Babiš přikázal šéfovi SŽDC: Vlak bude na letišti s otevřením terminálu
Přednostní bezpečnostní kontrola na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha
Letiště Praha investuje do roku 2028 více než 30 miliard korun. Z toho zhruba 16 miliard půjde na rozšíření Terminálu
Poručíme větru dešti. 🙂
Proč ne, s tímto zadáním hodí na silniční přívěs MVTV2 a má tam vlak.
Možná se slibované dráhy na letiště někdy v daleké budoucnosti přece jen dočkáme. Ale jak už je u nás v ČR téměř tradicí, dá se předpokládat, že zvítězí ta nejblbější, nejnáročnější, nejdražší a nezdlouhavější varianta.
Babiš přikázal. To je skoro jako Putin přikázal. My tady máme už samoděržaví jako v Rusku? Pak možná tady Babiš bude na věčné časy😁 V každém případě ta železnice na letiště už měla dávno jezdit. Pokud vím tak vše blokuje neustále Praha 6.
S tím samoděržavím máte skoro pravdu: „Ještě dnes vydám pokyny,“ reagoval Svoboda.
To je fakt v háji v týhle zemi. To jako doposud ve věci vlaku na letiště žádné pokyny nevydal???
A všichni uvěříme tomu, že v roce 2028 bude ten samý ředitel SŽDC, při tom měnění samců jak u chovu králíků. A jen tak mimochodem „ten vlak“ se na letiště dá dovézt náklaďákem. Takový Hurvínek z Lužné, to není až tak daleko, malé děcka budou spokojené.
Není potřeba vozit náklaďákem, dojede tam vlastní silou přes Středokluky. Bude na letišti? Bude. A rozkaz zněl jasně. A možná ještě zakoupit jeden dalekohled kdyby ho náhodou někdo na tu vzdálenost neviděl.
Tak to má jen řešení, že SŽDC postaví úsek Veleslavín – letiště (kde teda vlak bude o něco pomalejší než expresní bus). Dál nic, protože na Praze 6 se budou hádat, pod kterým sklepem má ten tunel tunelů vést. Bohužel SŽDC nebo Metroprojekt nechtějí vidět alternativy.
Jak na to reagovali taxikáři?
Troufám si říct že v roce 2028 si už nikdo nebude pamatovat kdo byl Babiš a už vůbec ne ředitel Svoboda😁
A proč ne do roka, a do dne?Jinak – silnici R7, řekl Babiš. Asi tím měl namysli dálnici D7.
Ale až tam bude ten terminál,tak Babiš už dlouhá léta nebude u kormidla, pásku si nefikne
Neznám podrobnosti, co vlastně brání výstavbě trati na letiště? Území? Cena?
Praha 6, teda ne celá, ale bydlí tam dost vlivných lidí na to, aby kolony na Evropské zůstaly jak jsou. A na Evropské oni nebydlí.
Stát není Babišova firma a pan ředitel SŽDC jeho zaměstnanec, aby mu bylo možné nařizovat co do kdy bude. Je tu jasně dán, relativně průhledný, úřední postup, relativně jasná kritéria hodnocení, postupy a časové lhůty podle kterých se jede. To jestli bude vlak do otevření terminálu nezáleží na panu řediteli, ale na tom jestli od státu přijdou peníze a jestli nebudou mnohem prioritnější stavby. Na tom jestli se vybaví všechny úřední kolečka a povolení atd. Do toho se nemá takto zasahovat aby politik vypadal akčněji a něco „řešil“.
Ne netu si najděte si termín „rekodifikace stavebního práva“. V naprosté tichosti se chystá znásilnění pravidel, která jsou implementována v případě takto velkých záměrů. Zcela zmizí pojem veřejný zájem (samozřejmě neoficiálně) a odpadnou „úřední kolečka“. Bureš ví velice dobře co říká a zcela systematicky a záměrně připravuje legislativu pro to, aby se v této zemi mohlo dělat svévolně to, co se investorovi zlíbí.
