AŽD zřídí na Švestkové dráze novou dopravnu Odolice, chce zvýšit kapacitu

Budoucí dopravna Odolice na Švestkové dráze. Pramen: AŽD PrahaBudoucí dopravna Odolice na Švestkové dráze. Pramen: AŽD Praha

Podle šéfa AŽD si budou moci dopravci zkracovat po Švestkové dráze cestu ze severních do středních Čech.

Společnost AŽD Praha zřídí na Švestkové dráze (Čížkovice – Obrnice) novou dopravnu s názvem Odolice. Dopravna Odolice by měla být zbudována a uvedena do provozu v první polovině května. Cílem firmy AŽD, která je majitelem trati, je zvýšit kapacitu.

Výluka na trati je naplánována na období od 2. do 16. května, kdy na nové dopravně proběhnou hlavní práce, například usazení výhybek a kolejí, instalace technologií, jejich aktivace a zapojení do dálkového řízení tratě.

„Výhybna Odolice se dvěma staničními kolejemi o délce 300 metrů zpřístupní Švestkovou dráhu i dalším dopravcům, kteří používají nezávislou trakci, a zkapacitní ji. Dopravci si mohou přes naši trať zkrátit cestu ze severních do středních Čech. Realizace tohoto projektu ve 14 dnech je výzvou pro všechny naše zaměstnance,“ řekl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

Po dokončení výhybny Odolice bude mít Švestková dráha celkem čtyři dopravny dálkově řízené z Regionálního dispečerského pracoviště v Lovosicích. V nové dopravně si chce AŽD také vyzkoušet „odborné veřejnosti zatím neznámé technické novinky“.

Paralelně s výstavbou nové dopravny chce AŽD během výluky provést opravu železničního mostu u Třebívlic a podbití tratě.

AŽD provozuje na Švestkové dráze v rámci linky U10 mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem v pracovních dnech jedenáct párů osobních vlaků denně a mezi Litoměřicemi horním nádražím a Třebívlicemi dalších sedm párů.

AŽD, která je primárně dodavatelem zabezpečovacích zařízení pro železnici, koupila Švestkovou dráhu v roce 2016 od státu, který trať označil za nepotřebnou. Následně se stala i dopravcem.

Tagy AŽD Praha dopravna Odolice Švestková dráha
54 komentářů