AŽD Praha koupilo Kocoura. Bude alternativou k Bardotce i zálohou na Švestkovou dráhu
Lokomotiva 742.119 v barvách AŽD Praha. Foto: AŽD Praha
Dopravce má už po opravě dvě jednotky RegioSprinter, třetí bude příští týden.
Dopravce má už po opravě dvě jednotky RegioSprinter, třetí bude příští týden.
742 jsou dobré stroje, dříči a mnoho toho uvezou, jen na nich nikdy neměla být praktikivána jednomužná obsluha. I když za to si zas částečně můžou fírové, protože za ní byly z počátku příplatky a tak se prosazovalo její rozšíření.
Museum aneb cesi v praxi. zaostalost se to nazyva v civil. zemich
Zajímavé, že tyto lokomotivy byly vůbec povoleny do běžného provozu a nejen pro posun, mizerný rozhled bezpečnostni nepřispívá.
S touhle lokomotivou to bylo jako se šukafonem. Lepší nástupce nebyl pro preferenci zbrojní výroby, tak se jí vyrobilo 5x víc a používala se kde to šlo.
Předchůdcem 742 byla řada 735 u které je kabina šikovně a z hlediska rozhledu logicky nad kapotou motoru https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_735
Ráda 735 se úplně neosvedcila. Proto se ponechali ve službě kocouří a 735 šli do šrotu nebo z nich překonali veselé krávy.
Co by museli říkat na párách..
Kde byli rádi, že viděli návěstidla a trefili se do nástupiště…
T466,2 povoleny byly, ale od počátku jak sjely z výroby, jako 2 posádkové. V návodu k použití je jasně napsáno, že je určena pro 2 mužnou obsluhu. Projednávalo se to dokonce u některého soudu, kde se řešil smrťák po střetu s autem. Soudci nešlo na rozum, proč je v rozporu s tech. dokumentací od výrobce na ČD provozována jednomužně…
Nebyl to střet na přejezdu s autobusem (snad německým) někde u Hrubé Skály přibližně v roce 2000? V televizi bylo i přímé vyjádření fíry, že co asi mohl dělat, vidíte že tady je oblouk, lokomotiva má čumák, nešlo tam vidět… I když těch smrťáků bylo určitě více.
Vypadá supr, ten Tranzistor!
Toto je klasická bangle. Tranzistor je řada 743, říká se jí tak pro zabudovanou EDB.
Tranzistor se říkalo i na západě, konkrétně v Sokolově. My jsme pojem „Bangle“ fakt neznali a když jsem odešel k Viamontu v roce 1998, dost dlouho jsem netušil, o čem je řeč.
Koupilo nebo koupila? AŽD je rodu středního nebo ženského? kdysi se pod touto zkratkou skrýval název Automatizace železniční dopravy.
Nejsme na serveru ÚJČ…
U AŽD je vše jako záloha:
Barča (spíše používaná pro speciální vlaky)
3x 810
I čtvrtý sprinter
Asi mají vysokou poruchovost, ta slavná firma. Ono to spíš bude tím, že pan majitel je šotouš jako vepř domácí. Tak kadej má nějakou úchylku, akorát někdo si platí kíníčky ze svého a někomu to musíme platit my všichni, ať chceme nebo ne.
Sranda spíš bude, až daňový poplatník bude muset zacálovat ETCS, když si o dotaci požádali a v křišťálově čistém výběrku na dodavatele bude vybrána firma AŽD.
Plácáš hovna o AŽD
Myšlenku máš dobrou, ale velmi špatně napsané.
Předsedo, neplàcá, fakt že neplácá….je vidět že většina diskutujících zde nemá šanci do těchto firem taky fakt vidět. Rovnou vás ušetřím komentářů… já jo…
Nadšenec do železnice asi je, poruchovost má malou, spíše nemá pro ně až také využití
Ale rozhodne není na škodu že má 200% zaloh
Vrat se do lesa.
Btw, palubní jednotky AZD nevyrábí, ne?