O tom vím, je to zvěrstvo, ale je otázka jestli je to na pořadu dne, nebo jestli to skončí někde pod stolem.A v tichosti se to nedělá, jenom to má v porovnání s tím zbytkem dost malou prioritu. V zásadě pokud sestřelíte vládu, tak sestřelíte i ten zákon. Bude zajímavé jestli se věci nezačnou trochu bortit pokud by se více začala v ANO angažovat Krnáčová. Dejme jí rok, dva a možná to bude zajímavé.
Tak jestli se díky té „rekodifikaci“ znemožní blokování jakékoliv výstavby čerstvě založeného spolku v počtu 3 lidí,kteří s místem výstavby nemají absolutně nic společného,tak za mně je to ku prospěchu věci.
Tak doufám, že to bude podpořeno i legislativně (stavby tohoto typu prohlášeny za strategické a z toho titulu budou všechny námitky ve stavebním řízení již předem považovány za zamítnuté).
To jsem zvědavej co s tím rozšířeným letištěm bude za nějaký čas až vyteče poslední kapka toho černýho co teče ze země.
Bude z něj cyklostezka.
A cyklisté budou jezdit po kovoých obručích. Pneumatiky se dělají z ropy.
O letounech poháněných elektricky jste neslyšel? A co vodík?
Tak pokud se o to trochu zajímáte tak vite jistě že vodik by připadal v úvahu, ovšem jeho výroba je pri současných technologiích hodně dráha sranda, elektrika je v tomto odvětví spíše ve stadiu pokusu. Takže nic adekvatniho za ropu stále neni.
A ona ta ropa přestane téct za rok? Ono tedy už těch předpovědí, že ropa dojde bylo za desetiletí už hodně a ona stále teče a její cena se moc neznásobila (pokud počítám dobře tak hodně zhruba dvojnásobek za deset let, což o dokapávajících kohoutcích moc nesvědčí, spíš o kopírování inflace).
Vodík v letadle? Takže budem potřebovat nádrž z lehkého materiálu, který nebude trpět tím že přes stěny budou procházet miniaturní atomy vodíku. Ten zatím nemáme. Ani materiál, který nepropouští vodík zatím nemáme a pochybuju že ho někdy budem mít, resp. pochybuju že ho budem mít před tím než se naučíme získávat elektrickou energii efektivnějšími způsoby než máme dnes. Oproti těmhle problémům je nabití vodíkové baterie sranda (výroba vodíku spotřebuje více energie než z z něho potom dostanem, takže opravdu je to pro mě spíš baterie).
No coby. Skončí i trolejbusy a podrážky bot se budou dělat leda tak z přírodního kaučuku. Nebudou ani umělá hnojiva a plastové vodovodní potrubí. Bude vůbec problém vyrobit izolované elekrické kabely. Vařiče na propanbutan vyhasnou, nebude ani trafoolej. A bude problém vyrobit hydroizolaci a silonky pro dámy. A na barvy a laky taky nebudou zdroje.
Použijí se materiály, které se dnes nepoužívají protože by byly dražší. Lidstvo přežilo už větší problémy. Ovšem u paliv je ten problém větší, tam použitelnou náhradu zatím nemáme.
Dovoluji si tipnout, že v r. 2028 nebude ani vlak na letišti, ani další terminál, ani Babiš premiérem.
Dovolím si věštbu: Stihne se to, ale přes Jeneček na Smíchov. Případně budou vlaky směr Kladno vozit „křídlo“, které tam pojede taktéž. Mezi Výstavištěm a Ruzyní nebude nic nového, na Semeringu možná dráty. Hostivice – Kladno nová zabezpečovačka nebo nějaká nejnutnější část dvoukolejky (třeba za Pavlovem), bude-li se stavět něco v Kladně samém.
Na Veleslavín s přestupem na metro by se to stihnout taky dalo. Sice se pak na Dejvické polovina lidí nevejde do metra, ale to už je jiný problém. Jako posila by mohly mezi Veleslavínem a Masaryčkou pendlovat parní vlaky, které se na tu trať postavenou už někdy za Rakouska hodí asi nejlépe. A to do té doby, než se podaří prosadit její modernizaci.
A na území m.č.Praha 6 by měl topič mít přikázáno co nejvíc najednou naházet do kotle, ať si NIMBY příznivci tu nemodernizaci co nejvíc užijí!
