Informační technologie Infrastruktura Železnice Železniční průmysl

AŽD Praha poprvé zabezpečí trať v Polsku, získala kontrakt za 900 milionů

Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost AŽD Praha si připsala první velkou zakázku v Polsku. Zástupci firmy dnes podepsali smlouvu s polskou správou železnic PKP PLK na modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati Poznaň – Wronki. Hodnota kontraktu činí 148,6 milionu zlotých (cca 892 mil. Kč). Jde o vůbec první trať v Polsku, kterou AŽD zabezpečí.

AŽD Praha bude hlavním dodavatelem zabezpečovací technologie do šesti železničních stanic a na traťový úsek o délce 50 kilometrů. Místní společnosti budou zajišťovat subdodávky z oblasti telekomunikací, stavebních prací a energetiky. Podobně funguje AŽD například v Bosně a Hercegovině.

„Společnost AŽD Praha, jako hlavní kontraktor projektu, bude zajišťovat projektování, výrobu, dodávku, instalaci, zkušební testy a uvedení do provozu plně elektronického staničního zabezpečovacího zařízení ESA 44-PL a koordinovat veškeré další práce a dodávky od místních subdodavatelů,“ uvedl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Podle něj firma v Polsku, kde není zatím příliš známa, usiluje i o další projekty.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Dobrý. Poláci aspoň jsou, na rozdíl od SŽDC, při smyslu a mají nějaký přehled o cenách. Za 900 miliónů zabezpečit 50km trať se šesti stanicemi, to je slušný výkon. SŽDC za polovinu této částky dokáže takto vybavit pouze žst. Cheb, navíc ještě bez ETCS. To už je i na české poměry tak vysoká částka, že ji SŽDC muselo vyjmout z právě probíhající stavby přestavby stanice (nevycházela ekonomika) a rafinovaně strčila do stavby „ETCS Plzeň (mimo) – Cheb“ a na Ministerstvu dopravy to s velkým údivem prošlo. Samozřejmě se bavíme o zabezpečení pouze osobního nádraží, tj. bez ranžíru.

    • V Polsku nemají monopol.
      Že to prošlo na MD není překvapením. Jsou to bratři v triku a kapříci jistě připluli.

      • Bratři v triku asi jo, ale kapříci na MD ani nedoplujou, dřív je pochytají na SŽDC a ti už to všechno zařídí, aby to na MD prošlo.

  • Určitě bezva věc, já proti tomu nic nenamítám, každopádně to opět rozšíří dobré povědomí o klasické české poctivé práci, protože je potřeba pronikat do zahraničí i jinak než bizarnostmi, které tu máme… 🙂

  • Podle něj firma v Polsku, kde není zatím příliš známa…
    Oni brzy poznaj.

    • Myšlené jak? Pokud negativně, nevím co proti tomu máte, práce AŽD Praha je podle mých zdrojů ceněná, což lze vidět i na české železnice, nebýt AŽD Praha, tak dnes například provoz v pražských uzlech vypadá asi jako v Dubnu v Křemži… :/

      • Jestli Vy nebudete od nich, pekelnosti 😀 O monopolech na české železnici jste ale ráčil již něco číst, že vašnosto?

        • S těmi „monopoly“ bych byl opatrnější: AŽD je sice „vůdčí moloch“, ale práci dává i různým subdodavatelským firmám, byť se to třeba příliš nezdůrazňuje – a těm subdodavatelům to zjevně docela vyhovuje.

          • Mají snad jinou možnost? Buď budeš s námi, nebo máš smůlu. MY jsme monopol! Na věčné časy a nikdy jinak.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora