Barcelona – Madrid za 7 euro. Ve Španělsku vyjela třetí značka rychlovlaků
Jednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: Renfe
Španělské státní dráhy používají na trase dynamickou cenotvorbu, větší kufr je za příplatek.
„Kachna 🦆“ je krásný vlak ❤️
Zatímco ministr Havlíček se nenechá zahanbit a hbitě kontruje třetí studií 😀
Španělsko je v úplně jiné situaci než Česko:
– vzdálenosti mezi městy
– hustota zalidnění „venkova“
– celý koncept „dálkových vlaků výhradně na komerční riziko“
– s tím spojený koncept, kdy dosud na většině tras jezdilo/jezdí jen několik málo dálkových vlaků za den
atd. atd.
To jsem zvědav, za kolik bude na VRT jízdenka Praha – Ústí nad Labem…
Pokud tam bude nějaká stanice.:-D
V zastávku bych díky horečné aktivitě NIMBYstů podporovaných zmatených zastupiteli příliš nedoufal. Bohužel se ustoupí každému, kdo dost nahlas křičí.
Tam je plánovaná zastávka u Roudnice nad Labem.
Jakou to má souvislost s tarifem?
Je to zhruba stejné, jako neustálé hořekování nad tím, že si nikdo nemůže dovolit koupit byt za 5 – 10 milionů v Praze. Těch lidí je i v Česku v rámci (vyšší) střední třídy stále více, než je trh schopen uspokojit. Ty ceny budou takové, aby tím lidi jezdili. Ve Španělsku to byl celkem extrém, ale třeba TGV nebo Eurostar jsou dostupné i pro českého baťůžkáře (za předpokladu, že netrvá na tom, že pojedou ve špičce).
Absolvoal jsem cestu z Ostravy do Zaragozy vlakem. Nechtěl jsem letět, chtěl jsem si tu cestu užít a byl jsem zvědavý na TGV. Jel jsem všude 1.třídou a cesta mě vyšla v r. 2016 na cca 18.000.- Kč. Bylo to celkem 5 vlaků a asi hodina na mezinárodní pokladně v Ostravě na hl.n. A to ještě na dvakrát, protože systém rezervace TGV nefungoval po 22. hodině. Časově 36 hodin. 1.vlak : Ostrava – Praha, 2. Praha – Basel, 3. Basel – Lyon (TGV) 4.Lyon – Barcelona (TGV) 5. Barcelona – Zaragoza) Byla to zajímavá zkušenost, později jsem to jel s… Číst vice »
To srovnání je mimo. Ty lidi si byty kupují, často na hypotéku, protože se jim ta investice vrátí, zejména z pronájmu nebo jako dlouhodobé uložení peněz. Ale dálkové jízdy VRT asi nebudou mít nějakou návratnost pokud to nebude jen pro byznysmeny.
Ale no tak, tváříte se jako by silnice negenerovaly žádný dopad do ekonomiky.
Ve Španělsku byl problém jen na trase Madrid – Barcelona, na ostatních trasách taky jen ve špičce. Já jsem třeba jel Madrid – Valencia za 25 eur a pak jednou z Madridu do Ovieda a pak zpátky z Gijonu, obojí za 35 eur za jednosměrnou jízdenku. Takže obojí vychází i pod 2 Kč/km s jízdní dobu, které nemůže auto vůbec konkurovat.
To má moje žena v nočním stolku.
A hojně to využívá, aspoň se nemusíte snažit.