchodní) kategorie RegionalBahn je v úředním jízdním řádu na české straně napsáno „Os“, tak u vlaků „RE“ je i na české straně „RE“, vůbec nemá možnost očekávat, že se na něj, na české straně, někdo vytasí s Platzkarte. 🙃🙄… Číst vice »
Ještě třeba dodat, že absence místenky není žádná fyzikální vlastnost kategorie RE. U nás třeba jde koupit místenka do některých Sp vlaků…
U NÁS NEJSME V NĚMECKU! 🙃🙄
Tak to tedy bude expres (Ex36)! 🙈 Trať z Prahy do Berouna rozhadrovaná až Bůh brání, dál do Plzně budiž a z Plzně do Brodu nad Lesy roztomilá jednokolejka s traťovkou 90 km/h. A na tom všem podmínečně vagóny na 200 km/h 🤣.
priblizime se tak Slovensku, kde celkem solidni vozy drandi po zoufale infrastrukture
BUde se průběžně modernizovat. A 200km/h alespoň v Ejpovickém tunelu se snad také jednou dočkáme.
ano, pokud to vsechno dopadne, tak se JEDNIM SMEREM – z prahy – bude jezdit cca 55s tech mytickych 200 km/h
z plzne na prahu je to totiz do kopecka a nez se vlacek rozjede na dvvoustovku uz je konec tunelu a konec useku
Těch 200 bude spíš od Plzně na Mnichov, ne?
Soudě podle tempa a kvality prací v úseku Praha – Beroun to bude tak někdy mezi lety 2055 – 2060. 😉
A jak to vlastně bude s tarifem? Umožňuje zadání klasické „na každém území jízdné místního dopravce“, nebo je požadován společný tarif, aby tyhle přeshraniční tarifní záležitosti byly z pohledu cestujícího zcela odbourány?
To už dávno funguje. 🙄
Pokud si koupíš u nás síťový jízdní doklad, od ČD, SJT, nebo třeba IDPK a dopředu (protože průvodčí Oberpfalzbahn přijde až ve Furth im Walde) si koupíš některou z uznávaných jízdenek, kilometrickou nebo síťovou, nebo jízdenku podle Deutschlandtarifu, či jakoukoli Regio jízdenku DB, které ve vlacích Oberpfalzbahn také platí: žádný problém.
DB Regio / České dráhy
Přeji to oběma.
Kéž by. Dost bylo DLB.
Tak snad, v této kombinaci by navíc bylo i skoro jisté, že bistro vůz bude ČD a ty umí catering na kolejích asi nejlíp v Evropě.
a na rozdil od nekterych se to da i jist a dojist
Regiojet či LE to mohou odjet na vlastní triko, podobně Arriva se DB. Takže by si mohli snížit náklady na provoz. Jiná otázka je, co by nasadili za vlaky (dieslové jednotky, vagony s přepřahem lokomotiv).
BEG online (překlad): „Vzhledem k tomu, že v současné době nejsou na trhu hnací vozidla, která by splňovala požadované typy pohonu pro elektrifikované a neelektrifikované tratě současně, lze i nadále používat motorové lokomotivy.“
To je dobrá lež 😀
Ono fakt ale neexistuje
Je tu Dual Vectron, který umí diesel i německou stridavinu
A je tu pesa gama, která umí oba české systémy a diesel
Ale žádná lokomotiva co umí všechny 4 tyto trakce (3x elektrika + diesel) není
Neexistuje? Fakt ne? A co je Alstom Coradia Polyvalent?
Jede to ve Francií na 1,5 kV a na 25 kV. Dostupné je také 15 kV a pohon na naftu. 1,5 kV není problém předělat na nutné 3 kV pro ČR.
