Až 50 milionů na pokuty ročně. Středočeský kraj ukázal smlouvu s Českými drahami
Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy
Středočeský kraj zveřejnil největší smlouvu, kterou mají zatím České dráhy podepsané na provoz v příštích letech. Desetiletý kontrakt znamená pro
Jooo! Wifina v 810! Jsme moderní!
Hlavně, aby to vůbec jelo, aby to nedopadlo jako v sobotu večer, kdy 814 dojela k rybníku u Vítanova a pak tomu správnému dopravci došla nafta. Ale zase na wifi se aspoň cestující zabaví než si ČD dojdou s kanystrem přes les na nejbližší benzínku. 😂😂😂
Jak to, že ČD nezveřejnily Smlouvu samy? Od 1.11.2019 platí novelizovaný Zákon č. 340/2015 Sb., kdy novela 177/2019 Sb. zrušila pro ČD výjimku z povinnosti smlouvy zveřejňovat. Nebo snad smlouva v registru je a já ji jen nenašel?
Smlouva byla podepsána 3. října, takže se na ni ještě nevztahuje.
Díky za info.
A na kraj se taky nevztahuje?
Vztahuje, ale do novelizace zákona některé kraje (například Pardubický či Jihočeský) přijímaly právní názor ČD, že zveřejnit nelze.
A co vůbec ta modernizace z 471 na 671 v čtyřdílném provedení? Jsou nějaké informace?
To byly jen spekulace. Pravděpodobnější se mi zdá časem push-pull s přidanou střídavou lokomotivou.
471 + 071 + střídavka (363?) Když už tak snad 971 + n*071 + vícesystémovka 😀
Jak došly k těm 50Mega? To je součet pokut kdyby nejel ani jeden vlak nebo jenom strop, aby v případě že pokuty začnou padat, zmizela motivace vyhnout se příštím?
Zajímal by mě ten harmonogram oprav, škoda, že je neveřejný…
Jinak jsem si v té smlouvě taky všiml, že nové vlaky a vlaky při opravách zahrnujících lakování mají mít barvy PID. Zrovna tak tyče v interiéru mají být ideálně nerezové. O čalounění jsem tam nic nečetl, ale podle stejné logiky by tedy mělo jít o ty čevené potahy od Maappi, jako jsou v nových ROPID busech? To by znamenalo, že se asi na některých těch čerstvě přečalouněných Elefantech ty najbrtí potahy moc dlouho neohřejou…
Upřímně jsem rád za ty připravované sankce. Cestování elefanty už je teď pohodlné a největšího strašáka představuje výpadek soupravy nebo špinavé potahy (věčné škrábance v oknech a čmárance na stolcích jsou sice ostuda ale v praxi se dají přežít).
Pokud budou elefanty udržované, s Wifi, zásuvkami, funkční vakuovou toaletou a moderním IS, bude to to nejlepší ke každodennímu dojíždění na našich kolejích, hlavně ať je nenahrazují Pantery…
Tak to budou ČD platit 500 korun denně, protože v nějakém CityElefantu je záchod v poruše vždy.
Jestli jim připadá výhodnější zaplatit pokutu než doplnit WC papírem. 🙂
Málokdy jede kontrolor ROPIDu z výchozí stanice a může vyloučit že by to ukradl cestující před ním.
Třeba Ústecký kraj zveřejnil poslední dodatek k původní smlouvě od str. 441. Letos začernil i přehled výkonů, lze dohledad i z minulých let. https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1734992
Škoda, že už to neplatí dnes. Sp 1941 veden ze Všetat jako Os – nedodržení kvality. Přitom za 4 minuty jel další pravidelný Os. Rozbité křižování pro další vlaky. Až bude R a některé Sp jezdit arriva, tak už snad takové blbosti dělat nebudou.
A proč tomu tak bylo? Jelikož vypadl ten osobák před tím Sp 1941
Jen počkejte až vás to potká taky. Zrovna nedávno jsem jel z Brna do Ostravy a ve Studénce nám zdechla mašina. Zastavil nám tam naštěstí za námi jedoucí Ex z Prahy, takže v Ostravě jsme nakonec byli jen asi o 15 minut později. Až tam začne jezdit Jančura a stane se něco takového, tak předpokládám smůla a hezky čekat na autobus/náhradní loko.
Budte rad.. tohle je vyjimka… Mi se jednou v Cracowii stalo, ze nam dokonce pruvodci zakazala prestoupit do jineho vlaku, protoze se uz chysta jina masina… ale vetsinou je porpuchana lokomotiva hodinu az dve zpozdeni i na koeidoru Bohumin Praha.
Pro skarohlidy, dnes v noci byly.minimalne sve porpuchana vozidla CD na romto koeidoru…
Tak jasně, Jančura přece Ex z Prahy neprovozuje.
