Až půl roku bez poplatků za dopravní cestu. Železniční nákladní dopravci chtějí stejné podmínky jako silniční
Nákladní vlak v Rakovníku. Foto: ŽESNAD.cz
Železniční sdružení nákladních dopravců ŽESNAD.cz zaslalo ministrovi dopravy dopis, ve kterém požaduje sjednocení podmínek pro nákladní dopravce. Vláda dnes řeší
Celou dobu se vsude mluvi ze na zeleznici nelze prevest nakladni doprava protoze NEJSOU KAPACITY.
A kdyz ted diky koronaviru kapacity jsou tak se DOTUJE KONKURENCE aby na tu zeleznici tu dopravu nahodou nekdo fakt neprevezl.
Pokud se jednomu druhu podnikání odpustí poplatky, musí se druhému podnikání v obdobném oboru poplatky odpustit taky, jinak dochází k deformaci konkurenčního prostředí. Je vidět, že za silniční nákladní dopravu se lobuje cca 30 let a za železniční pouze cca 10 let a pak jde také o celkové obraty z oboru. Z těch je pak možno poměrnou část vyčlenit na „lobing“ a silniční nákladní doprava má tak větší zdroje. Potom se do novin zákonitě dostává jenom to, jak to má silniční nákladní doprava složité proti Polsku s poplatky, naftou atd., ale nikde se nepíše o tom, jak to má jednoduché… Číst vice »
„Pivo bude zadarmo a fotbal každej den!“
Mimochodem, Oldo, ten bod 6 jste vymysleli vlastní hlavou a za střízliva?
Nějaký problém anonyme?
Já ti dám anonyma 😀
Máte alespoň nějakou kalkulaci kolik milionů to bude z bodu 6? Jestli to budou „drobné“, dejme tomu jen nízké desítky, tak to snad ani nemá cenu dělat a bouřit tím vody.
K bodu 4, máte nějaký wishlist projektů, které mají běžet dál? Nevím, třeba tunely Ústí – Choceň?
Nejsem na koho reagujete ale na me ten seznam pusobi vazne jak kdyz si nekdo dal lajnu po ukoli neco psat. Klicovy bod je bod 1 a ten byste meli tlacit plnou silou a ne sepisovat elaboraty co vsechno by se melo nebo nemelo. Dalsim potencialnim bodem je 3 (ten by slo udelat i dlouhodobe ale nejspis to nepujde z legislativnich duvodu vubec). Bod 2 je realny prosadit, nebude mit takovy dopad ale slo by ho prosazovat jako vedlejsi bod. Bod 5 je realny prosadit, tlacil bych snizeni a ten odklad jenom pokud by by snizeni neproslo. Zase spis vedlejsi… Číst vice »
4) Nemyslím si, na VRT nebudou v nadcházející době peníze, navíc jsou v přípravě některé investiční akce, které by bylo velmi nerozumné zastavit, jedná se například o rekonstrukci pravobřežky, také by bylo hloupé se opět vyhnout úseku Choceň – Ústí n/O. Ano teď se tam udělá něco, ale je třeba postavit ty tunely, nebo alespoň položit 3. kolej v celé délce. Také je třeba udělat nový přesmyk za Dluhonicemi, těch menších akci se najde dost a ty VRT nevyřeší ani kdyby Perner u pánaboha orodoval. Navíc infrastruktura pro nákladní dopravu není jenom o kapacitě tratí, ale také o možnosti ten… Číst vice »
A nechtěli by, aby od teď bylo vše zadarmo?
Když dárky, tak pro všechny 🙂
Ne, jenom za 25% jako to maj volici vladni koalice.
„Sjednocení podmínek pro nákladní dopravce“ = stačilo by, aby MD neučinilo úlevy silničním dopravcům, a nemuselo by se pak „sjednocovat“ v podobě úlev pro železniční doprave.
I to by bylo sjednocení podmínek.
To by nebylo sjednocení podmínek, ježto stávající stav zvýhodňuje silniční přepravu.
Namísto uhlí po železnici se dopravuje zemní plyn potrubím. Plynaři nemusejí hýbat s obalem, hýbe se jen dopravované zboží. Holt jsou některé věci, kvůli kterým rovnost zavádět nelze.
Ano, dodávka jezdí za 10 litrů na 100 km a dojede skoro všude. Má celoevroskou homologaci, nikoliv pro každý stát zvlášť. A celoevrospký řidičák. Když chce, může italská kapela jezdit po skanadinávii Fordem vyrobeným v německu turky. Dodávka je totiž velice operativní, proto se z nich taky stavějí sanitní vozy.