Euro9000. Jen má 6 koleček a cca 124 tun. Není to ideální, ale existuje.
tak to potahne nafta, a co jako…………….btw DualVectron je naprosto v pohode a neurazi mne, kdyz pofici od hranic az do Phy bez trapnych preprahu v PLzni……….OK, trochu by to rozhodilo stavajici takt, anebo by se to dalo naopak srovnat s chebskymi IC, ktere samozrejme preprah nepotrebuji………ale vite co je s tim prace…?
jo a nikdy se to tak nedelalo……
No a nebyla by ideální kombinace těchto lokomotiv s řídícím vozem? Zkrátili bychom vás přeprahu v Plzni. V Regensburgu by stačilo jít do řidičáku a ve Schwandorfu by pouze stačilo vyměnit lokomotivy a přejít do řidičáku. Díky tomu by se mohl zkrátit čas na reálně využitelné…
dieselovou jednotkou se to da jet bez preprahu….jednoduse
Takže už nebude zmena dopravcu na hranici a lá 80. roky? Neverím že sme sa toho dožili aj v strednej Európe 🙂
Tak mašiny se ve Furtu nepřepřahaj už přes 10 let. Změna dopravce na čáře podle místní licence bude samozřejmě pořád, asi jako je stejně z RJCZ na RJSK.
1. Preprah neriešim, riešim rôzne tarifné podmienky a podobné srandy.
2. Nevidím dôvod prečo by na hranici mala nastať zmena dopravcu, keď to celé bude na jednej zmluve s jedným subjektom. Je tam vôbec možnosť subkontraktu? (Áno, ak podpíšem zmluvu napr. s RJCZ tak aj RJSK je subkontraktor.) Príkladov kedy celú linku jazdí aj papierovo jeden dopravca je v Európe dosť. Ničmenej toto je už len administratívna vec a až tak na tom nezáleží.
Má vlastně ČD šanci nějaké soupravy vysoutezit do uzávěrky vyberka? Asi těžko.
Toto je přehnané. Aby mezi Plzní a Prahou jezdil nějaký další dopravce a cestující by musel čekat, až pojede ten jeho.
One Ticket.
Spousta lidí SJT považuje za drahý.
A spousta lidí si ho pořídí a neřeší..
Vázaná jízdenka o 30 Kč z Domažlic levnější. Fakt je ten One ticket zatím naprd.
To má cenu řešit jen když jedete na celodenní lístek. Já takhle jezdím na otočku do Brna a pak tedy musím ignorovat RegioJet, což mi ale stejně nevadí, protože od něj nejsou kloudné přípoje k nám na sever.
Nejproblematičtější bude, pokud pojede něco zpožděného a náhradní spoj bude od jiného dopravce. Pokud to bude nicméně objednané, nevidím jako problém prosadit povinnost uznávání jízdenek.
ČD by se teď mohly připojit k OBB vyberku na ty 5 vozové railjety a v případě vítězství by se sem hodily. Musel by se jen připojit jidelak.
Mužů odkaz na to vyberko nebo článek?
K tomu už se připojili jednou a výsledek je, že v okrajové spoje vozí vzduch a ve špičce lidé stojí na představku, protože to nejde posílit. Mnohem lepší je koncept Interjet, kdy se v pátek/neděli na vytížené spoje připojí další vz, což do Brna jaksi nejde. Takže takto znovu radši ne.
Pardon, vypadl mi odkaz: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:728643-2022:TEXT:CS:HTML
Na toto přesně pasuje aktuální zakázka rakouských drah na 67 push-pull souprav pro dálkovku:
Co je to za zakazku?
Vozy nové, nijak jinak. Vtipné je, že BEG připouští i starší dieselové lokomotivy, ale dává bonus za nízkopodlažnost. Hezky napsané, nikoho nediskriminuje. Dopravce si může koupit i loko + vozy, může přepřahat, nebo mít duála. Může taky mít bimodální jednotku, když se nepožadují baterky, kombinace trojel / diesel vyjde asi nejlevněji. Proti loko/vozy to bude na energii o dost níže. Za mě tam chybí kritérium dojezdový čas. Pokud to bude jak do teď, to je furt nějaký reverz nebo přepřah. S push-pullem nebo jednotkou budou ty časy o poznání kratší…. Otázkou je, jestli nejsou časové polohy na jednotlivých tratích jsou… Číst vice »
Protože je to, na německé straně, v podstatě osobní vlak, chápeš to? My to máme express, oni RegionalBahn, což je, v podstatě, pořád kategorie RegionalBahn AEG (Allgemeines Eisenbahngesetz).
