AŽD posílí svoji dominanci na českém trhu, kupuje Starmon. Bráníme se před obry, říká

Mezi produkty Starmonu patří kromě železniční zabezpečovací techniky také informační displeje pro veřejnou dopravu. Foto: StarmonMezi produkty Starmonu patří kromě železniční zabezpečovací techniky také informační displeje pro veřejnou dopravu. Foto: Starmon

Největší tuzemský výrobce zabezpečovacího zařízení posílí ještě více svůj vliv české železnici. AŽD Praha se dohodla s majiteli společnosti Starmon

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeňyk

Vážení přátelé, firma Starmon vznikla jako konkurence AŽD. Na druhou stranu je faktem, že na našem „malém políčku“ se těžko uživí dvě velké firmy. Pokus dobrý
, ale výsledek je vlastně k ničemu. Technika by měla být jednotná a těžko si dovolit na pár kilometrech trati dva rozdílné systémy. Nemám nic proti AŽD a jejich podíl na trhu a vývoji nových zařízení je více než chválihodný

Martin Chovanec

Fúze společností ještě neznamená, že nebudou dva systémy. Siemense se také, aspoň zatím, nezbavuje své zabezpečovačky, a Alstom té své.
Kromě toho spojení Siemens-Alstom je údajně hlavně kvůli čínské CRRC, která i tak zůstane kapitálově 2x větší než obě firmy dohromady.

Jeňyk

Nechci Vám do toho mluvit, ale jediný slušný výrobce zab.zař . na českém trhu je AŽD

lokodepo

Sorry, AŽD určitě nelze upřít sofistikovanost a vysokou úroveň jeho zabezpečovacích systémů, to ovšem neznamená, že se musí jednat taktéž o slušnou firmu. Na druhou stranu – AŽD se chová tak, jak jí to SŽDC a MD dovolí, tedy jako správný obchodník…

Aslanex

Pro českou železnici to není výhodné, ale musím souhlasit s AŽD, spojení Alstomu a Siemensu taky nikdy nemělo proběhnout.

Martin Chovanec

Viz výše, myslím, že spojení bylo posvěceno kvůli obavám z čínské CRRC, která nadále zůstává největším výrobcem železničních vozidel na světě.

Kolemjdouci

Stacilo by kdyby szdc chvili zacala soutezit zabzar v otevrenych soutezi a technicky na urovni zapadni evropy… Cena azd by letela dolu, ze by ji stat mohl koupit (kvuli udrzbe stavajiciho zabzar, kvuli nicemu jinemu), aby nemusel platit za predrazeny pozarucni servis…

Chtelo by to aby se na manzelstvi szdc a azd podivala pani Bradacova

lokodepo

Naprostý souhlas. Ostatně věci by dost pomohlo, kdyby se k tomu rázně postavilo i ministerstvo a zadalo SŽDC patřičné pokyny. To však raději dělá mrtvého brouka. Je to pohodlnější a bez práce…

Tomáš

Co to rovnou znárodnit? Soudruhu, rok 1948 je dávno pryč. Strašné myšlení podpořené závistí.

Jeňyk

V tom máte pravdu. Ale ne doslova. Soutěží se otevřeně a pro všechny. V oblasti zab,zař. bylo něco málo pokusů o průnik na český trh. Nebyly moc zdařené

lokodepo

Nemáte tak docela pravdu. Na webu SFDI si stáhněte cenovou soustavu OTSKP a podívejte se na to, jak jsou zadávány zakázky na zabezpečovací zařízení (stavební díl 75). Pak snad pochopíte, proč se ostatní výrobci prakticky nemohou zúčastnit soutěží, protože variantní řešení se v zadávacích soutěžích povětšinou nepřipouštějí (ejpovický tunel na trati Rokycany – Plzeň byla světlá výjimka, však taky cesta k variantní nabídce nebyla jednoduchá).
Zatím se nedaří prolomit diktát AŽD, tj. aby se stavební díl 75 předělal do podoby, která by umožnila ocenění zabezpečovacích technologií i jiných výrobců.

Jiri Tyr

Ceska zeleznice musi cekat az se to azd nauci… Etcs, asvc, gtn s predikci v realnem case… Horsi nez za totace.

Martinm

Tak pokud vím tak starmon už byl dcerinkou dávno jen tam azd nemělo 100% podíl, takže žádná velká změna.

Vrtal

Nešiřte tady bludy. https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=96969&typ=PLATNY dceřinka to zcela evidentně nebyla

T.H.

Na monopolu AŽD má SŽDC výrazný podíl (koupí všechno co Chrdle potřebuje prodat a za libovolně dlouhé peníze), tak teď klidně může ťokat.

Josef K.

Monopol za každou cenu…