Až půlkilometrové vrty. Správa železnic chystá průzkum ke Krušnohorskému tunelu

Geodetické práce v trase budoucí vysokorychlostní tratě. Foto: Správa železnicGeodetické práce v trase budoucí vysokorychlostní tratě. Foto: Správa železnic

V soutěži na geologický průzkum očekává SŽ mezinárodní účast, a to "vzhledem k mimořádnému rozsahu a povaze poptávaných prací".

Správa železnic (SŽ) hodlá letos zahájit geologický průzkum v úseku budoucího Krušnohorského tunelu, který bude součástí vysokorychlostní trati Praha – Drážďany. Aktuálně se chystá soutěž na firmu, která průzkum provede, vrtání má začít ve druhém pololetí. Počítá se přitom s tím, že vrty v Krušných horách budou až půl kilometru hluboké. Samotný tunel bude měřit nejméně 26 kilometrů, se stavbou se počítá na léta 2028 až 2039.

„Geologický průzkum nám dá přesný obrázek o horninovém složení a vodním režimu pod místem, kde plánujeme vysokorychlostní tratě. Provádí se tam, kde je už jasné, kudy trať povede. Získané informace pak využijeme při přípravě projektu pro samotnou výstavbu,“ uvedl Pavel Hruška, náměstek Stavební správy vysokorychlostních tratí pro oblast sever.

Geologové na vybraném pozemku vyznačí místo, které si pro potřeby průzkumu upraví. Budou podle SŽ postupovat „s maximální ohleduplností vůči pozemku, na kterém se práce provádí“. Majitelé mají nárok na kompenzace. Průzkum může v daném místě trvat jeden až šest týdnů. Výsledky průzkumu budou podkladem pro projektování daného úseku vysokorychlostní trati.

V soutěži na geologický průzkum očekává SŽ mezinárodní účast, a to „vzhledem k mimořádnému rozsahu a povaze poptávaných prací“. Výstavba VRT Praha – Drážďany má zkrátit jízdní dobu mezi Prahou a Drážďany z dnešních 2,5 hodiny na necelou hodinu.

Jako první se má dostat do výstavby šedesátikilometrový úsek mezi Prahou a Litoměřicemi (VRT Podřipsko). Stavět se má v letech 2027 až 2030.

Tagy Krušnohorský tunel VRT Praha - Drážďany
80 komentářů