A Praha je opět v prdeli jestliže se jí nepodaří zlákat Vietnam Airlines
dzejejc
1 rok
Vietnamci jsou velkou menšinou v ČR a snad jako jediní nemají přímé spojení domů. Těšil jsem se na Bamboo, tím přímé lety a zas nic. To by se to letadlo fakt nenaplnilo? Jak lítají vietnamci domů?
Pred par lety jsem videl konkretni cisla. Tusim, ze nejakych 26 % cestujicich mezi PRG a HAN vyuzivalo Emirates pres DXB. Turkish a v te dobe i Aeroflot byli dalsi predni dopravci. Dnes je situace nejspis trochu jina, ale stale bych za vevodici aerolinky povazoval Emirates, Turkish a Qatar Airways. Proc nema Praha primou linku do Hanoje? Tim duvodem je proste cena. Zadny cesky nebo vietnamsky dopravce neni schopny cenove konkurovat aerolinkam z Arabie. Je to cenove velmi citlivy trh. Neco jako Filipiny Zapadni Evropa; trh by tam byl, ale ani Lufthansa nebo British Airways nebudou schopni cenove nabidnout to,… Číst vice »
Český dopravce jaksi není k dispozici a jak je vidět, tak ani vietnamský… oni totiž ani Vietnam Airlines na tom nejsou dvakrát, takže nové dálkovky po tomto rozhodnutí QH vlastně nemá vlastně kdo obsluhovat. O cenové výhodnosti arabských dopravců bych tak nepaušalizoval, aktuálně z PRG je nejlevnější CI, pan následuje TK a pak až QR. EK naopak patří mezi dražší. Ale v dlouhodobějším horizontu je nejvýhodnější TK.
Bohužel, po roce 21 byla možnost spuštění přímých letů z PRG už nereálná, společnost se zaměřila na lety z FRA. Navíc, dlouhodobě procházela velkými vnitřními problémy, změny ve vedení související s podezřeními z korupce… což zjevně mělo zásadní dopad na jejich fungování, protože ještě na jaře měli docela velké plány na rozvoj aktivit formou spolupráce s evropskými dopravci.
A Praha je opět v prdeli jestliže se jí nepodaří zlákat Vietnam Airlines
Vietnamci jsou velkou menšinou v ČR a snad jako jediní nemají přímé spojení domů. Těšil jsem se na Bamboo, tím přímé lety a zas nic. To by se to letadlo fakt nenaplnilo? Jak lítají vietnamci domů?
Pres FRA a spustu dalsich hubu
Z PRG primárně přes DXB a hlavně využívají letecké společnosti, nabízející etnické tarify a nadstandardní volnou váhu zavazadel (třeba v Y 40+ kg)
A které další menšiny mají přímé spojení domu? 🙂
Slováci přímými vlaky. Vietnamci jsou IMHO počtem hned po Slovácích. Ostatní menšiny jsou IMHO daleko v závěsu.
Pred par lety jsem videl konkretni cisla. Tusim, ze nejakych 26 % cestujicich mezi PRG a HAN vyuzivalo Emirates pres DXB. Turkish a v te dobe i Aeroflot byli dalsi predni dopravci. Dnes je situace nejspis trochu jina, ale stale bych za vevodici aerolinky povazoval Emirates, Turkish a Qatar Airways. Proc nema Praha primou linku do Hanoje? Tim duvodem je proste cena. Zadny cesky nebo vietnamsky dopravce neni schopny cenove konkurovat aerolinkam z Arabie. Je to cenove velmi citlivy trh. Neco jako Filipiny Zapadni Evropa; trh by tam byl, ale ani Lufthansa nebo British Airways nebudou schopni cenove nabidnout to,… Číst vice »
Český dopravce jaksi není k dispozici a jak je vidět, tak ani vietnamský… oni totiž ani Vietnam Airlines na tom nejsou dvakrát, takže nové dálkovky po tomto rozhodnutí QH vlastně nemá vlastně kdo obsluhovat. O cenové výhodnosti arabských dopravců bych tak nepaušalizoval, aktuálně z PRG je nejlevnější CI, pan následuje TK a pak až QR. EK naopak patří mezi dražší. Ale v dlouhodobějším horizontu je nejvýhodnější TK.
Bohužel, po roce 21 byla možnost spuštění přímých letů z PRG už nereálná, společnost se zaměřila na lety z FRA. Navíc, dlouhodobě procházela velkými vnitřními problémy, změny ve vedení související s podezřeními z korupce… což zjevně mělo zásadní dopad na jejich fungování, protože ještě na jaře měli docela velké plány na rozvoj aktivit formou spolupráce s evropskými dopravci.
Takže Vietnam taky nic… 😀
Vietnam teď je. Pro běžnou přepravu samozřejmě není použitelný.