Bahnitý únor trápí stavbaře. ŘSD rozdalo pokuty za špinavé značky a silnice

Stavba D6, Hořesedly obchvat. Pramen: ŘSDStavba D6, Hořesedly obchvat. Pramen: ŘSD

Udržení pořádku kolem staveb je za současného počasí přes veškeré nasazení lidí a techniky téměř nemožné.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

kdy budou řešit D4? Tam je pomalu víc bláta jak na tom poli…

Hala D

Kdysi se na stavbách používala úzkokolejná železnice a s rozježděným blátem tak problém nebyl. Kdysi se v lomech používala úzkorozchodná železnice a problém s prachem a hlučnými nákladními auty nebyl. Kdysi se v cihelnách používala úzkorozchodná železnice a problém s blátem nebyl. Kdysi se v lesích používala úzkorozchodná železnice a problém z rozježděnými lesními cestami v CHKO nebyl. Kdysi se na polích používala úzkorozchodná železnice a odpadl tak problém se zablácenými výjezdy z polí. Proč si nyní stěžují, když je dokonalá automobilová doprava tak preferovaná? Proč když někdo navrhne smysluplné řešení problému, využívat více kolejovou dopravu, je označen za hlupáka… Číst vice »

Dony

Že by napřed natáhli koleje , aby je za sebou trhali jak bude postupovat stavba? No nechte si to patentovat, třeba se to ujme.

Baron

Ano

J.K.

Tak hlavně že se staví, vypadá to že se za pár let dopravní sítí konečně posuneme do 21. století…

Jaaa

Tak leda do století 20.
Nebo vy vidíte nějaké stavby vysokorychlostních tratí nebo samořídících vlaků?

Dony

Ne , my opravdu do 21 století. Protože v tom dvacatem většina té západní Evropy tu základní síť měla dávno hotovou. Takže ano pro nás fakt nové století pokroku.

Mirek

To je zase uplakanku. Dalnice chcete tak se nedivte. Chcete je vsichni rychle tak se stavi i pres zimu a kdyz prsi tak je blato. To je proste normalni. V Nemecku uz nic noveho nestavi tak tam bordel neni. A v utery jsem jel v Rakousku po okresce a blato od traktoru tam bylo taky, takze tak. Proste kdo chce zit ve sterilnim prostredi zcela odtrzeny od prirody, mel by se odstehovat do nejake betonem zalite megapole.

Peeetr

Nejvíc uplakánků je v korporacích.
Ale nehledě na nářek přeplácených manažerů se jim mají dát takové pokuty, aby přestali kašlat na své povinnosti a u přejezdů ze stavby na silnice zřídili vysokotlaké ostřikovače kol.

Gajda

u těch staveb na D6 by nebylo ani to kde, tam je to fakt hodně blízko, všude všechno totálně promáčený. A není to jednoduchý, ale jezdit tam jde. Ten pohled na tu vznikající dálnici je pořád o trošku hezčí, jak na to červenohnědý auto.

Jenda Benda

Co se divíte? Myslíte, že v těch „ne“podseknutých cenách je ještě místo pro položku „umývání vozidel před nájezdem na veřejnou komunikaci“? Frantíci jdou tvrdě za svým cílem.

pavel.mertlik

Není tam uvedena D4. Přitom tam na tom PPP staveništi je takovej svinec už od září, že to si nedovolí ani jezeďáci. Nikdy jsem nezažil že by někde byl takovej bordel jako tam. Speciálně u Mirotic je mezi pruhy tlustá vrstva bahna a kamení, úklid naprostá 0.
Naopak u Milína se o úklid pokoušejí.

Jarda

Jezdím kolem D6 každej pracovní den, radost mi to blato pochopitelně nečiní , myslím , že to dokážeme přežít a ty kluky co se tam v tom blátě broděj obdivuju . PS: Kdyby jste to někdo nechápal , tak si vezměte holinky a alou na procházku

xyz

Deštivý? Vždyť převážnou většinu února srážky nebyly.

A kdyby bylo pod nulou (i přes den), nebyl by zase problém se zmrzlou zeminou?

Dony

Koukal jste v únoru alespoň z okna baráku, nebo ani to ne? Jinak by jste tohle nenapsal teda. Vody leží už i v polích tolik že vznikají laguny a není už snaha země tu vláhu pobrat.

Jiří Kocurek

U někoho možná ne, ale takový Kostelec nad Orlicí
http://www. pocasi-kno. cz/thismonth.php

Sucho max 3 dny v kuse, deštivých dní po sobě bylo 7. Celkově za měsíc 82 mm což je vysoce nad průměr.

Oproti tomu Sudoměřice ukazují opak, takže ano, počasí se různí a 1 pozorování nevypovídá nic o vedlejším kraji: http://www. meteotom. cz/thismonth.php

V odkazu smažte mezery

Michael

Panebože..

Fr_von_Dr

Špína ze staveb na silnicích je asi taková východní kultura… Nedávno jsem jel přes Ořech (19.km D0) a pod obcí bahno, hunus, hroudy bahna. Nájezd na D0 k D5, stejný, D0 hnědá břečka, sjezd na Poncarou, břečka s hroudama, atd. Pak že si zajedu na Magistrát s techničákem do Vysočan, podívám se na O2 rotundu a projdu se až na Dopr. inspektorát. Přecházím Freyovu – hnědá břečka na silnici, vcházím do ulice Pod Harfou!! Staví se tam, ne na ulici, ale vypadá to tak. Bahna na silnici po kotníky. Už před 30 léty jsem koukal v Německu jako to dělají,… Číst vice »

cikcak

Ano, také mám pocit, že se jedná o jakousi východní „nekulturu“. Nejedná se jen o stavby, tam je to do jisté míry pochopitelné. Často jde o výjezdy z deponií, polí a jiných špinavých provozů. Ono slézt z traktoru a alespoň lopatou odrbat ty největší hroudy je zřejmě pod úroveň našince. Omlouvám se, že jsem odbočil, ale toto je jeden z výrazných rysů, který nás stále odlišuje od západu Evropy. Stačí se vracet třeba z Rakouska. Udržet čistotu veřejného prostoru je zřejmě nad naše možnosti. Nánosy letitého bordelu na krajnicích, u obrubníků, plevel ve spárách. Neobnovované vodorovné značení. Zajímalo by mě,… Číst vice »

j.k.

ten bordel na krajnicích je přesně důvod, proč spousta cyklistů jezdí v pruzích, místo na krajnici, kde je to často o defekt

Hala D

Spíš je to takové to bezmezné obdivování božské automobilové dopravy, která přece nemá žádné nevýhody. A pokud má, tak se to řeší hlavou strčenou v písku a děláme, že bláto neexistuje, prach a hluk neexistuje. Autíčkářská posvátná doprava je tak dokonalá, že o tom, že se máchají v blátě, nemůže být ani zmínka. Kdo by to chtěl nějak řešit bude umínusován a dán do klatby, protože pomlouvá posvátnou autodopravu, která nemůže mít žádné nevýhody. Proto i když někde hloupej kamion s pohonem zadních kol někde zapadne, ve zprávách jsou nadpisy typu, ublížený kamion uvázl, zlá příroda rozblátila, počasí znemožnilo, kamionek… Číst vice »

Fr_von_Dr

Já o voze, vy o koze…

Hala D

Ne tak docela. Souhlasím s vámi, že s rozbahněnými staveništi a výjezdy zablácených náklaďáků nikdo nic nedělá, nikdo neřeší. Ale já mám víc zkušeností s těmi výjezdy z polí. To je pane teprv vrstva hlíny.

Fr_von_Dr

Asi jsem dost dobře nepochpoil Váš předchozí příspěvek… Ale s humusem z polí na silnici mám taky mnoho zážitků, hlavně na motorce a na kole. Na motorce člověk nezatočí, obzvláště po lehkém deštíku. Na kole naopak musí cyklista náhle měnit směr jízdy, což s nelibostí nesou řidiči aut. Stejně tak cyklisté memůžou jezdit u kraje vozovky, kvůli nepořádku – jak už tu bylo zmíněno. Policii jakékoli to ale zjevně nevadí – zajede si do myčky za erár a je vyřešeno!

