Bagry vjely na Smíchovské nádraží, RegioJet ještě pár let zůstane

RegioJet na Smíchově. Foto: Jan SůraRegioJet na Smíchově. Foto: Jan Sůra

Developerská společnost Sekyra Group ve čtvrtek začala s demoličními pracemi v areálu Smíchovského nádraží. „Jde o demolici nevyužitých drážních objektů,

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vláďa

Na knizeci zejmena kancelare ale i nekolik bytu. O kousek dal se dovroku 2026 zhruba premeni zlichovsky pivovar hrozne moc.tam ma vyrust az 600 bytu.praha 5 chce do podninek i skolku,obchody atd. Takze tahle cast za par let bude k nepoznani.a az se zmodernizuje koridor na beroun a plzen tak tyhle lokality budou djvele propojenr a lidi z plzne anebo z berouna ci busem z dobrise a pribrami budou jezdit za praci primo jen sem.bez jakychkoli dalsich prestupu… coz je dost sileny ale realny. 🙂

Tomáš Valenta

Na druhé straně nádraží hrozí zbourání zlíchovské výtopně. Smíchovské nádraží čeká velká redukce, po modernizaci bude mít je okolo 10 kolejí…

http://masinka.cz/9-o-nas/64-zlichovske-vytopne-hrozi-zbourani-podporte-jeji-zachovani

MartinLT

V tomto případě ale co jsem pochopil zlíchovskou výtopnu neohrožuje developer a projekt nové čtvrti, ale plány na rozšíření radlické radiály, respektive vybudování zázemí pro stavbaře.

František

Development = rozvoj, tedy „zdevelopuje“ = rozvine. 🙂 Já si spíš říkám, že by se hodilo i zázemí pro zásobování města po železnici. Zatím se to „řeší“ sklady v polích, natruc mimo koleje, a spoustou kamionů, které již leckde nevíme, kam odsunout, i pro dálkové přepravy, což je dáno také vymístěním výroby. Další zástavba může znamenat i další auta do plných ulic a další lidi do plné MHD. Pokud však současně ubudou ti dnes dojíždějící, čemuž by mohly naopak nové domy ve městě za určitých podmínek pomoci, uvolnilo by se místo na kolejích i pro ty sem směřující náklady. Na… Číst vice »

AAA

A čím byste chtěl to město po železnici zásobovat? Uhlím?

K.S.

AAA:
No v Praze vymýšlí zásobováním centra loděmi, ono by celkem stačilo kdyby se železnice zakomponovala do vznikajících průmyslových a nákupních parků, eventuálně se lépe využila existující železnice při návrhu územních plánů, atd. Rozhodně by nebylo naškodu kdyby se více využilo nákladišť, obnovila se, nebo vytvořila nová. Pak by se při větších stavbách dal takto dovážet a odvážet materiál při různých příležitostech, zejména stavebních. Jiná situace by byla kdyby se vytvořil nějaký druh vozu, který by mohl mít přechodnost mezi tramvajovými a železničními tratěmi, pak by se dalo asi využití železnice pro zásobování měst zlepšit.

Michal

K.S.: A ještě více přínosná by byla i obojživelnost takového vozidla.

Nechtěl byste si radši koupit LEGO a realizovat to tam než sem psát takové pičoviny?

K.S.

Michal: Někdo hledá problémy, někdo zkouší vymyslet řešení a někdo není schopný přijít argumentem proč to nejde a posílá si lidi hrát s legem a ještě je sprostý. Čím dál tím víc přeprav se realizuje kontejnery, v Německu zavedli před lety nákladní tramvaj, dalším krokem by tedy bylo mít vagon, který může na oba systémy. Je tu několik podmínek na ověření a splnění, ale ty snad splnit lze. 13t má při plném obsazení asi 8,9t/náprava, ložené Zav (Ga) měly 9.5t náprava, t3 má bez spřáhel 14m Zav měl 16,9 přes nárazníky… výška šířka OK. Dle hmotnosti vozu jenom dojde k… Číst vice »

AAA

Tak my už jsme v Praze měli i nemocnicní, popelářské i pohřebácké tramvaje.

Jo a takhle dopadly vlakotramvaje na Liberecku:
https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/regiotram-nisa-vyhozenych-milionu-korun20111014.html

Sotous

A ta výpověď, co daly čd Jančurovi, ta neplatí,? Radimek zavolal Ťokovi a ten udělal bububu?

AAA

ČD můžou vypovídat leda z baráků, nikoli z kolejí.

Aslanex

RJ dostal výpověď od ČD, ale ty koleje dnes patří Sekyra Group.

Alex, Havířov

Aspoň, že toto ČD nevyšlo ve své nenávistné kampani vůči RJ.

Ale je mne zase líto, že z toho kdysi tak velkého nádraží moc toho nezůstane. Navíc nyní po rozvoji dopravy směr Plzeň, Cheb nebo Domažlice význam tohoto nádraží silně vzrůstá a je metrem B spojeno s centrem Prahy, takže cestující se může vyhnout ne moc přívětivému hlavnímu nádraží, hlavně ve večerní době.

AAA

No by zrovna Smícháč byl (speciálně večer) jak prostředím tak okolím tak osazenstvem přívětivější si fakt nemyslím.

Jan

Mě se líbí, co by dali v jiných městech za možnost rozšířit nádraží. A u nás přes rostoucí přímětskou dopravu klidně si někdo dovolí dát k zastavění rezervy na Masarykově nádraží a Hlavním. A pohoda. Bunkr taky zrušíme v této stabilní době. Na co.. Hlavně byznys.

Blumberg

přesně tak, hlavně že staví a staví a betonuje a betonuje. Tady ale aspoň sždc a Sekyra Group hledá nové místo pro RJ, třeba ČD a Výtopna Zlíchov, to najednou nejde, to ČD mlčí a klidně ji nechají zbourat.

frnta

jaký bunkr?

Juraj

U Masarykova nádraží budiž, ale zrovna na Smíchově je většina prostoru pro dopravní účely výsostně nepraktická – jak ostatně ukazovala kusá konečná zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí. A bunkr to nevytrhne, to je anachronismus.