AŽD Praha poprvé zabezpečí trať v Polsku, získala kontrakt za 900 milionů
Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost AŽD Praha si připsala první velkou zakázku v Polsku. Zástupci firmy dnes podepsali smlouvu s polskou správou železnic PKP
Dobrý. Poláci aspoň jsou, na rozdíl od SŽDC, při smyslu a mají nějaký přehled o cenách. Za 900 miliónů zabezpečit 50km trať se šesti stanicemi, to je slušný výkon. SŽDC za polovinu této částky dokáže takto vybavit pouze žst. Cheb, navíc ještě bez ETCS. To už je i na české poměry tak vysoká částka, že ji SŽDC muselo vyjmout z právě probíhající stavby přestavby stanice (nevycházela ekonomika) a rafinovaně strčila do stavby „ETCS Plzeň (mimo) – Cheb“ a na Ministerstvu dopravy to s velkým údivem prošlo. Samozřejmě se bavíme o zabezpečení pouze osobního nádraží, tj. bez ranžíru.
V Polsku nemají monopol.
Že to prošlo na MD není překvapením. Jsou to bratři v triku a kapříci jistě připluli.
Bratři v triku asi jo, ale kapříci na MD ani nedoplujou, dřív je pochytají na SŽDC a ti už to všechno zařídí, aby to na MD prošlo.
Určitě bezva věc, já proti tomu nic nenamítám, každopádně to opět rozšíří dobré povědomí o klasické české poctivé práci, protože je potřeba pronikat do zahraničí i jinak než bizarnostmi, které tu máme… 🙂
Podle něj firma v Polsku, kde není zatím příliš známa…
Oni brzy poznaj.
Myšlené jak? Pokud negativně, nevím co proti tomu máte, práce AŽD Praha je podle mých zdrojů ceněná, což lze vidět i na české železnice, nebýt AŽD Praha, tak dnes například provoz v pražských uzlech vypadá asi jako v Dubnu v Křemži… :/
Jestli Vy nebudete od nich, pekelnosti 😀 O monopolech na české železnici jste ale ráčil již něco číst, že vašnosto?
S těmi „monopoly“ bych byl opatrnější: AŽD je sice „vůdčí moloch“, ale práci dává i různým subdodavatelským firmám, byť se to třeba příliš nezdůrazňuje – a těm subdodavatelům to zjevně docela vyhovuje.
Mají snad jinou možnost? Buď budeš s námi, nebo máš smůlu. MY jsme monopol! Na věčné časy a nikdy jinak.