AŽD Praha koupila od GWTR dva RegioSprintery pro Švestkovou dráhu

RegioSprinter, přírůstek ve flotile AŽD, ještě v barvách GW Trainu. Pramen: AŽD PrahaRegioSprinter, přírůstek ve flotile AŽD, ještě v barvách GW Trainu. Pramen: AŽD Praha

Nákup má odbourat nasazování vozů řady 810.

Zpět na článek
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libcha

To se divím, že se je GWTR chtělo prodávat. Tyhle motoráčky vypadají že jsou ekonomicky pro dopravce výhodné a moc jich není a víc jich nebude. I kdyby je měli nadbytečné, pořád si je můžou podržet a ostatním je spíš pronajímat.

medved

Sedet zady k oknu je brutalni.

MHD

Jménem Swinger, ovšem v reálu Shaker.

PepaM

(Regio)Swinger je ale toto: de.wikipedia .org/wiki/DB-Baureihe_612_(1998)
Tohle jsou jednotky RegioSprinter.

MHD

Aha tak to jsem si popletl.

vbb

RegioSwinger je jednotka, kde se konají regionální swingers párty 🙂

Doctor

Tak, tak, dnes spatřen jeden na 171, jak uháni směrem ku Praze. A Švestkové dráze je přeji. Aspoň dostanou stolečky, područky a police na zavazadla, což je pro GW trajn nadstandart. A možná budou i klimatizovat a topit.
Pro pana Sůru zase jistě budu Modrá guma a ostatní mínusujte. 😉

Shotoushek

Chudinko jedna 🥹

Ares

Sprintery AŽD jsou naprosto totožné s GW, tedy nemají ani stolečky. Hezký den.

Josef22

A čím že to bude klimatizovat? Tím osvěžovačem vzduchu, se kterým se úspěšně daří vyhrávat VŘ s požadavkem na celovozou klimatizaci?
Jen se ptám 😀

Anonym ze severu

AŽD uvažuje o dosazení výkonnější klimatizace do těchto dvou. Psali ti na socsítích. Ale moc tomu nevěřím.

Martin Voberek

To je svatá pravda

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A rázem se z německého šrotu stává sympatický vlak.
Po přebarvení do barev monopolu, samozřejmě.

Oce

Jezdím s nimi poměrně často. RegioSprinter po modernizaci je celkem povedený motorák.

Kamil Novotný

Není, RS je pojízdné krematorium při teplotách nad 25 stupňů. Ne, tohle fakt ne.

Jelen

Po modernizaci je to naopak to nejhorší, co v ČR na kolejích jezdí (hašišbednu nepočítám).

mufiklo

Po modernizaci je to samozřejmě jedno z těch lepších vozidel.. jak koukám švestkovkou jste asi moc nejel, protože si nedokážu představit vhodnější vozidlo

Mojmír

Hašišbedna už nejezdí ani jedna.

rtep

Také s ním na Šumavě bohužel občas jezdím. Povedený motorák si tedy představuji úplně jinak.
1) velmi hlučný provoz
2) díky absenci předsíněk bývá dole docela slušná zima
3) v části úplně chybí police na zavazadla
4) téměř všude chybí háčky na oděvy
5) všude chybí stolečky
6) sedačky jsou vysoké, tvrdé a nepohodlné
Asi jediným kladem jsou přijatelné jízdní vlastnosti.
Tolik pohled na tyto šroty v provozu GW Train na Šumavě.

Kleist

Holt taková vlakotramvaj. Ale na kochání se výhledem to má pěkně velký okna

medved

Pokud nemate to „stesti“ za sedite zady k oknu.

rtep

Zrovna takto si sedám nejčastěji 🙂
Tam si lze alespoň natáhnout niohy, byť na těch zoufalých židlích se ani tak pohodlně sedět nedá.

Vojtěch Suchan

Nic z toho to na typ provozu, na jaký to bylo navrženo nepotřebuje a naopak by to v provozu škodilo zpomalováním výměny cestujících a snižováním kapacity. Je to vozidlo, ve kterém má cestující trávit do třiceti minut času a i tak nabízí výrazně vyšší komfort, než tramvaj nebo autobus. Že byla česká cesta do toho dodělat záchody a jezdit s tím na dlouhých ramenech na Šumavě je jiná věc. Na švestkovku je to ale naprosto perfektní, a vzhledem k tomu, že se běžně jezdí na stojáka, tak bych ocenil z toho ty záchody zase vyhodit a vrátit dovnitř místa k… Číst vice »

ABC

tak záchody měly dodělávané už ty německé (některé), byť ne bezbariérové (zase nezabíraly tolik místa)

Vojtěch Suchan

V Německu se všeobecně na bezbariérovost v příměstu moc nemyslí (viz skákání do vany Dosta z 760mm peronu), ono i to, že vlak musí mít wc, které zabere prostor na 16 sedadel je hlavně česká mantra.

Luboš Beneš

Na co háčky, v té zimě přeci kabát nesundáte.

Jelen

Regiosprinter je peklo bez ohledu na to, který dopravce ho má. I kdyby ho měly ČD, bude to pořád ta stejná hrůza.

Martin

A bude to horší nebo lepší než 810 nebo Regionova?

rtep

Podle mého názoru je to horší.

Luboš Beneš

Podle mého ne

Oce

RegioSprinter hravě překonává Regionovu, nemluvě o 810 a mírně prohrává s 841.2. S tím vším se na 087 často vozím tak mám srovnání na vlastní zadek.

zdydy

vy máte mínusú

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Opět jsem udeřil hřebík na hlavičku.

Koumes

Nikoli, pouze jste se vyzv.acel, to je vše. Jako obvykle. Vyznívá to, že má AŽD monopol i na přepravu cestujících.

Pajoš

A není to škoda?

Daniel Jablonecký

Není. Je to Siemens-Duewag.

ABC

Škoda je jen umřít!

Zbyněk

Co na Šumavě tyto vozy nahradí?

Vojtěch Suchan

Pravděpodobně RS1.

noerf

Ty půjdou od příštího prosince na linky v Plzeňském kraji, pokud tedy nepřikoupí ještě nějaké RS1. Nebo nezprovozní ty dvě jednotky z Polska.

Vojtěch Suchan

Mělo by se jich kupovat nějak víc, ale přesné detaily neznám.

Marty

Neprovozní, to nastane až na jiném kontinentu

Král Šumavy

Polaci opouštějí evropský kontinent a míří hodně daleko 😉

Fliczek

Už jsou nějakou dobu zprovozněné…

ABC

Ovšem ten oranžovej interiér asi tak snadno nepřemalujou 🙂

xyz

Už v minulosti se takový interiér na Švestkové dráze vyskytoval – přinejmenším jeden Regiosprinter GWTR byl do rukou AŽD zapůjčován.