AŽD zřídí na Švestkové dráze novou dopravnu Odolice, chce zvýšit kapacitu

Budoucí dopravna Odolice na Švestkové dráze. Pramen: AŽD PrahaBudoucí dopravna Odolice na Švestkové dráze. Pramen: AŽD Praha

Podle šéfa AŽD si budou moci dopravci zkracovat po Švestkové dráze cestu ze severních do středních Čech.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Koukám, vytvoření výhybny z bývalé zastávky-nákladiště (asi i dál v minulosti stanice).

Kdy tam vlastně zbouraly bývalou nádražní budovu?

Jan Horák

Odolice žst (zruš. 1981)
https://www.trat087.info/113/zst.htm

Petr Herbrik

Jsem nepochopil, proč tu stanici zrušili. Bělušicím o kilometr vedle nechali nákladiště a dokonce ho zrekonstruovali, ale Odolice zrušili.

Tomáš Záruba

A užitečná délka…?

Alibaba

Maximálně cca 250 m, protože pozemek toho víc neumožňuje a nepředpokládám, že by využili něco navíc.

Petr Šimral

Přestaň číst jen titulky, děkuji!

Tomáš Záruba

Tos fakt nemusel… Možná jsem to opravdu prve přehlédl, ale taky možná, že to teprve bylo doplněno. Třeba.

Alibaba

Mám taky pocit, že to bylo doplněno, protože jsem to na první pohled nenašel a tak jsem si to na mapě změřil.

Nikola

Ústecký kraj mluvil o potřebě výhybny někde mezi Třebívlicemi a Židovicemi pro letmé křižování Os, tak aby mohl zavést na celem úseku tratě 60 min interval.
Nevíte jestli se tato investice plánuje?

Pan průvodčí

Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje 2022 – 2026, konkrétně na staně 10 se na lince U10 zmiňuje o celodenním intervalu 60 minut ve výhledu pro období 2026+. Ve střednědobém výhledu je cíl převedení, respektive výrazné omezení autobusové dopravy ve prospěch vlaku.

https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1782957

Nikola

Vizi ÚK kraje znám. O výrazné redukci souběžných autobusů si myslím své..Spíše mě zajímalo, jestli se opravdu o této investici u AŽD uvažuje.

Ladislav

Dopravna je v Třebivlicích další v Libčevsi. Židovice ( Hnojnice původně)jsou zastávka před Libčevsí.

Martin Hanzal

„Tento příspěvek se nelíbí uživateli Správa Železnic“

Jaaa

Úplně nová výhybna včetně kolejí a technologií za 14 dní?

Kolik by to bylo v režii SŽ?

David

2030 -+ 3 roky

Alibaba

On totiž pan řiditel AŽD se může řídit vlastním rozumem, vědomím a svědomím, a vyhovět požadavku kraje. SŽ to musí vypapírovat a „přesně“ ekonomicky spočítat + 3(_!_) studií, jinak dostane „pojeb“ od kdekoho (MD, politici,…).
Vzpomeňte si, jak kraj požadoval výhybnu v Bartoušově.

Jiří Kocurek

Vypadá to, jako by měli kus přípravy už hotové. Například technologický objekt už postavili s předstihem – domeček na fotce.

Leinad

Tak záleží zda se počítá čas od rozhodnutí nebo samotná délka výluky. Jsou nějaké připravné práce bez výluky a po výluce taky můžou být práce typu zkrášlení přístupu k nástupišti.
Ale obávám se, že v obojím Spržel vede, nevím jestli se jim někdy povedlo za čtrnáct dní vložit dvě výhybky do stejné koleje.

qěcy

Provizorní výhybky umí SŽ za víkend.
Nové výhybky včetně spodku umí tak za týden, ale nevím, kolik to v praxi trvalo.

X 1

Aby ta trať byla pro nákladní dopravce zajímavá, měla by mít ta nová dopravna alespoň 600m, lépe 750m.

Kubrt

…a neškrábala se přes České středohoří a byla elektrifikovaná. Ale na nějaké strojové jízdy jí třeba někdo využije.

troglj

Švestková dráha se moc neškrábe, spíš Středohoří objíždí.

Pan průvodčí

Jeden náklad, připadně i více v jednom směru o délce 700 metrů být na trati může. Jen se nesmí křižovat s ničím delším. Ale upřímně – kolik takových nákladů má potenciál do budoucna po trati denně projet ? Pět ? Deset ?

noerf

Předpokládám, že pokud by to umožnilo zatížení tratě, tak by delší nákladní vlak projel po první koleji a jednotka pro osobní dopravu by byla na odbočné koleji,

Pan průvodčí

Podobně se křižují na středočeských lokálkách osobáky s náklady běžně. Na trati 093 se regionálka křižuje s dlouhými náklady v Otvovicích nebo Brandýsku běžně. Na trati 110 se zase křižuje několikrát denně náklad v Olovnici.

Karek

Tam je D3 že je to doprava?

Aaabbb

Pod pojmem dopravna se může skýtat i výhybna či železniční stanice. Nemusí to nutně být dopravna D3.

