Až 60 milionů ročně. Jihomoravský kraj trvá na lince z Brna do Mnichova

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regionalbmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Jihomoravský kraj nevzdává snahu o obnovení letecké linky mezi Brnem a Mnichovem. Kraj chce linku dotovat; vzhledem k nezájmu leteckých

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

No Brno a Ostrava by uživily jeden hezkej Dash 8. Vzít to od ráno Ostrava – Vídeň – Ostrava – Mnichov – Brno – Mnichov – Ostrava – Vídeň – Ostrava – Mnichov – Ostrava, dostat za to čtvrt miliardy ročně od krajů a něco k tomu od cestujících, to nevypadá až tak zle. To by se měli u SmartWings po nějakým začít poohlížet

Bart

nechápu ty destinace. Brno-Mnichov? dobře, je tam Lufthansa, ale opravdu nechápu, proč nedají dotace třeba za linku do FRA,CDG,LHR, AMS nebo něco podobného. asi ty jejich hlavy myslí podobně jako v ČSA.

Jen tak

A jaky je rozdil mezi tim, jestli tam bude ams nebo cdg?

Lhr a ams jsou neprakticke. Muc nebo fra vyjdou nastejno. A cdg taky.

Radek Janata

Do AMS či především CDG přitáhnete i nějaké nepřestupující cestující, což pomůže ekonomice linky. Do MUC moc ne.

Přemek

Co mají brněnští s Bavoráky či naopak, že se pouštějí do prodělečného a bezperspektivního projektu? Zdravý rozum zjevně Brno opustil.

VaBa

Nikdo neprojevil zájem o provozování linky,
na tom není snad nic nesrozumitelného.
Je lepší vnímat současnost, než žít v iluzích.

Karel Jezbera

Když vidím, jak to v Brně vypadá, tak bych řekl, že se uživí denní rotace A320 v relaci BRQ-DXB a to bez jakýchkoliv dotací. A Ministerstvo vnitra to ještě aktivně podporuje…

Nekdo

no, do DXB ne, ale do Ceskych Budejovic urcite. a jeste bychom meli nekolik volnych Brejlovcu pro posilove spoje do Ostravy 😀

Kubrt

Osobně nemám na dotování linek z Brna (Ostravy) na nějaký hub vyhraněný názor – chápu motivaci a přínosy, ale nevím jestli to za ty peníze stojí. Tak jsem se kouknul do rozpočtu JMK; kdyby se realizovala ta představa, že dotace na linku do Mnichova bude ca 60 mega, tak z rozpočtu JMK je to necelé procento a vzhledem k částce, kterou kraj platí za dopravní obslužnost, je to asi 4,5 %. Je to moc, je to přiměřené? Furt nevím 🙂

R2R2

Asi takhle, kdyby ta linka za neco stala, byla prinosem pro brnenske firmy a jejich obchodni partnery ze sveta, tak nebude mit problem se uzivit komercne. Z Brna je to co by kamenem dohodil na letiste v Praze a Vidni, ktera maji slusne spojeni se svetem a nikdo ocividne neciti potrebu preletavat z Brna do nejakeho leteckeho hubu na prestup, kdyz muze sve dopravni potreby realizovat primymi linkami z prazskeho nebo videnskeho letiste.

Dáda

kdyby se raději investovalo do rychlého způsobu přepravy cestujících na tyto velký letiště (nejlépe vysokorychlostním vlakem) „skákat“ letadlem na takový kousky nemá cenu. Sotva vystoupá, už aby klesal… Letadlo na trasu pod 1000km je podle mne plýtvání „zdroji“

R2R2

Brno ma problem vyprodat do Mnichova male letadlo a vy tam rovnou chcete stavet rychlodrahu? Presto, ze jsem odpurcem dotovane linky, tak si nejsem jist, co je v tomto pripade vetsi plytvani zdroji.

Dáda

O čemže jsem to mluvil? Do Mnichova? Já mluvil o Vídni a o Praze. Ryhlodráha k „nejbližšímu“ většímu letišti, místo trapnýho nalejvání peněz do „pseudoletiště“ v Tuřanech

R2R2

Tak to si moc nerozumime, ja nemluvil o tom, ze by se do Prahy nebo do Vidne melo z Brna letat, kdyz jsem konstatoval, ze jsou tato letiste od Brna co by kamenem dohodil, tak jsem mel na mysli pozemni dopravou. Na takove vzdalenosti nedava letani prilis smysl a to bez ohledu na VRT, protoze ta na podobne vzdalenosti take smysl nedava.