Ale houby, vždyť tama původně vedla koňka! Jen těch much a tetanových bakterí…
Dvoupodlažní jednotky na vodíkový pohon, které se budou v Ruzyni nebo Hostivici dělit na Kladno/letiště.
Dále Ex1/Ex2 budou elektricky protaženy přes Smíchov na letiště.
Koukám, že se server dal taky na humoristickou sekci odstavec:
„Já jsem přikázal panu řediteli (SŽDC Jiřímu Svobodovi), až se bude otevírat terminál, tak on tady bude mít ten vlak,“ řekl Babiš. Podle Svobody všechny stavby v roce 2028 ještě nebudou dokončeny, ale vlaky už by mohly jezdit. „Ještě dnes vydám pokyny,“ reagoval Svoboda.
Vejde do dějin, to nelze komentovat jinak než absolutní ztráta soudnousti.
V Lžistánu je to úplně jedno kdo co říká.
Myslím, že pan ředitel měl odpovědět: „Andreji, samozřejmě, trať postavíme rádi, ale jen když vy navrhnete takové legislativní prostředí, aby to šlo reálně stihnout a když to zaplatíte.“
Hezky jste to vystihl 👍👍👍 Přesně o tom to je
A co postavit tam kilometr dráhy v prostoru letiště? Jeden vlak tam může pendlovat celý den, šotouši se na tom můžou vozit a Bureš bude spokojený a může tam šotoušům rozdávat koblihy.
Proč furt řeší vlaky a nebo tramvaje? Proč tam dávno nevede metro? V čem je problém?
Protože Bureš ještě nevydal příkaz.
Protože Tonda Blaník řekl, že bude končit na Motole.
Tonda Blaník si to nepřál.
Problém je v odbočce metra do motolské nemocnice. Na Letiště se prý metro nevyplatí! 😉
A Kladno ostrouhá? A trať necháme v současném stavu? A metro tam natáhnout z Motola nebo Zličína? Nebo snad přerušit provoz mezi Dej a Motolem, aby se mohla udělat odbočka na Veleslavíně? A na letiště posílat každé třetí metro? Problémů by se našlo celkem dost:)
Já nevím, proč tam raději neprotáhnou metro ze Zličína, lze to odtud vést prakticky po polích podél okruhu, takže levněji a rychleji, než když se budou rubat tunely pod Bílou Horou.
Problém je, že ta trať na Kladno se musí udělat tak jako tak a odbočka z nádraží Ruzyně na letiště vyjde levněji než prodloužení metra ze Zličína. Navíc by to bylo přes Zličín pomalé (mimo cíle na P5), na poměry metra relativně nevyužité a možná by se muselo řešit i topení v soupravách metra, pokud by to takto dlouho jelo po povrchu (?)…
Proč musí? Stačí uvedení do normového stavu a nasadit patra z Mukranu+Hercules nebo Traxx P160 DE ME místo regionovy.
Pustit Traxx na trať s traťovou třídou C2 by nemuselo dopadnout moc dobře. Kromě toho na jednokolejce se nedá moc kouzlit s taktem, nedá se zvyšovat počet spojů no a v neposlední řadě by bylo pěkný kdyby do Prahy na hlavních S linkách nejezdily diesely.
Dojezd do centra za hodinu, to by jistě každý ocenil 🙂
Poku by měli páni politici koule, tak ty tunely okamžitě zaseknou a ve stejné stopě se zmodernizuje a zdvoukolejní a bude to tak dvou let.
Metro má cestovní rychlost 35kmh. Což znamená že vlak je rychlejší
A k čemu by tam bylo? Pro koho by to bylo dobré? jen ještě více vyhozené peníze. Toto není vhodná doprava pro tento účel. letiště musí být napojeno na vlak jak na osobní, tak nákladní dopravu. A to jak místní, tak dálkovou.
Protože to z letiště na hlavák pojede hodinu
Hodinu asi ne, ale na druhou stranu, pokud by ten vlak z hlavního pokračoval za 5 minut směr Brno popř. Ostrava, tak to zajímavé je.
