AŽD Praha získala první kontrakt na zabezpečení železnice v Maďarsku
Železniční stanice Szeged v roce 2013. Foto: Phil Richards / Flickr.com
S firmou R-KORD bude spolupracovat na vývoji, výrobě a instalaci železničního zabezpečovacího zařízení v Maďarsku.
S CDP od AŽD je spokojená i Bosna Banja Luka – Doboj si pochvalují a staví se Sarajevo – Mostar docela úspěch .
Taky jim ty LEDky budou tak šajnit jako v Křižanově…?
Co to je „šajnit“?
Jinak dobrá zpráva. Fandím každé naší firmě, která se svým produktem uspěje v silné konkurenci v zahraničí.
Nutno dodat, že první část zakázky, dá-li se to tak nazvat, je už v běhu – jedná se o projekt „Rekonstrukce a modernizace železniční tratě Subotica-Horgoš-hranice s Maďarskem (Szeged)“ v Srbsku a právě úsek Szeged – Röszke v Maďarsku na tento úsek plynule navazuje – jeho délka je cca. 15 km. Celá osa Szeged – Röszke – Horgoš – Subotica – Csikéria – Bácsalmás – Baja je součástí spojovací sítě, která propojuje regionální centra v Srbsku a Maďarsku. Na té první části v Srbsku, na kterém se podílí mj. srbská dceřinka AŽD Saobračajni sistemi, je trať nově elektrifikována s Vmax… Číst vice »
Tak teď ještě pořešit ty čínské soupravy, co tady rotujou a licituje se o jejich nákupu. Po okruhu jezdily, jako by se nechumelilo… čím to?
Licituje?
Co vy víte a my ne?
Tak je trochu zvláštní, že by výrobce platil pokračování zkoušek, kdyby nebyla šance je udat. Samozřejmě může jen chtít mít hotový produkt pro různá výběrka, ale nepřekvapilo by mě, kdyby s někým jednal o těch současných.
Předpokládám, že nedávná kontroverze ohledně působení frmy v Bělorusku byla pro maďarský režim dostatečnou referencí o odbornosti českého dodavatele. Snad se v budoucnu AŽD podobně podaří proniknout i na další trhy, například do Srbska.
Pak už toho moc nezbývá, co? Severní Korea asi nevyjde a Kuba není perspektivní.
Špatná zpráva. Už jste se z tohoto neštěstí osypal?
On pan Zyrthec zřejmě ani netuší, že AŽD dodává své systémy také do Polska, Slovenska či Litvy nebo Malajsie – tam všude porazila konkurenty jako Siemens či třeba bývalý Bombardier. Ale podle jeho minulého vyjádření k AŽD dodává jen na Balkán a do orientálních despocií. Nebo testuje své řešení automatického vedení vlaku spolu s největšími světovými výrobci na trati ve Švýcarsku. To až zjistí, tak to se teprve osype.
Jen pro informaci – AŽD je v Srbsku už dávno.
Ano Beograd Centar Prokop je ESA
Pokud si vzpominam, tak uz pred mnoha lety tam instalovala svoje stavedlo na elektratenske vlecky
Tu zakázku ziskali až po invazi, nebo?
ale jako jo, lehce se žádá porušení slmouvy, když smluvní pokuty neplatí žadatel. Kdyby to penále za nedokončení zakázky měl AŽD sanovat stát podle krizového zákona…
To by bylo křiku, že tu zakázku neměli vůbec brát a montovat jenom v ČR, což je špatně, protože se má exportovat. Ale až potom, co to schválí uliční výbor, který se neshodne ani na datu schůze.