Bagry vjely na Smíchovské nádraží, RegioJet ještě pár let zůstane
RegioJet na Smíchově. Foto: Jan Sůra
Developerská společnost Sekyra Group ve čtvrtek začala s demoličními pracemi v areálu Smíchovského nádraží. „Jde o demolici nevyužitých drážních objektů,
Na knizeci zejmena kancelare ale i nekolik bytu. O kousek dal se dovroku 2026 zhruba premeni zlichovsky pivovar hrozne moc.tam ma vyrust az 600 bytu.praha 5 chce do podninek i skolku,obchody atd. Takze tahle cast za par let bude k nepoznani.a az se zmodernizuje koridor na beroun a plzen tak tyhle lokality budou djvele propojenr a lidi z plzne anebo z berouna ci busem z dobrise a pribrami budou jezdit za praci primo jen sem.bez jakychkoli dalsich prestupu… coz je dost sileny ale realny. 🙂
Na druhé straně nádraží hrozí zbourání zlíchovské výtopně. Smíchovské nádraží čeká velká redukce, po modernizaci bude mít je okolo 10 kolejí…
http://masinka.cz/9-o-nas/64-zlichovske-vytopne-hrozi-zbourani-podporte-jeji-zachovani
V tomto případě ale co jsem pochopil zlíchovskou výtopnu neohrožuje developer a projekt nové čtvrti, ale plány na rozšíření radlické radiály, respektive vybudování zázemí pro stavbaře.
Development = rozvoj, tedy „zdevelopuje“ = rozvine. 🙂 Já si spíš říkám, že by se hodilo i zázemí pro zásobování města po železnici. Zatím se to „řeší“ sklady v polích, natruc mimo koleje, a spoustou kamionů, které již leckde nevíme, kam odsunout, i pro dálkové přepravy, což je dáno také vymístěním výroby. Další zástavba může znamenat i další auta do plných ulic a další lidi do plné MHD. Pokud však současně ubudou ti dnes dojíždějící, čemuž by mohly naopak nové domy ve městě za určitých podmínek pomoci, uvolnilo by se místo na kolejích i pro ty sem směřující náklady. Na… Číst vice »
A čím byste chtěl to město po železnici zásobovat? Uhlím?
AAA:
No v Praze vymýšlí zásobováním centra loděmi, ono by celkem stačilo kdyby se železnice zakomponovala do vznikajících průmyslových a nákupních parků, eventuálně se lépe využila existující železnice při návrhu územních plánů, atd. Rozhodně by nebylo naškodu kdyby se více využilo nákladišť, obnovila se, nebo vytvořila nová. Pak by se při větších stavbách dal takto dovážet a odvážet materiál při různých příležitostech, zejména stavebních. Jiná situace by byla kdyby se vytvořil nějaký druh vozu, který by mohl mít přechodnost mezi tramvajovými a železničními tratěmi, pak by se dalo asi využití železnice pro zásobování měst zlepšit.
K.S.: A ještě více přínosná by byla i obojživelnost takového vozidla.
Nechtěl byste si radši koupit LEGO a realizovat to tam než sem psát takové pičoviny?
Michal: Někdo hledá problémy, někdo zkouší vymyslet řešení a někdo není schopný přijít argumentem proč to nejde a posílá si lidi hrát s legem a ještě je sprostý. Čím dál tím víc přeprav se realizuje kontejnery, v Německu zavedli před lety nákladní tramvaj, dalším krokem by tedy bylo mít vagon, který může na oba systémy. Je tu několik podmínek na ověření a splnění, ale ty snad splnit lze. 13t má při plném obsazení asi 8,9t/náprava, ložené Zav (Ga) měly 9.5t náprava, t3 má bez spřáhel 14m Zav měl 16,9 přes nárazníky… výška šířka OK. Dle hmotnosti vozu jenom dojde k… Číst vice »
Tak my už jsme v Praze měli i nemocnicní, popelářské i pohřebácké tramvaje.
Jo a takhle dopadly vlakotramvaje na Liberecku:
https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/regiotram-nisa-vyhozenych-milionu-korun20111014.html
A ta výpověď, co daly čd Jančurovi, ta neplatí,? Radimek zavolal Ťokovi a ten udělal bububu?
ČD můžou vypovídat leda z baráků, nikoli z kolejí.
RJ dostal výpověď od ČD, ale ty koleje dnes patří Sekyra Group.
Aspoň, že toto ČD nevyšlo ve své nenávistné kampani vůči RJ.
Ale je mne zase líto, že z toho kdysi tak velkého nádraží moc toho nezůstane. Navíc nyní po rozvoji dopravy směr Plzeň, Cheb nebo Domažlice význam tohoto nádraží silně vzrůstá a je metrem B spojeno s centrem Prahy, takže cestující se může vyhnout ne moc přívětivému hlavnímu nádraží, hlavně ve večerní době.
No by zrovna Smícháč byl (speciálně večer) jak prostředím tak okolím tak osazenstvem přívětivější si fakt nemyslím.
Mě se líbí, co by dali v jiných městech za možnost rozšířit nádraží. A u nás přes rostoucí přímětskou dopravu klidně si někdo dovolí dát k zastavění rezervy na Masarykově nádraží a Hlavním. A pohoda. Bunkr taky zrušíme v této stabilní době. Na co.. Hlavně byznys.
přesně tak, hlavně že staví a staví a betonuje a betonuje. Tady ale aspoň sždc a Sekyra Group hledá nové místo pro RJ, třeba ČD a Výtopna Zlíchov, to najednou nejde, to ČD mlčí a klidně ji nechají zbourat.
jaký bunkr?
U Masarykova nádraží budiž, ale zrovna na Smíchově je většina prostoru pro dopravní účely výsostně nepraktická – jak ostatně ukazovala kusá konečná zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí. A bunkr to nevytrhne, to je anachronismus.
ad bunkry: V kopci za kolejištěm hl. n. je tunel s protiatomovým bunkrem, patří ČD, které by se ho nejraději zbavily. Na Smíchovském nádraží je protiatomový kryt přímo pod výpravní budovou a patří SŽDC, tudíž se ho aktivity Sekyry netýkají. Oba bunkry jsou v nepoužitelném stavu.