Barcelona – Madrid za 7 euro. Ve Španělsku vyjela třetí značka rychlovlaků

Jednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: RenfeJednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: Renfe

Španělské státní dráhy používají na trase dynamickou cenotvorbu, větší kufr je za příplatek.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Carda

„Kachna 🦆“ je krásný vlak ❤️

Zlámalík

Zatímco ministr Havlíček se nenechá zahanbit a hbitě kontruje třetí studií 😀

xyz

Španělsko je v úplně jiné situaci než Česko:
– vzdálenosti mezi městy
– hustota zalidnění „venkova“
– celý koncept „dálkových vlaků výhradně na komerční riziko“
– s tím spojený koncept, kdy dosud na většině tras jezdilo/jezdí jen několik málo dálkových vlaků za den

atd. atd.

Joseph

To jsem zvědav, za kolik bude na VRT jízdenka Praha – Ústí nad Labem…

mexeee

Pokud tam bude nějaká stanice.:-D

V. K.

V zastávku bych díky horečné aktivitě NIMBYstů podporovaných zmatených zastupiteli příliš nedoufal. Bohužel se ustoupí každému, kdo dost nahlas křičí.

Alibaba

Tam je plánovaná zastávka u Roudnice nad Labem.
Jakou to má souvislost s tarifem?

Daniel

Je to zhruba stejné, jako neustálé hořekování nad tím, že si nikdo nemůže dovolit koupit byt za 5 – 10 milionů v Praze. Těch lidí je i v Česku v rámci (vyšší) střední třídy stále více, než je trh schopen uspokojit. Ty ceny budou takové, aby tím lidi jezdili. Ve Španělsku to byl celkem extrém, ale třeba TGV nebo Eurostar jsou dostupné i pro českého baťůžkáře (za předpokladu, že netrvá na tom, že pojedou ve špičce).

Aleš Žídek

Absolvoal jsem cestu z Ostravy do Zaragozy vlakem. Nechtěl jsem letět, chtěl jsem si tu cestu užít a byl jsem zvědavý na TGV. Jel jsem všude 1.třídou a cesta mě vyšla v r. 2016 na cca 18.000.- Kč. Bylo to celkem 5 vlaků a asi hodina na mezinárodní pokladně v Ostravě na hl.n. A to ještě na dvakrát, protože systém rezervace TGV nefungoval po 22. hodině. Časově 36 hodin. 1.vlak : Ostrava – Praha, 2. Praha – Basel, 3. Basel – Lyon (TGV) 4.Lyon – Barcelona (TGV) 5. Barcelona – Zaragoza) Byla to zajímavá zkušenost, později jsem to jel s… Číst vice »

Jan

To srovnání je mimo. Ty lidi si byty kupují, často na hypotéku, protože se jim ta investice vrátí, zejména z pronájmu nebo jako dlouhodobé uložení peněz. Ale dálkové jízdy VRT asi nebudou mít nějakou návratnost pokud to nebude jen pro byznysmeny.

Jaaaa

Ale no tak, tváříte se jako by silnice negenerovaly žádný dopad do ekonomiky.

John334

Ve Španělsku byl problém jen na trase Madrid – Barcelona, na ostatních trasách taky jen ve špičce. Já jsem třeba jel Madrid – Valencia za 25 eur a pak jednou z Madridu do Ovieda a pak zpátky z Gijonu, obojí za 35 eur za jednosměrnou jízdenku. Takže obojí vychází i pod 2 Kč/km s jízdní dobu, které nemůže auto vůbec konkurovat.

Petržel

To má moje žena v nočním stolku.

Majkl

A hojně to využívá, aspoň se nemusíte snažit.