AŽD Praha zabezpečí přeshraniční trať se dvěma rozchody z Polska do Běloruska
Montáž přestavníku, ilustrační foto. Autor: AŽD Praha
Celkem jde o úseky v délce 12 kilometrů, na kterých jsou vedeny tratě evropského i ruského rozchodu
Máte jízdní kolo? Je na něm řetěz?
A teď mi řekněte, taky na něm mažete jen jeden článek?
Copak východní trhy, tam to jde…
Když část je řešeno kolejovou splítkou, jak je řešen ten zbytek?
Splítka je na jednokolejném mostě přes hranici, jinak oba rozchody jsou v obou zemích a stejně tak i cargo zajíždí jak polské po 1435 mm na území BY, tak běloruské 1520 mm do Malaszewic do PL.
V Brestu je pak od roku 2015 měnič rozchodů pro Talga.
Zbytek je řešen tak, že každá kolej (rozchod) má vlastní prostor na trati.
To jsou zrovna tak blízký rozchody, že se to asi dělá dost blbě.
Ve splitce musi být 4 koljnice.
Nemusí viz. JHMD.
Ale Kubrt má pravdu, ve splítce rozchodu 1435 a 1520 jsou z důvodu nemožnosti pořádně upevnit dvě kolejnice vedle sebe použity 4 kolejnice.
v Jindřichově Hradci má ta prostřední kolejnice (pro 760 mm) místa na upevňovadla dostatečně.
Jeden příklad z Rumunska: https://www.google.cz/maps/@47.9398303,23.9468235,3a,69.3y,262.69h,83.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-gOPqU_4_7HpsBvOI_H8Xg!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs