Informační technologie Infrastruktura Železnice Železniční průmysl Zprávy

AŽD Praha dodá diagnostiku pro Izraelské železnice

Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tuzemská společnost AŽD Praha a Israel Railways (Izraelské železnice) podepsaly rámcovou smlouvu o dodávkách neinvazivní diagnostiky výhybkových přestavníků v izraelské železniční síti. AŽD to oznámila v tiskové zprávě.

Smlouva byla podepsána na tři roky s možností prodloužení o další tři roky. Izraelská železnice bude od AŽD Praha postupně objednávat požadované diagnostické zařízení do jednotlivých železničních stanic.

Diagnostický systém AŽD Praha je koncipován tak, že nezasahuje do zabezpečovacích a ovládacích systémů v síti Izraelských železnic. Správce infrastruktury se díky diagnostice dozví o akutní poruše konkrétní výhybky, systém bude s časovým předstihem také upozorňovat na to, že je na přestavníku nutno provést servisní zásah, aby se předešlo jeho případnému poškození.

„V první fázi se jedná o pilotní instalaci v hodnotě zhruba 115 tisíc eur, při které musíme Izraelským železnicím prokázat jak technickou, tak obchodní kvalitu. Pilotní projekt se poté bude vyhodnocovat, a pokud bude zákazník spokojen, budou otevřeny dveře pro objednávky do dalších stanic. Pro společnost AŽD Praha se jedná o velmi prestižní projekt,“ uvedl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Georg
Host
Georg

111 000 eur neni tedy mnoho… 🙂 to je tak na kontejner pro zelezo a letenku plus diety pro tri lidi, co to budou instalovat…

Jan
Host
Jan

Tak ak je to, čo myslím, tak to sú také „krabičky“, do ktorých ide na jednej strane pár drátov, na druhej z toho leze RS-485 alebo ethernet. K tomu centrálna jednotka a prípadne počítač. Nainštalujú to a zapoja v pohode dvaja ľudia. Aj jeden by stačil. Tá suma v pohode stačí na jednu stanicu. Ostatne píšu, že to je pilotná inštalácia.

SauberBahn
Host
SauberBahn

O kolik to budou mit Izraelci levnejsi nez SZDC?

Radek
Host
Radek

Spíš se ukáže, že žádnou diagnostiku SŽDC nemá.

Jiří
Host
Jiří

Občas i má. Především na dálkově řízených tratích. Systém DDTS. Ale dodavatelem není AŽD a nepozná to poškození výhybky. Je to takový dispečerský dohled nad technologiemi ve stanici (ohřev výhybek, detekce požáru, hasící zařízení, zabezpečení vstupu, kamery apod.), to co je zmíněno v článku to ale není. A součástí SZZ ESA je pak ještě technologický monitor se stavem napájení, přejezdů, případně dalších jiných čidel. Ale poruchu na výhybce dřív než potřebujete postavit pro rychlík to stejně nezjistí.

Jan
Host
Jan

Ja myslím, že to, čo sa bude dodávať do Izraela, budú DMS EP (+ eventuálne LDS) tak, ako ich pozná a používa aj SŽDC. A z toho sa zhoršenie chodu výhybky poznať dá (akurát neviem ci s tým zatiaľ vie GDS potažmo SŽDC ďalej nejak pracovať).

Partneři



CSCARGO