Tak to s tím terminálem fakt nemusí spěchat…. 😀
V Liberci je také letiště ( s environmentální úpravou – nízký pažit, místo betonu) nemohl by dát pan PM také jasný pokyn?
Vzato do detailu, Andej řekl „tak on (Svoboda) tady bude mít ten vlak“. Čili SŽDC stačí, když postaví na letišti nádražíčko a vlak tam dovezou kamionem, aby splnili Adrejův rozkaz. 🙂 Teď zpátky do reálu: Andrej neřekl, kudy a kam má ten vlak jezdit. Můžeme se dočkat varianty že vlak bude jezdit na Veleslavín a druhá větev na JInonice či Smíchov. I na těch jednokolejkách se dá vyjezdit 20 minut interval, když to z Hostivice na letiště proloží, vyjde mu 10 minut. Výsledek veskrze postačující a bez drahého a termínově neučitého tunelu pod Prahou 6. Už se opakuji, ale travelátor… Číst vice »
No počkat, ale v takovém případě by měl Svoboda koupit ten vlak za vlastní. No už aby se připravoval na emigraci. 🙂
Budou mít ty dvě Bmz a aby to byl vlak, můžou to táhnout třeba Mandelinkou 😀
Dle zadání bude stačit MUVka 😅😅😅
Několikrát jsem cestoval MHD přes celou Prahu s dvěma velkými kufry + příručákem (ten jsem měl spřažený popruhem s jedním velkým kufrem), vše ve dvoukolečkovém provedení. 119 + výtah do vestibulu Dejvice + eskalátor + metro A + 2x eskalátor na přestupu na Muzeu + metro C + eskalátor + bus. Bez problémů. Nějaký travelátor fakt není problém ani pro nějakou slečinku, jako jsi ty. Problém jsou bezďáci a jiné socky v Sherwoodu, pokud travelátor nebude. P.S.: Nejsem sportovec.
Také si všimněte ze ve vizualizacích chybí pokračování okruhu na Suchdol. 🧐
je to vizualizace letiště, ne celé Prahy. Můj záhumenek tam také není.
čas 0:17
KLDR
Je to super, že Andrej nařídil vlak, vše se tím vyřešilo. Je to tak jednoduché! V rámci zalezení do zadku p. prezidenta by ještě mohl nařídit, že na letiště povede kanál Dunaj – Odra – Labe. Ten by se na LVH taky hodil.
V rámci svého příspěvku jste zapomněl zkritizovat regionální letiště v Česku. Nevím sice, jak to souvisí s článkem, ale nevím ani jako to souvisí s D-O-L. Pouze vím, že D-O-L a regionální letiště se kritizují vždy, i když článek je o něčem jiném.
kanal D-O-L neni potreba kritizovat, soudruhu! kazdy vi, jake prinosy pro stat to bude mit a taky kazdy vi, kde je budoucnost dopravy… https://www.bugemos.com/?q=node/571
Neříkejte mi soudruhu, od roku 1982 jsem neplatil známky do SSM a do KSČ jsem nikdy nevstoupil. Jak jste na tom před rokem 1989 byl vy? Myslím si, že stejně jako ti svazáci a komunisti převlečení do jiných barev, kteří nesnesou jiný názor, než svůj. Nebo jste tahal kačera a dělal do plínek a nevíte o čem mluvíte a schováváte se za hodně trapný pseudonym. Devizový příslib na západ jsem nikdy na rozdíl od prezidentského kandidáta Drahoše nebo předsedy svazu průmyslu Dlouhého nikdy nedostal.Mně nevadí, že mám hodně záporných ohlasů. Za komunismu to nebylo jinak.
Přesně tak, každý ví že je to blbost (chce to Zeman), každý ví, že za 10 let je konec světa, každý ví, že je země placatá, každý ví, že je třeba pálit čarodějnice….atd
To je dnes Apríla? Ten způsob jednání?! „Já jsem přikázal panu řediteli…“, „ještě dnes vydám pokyny…“. Führer befiehl, wir folgen dir…
Lidi mu to žerou. Borec, co lusknutím vše vyřeší. To, že se pak nic neudělá se už neřeší. V paměti zůstane ten borec co lusknul. A média? Ty o tom nepíšou, když je vlastní a do televize nechodí 🙂 kam jsme se to dostali
Lidi? nikoliv. Plebs bez kritického myšlení mu to žere…. Hlavně doufám, že v době kdy bude toto dokomčenoi, mude Bureš tam, kde patří – v kriminále a nejlíp zpět na Slovensku.
