Bardotka za půl milionu. ČD Cargo prodává v soutěži staré lokomotivy
Lokomotiva řady 749 společnosti ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Společnost ČD Cargo zkouší poprvé prodat nepotřebné a neprovozuschopné lokomotivy veřejnou soutěží. Nově vypsala soutěž na prodej čtyř lokomotiv řady
Spíše mi to přijde, jako jakýsi alibismus ze strany ČD Cargo, aby to vypadalo tak, jako že se snaží odprodat svůj majetek co nejvýhodněji. Přitom samo Cargo musí vědět, že za tuto cenu těžko prodá. Ceny by měli být maximálně na výši ceny šrotu.
Vzhledem ke stavu mašin, který konstatuje i prodávající, je to vhodné jen na rám pro rekonstukci. A rekonstrukce bardotek se narozdíl od brejlí nedělá, takže je to zcela k ničemu.
Souhlas. Škoda každé (nejen) Bardotky, která skončí nenávratně ve šrotu.
U Hnusovců už je jedno, z čeho ten spodek je. Takže dělá.
Do šrotu se to dá dát vždycky, ale proč to nezkusit prodat za víc když je to s papírama. Ona i ta šrotace něco stojí, kolejové vozidlo nejde dát jen tak do sběru, likvidace by měla proběhnout podobně jako u autovraků – rozhodně to nestačí jen rozpálit autogenem. Ono už jedno výběrové řízení v září bylo:
https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detail.jsf?id=200667
a 751 119 – 9 od 780 561,8 Kč v tom novém není. … že by prodaná???
Tak doufejme, že skončila v dobrých rukou. Patrně by šla do prodeje znovu.
Teď se můžou všichni šotóši předvést!! A ne jen stále někoho obviňovat, že se šrotuje, ne zachraňuje a podobně. Takže kladívko do ruky a hurá na prasátka. No, jen doufám, že tyto stroje nakonec skončí ve šrotu. Protože aby si to koupil solidní dopravce a zainvestoval do toho, to je tak o 15 ti Mega, to asi ne. A pak jen hrozí to, že si stroj koupí zase nějakej pomatenej spolek bez peněz, polepí to, zafačuje a hurá s tím kazit cenově kšefty na výlukách že? Většinou to není ani licencovaný dopravce, tedy ho nelze ani příslušnými úřady kontrolovat. Hm?… Číst vice »
Proč by si solidní dopravce kupoval zrezlej vrak padesát let starý lokomotivy, ze který neuděláte nikdy nic spolehlivýho nebo ekonomicky fungujícího?
ALe zajímavá myšlenka je to s těmi licencovanými dopravci – kde vidíte nasazení vozidel bez licence dopravce?
Kde je vidíme? No v podstatě všude. Jen po stavbách, kolik se jich pohybuje. A v normálních přepravách taky. I takové stavební hvězdy, jako Strabag, EŽ a podobně, jak je využívají. Že jim to stojí za to. Ale je to za pár peněz, tak proč ne 😀. No a až bude průšvih, budeme to řešit, až bude. Nebo si myslíte, že třeba Posázavský pacifik, nebo Junior Market a další jsou dopravci s licencí? No nejsou…. A od toho je tady zase jiný dopravce MBM Rail, který žije hlavně z toho, že tyhle kryje. Pardon, zastřešuje….
Když někdo stvořil zákon o drahách, který to umožňuje, a systém to navíc podporuje velkými náklady a dost tvrdými podmínkami spojenými se získáváním licencí, tak se nelze divit, že se snadno najdou licencovaní dopravci, kteří z té situace těží a jsou ochotni těm méně majetným tímto způsobem pomáhat – těch s licencí platnou v ČR je i tak přes stovku …
Pokud jsou nekompletní a určeny ke šrotaci, proč je chtějí prodat za půl miliónu a nikoliv za cenu, kterou by obdrželi v kovošrotu?
Ceny docela nadsazené, na to, že jsou to již dávno odepsané stroje a fakticky šrot.
Třeba dají slevu. Kolik váží? 75t? Ve sběrně cca 100 000 Kč. Pod tuhle cenu asi jít moc nemůžou. Ale třeba počítají, že si to nějaký spolek koupí a bude ji provozovat. K tomu dvě tři béčka a máte provoz.
Vždyť je to prý nekompletní a pokud tomu chybí nějaká část pohonu, nebo něčeho kritického, tak je to na odpis. Ale umím si to představit jako někam do statické expozice, nebo na pomník. Že se to nepokusili prodat někam do Afriky o něčem také svědčí.
Nez vypustite takový blábol, tak by jste si mel zjistit alespoň místní ceny ve sběrnách. Cena za 1kg plechu je od 3,50 za 1kg. Za hrubou litinu více. Tzn hodnota šrotu je minimálně 260 000Kč
No vida. Tak pak už to prodávají opravdu za cenu materiálu. Na druhou stranu, pořád si jí může nějaký šotospolek rozpohybovat.
Tak je rozdíl když šotospolek rozpohybuje důlní mašinku, hektora nebo menší parní lokomotivu… primitivní stroje s pár speciálními díly, ale je to reálné a stojí to statisíce až nízké miliony.
Rozchodit vrak traťové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu je oprava bratru za desítky milionů, to by spolek dělal sto let…
Na zahradní domek dost drahý.
To je šance pro šotouše! Šrot za cenu šrotu.
Jako provozovatel Kovošrotu byste se s takovou představou o cenách ovšem asi neuživil …
😀
Pokud to má stále papíry, tak za 40, 45 mega z toho máte novou mašinu.
A kolik by mne stála zbrusu nová mašina, dejme tomu Herkules a pod?
Ale herkules, to není žádné retro. Tohle je pravý šotoráj!
Herkules už jedině jako second-hand; v této kategorii je dnes Traxx DE (ME), ten by vyšel cca 80 MKč. Nedokážu posoudit, kolik by stála oprava dotyčných 751, ale srovnávat je s herkulesem/traxxem nedává smysl, parametry je to úplně někde jinde. Blíž by byly třeba nedávno vysoutěžené rekonstrukce 742, s cenou jak píše Lukáš.
Vidím ještě jednu komplikaci – na rekonstrukci jak brejlí, tak 742 je vypapírovaný projekt (na 742 asi i v několika variantách).
S Bardotkou nikdo nic podobného dělat nechtěl, takže jediná varianta opravy je 1:1 do téhož stavu.