A nemělo by se i tohle sjednotit? Jednotná homologace lokomotivy, podobné drážní předpisy(a jednotná licence strojvedoucího). Pokrok tu je, stenoviště v nových mašinách jsou podobná, etcs,… ale stále je to pomalé.
§1 Nikdy se to tak nedělalo §10 Stejně to bude na … §5 Bylo by to příliš složité Myslím že tento výčet proč to nejde (zatím) asi stačí. Samozřejmě že by bylo velmi hezké kdyby existovala konečně jednotná evropská homologace na lokomotivy vagony, kdyby existovala jednotná licence, se kterou by se dalo dojet z Athén do Narviku, ale před tím je ještě hromada práce. Například jenom návěstních soustav je přehršel, i kdyby se podařilo Evropu rozdělit na „kulatá“ (ČR, SR, Polsko a kdoví kdo ještě) a „šišatá“ (Německo, Rakousko…), tak ani uvnitř nemusí být světelné návěsti stejné. Takže by to… Číst vice »
Úprava infraštruktúry tak, aby sa na ňu dali implementovať aspoň ako tak jednotné dopravné predpisy (podmienka jednotnej licencie rušňovodiča) by stála v optimistickom prípade niekoľko stoviek biliónov Kč.
Ale prdlajs. Stálo by to méně jak jeden koncert DC / AC. Problém je, že jaksi není, na co tu jednotnou předpisovost naroubovat. Na Francii, Německo, Rakousko nebo na bývalé státy OSŽD? V tomto bohužel EU nikam nepokročila a tak možná někde debatuje někde v „anarchistických“ kroužcích. Teď zrovna na to narážíme v debatách o návěštění a dopravních předpisech pro ETCS. Zrovna dopravní předpisy by šly sjednotit relativně snadno (v drážním čase do desítky let), kdyby někdo dokázal rozhodnout, jak to bude znít. Návěstní předpisy by byly větším oříškem, byť s nastupujícím ETCS nikoliv neřešitelným. A celkově interoperabilita strojvedoucích? No,… Číst vice »
A nebylo by řešením nějak sjednotit předpisy po regionech, eventuálně rozchodech?
Bojím sa, že to je príliš odvážna predstava. Už len zjednotiť chovanie a druhy privolávačiek, alebo trebárs takú prepytujem hovadniu ako rýchlostníky, bude bez investícii do infraštruktúry psina (aj keď zrovna rýchlostníky v Európe sa dajú urobiť podľa SŽDC, v tom čo platí tu si snáď musí vybrať každý 🙂 ). A bez výrazného zjednotenia infra (kde ETCS všade je zrejme úplné minimum) budú výsledné „Európske predpisy“ vyzerať ešte viac gulášovo ako SŽDC D1.
Místní interopreabilita je rozumná vec, s tým súhlasím. Ale tá ide relatívne vyriešiť už dnes, jediné čo „visí“ je jazyková vybavenosť.
Inak predpokladám, že vystúpenia skupiny DC/AC budú len v štátoch, kde sú zastúpené obe sústavy, tam kde je všade DC to nemá valný zmysel riešiť, max. si postaviť na AC VRTky.
Kocourku, Ty jsi prostě dement!
K těm sanitkám udělat z zelinářského auta sanitku byla ta největší zvrhlost kterou kdy kdo udělal. Ještě super to bylo když se sanitky stavěli z VW transporter.
Tak ono by stačilo odložit splatnost poplatků o půl roku s možností prodloužení odkladu o dalšího půl roku, pokud nouzový stav neskončí do konce května. A to jak silničních, tak železničních poplatků. Splanost v měsíčních spláktách po dobu jednoho roku.
Podobně to mají i jinde, takže nedojde ani k napínání trika, kdy se náklady na mýto budou lišit dle sídla firmy. Totiž tohle by měla řešit EU, namísto zastoupení 56 pohlaví ve firmě s 20 zaměstnanci.
A nechtějí abychom jim ještě platili za to, že vůbec podnikají. Stejně jako paštikář. Provozují dopravu na své riziko. Pořád brečí že nejsou strojvedoucí tak se to alespoň vyčistí a srovná.
A kdepak se berou peníze Guláše. Nepodniká, to je zjevné. Nemá riziko, že bude mít omezené příjmy?