U nás taky nejezdí na osobním vlaku „Pendolino“. 😅
Je to kategorie Regionalexpress (RE), Regionalbahn je obdoba našich osobních vlaků
Já myslel že to je něco jako „rychlík“.
To je propaganda. U nás jsou kategorie osobních vlaků osobní (Os), spěšný (Sp), rychlík (R) a express (Ex), no a soupravový a zvláštní, samozřejmě. Že si dopravce pojmenuje express jako railjet, SuperCity nebo třeba ChlupatyDoprava, nic nemění na tom, že to je express. Allgemeines Eisenbahngesetz rozděluje vlaky na regionální a dálkové (Regionalverkehr, Nahverkehr). Regionální vlaky jsou placeny z veřejných prostředků, dálkové vlaky v Bundu subvencovány nejsou, dopravce si na ně musí vydělat, no a taky proto na ně neplatí ta síťová jízdenka za padesát euro, až na výjimky. Třeba. RegionalExpreß je jenom podoba Regionalverkehr, jako je podobou Regionalverkehr RegionalBahn. V… Číst vice »
Tohle patří „Movia“, sorry, uklikl jsem se. 😃
Ano i ne. D-Zug je Nahverkehr, dálkový vlak, a na dálkový vlak nemůže být spolková, zemská či jiná subvence. Na druhou stranu, u nás, dnešní kategorie vlaků rychlík (R) je spíše podobna klasickému E-Zugu, spěšnému vlaku a dnešní spěšný vlak (Sp) je, spíše, podkategorií osobního vlaku. Klasické E-Zugy, jak byly ještě v devadesátkách, běžně soupravové, a s 1. třídou, s o trochu kratší trasou, než rychlík, a s o trochu více zastávkami, už prakticky nemáme. Dnešní spěšný vlak se od osobního liší leda tak tím, že nestojí ve dvou zastávkách z třiceti, a do toho máme osobní vlaky, co stojí… Číst vice »
Filipe, ty už radši nic nepiš, protože v tom máš guláš. Ještě by to někdo neznalý mohl vzít za pravdu, kterou to však není.
Ne, jenom je to banálnější, než se to zdá:
Vlak z Prahy do Dresdenu (Berlína) je u nás Ex, v Německu EC a tomu odpovídá i péče na německé straně.
Vlak z Prahy do Mnichova je u nás Ex, na německé straně RE, a tomu také odpovídá ta „péče“.
Celý příběh, jako. Prostě očekávat na regionálním / osobním vlaku něco extra je spíše naivní. Ale dohodnout se, samozřejmě, dá (téměř) cokoli.
Jenom musí být vůle obou stran. Je? 🤷🏽♀️
Závěr toho všeho:
Na české straně to bude považováno za něco extra, protože to jede do Mnichova,
i když to na německé poměry bude jen lepší zrychlenej vymeták.
Přesně! 👍 A aby se to mohlo změnit, tak by se ta trať musela objevit na „ICE/IC Liniennetz“: https://assets.static-bahn.de/dam/jcr:71e54c1d-3607-43af-9093-8c60486465b4/220914_Liniennetz%20ICE%20IC%202023%20f%C3%BCr%20Buchungsstart.pdf a kdyby to nějak blblo, tak: https://www.bahn.de/service/fahrplaene/streckennetz a „ICE/IC Liniennetz 2023 (PDF, 366 KB)“. Je to podobný princip, jako vlaky Praha – Veselí nad Lužnicí – Majdalena – České Velenice – Gmünd NO – Wien, na jejichž Amtlische Kursbuch jsem tu dával odkaz nedávno. S tím rozdílem, že tohle je rychlík u nás a „RE“ v Rakousích, což je, svým způsobem, to samé – rakouské „RE“ je E-Zug, no a dnešní naše rychlíky, vlastně, taky. Tady je ten propad propastnější: u… Číst vice »
Jak to myslite, že „tomu odpovídá péče“? Jako že cestující regionální dopravou mohou cestovat jako dobytek?
Jasně, mezi regionální a dálkovou dopravou je spousta rozdílů, ale péči by měli dopravci věnovat oběma druhům stejně velkou.
Ano: měli. Theoreticky.
Realita je taková, že regionální doprava je „socialistická“, dotovaná, takže „cosi snese“, taky podle objednatele, že (jako u nás), dálková doprava je ryze komerční.
Však si srovnej express Praha – Ostrava a kdekoli jinde, vozovým parkem, kvalitou servisu.
Tak asi obdobný rozdíl je mezi dálkovým vlakem „socialistickým“ a dálkovým vlakem „kapitalistickým“, asi, i v Německu, ne? V principu.
Laťku „jako dobytek“ jste si stanovil vy sám.
Chcete nám tady snad namluvit, že v Česku mají všechny kategorie vlaků téhož dopravce bez rozdílu stejnou péči o cestující klientelu???
Si porovnejte „péči“ ve vlaku Praha – Ostrava a srovnejte to s vlakem Plzeň – CB – Brrno (skoro stejná jízdní doba!).
No RE na německé straně odpovídá našim rychlíkům, objednávají ho země, protože spolková vláda neobjednává nic a expresní vrstva je komerční (kromě pár nočních vlaků placených Bundeswehrem). A zpoždění jsou v expresní vrstvě (EC, IC) v Německu taky naprosto běžná (dnes třeba jedno EC z Berlína na hranici 30 minut, další 65…), nestíhají obraty, odříkají spoje, třeba z Hamburku na Fehmarn dojel tak každý třetí IC, protože řidičák nemluvil s 218, objízdnou kolej vytrhali (tohle by nenapadlo ani dobrou správu) a přes triangl, který tam do loňska byl, to otočit neuměli, kdyby se něco takového dělo pravidelně u nás, tak… Číst vice »
Já se nehádám, já s Fernverkehr nemám zkušenost (taky musíš pochopit, že v Bavorsku jsem nikdy nebyl a nejdál v Bitterfeldu, plus teda 1× Berlin, „Haupstadt der DDR“, na Vogtland-Expreßu, dokud, teda, jezdil – za ty peníze? 🤷🏽♀️😎), ale zase jsem ty EC a IC vlaky potkával a viděl, takže já, spíše, než to, co popisuješ Ty, míním to, že vlak je klimatisovaný, má Bord Bistro (arciť to už taky neplatí, že?), nebo něco podobného. Provozní stránku – logicky – neznám, takže v tomto směru jsem to vůbec nemyslel. Ale zažil jsi, opakovaně, na nějaké DB Fernverkehr linii nefunkční klimatisaci,… Číst vice »
„Starší dieslové lokomotivy“.
…a co byste tam chtěl dát vy?
V proposicích je podmínka rok výroby 2000 a novější.
Na to, jaký význam tahle linka pro DB má, je to naprosto dostačující.
Kdyby u nás na všech Os vlacích jezdily lokomotivy „rok výroby 2000 a novější“, to by bylo něco! 😎
Bude zajimave s jakými soupravami do toho kdo půjde. Nozkopodlaznost je dobrý benefit. Iz aby to bylo. Vloni jsem to jel 2 krát a oboje byla bída. Vozy udesny, cesta ukončena iz ve Schwandorfu.
ICE-TD řady 605 již jsou až na vzácné výjimky sešrotovány.
A jinak motorová jednotka na 200 km/h je k nalezení někde v Anglii, dvojzdrojová by mohla být kromě Anglie i ve Francii.
Pro nízkopodlažnost mě napadl „patrák“, ostatně mezi Mnichovem a Hofem takto jezdí a zajišťuje nízkopodlažnost.
Omlouvám se, netrefil jsem správně diskuzní vlákno.
Mají i Dánsku IC4 a IC2
IC2 se v podstatě hned zbavili a s těmi zbývajícími IC4 to udělají jakmile to bude možné.