Radek Janata

VRT linka je na vzdálenost Brno-Wien zcela v pohodě. Samozřejmě jako součást delší trasy.

Speedy

Minimálně do Prahy ta doprava není nejlepší. 3 hodiny+ na letiště není uplně málo.
Pro brňáka v podstatě k ničemu. Vídeň už je jiná, ale i tak by bylo fajn mít pro půlmilionové město pořádné letiště.

R2R2

3+ zni jako dlouha doba, ale jak dlouho myslite, ze budete prumerne cekat v Mnichove na prestup? Tady se nebavime o MHD s 5minutovym taktem, ale maximalne o 2 spojich dene (11 rotaci za tyden).

Radek Janata

Žádná VRT přece neslouží jen jedné relaci. Železnice není letecká doprava, vlaky nejsou P2P spoje, obsluhují více stanic. Pokud bude slučná VRT síť, tak v ních spojení Brno-Mnichov vznikne „mimochodem“, spolu s dalšími relacemi.

R2R2

To je prave ten zakladni problem, v zemi s jednim mestem lze jen tezko obsluhovat vice stanic.

Radek Janata

Na vysokorychlsotních tratích by u nás mohlo být 10-20 stanic.

Apex

V mnoha diskusích zaznívá názor, že na krátké vzdálenosti je letecká doprava zlo a zbytečná záležitost, kterou lze nahradit VRT… Jenže, a teď z vlastní aktuální praxe, co když potřebujete cestovat někam, kam je to relativně daleko, ale kam se lze dostat letecky s přestupem dvěma hodinovými přískoky. Panuje názor, že na tyto krátké vzdalenosti (řekněme kolem 500, 600 km) vše vyřeší VRT, ale nezdá se mi, ze by někdo bral v úvahu, že VRT nebudou všude a zejména, jak budou propojeny. Tady se řeší Brno a jeho ambice mít linku do MUC (popř. jiného hubu). Ale čistě pragmaticky, pokud… Číst vice »

VaBa

Z Brna jezdím na letiště do Vídně minimálně 6x ročně. Není to hodina cesty, ale není to žádná hrůza. Pokud se konečně dostaví dálnice přes Mikulov bude to příjemný posun kupředu. Jen tu mnoho let stojíme jak troubové, kteří nedokážou dostavět kousek dálnice. Místo snů a teorií, kdo jak má kam letět z Brna, dostavená dálnice velmi pomůže.

Tomáš Gottschalk

Cajzlovské letišět co by grymlem dohodil, to si děláte kozy?

Vladimír Bílý

Pražské letiště je pro Brno nepoužitelné. Nelze se tam nijak rozumně dostat. Ani vlakem, ani autem. Proto většina cestujících preferuje Vídeň. Bohužel ze strany JmK nevidím žádný tlak na stát, aby (nejen k němu) dobudoval D52. Přitom by to bylo zřejmě pro celou věc smysluplnější, než cpát peníze za linku do Mnichova.

Pavel

Já bych upřednostnil linku Brno – Vídeň.Vím, zní to kvůli vzdálenosti / blízkosti divně, ale neměříme vzdálenost, ale to nejcenější co máme – náš čas. Kolem osmé je z Vídně velký rozlet do mnoha evropských destinací včetně Mnichova. Pokud vypravíme letadlo z Brna po šesté, stačí být na brněnském letišti krátce před šestou. A největší výhodou je, že jste již z Brna odbaveni a ve Vídni stačí jenom přejít bez zdržování na navazující let. Už žádné dvě hodiny předem. To představuje obrovskou úsporu čas a nervů jestli budete ve Vídni na letišti včas.

nicky

Jako nápad to není úplně špatné, i když platit několik tisíc za tak krátký let …, chtělo by to ještě vyladit – co třeba expresní autobusová linka?

Pavel

Expresní autobusové linku tu prakticky již máme. Jezdí ji z Brna na letiště žlutý RegioJet. Ale ve Vídnu musíte být před odletem min. hodinu a další hodinu počítejte na rezervu co kdyby něco na cestě … To vychází, že z Brna musíte vyjíždět o čtyři hodiny před odletem.

R2R2

Absence dalnice a problemy s mostem pres Novomlynske nadrze kouzlo teto „expresni“ linky dost kazi.
Z pohledu spolehlivosti (mensi nutnosti casovych rezerv) by mohl byt dobrou alternativou vlak, skvelou moznosti by se vlak stal po pripadne modernizaci trati na 200 km/h, ale to je hudba vzdalene budoucnosti a je otazkou, zda se nekdy k realizaci pristoupi, dnes je ocividne v mode spise pripravovat megalomanske projeky vysokorychlostnich novostaveb.

František

Z megalomanských projektů se zatím realizují zejména ty silniční. Drobné zajímají málokoho…

Radek Janata

Pokud akorát přestavíte dnešní trať na 200 km/h, tak snížíte její kapacitu (protože jak na české straně, tak na rakouské je dálková, příměstská, i nákladní doprava, které mají různé průměrné rychlosti). Ale kapacity se už dnes nedostává. Proto jsou třeba další koleje. A když už je stavíte, je nesmysl je stavět na 200 km/h, když 300 km/h stojí zhruba stejně – zvlášť v takové rovině.

Tolik k údajné „magalomanii“. Ve skutečnosti jsou novostavby VRT pro ČR to nejekonomičtější, co se dá udělat (nejlepší poměr cena/přínos).

Jen tak

Cena za ten let nikoho nezajímá… on by s tím do vídně nikdo nelétal … kdy konečně pochopíš, že to je primárně určené pro návazné lety?

Nekdo

no, svet skalnich sotousku je uz takovy. lety jsou vyhradne P2P, protoze Máňo, jak jsme leteli teddy do Hurgáády Travelou, jak jsme měli hafec řízků, tak vsichni litaji stejne, zatimco u vlaku vsichni chteji prestupovat, protoze je to vetsi zabava a v sukafonu se muze pekne pritisknout na mladicke studentky… proste to tak je, protoze to tak vzdy bylo a nemuze to byt jinak, protoze oni to jinak neznaji…

Nicky

Pro návazné lety potřebuješ code share spolupráci a pak jsi stejně odkázán jen na jednu alianci. Z Vídně létá spousty lowcostů prakticky po celé Evropě a okolí a na ty musíš letenky kupovat stejně stejně separátně.
Pokud bude cena za ten let vysoká, tak to potencionální cestující vyfiltruje na autobus a linka bude mít problém s load faktorem.

Nekdo

Ty asi moc nelitas sluzebne, ze? kombinaci neprestupnich letenek si totiz nikdo netroufne koupit. samozrejme code-share, nebo let jednou firmou je zaklad, tak, aby bylo vse na jedne letence. uz vidim, jak jsou v praci nadseni, ze mne museji kupovat novou letenku, protoze mne z Vidne pred nosem uletel Wizzair. myslis, ze nase objednavkove oddeleni by fakt nekdy neco takoveho koupilo? bud se kupuje vse legacy carrier na jedne letence, nebo klidne i LCC, ale pak bud P2P, nebo s prestupem. cena u vyssiho manazmentu nehraje roli a i ja si klidne muzu koupit o par tisic drazsi letenku, pokud… Číst vice »

Marek

U nás v práci funguje většinou cesta: taxík Brno -> letiště Vídeň a následně kamkoliv, ale přímou linkou a bez přestupu. Z toho usuzuji, že mnohem výhodnější by bylo investovat zmíněných 60 mega do vlaku Brno-Vídeňské letiště. Samozřejmě by se hodila nějaká data o počtu cestujích za poslední roky.

Letadylko

Za 60 mega by to mohli integrovat do IDS JMK. 😉

Dáda

aa taky tam uplatňovat 75% slevy pro důchodce a studenty. to by se teprv lítalo!

mgr.pavel

To by bylo super, na šalinkartu si zaletět do MUC. Ale nechci vědět jaké pásmo by to bylo.. 😀

Michal Štěpán

Ono takovou linku je třeba vidět v širších socioekonomických souvislostech, to je podobné jako s vysokorychlostní tratí. Kraj s tím dotováním sice bude mít nějaké náklady, ale to se může vrátit například ve snížení nezaměstnanosti, protože to učiní takovou destinaci atraktivnější pro investory z daného žádaného směru. Jestli tou destinací pro Brno má být Mnichov, to už je na diskusi. Vzhledem k provázanosti české a německé ekonomiky, je to možná správná volba. Já osobně bych měl nápad pro Zlínský kraj na spojení CGN – UHE (766 km), případně DUS-UHE (802 km), protože vídám ve Zlínském kraji spousty německých aut z… Číst vice »

Jen tak

to by platilo, pokud by brno bylo odstrizeno (treba geograficky) od zbytku sveta ci republiky.

to v tomto pripade nevadi.

