AŽD Praha zabezpečí přeshraniční trať se dvěma rozchody z Polska do Běloruska

Montáž přestavníku, ilustrační foto. Autor: AŽD PrahaMontáž přestavníku, ilustrační foto. Autor: AŽD Praha

Celkem jde o úseky v délce 12 kilometrů, na kterých jsou vedeny tratě evropského i ruského rozchodu

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk S.

Máte jízdní kolo? Je na něm řetěz?
A teď mi řekněte, taky na něm mažete jen jeden článek?

Luděk S.

Copak východní trhy, tam to jde…

Kandelábr

Když část je řešeno kolejovou splítkou, jak je řešen ten zbytek?

F. K.

Splítka je na jednokolejném mostě přes hranici, jinak oba rozchody jsou v obou zemích a stejně tak i cargo zajíždí jak polské po 1435 mm na území BY, tak běloruské 1520 mm do Malaszewic do PL.
V Brestu je pak od roku 2015 měnič rozchodů pro Talga.

Alibaba

Zbytek je řešen tak, že každá kolej (rozchod) má vlastní prostor na trati.

Prag

To jsou zrovna tak blízký rozchody, že se to asi dělá dost blbě.

Kubrt

Ve splitce musi být 4 koljnice.

Gogo

Nemusí viz. JHMD.

Alibaba

Ale Kubrt má pravdu, ve splítce rozchodu 1435 a 1520 jsou z důvodu nemožnosti pořádně upevnit dvě kolejnice vedle sebe použity 4 kolejnice.
v Jindřichově Hradci má ta prostřední kolejnice (pro 760 mm) místa na upevňovadla dostatečně.
Jeden příklad z Rumunska: https://www.google.cz/maps/@47.9398303,23.9468235,3a,69.3y,262.69h,83.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-gOPqU_4_7HpsBvOI_H8Xg!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs