Až roční zpoždění železničních opraven a výrobců. České dráhy je vyzvaly, ať plní smlouvy
Dvoupodlažní push-pull souprava. Pramen: Škoda Transportation
Dopravce současně upozornil na vysokou poruchovost nových a modernizovaných vozidel.
Evidentně ČD netrpí kritickým nedostatkem techniky, když půjčuje vagony do Polska (A149, B249,…)
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mniej-czeskich-wagonow-w-pociagach-tlk-108289.html
Odkaz potvrzuje spíše opak toho, co tvrdíte. Velká část vagónů půjčených do Polska se vrací. Zřejmě budou látat ty vzniklé mezery. Ale neradujte se, do Polska se půjčují ty vagóny, které naprostá většina českých cestujících nemá ráda – stará Béčka.
Zdá se, že opravny v Polsku mají méně využité kapacity. Viz příklad importu lokomotiv z Belgie, které dovozce (opravna) chce polonizovat a během půl roku zavést do provozu
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/te-szybkie-lokomotywy-podbija-polski-rynek-w-belgii-byly-chwalone-109713.html
Může mi někdo vysvětlit, proč si ČD pořizovaly 12 atypických ojetých motoráků ve šrotovém stavu do Olomouce, které nejsou sto dát dohromady ani ty nejzoufalejší dílny na Slovensku? Proč se místo toho neobjednalo o 12 Regiofoxů víc? Mohlo se s tím nějaký čas počkat. Není problém ČD v naprosté roztříštěnosti parku hnacích vozidel? 7 pendolín, 7 railjetů, 10 interjetů, 30 regiosharků, 30 rakví…..atd. Jak tohle udržovat? Největší výhodu u 810 a 814 vidím právě ve velké sérii provozovaných kusů, z hlediska údržby velké plus. A čím budou nahrazeny? Několika kusy ojetých Regiopavouků různých výrobních sérií, které nejsou mezi sebou kompaktibilní… Číst vice »
Jak hodnotíte flotilu Arrivy? A RGJ? Nebo regionálního polského dopravce:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Mazowieckie#Tabor
Protože hlavní je bylo vyfouknout RegioJetu.
ČD mohly zrekonstruovat těch 12 motoraku samy.proste byly k mání tak se koupily.810 ,814,842 a 843 mají stejné motory Tedom..
Stejný Tedomy nemaj.. POkud vím, tak Tedomů jsou minimálně 4 typy..
TEDOM TD 242 -modernizovany 810 811. 842. 843 mají liazy ..je to skoro stejné
Tedom TD 242 RH
TEDOM TD 152 AH
TEDOM M1.2C ML 640SE
+ povícero starejch liazů M1.2 a starších.
A až tak moc stejný nejsou ..
Pokud je v 810 přeplňovaný motor, ne stará 634 jsou motory v zásadě stejné liší se vstřiky, vstřikovacím čerpadlem. Základ je stejný, takže můžu mít motor po GO na skladě a jen přehodit tyto věci a můžu ho cpat pod motorák.
„Několika kusy ojetých Regiopavouků různých výrobních sérií, které nejsou mezi sebou kompaktibilní“ – no a netrpí roztříštěností spíš ty vámi opěvované různé série 814?
Tento dnešní problém začal v 90tych letech, kdy došlo ke snížení objemu žel. dopravy, navazující opravárenská kapacita se zavírala ( Česká Lípa, České Velenice ap.), pokračovala reorganizací dep a zavíráním různých dílen na provozních pracovištích. Tyto dílny byly schopny odstranit plno drobných závad a seřízení v krátkém čase. Dnes musí např. jednotka z Pardubic na opravu do Hradce a tím se i prodlužuje doba neschopnosti. Hlavním problémem je personál, budovu postavíte a vybavite. Lidi musíte naučit co a jak a hlavně samostatnosti. Bohužel dnešní doba přeje jednoduchým a ve většině případů nepoužitelným oborům. Strojírenské, stavební zkrátka obory kde je potřeba… Číst vice »
V plné nahotě se projevují důsledky svazáckého nadšení z devadesátých let, kdy jsme privatizovali málem i vzduch. Naprostá závislost dopravce na síti dodavatelů je prostě špatně. Ovšem na druhou stranu – pro někoho je to setsakra výhodné!
V každé správně uzavřené smlouvě jsou i sankční penále pro obě smluvní strany. Tak je využívejte a pokud tam není uvedeno, je právní oddělení ČD na dvě věci, na nic a na …
A proto se do výběrek nikdo moc nechce hlásit, protože „správně“ sepsanou smlouvu s ČD nemá nikdo moc důvod podepisovat, jelikož je plno jiné práce. Možná proto se tu bavíme o exotických destinacích, jako je ŽOS Zvolen. Tenhle článek by neměl být chápán jako neschopnost ČD sepsat s dodavateli smlouvy. Měl by být chápán jako to, že konečně začíná praskat bublina s katastrofálním stavem železničního opravárenství, která držela obrovskou setrvačností a patrně i díky tomu, že v dobách minulých existovalo odborné vzdělávání navázané na praxi a absolventi do železničního opravárenství nastupovali celkem slušně připraveni a to i teoreticky. Toto jsme… Číst vice »
Ach, kéž by smlouvy v holdingu ČD psali právníci! Sesmoli to podle vzoru minulé smlouvy „systémový specialista“ (dříve referent), který to dostane příkazem a případné „nepřiměřené“ sankce jsou včas vyškrtány poté, co ředitel odboru zajde s dodavatelem na večeři nebo na golf.
To by mě vážně zajímalo, za co ten mínus. Za pravdu? Vždyť to tak chodí!
Docela by mě zajímalo, kdy milá škoda hodlá dodat pusch pull.
Jo já už s nima několikrát jel…
„Zpoždění zhruba půl roku avizuje polská společnost PESA při výrobě nových motorových vozů. “
Jedná se o vozy pro Plzeňský kraj, kde máji od 12/23 jezdit 847 místo 814?
Nové jednotky od Pesy mají jezdit ve více krajích.
Jo, ale to nebyl dotaz. První kraj ve kterém by měly jezdit je především Plzeňský kraj asi na trati 174. Takže tou větou si chcete říct, že ty nové jednotky RegioShark budou jezdit až od června 2024 místo od prosince 2023? A v Královéhradeckém kraji by měly jezdit od prosince 2024, takže + zpoždění až v červnu 2025?
Plzeňský kraj + asi na trati 174*
Z těch výroků ČD o zpoždění bych to usuzoval.
Vždyť se vyrábí už sem viděl fotky..schválí to Drážní úřad a jezdí se.
U druhého odstavce (nechci ho sem celý kopírovat), jsem málem hodil šavli. ČD jsou cestující naprosto ukradení. A když teda nemůžou za to, co za vlaky jezdí, proč teda i ty největší šroty s komfortem absolutní nuly hází do druhé třídy? Proč je kompenzace za zpoždění naprostý výsměch? Proč se při odřeknutí vlaku (z důvodu technické závady) na náhradní spoj vykašlou? Atd. Atd. Těch otázek je několik a odpověď je bohužel jednoduchá – pro ČD jsou cestující jenom dobytek, ze kterého však můžou ždímat peníze respektive jejich motem je dělat i z těch největších flegmatiků melancholiky a hledat alternativy, na… Číst vice »
Odpovědi na ty vaše otázky jsou v článku člověče. Nejen, že dodavatelé v opravárenství a výrobě dodávají pozdě a nekvalitně, ale prakticky stejná situace je s dodávkami náhradních dílů. A s čím asi tak jezdit, když vozidla nejsou. Ano proto jezdí šroty, proto jezdí neadekvátní náhrady, ale nejen u nás, stejný problém řeší všichni dopravci u nás. JmK který si objednal svoje jednotky je na tom stejně. A proč? Škodovka má zpoždění. A ten důvod je světě div se ve špičkové západní firmě Siemens, která do těch jednotek nedodala transformátory. Podobná situace je u všech výrobců v Evropě. U nás… Číst vice »
Ideální vozový park ČD nemají ale je hodně nových strojů v provozu + výrobě ( pantery . Žraloci) vozy 180 ks. Náhrady jsou to píšete nesmysly..a co si objedná kraj to dostane.
Ta poslední věta platí jaksi jen někdy, právěže i když objednal lepší, docela často to nedostane.
K tomu hradci… prý bylo po výluce, ale nepustili proud. Tak jela motorová regionova. Je to ale JPP.
…tak tam neni ani metr trati pod proudem…
Jak to vypadá s modernizovanými honekry. Nedávno jsem jel v Pardubickém kraji a pořád ty staré.
Firma,která je měla modernizovat zkrachovala.
Teď asi 2 týdny zpátky byly některé převezeny (asi 6 ks) v různém stádiu rozebranosti z areálu zkrachovalého Tratecu na Zličíně do Třebové.
Jako k autogenu?
Z článku:“Dopravce současně upozornil na vysokou poruchovost nových a modernizovaných vozidel.“
Ví někdo, jak je na tom se spolehlivostí dvoupatrové vagony NIM Expresu ve srovnání s dvoupatrovými od Škody v Moravskoslezském kraji?
Taky tak , německy tisk o tom psal , mají problém .
Dopravce nemá „upozorňovat“. Dopravce má po jistých až příliš dlouhodobých zkušenostech objednávat nové vlaky s full servisem, aby jistí dodavatelé nehonili falešnou cenu na účet poruchovosti. Dopravce už s tím začal, tak doufám, že to tak bude i nadále.
Zde je nutné si uvědomit, že moderní vozidla vyžadují velmi kvalifikovanou a náročnou údržbu. Provozovateli by se měla odvděčit vysokým provozním nasazením, bezpečností a nízkou poruchovostí. Vyžaduje to však investovat desítky procent z pořizovacích cen vozidel do technologií, školení správkařů a nákupu dílů do výměnného systému. To se bohužel neděje u žádného z dopravců. Musím ale říci, že ČD jsou z osobky na tom stále nejlépe, nikoli však uspokojivě. Výběrkami na dopravce se dále bohužel tlačí cena dolů a první úspory se vždy (nejen na dráze) hledají v údržbě, bohužel. Dozorové orgány asi nedostatečně konají a proto to všem vlastně… Číst vice »
Celkově v tomto sektoru cítím beznaděj, která plyne v první řadě z nedostatku lidí. Navzdory tomuto nedostatku a škodám, které jsou pak v provozu napáchány nedůslednou preventivní péčí o vozidla, neexistuje ochota (čest výjimkám) ty lidi zaplatit. Jsem přesvědčen, že plat člověka schopného diagnostikovat moderní vozidla by měl přesahovat plat strojvedoucích. V tomto směru trvá zarputilá historická představa o opaku. Strojvedoucí moderních vozidel už nemají tolik práce, jako na starých strojích. Naopak údržba moderních vozidel se zesložiťuje. Samotné preventivní údržby nižších stupňů jsou triviální, ale diagnostikování a řešení závad už často vyžaduje nejen odborné, ale i jazykové znalosti. Další problém… Číst vice »
spravkar je to same co automechanik nebo elektrikar – 40-50 tisic na hpp je naproste minimum.
„Provozovateli by se měla odvděčit vysokým provozním nasazením, bezpečností a nízkou poruchovostí. Vyžaduje to však investovat desítky procent z pořizovacích cen vozidel do technologií, školení správkařů a nákupu dílů do výměnného systému. To se bohužel neděje u žádného z dopravců.“
Používejte raději vlastníky vozidel. A nemáte pravdu, že „mrdník“ je u všech dopravců…
Zdravím. Omlouvám se a děkuji za doplnění formulace. Souhlasím, všude to tak není. Psal jsem navíc záměrně osobky. Nejmenované dílny v např. v Kolíně můžou jít příkladem – zde by se měly provádět exkurze. A to říkám bez ironie.
Dobry den! Zajimavy problem a zajimava diskuze. Nebylo by vhodne se vratit do stavu, kdy se o zeleznice starali zeleznicari, nikoliv politici a manazeri? Treba vy to vyslo…
Tohle jsou všechno jen kecy. Železniční opravárenství je poddimenzovaný a zdecimované. Zbývá vylézt zpátky na stromy,znovuvybudovat odpovídající kapacity,a pro ČD nejlépe vlastní. Bude to stát děsný prachy,železnice v dnešním rozsahu to nemůže přežít,ale alternativa je totální rozvrat. Můžete rozdávat pokuty a vypovídat smlouvy jak chcete,ale příště už nebude komu.
mýlíte se. Většina vedoucích zaměstnanců vzešla od provozních pozic, nebo studovala na vysokých dopravních školách. Pokud je nějaký vedoucí ekonom tak se o problémech radí s provozními zaměstnanci.
