AŽD Praha dodá diagnostiku pro Izraelské železnice
Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tuzemská společnost AŽD Praha a Israel Railways (Izraelské železnice) podepsaly rámcovou smlouvu o dodávkách neinvazivní diagnostiky výhybkových přestavníků v izraelské
111 000 eur neni tedy mnoho… 🙂 to je tak na kontejner pro zelezo a letenku plus diety pro tri lidi, co to budou instalovat…
Tak ak je to, čo myslím, tak to sú také „krabičky“, do ktorých ide na jednej strane pár drátov, na druhej z toho leze RS-485 alebo ethernet. K tomu centrálna jednotka a prípadne počítač. Nainštalujú to a zapoja v pohode dvaja ľudia. Aj jeden by stačil. Tá suma v pohode stačí na jednu stanicu. Ostatne píšu, že to je pilotná inštalácia.
O kolik to budou mit Izraelci levnejsi nez SZDC?
Spíš se ukáže, že žádnou diagnostiku SŽDC nemá.
Občas i má. Především na dálkově řízených tratích. Systém DDTS. Ale dodavatelem není AŽD a nepozná to poškození výhybky. Je to takový dispečerský dohled nad technologiemi ve stanici (ohřev výhybek, detekce požáru, hasící zařízení, zabezpečení vstupu, kamery apod.), to co je zmíněno v článku to ale není. A součástí SZZ ESA je pak ještě technologický monitor se stavem napájení, přejezdů, případně dalších jiných čidel. Ale poruchu na výhybce dřív než potřebujete postavit pro rychlík to stejně nezjistí.
Ja myslím, že to, čo sa bude dodávať do Izraela, budú DMS EP (+ eventuálne LDS) tak, ako ich pozná a používa aj SŽDC. A z toho sa zhoršenie chodu výhybky poznať dá (akurát neviem ci s tým zatiaľ vie GDS potažmo SŽDC ďalej nejak pracovať).