Informační technologie Infrastruktura Železnice Železniční průmysl

AŽD Praha poprvé zabezpečí trať v Polsku, získala kontrakt za 900 milionů

Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost AŽD Praha si připsala první velkou zakázku v Polsku. Zástupci firmy dnes podepsali smlouvu s polskou správou železnic PKP PLK na modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati Poznaň – Wronki. Hodnota kontraktu činí 148,6 milionu zlotých (cca 892 mil. Kč). Jde o vůbec první trať v Polsku, kterou AŽD zabezpečí.

AŽD Praha bude hlavním dodavatelem zabezpečovací technologie do šesti železničních stanic a na traťový úsek o délce 50 kilometrů. Místní společnosti budou zajišťovat subdodávky z oblasti telekomunikací, stavebních prací a energetiky. Podobně funguje AŽD například v Bosně a Hercegovině.

„Společnost AŽD Praha, jako hlavní kontraktor projektu, bude zajišťovat projektování, výrobu, dodávku, instalaci, zkušební testy a uvedení do provozu plně elektronického staničního zabezpečovacího zařízení ESA 44-PL a koordinovat veškeré další práce a dodávky od místních subdodavatelů,“ uvedl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Podle něj firma v Polsku, kde není zatím příliš známa, usiluje i o další projekty.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
lokodepo
Host
lokodepo

Dobrý. Poláci aspoň jsou, na rozdíl od SŽDC, při smyslu a mají nějaký přehled o cenách. Za 900 miliónů zabezpečit 50km trať se šesti stanicemi, to je slušný výkon. SŽDC za polovinu této částky dokáže takto vybavit pouze žst. Cheb, navíc ještě bez ETCS. To už je i na české poměry tak vysoká částka, že ji SŽDC muselo vyjmout z právě probíhající stavby přestavby stanice (nevycházela ekonomika) a rafinovaně strčila do stavby „ETCS Plzeň (mimo) – Cheb“ a na Ministerstvu dopravy to s velkým údivem prošlo. Samozřejmě se bavíme o zabezpečení pouze osobního nádraží, tj. bez ranžíru.

VRT
Host
VRT

V Polsku nemají monopol.
Že to prošlo na MD není překvapením. Jsou to bratři v triku a kapříci jistě připluli.

lokodepo
Host
lokodepo

Bratři v triku asi jo, ale kapříci na MD ani nedoplujou, dřív je pochytají na SŽDC a ti už to všechno zařídí, aby to na MD prošlo.

Filip
Host
Filip

Určitě bezva věc, já proti tomu nic nenamítám, každopádně to opět rozšíří dobré povědomí o klasické české poctivé práci, protože je potřeba pronikat do zahraničí i jinak než bizarnostmi, které tu máme… 🙂

VRT
Host
VRT

Podle něj firma v Polsku, kde není zatím příliš známa…
Oni brzy poznaj.

Filip
Host
Filip

Myšlené jak? Pokud negativně, nevím co proti tomu máte, práce AŽD Praha je podle mých zdrojů ceněná, což lze vidět i na české železnice, nebýt AŽD Praha, tak dnes například provoz v pražských uzlech vypadá asi jako v Dubnu v Křemži… :/

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jestli Vy nebudete od nich, pekelnosti 😀 O monopolech na české železnici jste ale ráčil již něco číst, že vašnosto?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

S těmi „monopoly“ bych byl opatrnější: AŽD je sice „vůdčí moloch“, ale práci dává i různým subdodavatelským firmám, byť se to třeba příliš nezdůrazňuje – a těm subdodavatelům to zjevně docela vyhovuje.

VRT
Host
VRT

Mají snad jinou možnost? Buď budeš s námi, nebo máš smůlu. MY jsme monopol! Na věčné časy a nikdy jinak.