Radek Janata

Brno ale žádný problém s nezaměstnaností nemá. Leda s vlastním egem.

Dalibor

ona jde snížit nezaměstnanost? nám ve firmě chybí zámečníci, elektromontéři, projektant, konstruktér…. Potřebujeme LIDI, ne snižovat nezaměstnanost!!!!! Naopak by se hodila levná doprava na ukrainu, páč jinde lidi asi už nejsou.

Nicky

Kolik může stát letenka po těch dotacích? Vejdou se pod 3k RT?

Jiříček

Ceny letenek se pohybovaly od 1900,- za jednu cestu

marty-t2

a končily ve čtvrteční a páteční peaky poptávky z Brna taky i na 12.000 kč za jeden směr, opačný směr (z MUC) měl peak poptávky v neděli večer a pondělí dopoledne…

Martin

Ceny letenek u BMI z Brna do Mnichova začínali na 1890,-

Radek Janata

Cena letenky s výši dotace nesouvisí. Pokud se neplatu, tak podmínkou dotace je jenom frekvence a kapacita, nikoliv cena letenky. Takže ta bude normální, taková, aby se maximalizovaly tržby.

Nicky

Sekundárně to souvisí, protože z toho mixu potencionálních cestujících vypadne většina turistů, protože z BTS a VIE budou letenky podstatně levnější a výběr destinací nesrovnatelný.

Radek Janata

Z VIE může letenka stát přesně stejně jako z BRQ přes MUC. Že je tam 1 segment navíc nehraje roli, spíš naopak. Přestup je nepohodlný, proto sleva. A v BRQ je nižsí kupní síla, než ve VIE, proto sleva.

Však dnes je dost často letenka PRG-VIE-XXX levnější než VIE-XXX tím samým letadlem. Let PRG-VIE tak pak je vlastně za zápornou cenu.

Martin z Moravy

To je zas vyhozených peněz! Kdyby aspoň dostavěli VMO v Brně, ale to né.

marty-t2

a Martin z Moravy by kousek VMO za 60 miliónů zvládl během pár let postavit ?

Já jen že i malé kousky VMO pod několik miliard nejdou… Ale jen pro info – VMO (s výjimkou 1. etapy Žabovřeské kde se už konečně staví) se nestaví ne proto, že by nebyly finance, ale proto, že chybí územko/stavební povolení/vykoupené pozemky/vysoutěžená firma. Klidně uspořádám sbírku a vyberu pro Vás v Brně 60Mega odměny když do stejné doby zařídíte, aby se mohlo stavět…

Ryk Mat

Dotace letecké dopravy jsou odporný zločin. Odporným guberniím by v takovém mrhání měl bránit zákon.

Apex

Tak se podívejte, kde jsou takové dotace nejvíce využívány a zamyslete se, proč tomu tak je, než budete komentovat něco, čemu zjevně nerozumíte: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/pso_inventory_table.pdf

Nicky

Když budou létat L-410 tak tu kapacitu možná i naplní.

Martin

Souhlasím, ikdyž to je možná až příliš malé letadlo. Embraer (39/49 cetujících), co z Brna létal byl podle mne ideální …

Nicky

No a až to rozlétají, tak mohou přejít na L-610, která tou dobou bude už dávno ve výrobě….

Nicky

A jestli to rozlétají pořádně, tak můžou skončit u A380, Airbus jim dodá použité se slevou.

marty-t2

Mám pocit, že to celé může skončit opět nezájmem – předpokládám totiž, že linka je podmíněna existencí Code share s Lufthansou – jen Mnichov P2P (=bez garance přestupu) totiž smysl nedává. Jenže LH group sama má strategii 4 hlavních hubů – FRA, MUC, ZRH a VIE. Brno je moc blízko jejich hlavního hubu – VIE – jinak by už dávno linku do MUC nebo FRA mělo – zhruba tak jak ji má mnohem menší Debrecín nebo Bydhošť (navíc s menší kupní silou – i když o tu vůbec nejde – tyto linky jsou především pro manažery cizích společností a hrají… Číst vice »

HonzaX

Vyhozené prachy. Vídeň za rohem, odtud do celého světa. Kdyby raději dostavěli dálnici, když ji léta sabotovali.