No jo, jenže rozhodnutí zastavovat – nezastavovat by měla skutečně pomocí tomu, aby víc lidí dojelo s menším zpožděním. Ne že Sp zastavující náhradou za zrušený Os podjede(či dožene) následující Os.
Ano, ten dojel z Boleslavi do Všetat s půlhodinou a ve Všetatech skončil. Kdyby další Os jel za hodinu, nebo i jen půlhodiny, tak to beru. Ale tohle byla blbost. Ti lidi na zastávkách stejně nečekali, především jim to nemá kdo říct, že Sp bude stavět. Brali jsme spíš už lidi, kteří šli na ten následný Os.
No a já se to dozvěděl z aplikace že ten Sp ze Všetat jako Os.
Tak to je dobře, že se to dá zjistit. Ale jak říkám, tohle byla blbost. Os z Mělníka by to pobral a oba by do Prahy dorazili na čas.
U Sp je nastavena nějaká kvalita?
Asi že nestaví na každé mezi. 🙂
Dodržení GVD.
Dá se předpokládat, že za odsouhlasená nebo nutná řešení nějakých mimořádných událostí se pokuty nevybírají.
Ano, operativní řízení. Škoda že není lépe vydefinovano, třeba za antioperativní řízení pokutu.
Dobrý nápad je při bordelu na 171 zastavovat Budějovickou hydrou, aby pokus o nástup by trval tak dlouho než do stanice dojede Elefant. Pak protože priority SŽDC, rychlík musí dopředu a Elefant na babkoblok(hradla) za ním.
Takže nějaký kaštan ve vlaku šlohne na hajzlu papír, mejdlo a hajzl posere a pobleje (jsme v Praze ) a ČD za to zaplatí StřČ. kraji pokutu?
Nejaky kastan v samosce udela diru do krabice s mlikem a obchod ji proda zakaznikovi jako plnou?
U takoveto „zavady“ bezne staci, ze se dolozi ze byla na nejblizsim moznem miste odstranena. Jde o to, aby ten pozrany hajzl nejezdil cely den, jak je u CD zvykem.
Tak ono je taky zvykem, že se lidi chovají jako prasata i v naprosto novém vlaku, někdy to vypadá, že nové čalounění je pro některé akorát tak výzva, aby to rychle objeli botou. Tady pomohou akorát tučné pokuty. Na druhou stranu z (rychlo)úklidu některých vlaků, včetně vlajkové lodi, se chce také občas blít.
Já se spíš setkal s tím, že v nějakém voze byla nějaká závada (topení, blbnoucí automatické dveře atd.) a když jsem jel stejným vozem o týden nebo dva později, tak tam byla stejná závada a vlakvedoucí říkala, že to mezitím bylo každý den znovu urgováno… Takže nejen že to ČD nejsou schopny opravit na nejbližší konečné, ale klidně nechají vůz se závadou jezdit celé týdny…
Stejně jako Arriva. Pokud kontrolor nejede z výchozí stanice, udělali to cestující před ním. Voda není protože cestující na umyvalde s fotobuňkou nechali otevřený kohoutek, mýdlo v z dávkovače taky odnesl cestující.
Opet jedu IC Opavan, ktery je plny becek. Asi zacnu vozit sampus a az konecne bude tento vlak konecne plne dle razeni, tak se s vlakvedoucim a pruvodci ozeeu
A jak to souvisí s výběrovým řízením ve Středočeském kraji?
Souvisi to se systemem pokut.
1. CD neni schopno dodrzet vlastni standard sluzeb ani ve „vykladni skrini“ , tj. ve vlacich na komeecni riziko, kde by se mel snazit lakat co nejvice cestujicich
2. Bude mit kraj dost uredniku na kontrolu sluzeb, aby vubec byl schopen pokuty uplatnit?
3. Je vubec pro CD maximalni pokuta ve vysi 2% z dotace kraje morivujici?
Mozna mne vyvedete z omylu, ale v soukromem sektoru neuzaviram smlouvy na sluzby se sankci nizsi nez 10% za nekvalitni sluzby nebo nedodrzeni terminu.
Pane pumpičkáři, není to motivující, ale víte, jak je to s vlkem a kozou… 50 milionů je tak akorát na ty inspektory a možná na nějaké chlebíčky pro kraj.
Náhodou , řazení vagonů B na Brno − Ostrava ČD dodržují! (bacha, ironie)
Poděkujte svým krajanům, že se nechali koupit žebračenkami a nadužívají díky tomu VHD. B tady dávno nemuseli jezdit…
Minulý týden tu někdo tvrdil, že to se stává jen jednou za půlroku 😉
Asi se nelze zavděčit všem … někdo nadává na béčka, někdo na sedadla jako v autobuse. Ale tak nebo tak dohodnuté by se jistě dodržovat mělo.