Banskobystrický kraj chce přilákat cestující do autobusů, zavede bezplatnou přepravu
Banskobystrický samosprávný kraj zavádí Integrovaný dopravní systém. Zdroj: BBSK
Jízda příměstskými autobusy SAD Lučenec a SAD Zvolen bude bezplatná v lednu.
Bezplatnou autobudovou dopravu (MAD Kolín) máme již nějakou dobu…..přilákala důchodce, děti (omladinu), tedy, Ty, kteří jí využívaly i v placené formě (nemají alternativu, mimo pěší chůze). Jinak automobilová doprava se nezměnila ani o píď. Právě naopak s horším počasím tradičně zesílila…..tudy cesta ani náhodou nevede….Ti co jezdí autem, již nikdy veřejnou dopravu nenavštíví. Nejsou ochotní obětovat ani kousek pěší chůze, ani kousek čekání, ani kousek nepohodlí….. Zbytečné mrhání penězi….
Apropó, chápu, že veřejná doprava je využivatelem různých subvencí a dotací v rámci EU, ale jestli by nebylo lepší za ušetřené peníze raději postavit a provozovat dům pro seniory. Na „výhody“ automobilistů stejně sáhnout nechceme, viz jasná tolerance nerespektování a nevymáhání pokut za parkování a jiněho provozu v městech, podle regulí silničního zákona….. Chudáci automobilisté v té lenosti to mají tak složité v těch našich městech!!!
Ve formulaci „měsíčník, tříměsíčník či roční předplatnou jízdenku“ bych se přimlouval za „ročník“.
A co noční jízdenka?
Velice rozumné rozhodnutí. Ocení jistě nejen důchodci.
…co furt máte s těma důchodcema?…to je nějaká postižená skupina?…
Som z BBSK a udivuje ma, že sa to niekto odváži nazvať IDS. V skratke sa v podstate jedná o rovnaký mrdník, aký tu prevádzkovala SAD ZV a LC doteraz. Bez výrazných zmien vo vedení a grafikone liniek, bez nadväznosti na vlaky či MHD. Kompetentní asi nerozumejú tomu, prečo ľudia chodia autami. Navyše vodiči autobusov prišli o zľavu na cestovné pre seba a rodiny a problém si dopravcovia s krajom prehadzujú ako horúci zemiak. Zmeny ako ukončenie možnosti nabíjať dopravnú kartu v autobuse ani nehovorím. Keby skôr kraj prekopal všetko od základov, začal dbať na štandardoch ako klimatizované priestory autobusu,… Číst vice »
Možná že jediným cílem bude přetah cestujících ze železnice.
Banskobystrický samosprávny kraj zavádí Integrovaný dopravní systém….neboli parodii na IDS – je neuveřitelné, byť se jedná o Slovensko, kde je možné vše, že ještě dnes vznikne něco, co se někdo odváží pojmenovat jako IDS, a přitom to neintegruje ani vlaky, o MHD nemluvě
„Nebudeme našimi autobusmi voziť ľudí k vašim vlakom!“
Tak to vypadalo u nás na začátku devadesátých let.
Mantra „konkurence a trh vše vyřeší“ – tak se konkurovalo, až všichni koupili auta.
Oni by je koupili stejně….není to o tomto, je to o lenosti a dotacích na vše i o odpisech na „služební“ vozy atd….
Také mi není jasné, co s čím se integruje a jak. Ještě bych pochopil že bezplatná přeprava je vlastně tarifní integrace 🙂 (integrováno s bezplatnou přepravou ve vlaku pro ty co mají nárok)
Tak zadarmo to samozřejmě není. Ty peníze budou chybět jinde. Ale když to volič a občan chce a nechá se lehce koupit.
na jednu stranu drahá veřejná doprava je ještě víc k ničemu..ale zdarma taky není úplně cesta, to se z toho dělá socka doslova
Víte co je marketing?
Ponoukat automobilisty, aby si zrovna v lednu vyzkoušeli místní přeplněné autobusy s nedořešenými přestupy a čekáním na mrazu 🙂
Doladený by byť mal, ale týka sa to dosť veľa vozov a to sa za noc vymeniť skrátka nedá. A keďže pôvodný a súčasný odbavovák nie sú vôbec kompatibilné, nie je možné výmenu robiť priebežne. Predpokladám teda že toto je súčasťou motivácie.
Díky za logické vysvětlení, které bude na 99% hlavní příčinou. Z těch informací v článku, mi šla opravdu hlava kolem, a nemohl jsem pochopit motivace.