A že se pak nic neudělá, to bude kampaň. A to mu zase budou žrát.
„Ještě dnes vydám pokyny.“
Takhle jsem se už dlouho nenasmál.
Já tohle naposledy četl ve Vrobelově reportáži ze Severní Korei – „Kim Čong Un vydal pokyny pro zvýšení technické úrovně tramvají v Pchjongjangu“ – soudruzi si to zapsali do deníčků. A tím to skončilo.
Souhlas, velmi potěšilo.
Doufám, že si všechno zapsal do DPRK-style notýsku. :)))
Proč rozvíjet něco, čemu zvoní hrana? Do roku 2030 bude létání opět výsadou jen bohatých. Kdyby radši šlápli pořádně do VRT, to jediné se snad zakazovat nebude …
I kdybyste to letiště zcela zavřel, modernizovaná trať bude mít stále velký význam kvůli příměstské dopravě Praha-Kladno.
To by ovvšem musela být skutečně současně modernizována trať až do Kladna, což ovšem měla od počátku být až „2. etapa“.
Ten úsek do Hostivice-Kladno je podstatně jednodušší a levnější na modernizaci než úsek po Praze.
A o tom, že by to mělo být až druhá etapa, nic nevím. Nepletete si to náhodou s průjezdným modelem do Kladna (tedy výjezd od terminálu T2 směrem do Kladna tunelem pod runwayí)?
Nepletu – tak (1. etapa = spojení na letiště a 2. etapa = úsek Praha-Ruzyně – Kladno) totiž od samého počátku začínaly vize o PRAKu a v hlavách těch, kdo o tom rozhodují, je to stále, byť se o tom už nahlas příliš nemluví: kdyby to nebylo tak, jak tvrdím já, tak už by úsek mezi Ruzyní (resp. minimálně Hostivicí) a Kladnem mohl dávno úspěšně fungovat, právě proto, že (jak správně píšete) „je podstatně jednodušší a levnější na modernizaci než úsek po Praze“. Jenže doprava mezi Kladnem a Prahou ve skutečnosti nikoho z „mocných“ příliš netrápí, protože populární, a tedy… Číst vice »
Kladenská část se papíruje. Zásek je zase v Praze.
Souhlasím. EU plánuje zdanění létání. Drahé letenky část cestujících odradí. Letadla nyní neplatí spotřební daně.
Není to EU, kdo něco plánuje, ale v tuto chvíli pouze několik západoevropských zemí. EU by to přejalo pouze, pokud by to našlo většinu mezi EU členy. Co se týče spotřební daně, tak letadla u nás neplatí spotřební daň z paliva, ale místo toho přímo platí obrovské peníze za používání letišť, řízení letového provozu atd. a to do té míry, že z toho jde na konci ještě zisk státu. U automobilové/autobusové/nákladní dopravy musí stát a samosprávné celky naopak ze svého financovat stavbu a údržbu silnic, železnic, mostů, nádraží, zastávek, parkovišť, přejezdů, přechodů, podchodů, semaforů, protihlukové stěny, chodníky, zimní údržbu a… Číst vice »
klidne se muzeme vsadit … a to cokoli… ze do par let se to stane narizenim eu.
ono se staci podivat na to, ktere zeme po tom volaji.
Stačí začít vymáhat ekologické externality (což je teď v EU trend) a letectví půjde do kopru.
Ano, část krátkých letů se dá dobře nahradit VRT vlaky. Ale pozor, např. Španělsko je s VRT výhradně spojeno jen s Francií, těžko se dostává do Německa, Švýcarska, do Rakouska už velmi těžko..takže vlak Madrid/Barcelona -Praha asi úplně fungovat nebude..
