AŽD Praha koupila od GWTR dva RegioSprintery pro Švestkovou dráhu
RegioSprinter, přírůstek ve flotile AŽD, ještě v barvách GW Trainu. Pramen: AŽD Praha
Nákup má odbourat nasazování vozů řady 810.
Nákup má odbourat nasazování vozů řady 810.
To se divím, že se je GWTR chtělo prodávat. Tyhle motoráčky vypadají že jsou ekonomicky pro dopravce výhodné a moc jich není a víc jich nebude. I kdyby je měli nadbytečné, pořád si je můžou podržet a ostatním je spíš pronajímat.
Sedet zady k oknu je brutalni.
Jménem Swinger, ovšem v reálu Shaker.
(Regio)Swinger je ale toto: de.wikipedia .org/wiki/DB-Baureihe_612_(1998)
Tohle jsou jednotky RegioSprinter.
Aha tak to jsem si popletl.
RegioSwinger je jednotka, kde se konají regionální swingers párty 🙂
Tak, tak, dnes spatřen jeden na 171, jak uháni směrem ku Praze. A Švestkové dráze je přeji. Aspoň dostanou stolečky, područky a police na zavazadla, což je pro GW trajn nadstandart. A možná budou i klimatizovat a topit.
Pro pana Sůru zase jistě budu Modrá guma a ostatní mínusujte. 😉
Chudinko jedna 🥹
Sprintery AŽD jsou naprosto totožné s GW, tedy nemají ani stolečky. Hezký den.
A čím že to bude klimatizovat? Tím osvěžovačem vzduchu, se kterým se úspěšně daří vyhrávat VŘ s požadavkem na celovozou klimatizaci?
Jen se ptám 😀
AŽD uvažuje o dosazení výkonnější klimatizace do těchto dvou. Psali ti na socsítích. Ale moc tomu nevěřím.
To je svatá pravda
A rázem se z německého šrotu stává sympatický vlak.
Po přebarvení do barev monopolu, samozřejmě.
Jezdím s nimi poměrně často. RegioSprinter po modernizaci je celkem povedený motorák.
Není, RS je pojízdné krematorium při teplotách nad 25 stupňů. Ne, tohle fakt ne.
Po modernizaci je to naopak to nejhorší, co v ČR na kolejích jezdí (hašišbednu nepočítám).
Po modernizaci je to samozřejmě jedno z těch lepších vozidel.. jak koukám švestkovkou jste asi moc nejel, protože si nedokážu představit vhodnější vozidlo
Hašišbedna už nejezdí ani jedna.
Také s ním na Šumavě bohužel občas jezdím. Povedený motorák si tedy představuji úplně jinak.
1) velmi hlučný provoz
2) díky absenci předsíněk bývá dole docela slušná zima
3) v části úplně chybí police na zavazadla
4) téměř všude chybí háčky na oděvy
5) všude chybí stolečky
6) sedačky jsou vysoké, tvrdé a nepohodlné
Asi jediným kladem jsou přijatelné jízdní vlastnosti.
Tolik pohled na tyto šroty v provozu GW Train na Šumavě.
Holt taková vlakotramvaj. Ale na kochání se výhledem to má pěkně velký okna
Pokud nemate to „stesti“ za sedite zady k oknu.
Zrovna takto si sedám nejčastěji 🙂
Tam si lze alespoň natáhnout niohy, byť na těch zoufalých židlích se ani tak pohodlně sedět nedá.
Nic z toho to na typ provozu, na jaký to bylo navrženo nepotřebuje a naopak by to v provozu škodilo zpomalováním výměny cestujících a snižováním kapacity. Je to vozidlo, ve kterém má cestující trávit do třiceti minut času a i tak nabízí výrazně vyšší komfort, než tramvaj nebo autobus. Že byla česká cesta do toho dodělat záchody a jezdit s tím na dlouhých ramenech na Šumavě je jiná věc. Na švestkovku je to ale naprosto perfektní, a vzhledem k tomu, že se běžně jezdí na stojáka, tak bych ocenil z toho ty záchody zase vyhodit a vrátit dovnitř místa k… Číst vice »
tak záchody měly dodělávané už ty německé (některé), byť ne bezbariérové (zase nezabíraly tolik místa)
V Německu se všeobecně na bezbariérovost v příměstu moc nemyslí (viz skákání do vany Dosta z 760mm peronu), ono i to, že vlak musí mít wc, které zabere prostor na 16 sedadel je hlavně česká mantra.
Na co háčky, v té zimě přeci kabát nesundáte.
Regiosprinter je peklo bez ohledu na to, který dopravce ho má. I kdyby ho měly ČD, bude to pořád ta stejná hrůza.
A bude to horší nebo lepší než 810 nebo Regionova?
Podle mého názoru je to horší.
Podle mého ne
RegioSprinter hravě překonává Regionovu, nemluvě o 810 a mírně prohrává s 841.2. S tím vším se na 087 často vozím tak mám srovnání na vlastní zadek.
vy máte mínusú
Opět jsem udeřil hřebík na hlavičku.
Nikoli, pouze jste se vyzv.acel, to je vše. Jako obvykle. Vyznívá to, že má AŽD monopol i na přepravu cestujících.
A není to škoda?
Není. Je to Siemens-Duewag.
Škoda je jen umřít!
Co na Šumavě tyto vozy nahradí?
Pravděpodobně RS1.
Ty půjdou od příštího prosince na linky v Plzeňském kraji, pokud tedy nepřikoupí ještě nějaké RS1. Nebo nezprovozní ty dvě jednotky z Polska.
Mělo by se jich kupovat nějak víc, ale přesné detaily neznám.
Neprovozní, to nastane až na jiném kontinentu
Polaci opouštějí evropský kontinent a míří hodně daleko 😉
Už jsou nějakou dobu zprovozněné…
Ovšem ten oranžovej interiér asi tak snadno nepřemalujou 🙂
Už v minulosti se takový interiér na Švestkové dráze vyskytoval – přinejmenším jeden Regiosprinter GWTR byl do rukou AŽD zapůjčován.