marty-t2

dostavět dálnici = vyřešit tvrdý odpor Dětí země, Vody z Tetčic a doc. Firbase. Jemně řečeno úředníci ŘSD a jejich motivace – to druhý oříšek. Podklady i vizualizace existuje, v rozpočtu na 2020 peníze na D52 jsou, ale ŘSD v letáku mluví o roce 2021 jako zahájení první části – obchvatu Mikulova. Tj. pokud se za této konstelace D52 do 10 let dokončit – budu příjemně překvapený…

HonzaX

Děti Země a podobní pacholci to sabotují nyní. Předtím to 20 let dělal JMK.

Jiří Kocurek

„veřejnou podporu zdůvodňuje tím, že linku nelze provozovat na tržním základě.“

Na Swechat se dá dojet přímým autobusem… Hmm, co takhle dotovat Pardubice − Vary − Mnichov − Budějovice − Brno − Ostrava − Pardubice a druhou linku prostisměrně? Na tržním základě tohle nikdo nikdy provozovat nebude.

Dáda

By mne zajímalo, kolik lidí tím reálně lítá, když se do toho rvou veřejný prachy….

Ondra

Za těch tři a půl let, co linka Brno – Mnichov byla v provozu ji pokud vím ročně využívalo 22 tisíc pasažérů s průměrným obsazením 60%. Není to moc, ale zase to není zanedbatelný. A myslím si, že pokud by ceny byly přijatelnější, tak se letadlo naplní bez problému …

Jirka

E145 má obvykle 56 sedaček, což znamená při 60% obsazenosti 34lidí… hmm co dodat

Vilem Baczko

E145 ma maximalne 50 sedacek.

Martin

E145 do Brna létal s 49 sedačkami. To je třicet lidí na let. A když to létalo jedenáctkrát týdně, tak to je měsíčně 660 lidí. NENÍ to moc, ale když si vzpomenu na začátky této linky, tak tehdy bývalo v letadle klidně pět lidí. PO těch čtyřech letech si linka začala nacházet své cestující a myslím si, že kdyby BMI nezkrachovalo, tak by se příští rok mohla linka stát výdělečnou

Lukáš F.

To vychází, že kraj bude doplácet cca 7500 Kč za každou přepravenou osobu jedním směrem (15 000 za cestu tam a zpět). To se fakt vyplatí.

Jiříček

Nechápu jak jste se k těm číslům dostal?

Lukáš F.

Vzal jsem číslo 660 lidí za měsíc od předřečníka, vynásobil 12 a tím podělil 60 milionů Kč. Ale když to teď propočítávám, tak to nesedí, 660 × 12 je totiž necelých 8 tisíc, když někdo předtím psal, že linkou létalo 22 tisíc lidí ročně. Tak se omlouvám a zkusím to znova. Jestliže se létá 11× týdně a rok má 52 týdnů, za rok je to 572 letů. Krát dva (tam a zpátky), 1144 letů. Kdyby dotace byla přesně 57M, vyjde to průměrně 49 825 Kč na let. A pak záleží na obsazenosti. Při 30 lidech (což by ovšem znamenalo nárůst počtu… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pro srovnání: DPMB má 50 % vlastních příjmů, tj především z jízdného a taky něco z reklamy. Hrubým odhadem tak vychází „doplatek z veřejného rozpočtu“ 5000 Kč na roční šalinkartu.

Jiříček

Jak jste k těm číslům přišel?

Martin

Může se prosím zeptat, jak jste k těm číslům došel?

marty-t2

Linka BMI trpěla stejně jako před nimi ČSA na lince do Prahy zásadním neduhem – až příliš mnoho jejich letů prostě zrušili – tj. vytrvale učili byznys klienty aby jejich linky do Brna nevyužívali a aby raději využívali Vídeň. A to vše i přes ceny od 3.000 – 12.000 kč za letenku jedním směrem – ano i to byl byznys ochoten platit !!! Vystrnadění do VIE se jim úspěšně dařilo, ale i přesto létalo s BMI (E145 se 49 sedačkami a E135 s 35 sedačkami) poslední měsíce linky průměrně 26 lidí. ČSA mívala dokonce ranní odlety v 5:35 a večerní… Číst vice »

marty-t2

ehm… začala lítat z Vídně než z PRAHY.

