AŽD buduje na své trati Kopidlno – Dolní Bousov 5G síť, poslouží k testování autonomních vlaků
Stavba 5G vysílače na trati Kopidlno - Dolní Bousov. Pramen: AŽD Praha
AŽD na takzvané Kopidlnce zatím pokryje prostřednictvím čtyř vysílačů železniční úsek Dětenice – Ledkov.
To bych nečekal, že soukromá firma předběhne s 5G Správu železnic.
Vzhledem k tomu, že je to firma, která tyhle systémy upravuje pro použití na železnici, k tomu je na téhle trati vyzkouší, tak by naopak nemělo být překvapující, že je naopak první.
Pro šťouraly. To zas bude křiku, až AŽD bude mít monopol na autonomní tratě. Brání jiným firmám vyvíjet podobné?
Přesně… každý má právo vzít páječku, nakoupit součástky, naučit se programovat a bádat, zkoušet, vyvíjet 😂😂
Myslíš, že nikdo jiný na světě podobné aktivity nemá?
Problém není v tom, že AŽD podniká ve svém oboru, ale problém je ve vztahu SŽ-AŽD.
A strojvedoucí nebudou mít co žrát!
Jojo, Stellu Zázvorkovou umí parafrázovat kdejakej bambula…
Jenže realita je přesně opačná: strojvedoucích je nedostatek už teď.
Zase ty jejich fantasy vlaky, které budou jezdit na tratích bez zvěře, přejezdů a nikdy se nerozbijí uprotřed tratě.
A před srnou na kolejích, nebo autem na prejezdu fira stihne vzdy zastavit? nozna bude ten nebo ten rychlejsi ale pokud nejedekrokem tak bez sance zastavit. Zatím to chtějí jen testovat, aby vše vychytali. Velké plus za to pro AZD.
Kdysi byli sci-fi i obyčejné vlaky.
Zase jeden NIMBY. 😉
Velice správně. Ať nám zase neujede vlak bez strojvedoucích. Přehršel těch strojvedoucích taky není. I busáci by měli začít něco takového vymýšlet. Jsou jediní, kdo u nás ještě nemá vývoj autonomních vozidel, vlaky, metro i tramvaje už plánují autonomní linky. Ale chápu, že autonomní řízení autobusu je složitější s ohledem na brutální počet proměnných a tudíž i výpočetní výkon.
Ale i tam to nekde hlídá člověk, jen u letadel a lodí je vzdy na palubě, jinak se to řídí samo. U busů/truck a aut se to vyvyji taky, ale nejde to tak rychle.
No zrovna komerční letadla autonomní nejsou a autopilot je srovnatelný s drážním ARR – pouze takový lepší tempomat,nkterý ani velkou část systémů letadla nemůže ovládat (podvozek, klapky,…).
Nejsložitější bude u té AI v autobusové dopravě nastavit, aby byla tak extrémně nepřijemná na cestující, kteří si budou kupovat jízdenky na místě… Proto to ještě nefunguje
A taky že AI autobusy budou ve smíšeném provozu jezdit velmi defenzivně a ostatní ne-AI řidiči toho budou náležitě zneužívat.
Vyřeší se to jednoduše zákazem řídit vozidlo a ohrožovat ostatní účastníky provozu.
Opravdu? Nákup jízdenek je opravdu ten nejmenší problém, který je vyřešen už dnes.
Ten je vyřešen tak, že spousta lidí ( občas i včetně mě) jezdí zadarmo😂😂
Mohu se mínusářů zeptat co se jim nelíbí? ČD zrušily pokladny ve stanicích a průvodčí ve špičkách na krátkých trasách nestihají. Je vidět, že nejezdíte vlakem a neznáte každodenní realitu.
Stačí vzít jako model pokladní od ČD…