AŽD Praha čelí na sociálních sítích kritice za práci v Bělorusku. Trh jsme opustili, říká firma
Montáž přestavníku, ilustrační foto. Autor: AŽD Praha
Podle firmy už v Bělorusku nejsou žádní její zaměstanci.
Podle firmy už v Bělorusku nejsou žádní její zaměstanci.
Tak tu ztrátu AŽD zaplatí Česká republika ve zdražených zakázkách pro SŽ. No, co no. My na to máme!
Tak na druhou stranu jestli pracují v Bělorusku stejně rychle jako loni v Poříčanech při zapojování odbočky, tak jim tam přinejmenším na měsíc ten uzel vyřadili z provozu, což není zas tak špatné. Ale i tak to mohli vyřadit trvale.
Na pravou míru je také uvést, že ruSSká konkurence to po zavedení restrikcí také nemá vůbec jednoduché se scháněním (zejména těch lepších) součástek pro takto složitý systém. Uvolnění trhu Bělorusové také pocítí, třeba časem až se ukáže jaká je spolehlivost neoficiálně získáných součástek, které tem v rámci zoufalství budou ruSSové používat.
Tedy koukám, co je tu zkušených sabotérů, kteří umí poradit. A počítám, že jste radili i Škodě auto, Siemensu, Hitachi, Renaultu, McDonaldu a mnoha dalším, aby stroje, lokomotivy či fritézy a sporáky, které opustili v Rusku, rozbili či je aspoň odpojili od zemění a podobně. Firemní sabotáže, to je nový rozměr války. Už vás vidím jako zaměstance, kterým to nařídí šéf z Prahy či Berlína aj., jak se do toho v těch policejních autokraciích v Rusku a Bělorusku pouštíte… Jste tedy borci!!
On je problém malinko někde jinde. Konkrétně tahle partička prostě nemá mimo Balkán a orientální despocie vůbec žádnou šanci získat jakoukoliv zakázku.
Poolsko či Litva jsou orientální despocií?
Než odešli, měli to tam ještě uvést do stavu, aby se nemohlo hnout ani kolo.
To by byl válečný akt, nejspíš. Bez vyhlášení války? Co na to mezinárodní právo, jaké jsou pak důsledky?
Vozit exportní obilí z Ukrajiny kvůli námořní blokádě je jedna věc, něco jiného je přímá akce na území cizího státu.
Válečný akt by byla sabotáž jménem české republiky. Cílené vykolejování vlaků ze strany AŽD by byl maximálně teroristický čin. Ale prosté zastavení dopravy by byla akorát speciální železniční operace. Stažení z trhu mohli realizovat stažením všech svých technologií zpět.
Proč?
Stačilo by, aby práci nedodělali a odešli.
Ty máš nějaké osobní zkušenosti s překračováním běloruských hranic…?
Myslím, že tento příběh hezky dokresluje celý obrázek AŽD…
Koukám na ty mínusy, to mají na AŽD jen 32 IP adres? Snažte se víc!
Vy jste snad od konkurence AZD, ze vam tolik lezi v zaludku? Nebo co vam AZD udelala? Neprijali vas do prace? Nebo naopak vyhodili?
V této chvíli jsem už jen prostý daňový poplatník. Dříve jsem měl bohužel co dočinění se službami a jejich kvalitou. Nedej Zababa aby se to opakovalo.
AZD je monopol, ti nemají konkurenci. 😀
Já se obávám, že to nemá dobré řešení. Odchodem z Běloruska se akorát uvolní trh teroristickým státům.
„aby naše technologie byly ve stavu, který neohrozí na životech cestující veřejnost“. Tou cestující veřejností myslí ruské vojáky cestující na frontu, že?
Presne tak. Ve stejném období probíhá v Bělorusku tzv. železniční odboj, kdy jsou zařízení dráhy poškozována buďto fyzicky nebo hackerskými útoky, právě proto, aby železnici nemohla využívat ruská armáda.
Navíc právě přes Homel šla velká část ruské válečné logistiky.
V Bělorusku nejezdí lidé do práce a z práce vlakem? Mstít se na nich?
Jedna věc je záměrně způsobit nehodu a jiná věc je se sbalit a od rozdělané práce odjet. Ať si to dokončí BČ sama. Pokud by BČ jezdila vlaky po vyloučeném ZZ, byla by viníkem nehod ona.
A kteří ruští vojáci cestují na frontu přes Bělorusko?
Ti, kteří v únoru útočili na Kyjev a následně se zakopali v černobylské zóně.
Jo, to už bylo před rokem.