Bagry a remorkéry se stále snaží uvolnit loď blokující Suezský průplav, ve hře je její vyložení

Loď Ever Given uvízlá v Suezském průplavu. Foto: Egypt Daily NewsLoď Ever Given uvízlá v Suezském průplavu. Foto: Egypt Daily News

Záchranné týmy doufají v pomoc přílivu.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Dost chápu, že se tomu vykládání (nákladu) všichni bránili do poslední chvíle, protože nikdo moc neví jak to vyložit. Plovoucí jeřáby nemají takovou výšku a možná ani vyložení, aby to zvládly rovnoměrně a vrtulníkem by to trvalo… nevím, hodně dlouho, za velkého rizika, přičemž některé kontejnery mohou být za nosností běžných helikoptér.

Teď už by vyproštění zvládnout mohli, když je „odblokovaná“.

Jiří Kocurek

Už je na kruzu a pluje tažená. Přetáhnout ji do Velkého Hořkého jezera se snad podaří už bez větších problémů.

PS: Svanen zvládne všechno, vždyť stavěla Oresundský most. Jenže čertví, kde zrovna lítá, spadly totiž servery marrinetraffic i vesselfinder.

Jenda-71

A který zdejší odborník loď vyprostí jako první?

Miki

Toto je symbol bezohledného konzumu dnešního lidstva a kam to taky všichni zanedlouho přivedeme…11 pater mega kontejnetů na půl kilometrové lodi..no tak to už je síla..vsadil bych se, že stejně jako Titanic nechali oligarchové /spolu s Olympikem/ zhotovit přesně za tím účelem, jak dopadl, tak i tato už zcela přemrštěná nákl. loď byla vyrobena předem přesně za tímto účelem plovoucí zátky šířka průplavu 340, šířka lodi 400…/ či jakési ekonomicky-teroristické vyděračské globalistické zbraně v té jejich špinavé hře cíleného dnešního podlamování západu, posilování Číny a celé Asie a následně zaplavení celého světa i pomocí uměle vyvinutého a šířeného Covidu tím… Číst vice »

Y.K.

Kdyby hloupost nadnášela, hodil byste se výborně k vyproštění plavidla…

Zdravím čínskou elektroniku na kterém to píšete a která k vám doputovala ve stohu kontejnerů jako další věci v domácnosti.

Otakar

Kdyby hloupost nadnášela, tak v ČR máme 3 miliony populace. Chybí mi část populace, kterou komunisté vyhnali – názory a hodnoty těchto lidí, jejich potomci v populaci… Zdá se mi, že v ČR je větší koncentrace, řekněme divnolidí (závistivých, nepřejících nebo jinak mdlých).

Y.K.

Na zahraničních serverech to není o nic lepší. 🙂
Je to prostě vlastnost lidská co má na internetu volný průchod.

Miki

Smazáno pro blbost, uživatel trvale zablokován.

Jiří Kocurek

Cože? To jako musí být plavební komora na Vltavě širší než je délka plujících lodí, jinak je to konstrukční vada nafoukaných debilů?

A když uvázně vodák na Herbertově na šutrech, tak za to můžou taky nenažraní kapitalisti, jo?

Roman

Záchranné týmy doufají v pomoc přílivu-takže jsem taky záchranný tým 😀 Doufat umím taky 😀

Miki

Už chápu, proč ten kapitán před vplutím do průlivu kreslil tam tak přesně čudáka..To aby mezi řádky upozornil a dal najevo, že je zaplacen aby to tam zablokoval, čili jak moc dobrý a přesný navigátor je a že by to tam ze své vůle nezapíchnul takto ani náhodou..Že ho prostě někdo záměrně zaůkoloval a že to má vyšší globální smysl v rámci nejen ekonomické války…

asdfr

Takze podla tychto je uz tiez lod uvolnena.

https://twitter.com/Inchcape_SS/status/1376372667398422528

Filip

Ma len napadlo. Ak by tam za zadok zaviazali lana a na zemi by to potiahli Padove tanky, či bagre, či vyprostovacie tanky, tak by to podľa mňa vyvinulo oveľa väčšiu silu, lebo to určite má lepšiu adheziu, ako tých zopár remorkerov. To si ale len myslím, dáta o sile remorkerov na vode nepoznám. Plus by tam pôsobil jeden faktor, ktorý remorkery nedosiahnu, že lana zo zadu by išli smero dole, čiže by tie ťažné vozidla zatlačili zadok do vody a tým nadlahcili predok a možno by to stačilo na uvoľnenie.

Divočák

Remorkéry mají neuvěřitelnou sílu, jen to chce akci z jihu i severu

Jiří Kocurek

Však jsou na obou stranách, držme palce, ať se to povede.

Jakub Karásek
Vašek

Ne, ještě není, je to falešná zpráva – viz odpovědi pod videem a status polohy lodi na:
https://www.vesselfinder.com/?imo=9811000

Jiří Kocurek

To vypadá nadějně:
Speed: 0.1 kn
Course: 186.9°
Draught: 15.7 m (max 16.0)
Status: Under way
Last report: Mar 28, 2021 19:45 UTC

Jiří Kocurek

Změnil se kurz, takže se přinejmenším pohnula.
Course: 191.6°
Status: Under way
Last report: Mar 28, 2021 20:12 UTC

Tomas

cokoli vyvozovat na základě dat z odpovídače a gps …. ? 😀

Jan Sůra

Díky za vzorný příklad šíření fake news. Stačí se podívat na online polohu lodi a průjezdný není. Stačí najít starší video a šířit…

Tomas

jako fake news dobrý … ale jinak?

nicméně .. to nemá na jedno české mainstremove (a významné, známé) medium … ktere ukazalo zabery z marinetraffic na celé rudé moře, tam tradiční fronta lodí, která je tam vždy.. a novinářka z toho udělala „frontu čekající na zplavnění suezu“ 😀

Jan Sova

No neříkal jsem to prvně, že to brigádníci budou muset přeházet…

Jimbo Jones

Kolem mysu Dobré naděje samozřejmě nevypluly lodě čekající v Suezském zálivu, ale ty, které jsou v tuhle chvíli v Indickém oceánu (jako první zřejmě Ever Greet, „sestra“ uvázlé Ever Given, co je v tuhle chvíli u Šrí Lanky). Znamená to cca +6 dní na cestě do Rotterdamu.

Pe.tr

Přepočítává se kapacita lodi na dvacetistopé kontejnery nebo jich opravdu veze takové množství ?

Jiří Kocurek

Ano, přepočítává se to na 20stopové kontejnery. Twenty-foot Equivalent Unit, zkráceně TEU.

Pe.tr

Dík