Guláš chodí do zaměstnání, protože zjistil, že v tomhle státě se podniká dost obtížně
A proto Guláš volá pot tom, aby to bylo ještě horší. Firmám přikázat, aby vozily vlakem, idkyž se jim to nevyplatí…
To jsem neřekl. To že je u nás v poplatcích za dráhu nebo silnice takoví rozdíl můžou politici. Ale vytahovat všechny že srac… je jízdenka do pekla. Na to prostě stát nemá peníze. A opravdu nechci platit někomu jeho podnikání. To už mužem strkak prachy rovnou do háj..u.
Podnikání platíte každému, od koho si zakoupíte zboží…
Ano to máte pravdu, ale když to zboží nechci tak mu neplatím.Podnikal jsem do roku 2011 po dobu krize a taky jsem musel platit vše co po mě stát chtěl a když už jsem na to neměl tak jsem to zabalil. To se totiž v krizových letech stává, že prežiji jen ti nejsilnější. Říká se tomu zákon trhu.
Nó, jako ano, ale momentálně trh moc nefunguje kvůli nařízeným omezením, spíše je to o tom, kdo to vydrží do doby než stát řekne „OK, můžete“. Čím delší ta doba bude, tím to vydrží měně subjektů i jedinců.
Ale toto není standardní ekonomická krize, ale umělé zásahy do chodu ekonomiky.
Jakí je rozdíl v poplatcích…?
Kocourku, už fakt táhni do háje!
Až ke stejnému zjištění dospěje i váš zaměstnavatel (opět podnikatel či firma), zavře svou firmu a vy skončíte na pracáku, změníte názor?
Srovnání s paštikářem pokulhává…autobusy kvůli koronaviru od mýtného osvobozeny být nemají. Silniční nákladní dopravci pravděpodobně ano.
No právě, Různé druhy doprav, různý kompenzace.
Já osobně to vnímám jako velmi problematické téma.
Ten poslední bod považuju za zbytečně konfrontační a ve výsledku kontraproduktivní (čímž neříkám, že si – do jisté míry – nemyslím to samé).
Je to dopis ministrovi, nikoli volební program. Na druhou stranu to bude ministr muset nějak rozseknout a poměrně černobílým způsobem se tak postavit na jednu nebo na druhou stranu. To teď asi intenzivně řeší Mára…
Proč by se měl ministr černobíle stavit tam nebo tam? Naopak, bude se hledat nějaký konsensus, aby se všichni v něčem uspokojili.
Kompromis je vůbec báječná věc. Já chtěl psa, manželka rybičky a tak máme kočku, kterou oba nesnášíme…
Píšu o konsenzu, kompromis je něco jiného (a ten příklad z vaší domácnosti taky není kompromis).
🙂 🙂 🙂 jooo tak to pobavilo můžu jít spát s úsměvem na tváři. 🙂 🙂 🙂
Pod bod 6 se sklidem podepíšu.
O to nejde; jde o to, zda je to v této situaci taktické, zda to může být ve vyjednávání užitečné či naopak škodlivé, popuzující.
Ech to je hrozně gumové. Nepadne do toho čistě náhodou taky trolejbus? Aby se s vylíavnou vanou nevybourala koupelna.
Proč? Trolejbus je drážní vozidlo.
Narozdíl od silničních dopravců má tohle hlavu a patu.
Česmad svými požadavky spustzil lavinu. Za chvíli bude chtít kompenzace každý a moje otázka zní:
Kdo posoudí, kolik komu „ublížil“ koronavir, aby bylo všem spravedlivě kompenzováno.
Kdo a z čeho to celý pak zaplatí?
Přesně tak.
Naprostý souhlas. Hlavně bod 6) je trefa do černého.
Sice je možná pravdivý, ale není v kontextu s ostatními body, ani nesouvisí se železnicí, osobně bych ho proto zde neuváděl.
je to způsob jak zrušit neúčelné mrhání veřejnými prostředky v době, kdy je potřeba každá kačka jinde
Jestli se má v dopravě šetřit smysluplným způsobem, musíme začít házet přes palubu ve správném pořadí, tedy od toho nejméně důležitého. Má tu někdo momentálně lepšího kandidáta? Dle mho názoru je to první na ráně.
ještě nesmyslné a plošné slevy v období, kdy se obecně omezuje pohyb. Minimálně na dobu těchto opatření veškeré slevy – coby nástroj motivační pr používání hromedné dorpravy- (snad mimo ZTP ZTP-P) zrušit.