Dopravci Železnice

AŽD Praha koupilo Kocoura. Bude alternativou k Bardotce i zálohou na Švestkovou dráhu

Lokomotiva 742.119 v barvách AŽD Praha. Foto: AŽD Praha
Lokomotiva 742.119 v barvách AŽD Praha. Foto: AŽD Praha
Dopravce má už po opravě dvě jednotky RegioSprinter, třetí bude příští týden.

Společnost AŽD Praha rozšířila svůj vozidlový park o další lokomotivu. Od společnosti Správa Ústecké dráhy koupila lokomotivu 742.119, přezdívanou jako Kocour nebo Bangle.

AŽD Praha se pochlubilo novým přírůstkem na twitterovém účtu Švestkové dráhy. „Koupili jsme ji jako jako alternativu k Bardotce 749.039, která bude teď většinou jezdit v režimu propagačních či nostalgických jízd,“ řekl mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja.

Nově zakoupená lokomotiva je plně funkční, bude tedy nasazována na výkony místo Bardotky. Současně bude sloužit jako záložní hnací vozidlo pro osobní dopravu na Švestkové dráze,“ dodal Dlabaja.

AŽD Praha se v posledních týdnech muselo potýkat s nedostatkem nasazovaných motorových jednotek RegioSprinter na Švestkové dráze u spojů z Litoměřic do Mostu. Důvodem byly výpadky nasmlouvané opravárenské kapacity kvůli pandemii Covid-19 (více jsme psali zde). Polovinu ze čtyř jednotek už má firma po opravě zpět a jezdí. „Třetí RegioSprinter přijede z opravy příští týden a čtvrtý bude po opravě koncem ledna 2021,“ dodal Dlabaja.

 

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

742 jsou dobré stroje, dříči a mnoho toho uvezou, jen na nich nikdy neměla být praktikivána jednomužná obsluha. I když za to si zas částečně můžou fírové, protože za ní byly z počátku příplatky a tak se prosazovalo její rozšíření.

franzJosej

Museum aneb cesi v praxi. zaostalost se to nazyva v civil. zemich

Kalina

Zajímavé, že tyto lokomotivy byly vůbec povoleny do běžného provozu a nejen pro posun, mizerný rozhled bezpečnostni nepřispívá.

Lemmy

S touhle lokomotivou to bylo jako se šukafonem. Lepší nástupce nebyl pro preferenci zbrojní výroby, tak se jí vyrobilo 5x víc a používala se kde to šlo.

Kalina

Předchůdcem 742 byla řada 735 u které je kabina šikovně a z hlediska rozhledu logicky nad kapotou motoru https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_735

Gwann

Ráda 735 se úplně neosvedcila. Proto se ponechali ve službě kocouří a 735 šli do šrotu nebo z nich překonali veselé krávy.

Kubrt

Co by museli říkat na párách..

medical_examiner

Kde byli rádi, že viděli návěstidla a trefili se do nástupiště…

PeDu

T466,2 povoleny byly, ale od počátku jak sjely z výroby, jako 2 posádkové. V návodu k použití je jasně napsáno, že je určena pro 2 mužnou obsluhu. Projednávalo se to dokonce u některého soudu, kde se řešil smrťák po střetu s autem. Soudci nešlo na rozum, proč je v rozporu s tech. dokumentací od výrobce na ČD provozována jednomužně…

Twix

Nebyl to střet na přejezdu s autobusem (snad německým) někde u Hrubé Skály přibližně v roce 2000? V televizi bylo i přímé vyjádření fíry, že co asi mohl dělat, vidíte že tady je oblouk, lokomotiva má čumák, nešlo tam vidět… I když těch smrťáků bylo určitě více.

Savik

Vypadá supr, ten Tranzistor!

Gogo

Toto je klasická bangle. Tranzistor je řada 743, říká se jí tak pro zabudovanou EDB.

Petr Šimral

Tranzistor se říkalo i na západě, konkrétně v Sokolově. My jsme pojem „Bangle“ fakt neznali a když jsem odešel k Viamontu v roce 1998, dost dlouho jsem netušil, o čem je řeč.

Josef Král

Koupilo nebo koupila? AŽD je rodu středního nebo ženského? kdysi se pod touto zkratkou skrýval název Automatizace železniční dopravy.

BND 30

Nejsme na serveru ÚJČ…

Avlaky

U AŽD je vše jako záloha:
Barča (spíše používaná pro speciální vlaky)
3x 810
I čtvrtý sprinter

Od lesa

Asi mají vysokou poruchovost, ta slavná firma. Ono to spíš bude tím, že pan majitel je šotouš jako vepř domácí. Tak kadej má nějakou úchylku, akorát někdo si platí kíníčky ze svého a někomu to musíme platit my všichni, ať chceme nebo ne.
Sranda spíš bude, až daňový poplatník bude muset zacálovat ETCS, když si o dotaci požádali a v křišťálově čistém výběrku na dodavatele bude vybrána firma AŽD.

Roman Mach

Plácáš hovna o AŽD

Jirka

Myšlenku máš dobrou, ale velmi špatně napsané.