Změna je na dohled

Letošní extrémní únor v Česku (podobně jako poslední listopad) připomínající v celé své délce spíše druhou půlku března je projevem změn klimatu způsobených 200, ale hlavně posledními 50 lety vypouštěním skleníkových plynů, primárně CO2. Ale jelikož planetární systémy mají svou setrvačnost, tak jsme teprve na začátku tohoto trendu. Řítíme se do velkého průšvihu. Teploty směrem nahoru totiž nemají hranici a tak je reálné, že na Blízkém Východě, jihu USA či Austrálii budou letní vlny veder dosahovat 60°C, což je pro člověka nezvladatelné. Stejně tak projevy počasí v jeho extrémech jako přívalové deště, délka vln suchá atd. nemají své limity a… Číst vice »

xyz

Jak vysvětlíte, že cca 10 dnů za sebou v první polovině ledna bylo velmi chladných (i přes den cca mínus 5 – 10 stupňů)?

Jakub Kováč

Extrémní výkyvy at už na jednu či druhou stranu jsou pro změnu klimatu typické. Netvrdím, že se jedná pouze o vliv posledních 50 let, jako kolega výše, protože pro to neexistují přímé důkazy, ale rozhodně jsem proti možnosti nechat věci na náhodě a čekat jak to vlastně všechno dopadne, což se zdá býti mantrou velké části zdejší populace. Minimálně redukovat emise nejen v dopravě, ale prakticky ve všech odvětvích je nezbytné.

Změna je na dohled

Leden je v novodobém průměru. Velmi chladný by znamenalo, kdyby (v nížinách) většinou měsíce mrzlo a část z toho, třeba týden teplot konstantně pod -10°C a v noci kolem -20°C. Takové zimy byly před desítkami let normální, ale prakticky zmizely.

Změna je na dohled

Btw. pokud se podíváme na profesionální stanici Praha – Libuš, která je dobrým indikátorem pro střední Čechy, protože je na hranici nížiny a středních poloh a zároveň je již minimálně ovlivněna tepelným ostrovem (na rozdíl od Klementina), tak kde tam máte těch 10 přes den cca – 5°C až -10°C? Nevymýšlíte si trochu náhodou?

https://www.in-pocasi.cz/archiv/praha_libus/?&typ=teplota&historie_bar_mesic=1&historie_bar_rok=2024#monthly_graph

Hala D

Kdysi bylo přes den cca -5 až -10 stupňů od listopadu do března. Paměť už neslouží?

Pavel Nocar

Víš kolik skleníkových plynů způsobuje internet? HODNĚ !!!! Tak si ho raději nech vypnout.

Jiří Kocurek

Takže musíme vzít kladivo na čarodějnice, jinak nastane konec světa.
Soudobé Kladivo na čarodějnice říká zastavit Temelín a nahradit ho pěstováním energetických plodin na 110 % rozlohy ČR, aby neubylo orné půdy…

průměrný nevolič

A) jak to souvisí s tématem článku?
B) Vy jste přišel z budoucnosti, nebo jste šarlatán?

Hala D

Bohužel je to tak, a žádné klausovské: Když řeknu, že klimatická změna neexistuje, tak není“ pro přírodu neplatí. Kdo samozřejmě chce žít z hlavou zarvanou v písku (potažmo zadnici ropných společností) může. Ovšem na realitě to nic nezlepší.

Jaroslav

Tak konečně se někdo odhodlal ještě se jet podívat na stavbu D4.Nechapu proč když je sucho tam jezdi a kropí silnici 1/4 a vytvářejí bláto uměle .To asi aby naštvali spousty rodičů kteří si ušpiní auto.

martin

Stavbu D4 provází neskutecny bordel, nepamatuju za X let vetsi humus, denne zasvihany auto, kaminky do skla, prujezdy tekoucim bahnem uplne bez y

Jaroslav

Přesně tak neskutečný bordel,toho v tom pojízdným kropaci s kartáčem vepředu by nejraději nakopal do zadní části těla

Martin

Vylivat si zlost na tom poslednim v rade. Neco jako nadavat pokladni, ze chyby rohliky.