Tady někdo někoho nemá rád. Úspěchy se v ČR trestají 🙂
Úspěchy, že nejezdí nasmlouvané jednotky. A ať jdou s Covidem někam. Věděli to od doby, co ty mašiny mají. Že bude problém s koly. Lams
Bože, není důležité aby v pride výpadku některých vozidel zajistil dopravce nehradu? Ažd neodreil ani jeden spoj
ČD, bojím se spositat aby mi nevyšlo čtyřmístné čislo
Foto je pořízeno v Heizhausu Aussig-Teplitzer Eisenbahn im Teplitz – Schönau, nicht Wahr?
Tak jak, mínusáčci? Je nebo není?
Je to opravdu tam.
Nebude to taky testovací platforma pro zabudování levné varianty ETCS na ČKD lokomotivy?
Jakože ne za 10 či 12 mega, ale „jen“ třeba za 8?
Vám někdo brání vyvinout a nechat si schválit vlastní jednotku a nabízet ji třeba za korunu?
No nevím. Ale kdyby se mi to povedlo, tak by mě konkurence sežrala…protože by se mohla jít klouzat…
Já se obávám, že by se vám to nepovedlo, protože úřední šiml je strašně nenažraný. Většinu ceny tvoří právě náklady na papírovou válku.
Zkuste to vyrobit levněji a nabídnout 🙂
Ještě 2 Bixy nebo Bafíky a záloha je komplet aneb ať žije nová kvalita objednaná krajem.
Jo, ale ty Bixy v modernizovaném provedení. To originál provedení je moc pohodlné.
Ví někdo kde skončily ty modernizované Bixy? Já je pamatuji v Turnově, odtamtud šly do Prahy na Pacifik.
Jel jsem v Bixu s tramvajovými sedačkami právě na Pacifiku, ale to už budou asi dva roky.
Já to pamatuju, když to vylezlo po modernizaci, jezdilo to za turnovskými 842, nebo za krávami. Ale něco šlo s 842 a něco jezdilo za 714, ale tahle povedená modernizace je už zvetsiny vyřazená.
Povedená?
Myšleno ironicky, okna ala 810( v létě nebyl problém jezdit s průchodem otevřeným) sedačky 20 min. a člověk byl vděčný za přestup do 810/010. Radši jsme tenkrát měli původní Box.
Vesměs ve šrotu nebo těsně před ním. V běžném provozu už nejsou.
Nejezdí náhodou Sp Děčín Mikulášovice?
A nejezdí náhodou z Břeclavi do Znojma?
Krásná mašina,je to stroj a hlavně pěkný nátěr.
Děkuji redakci za název Kocour. Zaprvé je výstižný a zadruhé „Bangle“ je léta používaný nesmysl.
Zatímco bangle, tedy náramky, u nás zejména ze skla, byly úspěšný tuzemský obchodní artikl a vyvážely se jich miliony do celého světa, tato lokomotiva do onoho Bangladéše, z čehož pochází tento lokomotivní název, nebyla dodána ani jedna.
bangle je lepší 🙂
u nás MS kraji jednoduše dvojka..
export do Bangladéše byl pouze plánovaný
Soudruzi si toho plánovali… naštěstí už jsou v p…
Soudruzi nejsou v p@@@li, ale sa transformovali. Zial 🙁
Bangladéš… hm, a ani tam to nevzali… Tak si to necháme doma a pár kousků si vezmou bratia Poliaci.
Chytraku, tahle mašina jezdí už skoro 40 let. Což je jisty důkaz trvanlivosti daného řešení…
Co konkrétní proti téhle mašině máte?
Jsou oblasti, kde se jiný název než „Bangle“ nepoužívá, třeba v ústeckém depu je ř. 742 prostě „Bangle“ odjakživa, naopak název „Kocour“ se tam vždy používal pro ř. 703.
Já třeba mu od malá říkám Kocour.
Ta Bangle my moc nesedí.
Ještě se jim říká buchar. A ne jedenkrát jsem si to mlácení v noci, v obloucích se solidním stoupáním, vychutnával.
Mám za to, že ten Bangladéš je ve skutečnosti Vietnam a přezdívka se rozšířila po vývozu podobných lokomotiv D12E do Vietnamu. Na to skutečně mohla navázat zamýšlená úprava pro tropy.
Líbí se mi zvolený vzor nátěru mašíny.