Kéž byste měl pravdu. Ano, znám takové firmy (kde se vedoucí ekonom o problémech radí s provozními zaměstnanci), ale těch je spíše minimum. Většinou je to právě naopak – ostatně přesně jak nám říkal náš pan učitel na strojní průmce: „Chlapi, pamatujte si, že největší nepřítel strojaře je ekonom. To strojař něco navrhne, ekonom mu to seškrtá, ale jak pak stroj nefunguje dobře, je to samozřejmě vina strojaře, že to blbě navrhl…“. Bohužel situace, ve které ČD (po stránce údržby vozidel) jsou, má podstatu právě v tom, že se vlády ve firmě chopili ekonomové a úspory zde roky vítězily nad… Číst vice »
Hele tohle znám z vlastní zkušenosti a potom i od šéfa vývoje v LIAZu, kde docela velká část problémů pramenila z toho, že nedostali povolení vyrábět z materiálů, které navrhli. A když jsme u železnice, motor Pielstick v licenčním provedení byl taky pěkný průšvih.
Trvám na tom že názor o manažerech kteří železnici řídí, ale všude jezdí auty a železnici netozumí je jen zažitý mýtus. Nebo si někdo představuje vedoucího oprav který podepisuje zakázky za miliony jako mechanika který na jednání odběhne od výměny rozvaděče?
CELÝ PROBLÉM MÁ NĚKOLIK ROVIN, zkusím uvést alespoň ty hlavní: 1) Většina (možná všechny?) smlouvy, o kterých ČD mluví, byly uzavřeny za dost jiných podmínek v době, kdy nikdo ani v nejčernějších snech nepředpokládal, jaká později nastane situace (tj. jaká je dnes a nikdo nevíme, zda nebude ještě hůře). V prostředí železničních dílen se denně pohybuju a prakticky všechny trápí tytéž problémy. Tragická je dnes zejména nedostupnost některých klíčových komponent (např. dvojkolí a kabeláže z Ukrajiny, koponenty brzd a obecně vzduchotechniky, některé elektronické prvky, obrobky, svařence apod.). Obrovským problémem jsou i současné ceny energií, které decimují nejen samotné železniční dílny,… Číst vice »
Přesně a pěkně napsané. Jen nevím zdali si to ze přečtou ti správní. My Češi máme jednu vlastnost. Těch pár tahounů se vždycky hecne a řekne si nějak to uděláme, nad něčím přivřeme oči, ale to vozidlo z opravy vyjede. Jenže ono toho přibývá a z drobných střípků se často stane velký průser. Němci a Rakušáci to nikdy neudělají. Já se domnívám, že by prostě nebylo na škodu to občas nechat padnout na zadek. Jinak ti nahoře pořád vidí, že se to nějak zvládne… A když se něco stane? Však oni to TK nepodepisovali, a zítra můžu řídit firmu jinou,… Číst vice »
Marťo, máš pravdu, ale na druhou stranu si říkám – když si to fakt necháme „sednout na zadek“, nepotrestáme naše nadřízené, kteří to špatně vedou, ale naše zákazníky, tj. cestující. A možná některé motivujeme k tomu, napříště volit před vlakem auto – a šup, už se nám ona pomyslná spirála roztáčí směrem, kterým nechceme 🙁 Čili je to morální dilema – ale osobně bych raději volil cestu šprajcu, že takto pracovat prostě nebudu, neb mi to nedovolí svědomí a klidně odejdu (naštěstí šikovný chlap si v branži vždycky práci najde), i když za cenu komplikace, že příští práci možná nebudu… Číst vice »
Jojo, to jsem na dílně slyšel od zhora každou chvíli: „Udělejte to nějak, ať to odjede…“
Hmm, a kde je tedy ta neviditelná ruka trhu, když je tady takový velký prostor pro zlepšení?
Nejsou náhodou za tím vším nějaké skryté regulace, které brání jiným firmám vstoupit do odvětví? Třeba z jiných států?