Jouda

Předsedo, neplàcá, fakt že neplácá….je vidět že většina diskutujících zde nemá šanci do těchto firem taky fakt vidět. Rovnou vás ušetřím komentářů… já jo…

Avlaky

Nadšenec do železnice asi je, poruchovost má malou, spíše nemá pro ně až také využití

Ale rozhodne není na škodu že má 200% zaloh

Gwann

Vrat se do lesa.

Btw, palubní jednotky AZD nevyrábí, ne?

Honza

Tady někdo někoho nemá rád. Úspěchy se v ČR trestají 🙂

Hon

Úspěchy, že nejezdí nasmlouvané jednotky. A ať jdou s Covidem někam. Věděli to od doby, co ty mašiny mají. Že bude problém s koly. Lams

Avlaky

Bože, není důležité aby v pride výpadku některých vozidel zajistil dopravce nehradu? Ažd neodreil ani jeden spoj
ČD, bojím se spositat aby mi nevyšlo čtyřmístné čislo

Krušnohorec

Foto je pořízeno v Heizhausu Aussig-Teplitzer Eisenbahn im Teplitz – Schönau, nicht Wahr?

Krušnohorec

Tak jak, mínusáčci? Je nebo není?

Hřebíček

Je to opravdu tam.

Míla

Nebude to taky testovací platforma pro zabudování levné varianty ETCS na ČKD lokomotivy?

Od lesa

Jakože ne za 10 či 12 mega, ale „jen“ třeba za 8?

Vbb

Vám někdo brání vyvinout a nechat si schválit vlastní jednotku a nabízet ji třeba za korunu?

medical_examiner

No nevím. Ale kdyby se mi to povedlo, tak by mě konkurence sežrala…protože by se mohla jít klouzat…

Vbb

Já se obávám, že by se vám to nepovedlo, protože úřední šiml je strašně nenažraný. Většinu ceny tvoří právě náklady na papírovou válku.

Honza

Zkuste to vyrobit levněji a nabídnout 🙂

Prádelník

Ještě 2 Bixy nebo Bafíky a záloha je komplet aneb ať žije nová kvalita objednaná krajem.

Zrzek

Jo, ale ty Bixy v modernizovaném provedení. To originál provedení je moc pohodlné.

Gogo

Ví někdo kde skončily ty modernizované Bixy? Já je pamatuji v Turnově, odtamtud šly do Prahy na Pacifik.

Kalina

Jel jsem v Bixu s tramvajovými sedačkami právě na Pacifiku, ale to už budou asi dva roky.

Zrzek

Já to pamatuju, když to vylezlo po modernizaci, jezdilo to za turnovskými 842, nebo za krávami. Ale něco šlo s 842 a něco jezdilo za 714, ale tahle povedená modernizace je už zvetsiny vyřazená.

Kubrt

Povedená?

Zrzek

Myšleno ironicky, okna ala 810( v létě nebyl problém jezdit s průchodem otevřeným) sedačky 20 min. a člověk byl vděčný za přestup do 810/010. Radši jsme tenkrát měli původní Box.

Kubrt

Vesměs ve šrotu nebo těsně před ním. V běžném provozu už nejsou.

idk123

Nejezdí náhodou Sp Děčín Mikulášovice?

pkajetan

A nejezdí náhodou z Břeclavi do Znojma?

Plzeňský kraj

Krásná mašina,je to stroj a hlavně pěkný nátěr.

Od lesa

Děkuji redakci za název Kocour. Zaprvé je výstižný a zadruhé „Bangle“ je léta používaný nesmysl.
Zatímco bangle, tedy náramky, u nás zejména ze skla, byly úspěšný tuzemský obchodní artikl a vyvážely se jich miliony do celého světa, tato lokomotiva do onoho Bangladéše, z čehož pochází tento lokomotivní název, nebyla dodána ani jedna.

richmond

bangle je lepší 🙂

Stanley

u nás MS kraji jednoduše dvojka..

Ostravák

export do Bangladéše byl pouze plánovaný

Od lesa

Soudruzi si toho plánovali… naštěstí už jsou v p…

Peter

Soudruzi nejsou v p@@@li, ale sa transformovali. Zial 🙁

Lemmy

Bangladéš… hm, a ani tam to nevzali… Tak si to necháme doma a pár kousků si vezmou bratia Poliaci.

Gwann

Chytraku, tahle mašina jezdí už skoro 40 let. Což je jisty důkaz trvanlivosti daného řešení…

Co konkrétní proti téhle mašině máte?

hhanyy

Jsou oblasti, kde se jiný název než „Bangle“ nepoužívá, třeba v ústeckém depu je ř. 742 prostě „Bangle“ odjakživa, naopak název „Kocour“ se tam vždy používal pro ř. 703.

Vit S.

Já třeba mu od malá říkám Kocour.
Ta Bangle my moc nesedí.

Zrzek

Ještě se jim říká buchar. A ne jedenkrát jsem si to mlácení v noci, v obloucích se solidním stoupáním, vychutnával.

patology_chef

Mám za to, že ten Bangladéš je ve skutečnosti Vietnam a přezdívka se rozšířila po vývozu podobných lokomotiv D12E do Vietnamu. Na to skutečně mohla navázat zamýšlená úprava pro tropy.

Jiří 3

Líbí se mi zvolený vzor nátěru mašíny.