Nekdo

coz je jen logicke. proc bych se mel tahat na Viklef Hejvl Internesnl, kdyz do Vidne je to rychlejsi, a tam vetsi vyber linek a castejsi odlety do klicovych velkych mest?

marty-t2

pro většinu brňáků je to samozřejmá volba, ale pro tehdejší management ČSA z roku 2010 velké překvapení… Ale nic není černobílé – Prahu jako odletové a příletové letiště stále volí úzká skupina lidí z Brna, která prostě oceňuje, že mezi Prahou a Brnem je častější nabídka veřejné dopravy než do Vídně a cesta 3,5 hodiny plus rezerva jí nevadí. Občas se navíc stane, že na let do Asie nebo jižní Ameriky má Turkish nebo TAP, atd. z Prahy výrazně levnější letenky než z Vídně (u Turkish je to jasné – Praze chybí vídeňská turecká komunita, která přes léto využívá spoj… Číst vice »

Nekdo

ano, samozrejme mate pravdu. kdo leta casteji to vse dobre zna. ja kdyz si zadavam sluzebni lety, tak vzdy nechavam poptat odlety z VIE, PRG a BTS, v tomto poradi, nebo hledam soukrome lety, tak klidne si pridam i BUD, KTW, KRK, MUC, LEJ, DRS. klidne i open-jaw. nejednou jsem za cenu par hodin navic (at uz sluzebne nebo soukrome) usetril 5000+ Kc na cene letenky, a v tom pripade jsem ochoten skousnout i treba jeden nocleh navic. u soukromych pak hraje roli, zda letim sam, nebo s detmi. o jazykove bariere mne nanapdlo premyslet, bral jsem jako samozrejme, ze… Číst vice »

Nicky

Primárním problémem je slabá poptávka a z toho vyplývající vysoká neefektivita linky. Pro byznys klientelu by bylo vhodnější aerotaxi. Turista může za pár stovek busem do Vídně a nemusí platit tisíce aby se dostal na pořádné letiště.

marty-t2

jenže ta slabá poptávka denně uživí Londýn s 737 – tj. cca 190 sedačkami… Malé letadlo pro 35-70 lidí směřované do velkého hubu s garantovaným přestupem by dlouho ztrátové nebylo. Jenže podobných potenciálně ziskových linek je na světě víc, momentálně chybí stovky Maxů co jsou na zemi – proto linka ani s touto dotací teď jen tak nebude…

Radek Janata

Protože Britové létají do ČR chlastat a pomáhají to letadlo zaplnit. Němci z Mnichova raději sednou do auta 🙂

Nicky

do BMW

marty-t2

jo a jedou chlastat autem skrz celé Česko přes perfektní D1 zrovna do Brna, že ? A ne jen třeba do mnohem bližší Prahy nebo Plzně ! Aha – tak to jsem se dnes dozvěděl pro mne úplně novou informaci…

marty-t2

teď vážně – ta linka do Londýna rozhodně nezávisí na britech co potřebují levně chlastat – dnes už existují mnohem levnější země a města s levnější letenkou kam se dá z Londýna dostat. Tu linku drží směs pendlerů, AuPairek, bysnysmenů, turistů, včetně lidí co mají Londýn jen jako přestupní stanici na cestě dál…

Daniel Novák

Nejsou to spíš hnědočeši ,co inkasují sociální dávky současně v ČR a Británii?

j.ree

jsou.. tak jako v Ostravě

Jiří Kocurek

Mno Aerotaxi by pak mohlo lítat přímo z Medláneckého letiště. Technologický park je hned za kopce. Akorát nevím, jak by se tvářili zahraniční manažeři, kdyby je cestou do některé z tamních firem vysadili na tranvnaté ranveji. 😀

Nicky

Tam by se uživili i dva migranti – jeden jako nosič zavazadel a deštníku a druhý jako čistič bot.

Dalibor

Nene nezvyšovat provoz v Medlánkách! mi ta 240 + dálnice, co do zdroje kraválu docela stačí. Ekonomických migrantů už je v republice taky dost, je to tu samej Slovák, Ukrajinec a Vietnamec.. Taky bych už „kvóty“ nezvyšoval!!

Jen tak

to jsou zase bláboly.

Dalibor

pěkný, takže každej dostal „dárek“ na cerstu v hodnotě 2700,-. a mi to nikdo dát takhl e nechce. – letět do Mnichova kvůli tomu asi teda nepoletím. Co bych tam dělal.