On to je celoevropský problém, takže ani zahraniční firmy tomu moc nepomohou. I když třeba v oblasti nákladních vozů se dnes tyto od českých provozovatelů běžně opravují i v Německu, Polsku, Slovinsku či Srbsku…
Blbé je, že železniční opravnu nepostavíte, nevybavíte a nerozjedete (vč. zaměstnanců) za pár měsíců, jako třeba autoservis. I pár let je málo…
jsou tam obrovské bariéry pro vstup do odvětví.
jmenovitě – velmi specifická technologie (prostě u takhle velké lutry je problém i s manipulací atp), specifika regulatorní (prostě akorát schválené díly), depo musí být napojené na trať a to v nějakém rozumném místě
což v součtu ukazuje, že se nabídka zbyšuje blbě.
tohle není autoservis, ale spíš to připodobněte k leteckým opravnám
To zavírání dep byl opravdu hodně špatný nápad. V okamžiku se sice něco ušetřilo, ale výsledek je vidět třeba teď. Naopak to chtělo budovat nové haly s odpovídající délkou i vybavením. Otázkou samozřejmě zůstává, co by se dělo vzhledem k nedostatku dílů a drahým energiím.
Už dávno mohlo depa osvětlovat LED osvětlení místo výbojek s prikonem
500watt . Už mohlo být zaplaceno , na střechách už dávno mohla být plocha plna fotovoltaiky. A taky mohly být zateplené. Ale kolečko výběru je proste hrozné zarezlé. A pomalu se to mění , nemluvě o podezření na důležitost výběru “správně firmy “, co to dodá .
Tak ona bu nejspíš nová hala nebyla až o tolik dražší, jak oprava a úpravy nějaká staré zbořeniny . Kór pokud to bude někde, kde se budou udržovat i elektrický jednotky, nebo mašiny. A jsou potřeba přístupy na střechy, lávky a sem tam nějakej zvedák pro výměnu kontejneru.A dělat nekde, kde i v zimě kouká konec jednotky ven a táhne tam jakv komíně…
Já jsem rád za cokoliv, hlavně, když mě dráhy odvezou, kam potřebuji. Na snížený komfort si nestežuji, protože chápu, že to maj teď těžký. Jsem skromnej, takže jsem rád za to, co jede. Když jsem jel posledním vlakem z Blanska IC 570, tak místo InterPanteru jel záložní vlak složený z atypických růžových kupečkových vagonů Bee273. Bylo to příjemné retro, naposledy jsem s tímto vagonem jel rychlíkem na Brno přes Havlíčkův Brod. Díky příjemným opěrkám jsem jen zaklapl oči a po cestě se vyspal, špalíkovým brzdám navzdory. 😄 Ale chápu kritické hlasy. Ne každej chce zažívat retro, případně celou cestu stát.… Číst vice »
tak ty Bee273 jsou ještě fajn.
Horší byla večerní souprava Svitavy, složená ze samých vozů Bd256. to jsem čuměl jak puk i já
Njn a pak se člověk spoléhá na to že si zamístenkuje místo, třebas u stolku se zásuvkou a počítá s tím, že i něco udělá. A dojede starej vrak.. A za stejný peníze.
Sedačky v Bee273 jsou super, pohodlnější už asi neexistují
To je ale holt riziko podnikání. Zajistit si kvalitní servis něco stojí a když holt chtějí ČD ušetřit tím, že posílají vozy na údržbu do Zvolena, který je plněním termínů a kvalitou přímo pověstný, tak se nemůžou divit. Objednatele ani cestující opravdu nezajímá, kdo může za to, že ČD posílají vagóny do Zvolena a nedělají si údržbu sami či v nějakém podniku s lepší pověstí. Štěstí že railjety spravuje OBB.
ČD by měly tvrdě vyžadovat sankce za prodlevy. ČD opravdu nezajímá, že ve Zvolenu to nezvládají.
Cestující by konečně měli mít možnost jezdit v poradnych moderních soupravách.
A taky by cestující konečně mohli platit odpovídající peníze, aby mohly být z čeho kupovaný nové soupravy…
Protože mě fakt nebaví dotovat jim to z mých daní.
Mě opravdu nezajímá, z čeho to budou platit.
Zajímá mě proč to musím platit já.
a čím jezdíte vy? autem? tak pak mne nebaví vám platit investice do infra pro auta, parkování a další věci.
opatrně s tou argumentací, tohle sebestředné pořvávání může být hodně dvousečné.
mimochodem, moderními soupravami za tržní cenu jízdného by nikdo nejezdil. protože by na to neměl.