Fahrdienstleiter

Dopravna je třeba i takové oddílové návěstidlo AB… 🙂

vbb

Z jedné strany je to doprava a z druhé doleva.

Ladislav

Dávno není. Trať je dálkově řízena z Lovosic.

Cargo

Co by na to řekla naše Správa Železnic ? Postavit výhybnu za 14 dní a ještě k tomu bez studie :O

Ondra

Studie + realizace 6 let

MiB

Že je nebezpečná, protože tam chybí modré zábradlí.
#irony

Modré zábradlí

Nechte si to, jo.

David

Určitě by si to k zábradlí zasloužilo i nějakou budovu, ideálně větší než místní škola, kde budou záchody, reklamy a automat na kávu.

Jaaa

Ale houby, jedině přístřešek typu antivandal.

jakub.onderka

A platí pro AŽD a SŽ stejné podmínky? Musí třeba AŽD na stavební práce vyhlašovat výběrové řízení?

Kubrt

Nemusí. Ovšem ve vlastním zájmu si zhotovitele jistě vybírá s rozmyslem. Tady jde ovšem řeč zejména o rychlosti stavby (jak dlouho probíhá příprava nevíme).

Jiří Kocurek

Záleží jak to mají nastavené na firmě.

Hádám, ale, že pozemky v těch 14 dnech vykupovat nemusejí a na cizích taky nestavějí. A taky že už to maji naprojektované, ne že na to vlítnou bez přípravy.

Ares

Prosím vás, pro SŽ je problém zapojit do dálkoviny již existující výhybky, nebo obnovit křižování ve stanicích, kde se druhá kolej normalně používala a stále existuje. To raději budou říkat, jak to nejde. Fakt marnost a zoufalost.

Alibaba

To že existuje kolej vůbec neznamená, že se tam dá křižovat. Samozřejmě to je případ od případu, ale aby se dalo křižovat, tak to musí být stanice buď dálkově ovládaná nebo s místním výpravčím, obojí stojí peníze a ty SŽ někdo musí přidělit/schválit, sama si je nevycucá.
Kdepak něco nezapojila? Jako byrokracie vládne…

fous55

Co Točník?

Alibaba

To je nákladiště, aby to byla plnohodnotná stanice, tak by se muselo vybudovat staniční ZZ a k tomu asi i ještě dopravní kolej (podle šířky pláně tam v minulosti asi byla), protože u manipulační koleje je rampa a u dopravní koleje by být neměla. Velmi pravděpodobně se investici do vytvoření stanice nepodařilo obhájit. Tady by se dalo ušetřit, že by se nástupiště dalo mimo (k přejezdu P855) stanici , která by se stala výhybnou s nákladištěm.

qěcy

Jo? Tak těch starých křivých výhybek má SŽ v dálkovinách desítky až stovky. Třeba na Pl-Žatu.

roman.kosorin

Realizace tohoto projektu ve 14 dnech je výzvou pro všechny naše zaměstnance,“ řekl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

Vypadá to, že si to postaví vlastními silami. 🤔🚂

asdf

Na výhybky, zvršok a spodok si niekoho zavolať musia. Sami dajú len prestavníky, káble, ZZ a možno EOV, ale aj na ten si podľa mňa niekoho budú volať.

Leinad

Nemusí vyhlašovat výběrko. Alw obojí si můžou dát do požadavků i délku výluky.

Aaabbb

Tady to je o tom, že AŽD je jak provozovatel dráhy, tak dopravce. Takže jim na rozdíl od Dobré správy jde o to, si cestující nenaštvat a dobu NAD zkrátit na minimum. A pak tu máme tratě jako Plzeň – Žatec, kde si to bez výluky celé léto běžný cestující už ani nedovede představit.

Cargo

Vím kdo je kdo, spíše šlo o takovou nadsázku, kdy SŽ posouvá jeden termín výstavby za druhým jak na běžícím páse…

U AŽD mi přijde takové úsměvné, jako kdyby se pan Chrdle o půlnoci vzbudil a řekl si, postavím si další výhybnu a do 14 dní musí být hotovo !
#irony

Jan Horák

Naši cestující nejsou zvědaví na dlouhodobé výluky a nepříjemné přesedání na náhradní autobusovou dopravu. Nechceme o naše cestující přijít.
https://www.azd.cz/cs/historie-aktualit/na-svestkove-draze-bude-zrizena-nova-dopravna-odolice

Ladislav

Pravý opak SŽ. Tady si cestující hýčkají.

Jaaa

Cestující není zákazník SŽ. 😉

Ladislav

To naštěstí není. Ale je na ně namíchnutý. Tady je naštěstí dopravce také majitelem tratě a ten se snaží udržet si zákazníky v podobě cestujících.

asdf

Ono je to hlavne o tom výberovom konaní (resp. jeho absencii) kde im ho nemá kdo ako zhadzovať s poukazom na príliš krátke doby výluk, ktoré obmedzujú účasť v súťaži…