Pokud se dostaví LGV Rhin-Rhone a Montpelier-Perpignan, tak Francii z Německa do Španělska přejedete za 4.5h.
Co se týká Švýcarska, už na dnešní infrastruktuře lze ujet Geneve-Barcelona za 6 hodin. Ale žádný přímý vlak nejezdí.
Já třeba nerozumím tomu, proč neudělají tu přípojku 2 km na trať na kladno. Jestli se pak bude jezdit přes masarykáč nebo semering..
ani jedna z těch tratí nevyhovuje požadavkům na takový provoz.
Nie je lepši pomalejší provoz, ale aspoň aby bola nejaká varianta než 119 z Veleslavína? Ak budeme trvať na odpovedajúcej trati, tak sa toho tiež nemusíme dočkať…
Variantami jsou m.j. linka BUS MHD č. 100 a „železniční“ autobusy AE, dále minimálně jedna linka BUS PID spojující Prahu s Kladnem, a pokud vím, k letišti zajíždějí i nějaké Jančurovy meziměstské autobusové linky – to vám jako varianty nestačí?
Vůdce si objednal vlak. Že to bude push-pull pater s brejlovcem přes Semmering s intervalem 30 minut, předem nijak nevyloučil. 🙂
tím bych jezdil tam a z5 celou boží neděli 🙂
o vikendu to budou dve regionovy.
Jenže Praha 6 to bude blokovat ještě třeba 10 let.. A tunel se bude stavět dalších 10.:-)
Samozřejmě, že to bude napojené na trať Praha-Klano. Jenže ta trať musí být modernizována. Na pomalé neelektrizované jednokolejce to nevyjezdíte.
Všimněte si drobného detailu ve video prezentaci. Jako důležitý cíl napojený na dálnici z letiště je zde uveden Český Krumlov. To znamená jediné – pro rusko-čínské klienty Prague Airport se jedná o významný cíl a letiště v ČB v tomto kontextu dává smysl.
nepochopení v roce 2028: Však jsem taky ten vlak na parkoviště před nový terminál přistavil, tak co se jako ten Babiš vzteká ? V zadání přece nebyla o kolejích ani zmínka: „Já jsem přikázal panu řediteli (SŽDC Jiřímu Svobodovi), až se bude otevírat terminál, tak on tady bude mít ten vlak,“
Však on rovnou připouští, že stavby ještě dokončeny nebudou, ale vlaky jezdit mohou. 🙂
https://www.telegraph.co.uk/news/2016/12/22/rail-road-chaos-southern-rail-train-causes-delays-lorry-carrying/
„Rozšíření silnice R7 vedoucí na Kladno o dva pruhy.“
Prchale, dělej něco. Když si nedáš bacha, tak plácá pátý přes devátý.
jj je to mazec :), prazsky okruh, D1 okolo Brna, D5 u Prahy, sjezd z D5 na D0 a mnoho dalsich to vsechno pocka, ale budeme mit D7 v sestipruhu, pocitam ty najezdy se stopkou tam zustanou
Žádná D7 (a už vůbec ne R7) ovšem nevede na Kladno …
Líbí se mi, že zazněla takto rozhodná věta a jasné zadání.
Áno to sa vídí zriedka kedy, presné zadanie, presný termín bez akejkoľvek šance na preťahovanie 🙂
Je ostudou, že desítky let neschopnosti a nezájmu při napojení letiště na dráhu dávají šanci populistickému STBákovi.
V době kdy se bude otevírat nový terminál, už bude agent Bureš v propadlišti dějin. Pokud by to šlo hodně dobře, tak ve vězeňském mundůru.
Hlášky o nějakém přikazování jsou opět výplod Prchala pro koblihy.
Nejen bureš. Bude tam i ředitel SŽDC Svoboda.
Proč zrovna Svoboda? Píšete otřesný kraviny, zrovna on se snaží vyřešit třeba ty pozemky v Dejvicích po Surým.
Takže nejenom, že nebude vlak, ale ani terminál 🙂
To však neznamená, že zmiňované peníze se neutratí… Že se přitom na obou projektech nehne ani drn je bohužel velmi reálné…
chtelo by to samozrejme nejake studie 😀