Fakt je, že jezdím autem. Železnice je opravdu daleko.
A fakt je, že když jsem chtěla komfort, musela jsem si za kvalitní auto zaplatit. Podržte se… sama bez dotací.
Možná právě pro vas nepochopitelné.
Jo holt za kvalitu se platí, ale ne z cizího….
Infrastrukturu včetně údržby (i zimní) taky platíte že svého? Tak to potom klobouk dolů
Mluvil tu někdo o infrastruktuře?
Píšu čistě o kvalitě dopravního prostředku.
Koleje i silnice se platí z daní. Proti tomu nic nemám.
Píšu o stěžování si na stav vozidel.
Chtějí cestující jezdit v kvalitních vozech? Tak by si za to měli zaplatit adekvátní částku.
Já jsem si za kvalitní dopravní prostředek taky zaplatila a nikdo mi na to nic nepřispěl.
Vůz pro 60-80 cestujících stojí cca 50-60mio. To máte minimálně 750tis na sedačku. Čili dle kapacity osobního auta…3 mio. Tak drahé auto má málokdo. Údržba bude obvykle taky asi poněkud dražší u vlaku než u auta. Zatím samé nevýhody. A teď ty výhody – pokud by všichni z veřejné kolejové dopravy přesedli do aut, tak se mnohde nikam nedostanete a nikde nezaparkujete. Většina lidí nejezdi vlaky z duvodu toho, že je to jejich posahany koníček, ale prostě v dané relaci to má smysl jak pro ně, tak z hlediska společnosti. A proto je normální to částečně dotovat. Náklady na jiné… Číst vice »
To nie je dobrý prepočet – malo by to byť prepočítané na niečo ako osobokilometre za životnosť vozu. Pretože potom začnete počítať s takými detailami, že typické auto ide ráno s jednou osobou polhodinu do práce a popoludní to isté len opačným smerom a zvyšných 23 hodín z dňa niekde stojí a nikoho nevozí.
Ten vlak má podstatne vyšší koeficient využitia (napr. ešus za tú dobu otočí Praha–Kolín odhadom 4–5×). No a ten vlak má podstatne vyššiu plánovanú životnosť – po 20 rokoch sa urobí generálka, nie výmena za nový.
Dovoluji si lehce připomenout fakt, že veškeré dílny v ČR i SR jsou natolik kapacitně vyčerpané, že to dnes není o tom, že by si mohly ČD určovat, kdo jim ty vozy vezme, ale spíš je to o tom, zda se do výběrka (za často dost tvrdých podmínek pro zhotovitele) vůbec někdo přihlásí…
ČD by si taky mohly rozšířit vlastní opravárenské kapacity v DPOV. Pokud je opravdu nedostatek kapacity a není to jen o ceně, tak by se jim to přeci vyplatilo.
ČD vypsaly soutěž a zvolen vyhrál…že stojí za houby se zjistilo posléze. ČD si dělají údržbu samy., Zvolen dělá větší opravy a revize.
Úskalí outsourcingu.
Kdyby to měli ve firmě, mají šanci s tím něco dělat. Když to je venku, náprava je velice problematicka
Kdyby měli ve smlouvě tvrdé pokuty za nedodržení termínu,tak by to byla jiná píseň.Jake si to uděláš takové to máš.
To by ta smlouva nejspíš navypadala tak výhodně. Aneb s péčí řadného hospodáře jsme ušetřili x miliónu.
Jenomže tvrdé pokuty si můžete dovolit nastavit na případy, které může ten dodavatel ovlivnit. Jenže bohužel dnes ty firmy čelí problémům, které ani v nejčernějším snu nemohly v době uzavírání těch smluv předpokládat. Jde např. o nedostupnosti některých klíčových komponent (dvojkolí a kabeláže z Ukrajiny, brzdové rozvaděče a koponenty, některé elektronické prvky apod.), dále o dalece navýšené ceny energií apod.
tvrdá pokuta je fajn věc. jen to nesmíte přehnat. pak nemáte dodavatele. buď se na vás vykašlou nebo zkrachují.
musí se s nimi jak s vzácným kořením. když nemají komponenty, bylo by docela nefér a dost možná i právně pochybné ty pokuty rozdávat. pokud fero a ďuro na to kašlou a místo provádění revizí celá dílna chlastá, nebo jejich bezva management nabral zakázky na 2xkapacitu, pak je na místě jim to opepřit.
Mám pocit, že Stadlery GTW šli do ŽOS Vrůtky až na konci covidu či po covidu. Co se týče revize vozů, tak tam při zpoždění dodávek lze uplatnit sankce či zrušit smlouvu pokud je dobře nastavená. Pak je otázka, kde se dají řešit opravy a revize a mají dostatečnou kapacitu.
Ono to je problém i Regiojetu, u kterého je předpoklad zlepšení po výstavně depa v Měcholupech, pokud sežene dostatečný personál.
GTW šly do ŽOS Zvolen a výběru dodavatele předcházela jedna zrušená soutěž a promarněné měsíce přípravou soutěže.
Děkuji za opravu.
obávám se že se sháněním lidí to bude problém protože ti co pracují na Zličínu jsou většinou dojíždějící z kladenské strany.
Blbost, nedostatek zaměstnanců trápí všechny železniční dopravce.
ale lépe řešíte nedostatek zaměstnanců ve vlastní firmě než u dodavatele. to mi nevymluvíte.
Ono pokud soudruzi v německých přístavech nevykládají kontejnery z lodi,které obsahuji spoustu nutných a objednaných věci,tak se to postupně projeví skrz celou ekonomiku..a pak se nemůžeme divit prodlužování termínů.
To jsou dva až tři dny, tím to neomluvíte 🙂
Co Krnovské opravny a strojírny a Škoda Pars?
Co s nima?máte dojem že krachly
Bída… U druhého jmenovaného nekvalita
Ferdo, co komentář, to blud. Neumíte nic jiného, než ustavičně pomlouvat.
No zrovna zPRAS to zNova byl svou nekvalitou proslulej. To co odtam přišlo bylo pomalu v horším stavu, než to tam odešlo. A dodělávat to musely dílny..
Furt lepší pars..než zvolen
Si můžou podat ruce.
Škoda Pars má alespoň vcelku dobře fungující servis a většinu N.D. Koš v tomhle hodně zaostávají…
Nojo, dopravci mají konkurenci, tudíž když se na ně svalí kritika, musí jí řešit a omlouvat, aby měla šanci obhájit smlouvu v daném kraji… Opravny v ČR takovou konkurenci nemají, takže posílat k dopravci vlaky, které jsou snad i více porouchané než když přijeli, si můžou dovolat.
Omlouvám se, že vložím odkaz o JHMD, ale nevím, kam to dát
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/uzkokolejka-jhmd-insolvence-mistni-drahy-soud-jindrichohradecky.A220907_115637_budejovice-zpravy_mrl
Mínusy mi nevadí, já prostě fakt nevěděl, kam to dát a tak nějak tuším, že by to možná sneslo vlastní článek. Ještě jednou se omlouvám
info@zdopravy.cz
Díky, uloženo.
Článel již je
Už delší dobu nechápu, proč Škoda Transportation (zvláště v prezentaci NIMu) používá tak nedokonalé fotomontáže místo originálních fotek, kterými byla dříve tak proslavená… 👎
Kvalita slovenských zos je .. otřesna.. dpov mají malé kapacity a platy dělníků stojí za…. Chce to posilit spravkarny a dpov už tím že lidem přidám peníze.strojmistr který pošle na SP 1835 jen Reginu…dostat do držky.na druhou stranu když v depu nic jiného nebylo. Mohl vystavit 854+ 054
Pokud strojmistr nemá 854, tak do držky nepomůže. Leda budete hůř shánět lidi na pozici strojmistr. Já bych to teda nedělal ani kdybych mohl.
Vždyť to píšu..ze ..pokud nemá.
Nevíš, ale hlavně, že házíš silná slova.
Tak když místo pantaku jezdí 814 může za to částečně strojmistr ..ještě když mu strojvedoucí řekne že je v té a té stanici tolik lidí.. vím dělal sem v jednom depu jeden strojmistr se snazil a další to měli na háku.
Já měl v mládí většinou kliku na strojmistry, kteří byli fajn, psychicky odolní a dokázali poradit a když jsem si to zasloužil, tak seřvat s tím že druhý den bylo všechno zase OK. Píšu většinou, protože jsem se taky setkal s vyhořelými nervózními. Tahle práce zdaleka není pro každého. Je to zákulisí, o kterém cestující nic neví – a tak to má i správně být. Mně taky nezajímalo, jak si cestující vydělali na svoji jízdenku.