Umožňuje zadání provoz dieselovými jednotami v celé trase? Protože jestli ne tak je tahle linka pro dopravce pěkný voser (přepřah v Plzni, úvrať v Regensburgu).
Úvrať řeší řídící vůz. Přepřah a nutnost více lokomotiv je voser každopádně.
Nutnost více lokomotiv by vyřešil Vectron Dual mode na 16/25 kv.
No, to by musel umět tři systémy a diesel.
Dual Mode 15/25kV by to právě řešil. V Plzni přepřah musí být tak jak tak.
Mnichov – Plzeň Vectron DM 15/25 + push pull Railjet II.
Stačí dva systémy a diesel.
Zas bych to tak nedramatizoval, přepřah při úvrati se dá zvládnout za 6 minut jako v Ústí u Krušnohorů, tady by se v praxi dal využít řidičák maximálně ve Schwandorfu a fo fakt ušetří maximálně dvě minuty, při pěti hodinové cestě.
A přitom se i u nás běžně přepřahají vlaky jedoucí elektricky jedním směrem jenom třeba s umělě vymyšlenou úvratí, Hungaria v Praze, vlaky do Varšavy v Bohumíně.
ICE-TD řady 605 již jsou až na vzácné výjimky sešrotovány.
A jinak motorová jednotka na 200 km/h je k nalezení někde v Anglii, dvojzdrojová by mohla být kromě Anglie i ve Francii.
Pro nízkopodlažnost mě napadl „patrák“, ostatně mezi Mnichovem a Hofem takto jezdí a zajišťuje nízkopodlažnost.
Řešení se nazývá „Alstom Coradia Polyvalent”. Verze které by zvládly 200 km/h elektrisch a 160 km/h na naftu. Tři napájecí systémy také nebudou problém. A ano, vozy jsou nízkopodlažné.
Francouzká souprava Alstom Coradia Polyvalent Regiolis má možnost všech systémů a k tomu diesel nebo baterie. Je to jednotka pro regionální dopravu a rychlost maximálně 160km/h.
Alstom Coradia Polyvalent Liner je to samé ale je tlakotěsná a maximálka je 200km/h.
Diesely až do Prahy? Tak to by dobrý nápad rozhodně nebyl, úplně stačí, že tam občas kvůli nedostatku es zaskakuje brejlovec. Ty troleje přes Domažlice už měly dávno být.
Na stránkách BEG se u této zakázky píše o novém večerním spojení Praha – Schwandorf (– Mnichov) eventuálně (Mnichov –) Schwandorf – Domažlice. Něco bližšího k tomu?
A nebudou v letech po roce 2027 řádit výluky mezi Plzní a Českou Kubicí, takže ta nová kvalita cestování na české straně bude po mnoho let kontraktu jen neexistující iluzí?
Budou řádit v celém úseku Plzeň – Schwandorf – Regensburg a bude to rozkopané „hodně, hóóódně“ dlouho.
Tak jen doufám, že linku vyhraje stejný dopravce, jako Západní expresy. Nerad bych zase míchal několik dopravců na linku Praha – Plzeň.
To není „linka RE/Ex 36“, protože na německé straně je to linka RE 25, takže je to „RE 25 / Ex 36“.
No jinak taky proto se na ní dělá soutěž, protože dálkovou železniční osobní dopravu v Bundu nikdo nedotuje.
http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB875_Baykb_H_Taeglich_F_Bayern_G24112022.pdf?filename=KB875_Baykb_H_Taeglich_F_Bayern_G24112022.pdf&orig=sS
Oficiální název zakázky je RE/Ex 36 München – Praha. Vizte: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:399319-2023:TEXT:CS:HTML&src=0
Beauftragung der Expressverkehre der zweistündlichen Linie des RE/Ex36 auf der Strecke München – Regensburg – Schwandorf – Furth i.W. (Staatsgrenze) – Plzeň – Praha.
No jo, to je možné, ale to není Amtliche Kursbuch! 😃
https://www.youtube.com/watch?v=38cfssG_NSY