Ale pomůže zeptat se strojmistra „Kde to vázne“ a jít na udanou adresu.
„Do držky“ nepatří ani do hospody, natož do práce. A pokud se chtějí rvát, tak ať jdou ven oba.
Klidně bych si tam dovedl představit i 743+Bt+Bt+Bt (nebo tak něco), když holt není kde brát… 🙁
743 vám Cargo nepůjčil a vozy bt už nejsou v provozu
Aha, ok, hned jsem chytřejší 🙂 Díky
Viděl jsem 742/714 a dva přívěšáky, snad Bdtn.
Není plánovaná řada – vlak nejede (takto by to řešilo DB) a dokud se to takto nezačne řešit v ČR a několik vlaků kvůli tomu neodjede, tak se problém nebude řešit koncepčně. Strojmistři denně zachraňují provoz a za to jim patří velké poděkování. Správkárenství je totiž dlouhodobě podfinancované – nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců kvůli nízkým mzdám, chybějící náhradní díly a jejich dlouhé dodací lhůty, špatné technologické zázemí (lávky, kanály, dostatečné dlouhé haly, atd.). Externí opravci – to je kapitola sama pro sebe.
Připojím se, protože bod může být jen jeden – je to doslova umění improvizace a správní strojmistři jsou umělci. Bez legrace. Ono to vypadá hrozně jednoduše zajistit denně plně schopné mašiny.
Možná by stálo za úvahu zvážit o této profesi článek a vyzpovídat tyto chlapy napříč ČR.
Vážně ? Že tenhle problém je výlučně s ČR.Když zákazník deklaruje nějaký stav na opravu a je to 3-4 x horší kvůli zanedbané údržbě u zákazníka na místě opraven by si to sprasil v termínu a poslal do ČR? Asi sotva.To stejně Stadler šroty pro Olomoucko.V 2019 dané vozy odmítli Uktazeleznicie,pak se hledal dobrovolník, co se do šrotu pustí a pak se divime ,že šrot má nemoci a poruchy.
Prvotní průšvih ve spozdeni velkých prohlídek je na straně CD a nedodržování údržby.
je to se slovenskými žos těžké. Mám kamaráda který v Košicích vystudoval mechanika kolejových vozidel, ale raději pracuje v Rakúsku jako číšník a podobně je na tom polovina jeho ročníku. Raději odejdou na podřadné práce do Anglicka, Rakúska, Švajcarska ale i do Ameriky.
České dráhy jako prosebník, ne jako klient. To je neuvěřitelné!
České dráhy jako NEKTO KTO zjevne neřeší dlouhodobě pořádnou udrzbu,pak něco deklaruje firmam a divi se že vše trvá déle.Pak dělá ze sebe poškozeného Neuvěřitelne.To je správnější pojmenování Daniel Jablonecký.
První ať ti kancelářští flákači najdou lepšího opravce s šikovnými dělníky, teprve pak můžou vyhrožovat tím rušením smluv, které uzavřeli tak blbě, že jim to beze strachu zpoždují i o víc jak rok.
Nějaké tipy na kvalitní železniční opravdu, která dosud ČD zůstala utajena?
Někdo chtěl otvírat soukromé depo/správkárnu nebo tak něco u Kutné Hory. Nevím ale jaký je stav.
Asi myslíte Wynx, kde už dlouho trčí 705.914.
Myslím, že u ČD není teď těžké sehnat práci i mezi ,,kancelářskými flákaci“, takže vám nic nebrání jim ukázat, jak se to dělá…
Opravce se hledá na základě výběrového řízení. ČD si nemůže jen tak sám od sebe vybrat firmu, ale může pouze určit parametry a pokud firma parametry neplní, smlouvu v nejzazším případě vypovědět – což by pak mohlo znamenat, že vagony nebude mít kdo opravovat třeba celý rok, než se najde nová společnost.
Ještě je nutno dodat, že smlouva bývá uzavírána mezi dvěma stranami a dodavatel nemusí přijmout všechny podmínky objednatele. Časy diktátu objednavatele s cenovými limity skončily. Svět se vrací k normálu.