cargo

Až 2600 eur za rotaci. Jihomoravský kraj uzavřel smlouvu na lety do Mnichova

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regionalbmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Jihomoravský kraj uzavřel koncem května smlouvu s leteckou společností British Midland Regional (BMI Regional) o provozování linky Brno – Mnichov

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Bohužel zrušených letů bylo více než se uvádí v článku. Sám jsem zažil dva. Jeden třeba 19.4. a další 17.5., takže smluvní pokuty vítám a snad vrátí důvěru v používání těchto linek.

marty-t2

Na této lince byl ochoten zahraniční byznys i přes blízkost Vídně ochoten platit i 13000kč za poslední místa v letadle – a to za jednosměrnou letenku – v neděli večer nebo v pondělí do Brna a ve čtvrtek večer nebo pátek v poledne zpět. Jenže stále častěji BMI z důvodu nedostatku strojů a pilotů občas let prostě zrušila, což pravidelně otřásalo chutí zákazníků tak strašně drahé letenky kupovat, když je blízko Vídeň. Mnohá brněnská firma zase má limit – OK leťte z Brna, ale nesmí to být o moc dražší než z Vídně. Proto je dobře, že JMK a Brno… Číst vice »

Panoramix

Za ty peníze na podporu jediného letu by mohli léta provozovat přímé vlakové spoje na letište ve Vídni, odkud se dá letět téměř všude a za konkurenceschopné ceny. Hodina cesty navíc už asi nikoho nevytrhne. Tohle podporování de facto byznys linky je poněkud mimo. Ostatně stejně jako všechny ostatní akce spojené se snahou zvýšit provoz na mrtvém brněnském letišti.

Marty-t

Nemáte pravdu. Rakušáci by přímý vlak na Schwechat z Brna nepustili. Pěkně na Hbf a tam přestup na Railjet ze Salzburku – to je jejich strategie.

Marty-t2

Kdyby přímý vlak v Rakousku z Brna pod letiště ve Schwechatu povolili, tak byste měl určitě pravdu. Jenže rakouská strategie je jiná – vlaky z Brna protáhnout přes Hbf. na jih, do Grazu. Ve Vídni je tak nutné na Hbf. přestoupit pěkně na Railjet ze Salzburku. Za dvě hodiny jste z Brna na letišti. OK. Ale při zpáteční cestě narazíte na problém, že vlaky na Brno jezdí jen jednou za dvě hodiny nebo v Břeclavi s přestupem a hlavně, že poslední odjíždí v 19 hod. To už raději přímým Regiojet busem ze Schwechatu za 2,5 hod. nebo lépe dojet na… Číst vice »

Pedro72

Mnichov je fajn třeba v napojení na Británii a Irsko, ale dá se tudy udělat i jižní Evropa a samozřejmě Německo a Benelux. Ceny jsou tudy kolísavé, ale už několikrát jsem dostal já ven nebo mí hosté do Brna pod 10 tisíc, což fabrika unese. Zahraniční odborníci to pohodlí na cestě sem jednoznačně vítají, pokud se tedy z nějakého záhadného důvodu nechtějí při jedné cestě dobrovolně nechat okrást v Praze.

Lucy

To je kšeft, a proč ne rovnou na 4 roky. To asi zase byly nějaké ty krabice od vína.

Nicky

Má to vůbec smysl?
Zaměření jednoznačně na byznys cestující a platí to z veřejných peněz.
Kolem 2000 eur stojí pronájem tryskáče HondaJet na hodinu.

Pro turisty a rodiny to nemá smysl, zejména poté co ve Vídni soupeří aerolinky akčními cenami které jsou o řád níže.

Míra

To je prostě logika našich politiků…asi je těžké v práci používat hlavu

Nicky

Jediné smysluplné co mě napadá je spoj na letiště do Vídně ATR-kem několikrát denně (pokud tedy trvají na leteckém spojení).
Po zemi to dává ještě větší smysl a časově vyjde téměř nebo úplně nastejno.

VRT

Je to vlastně taková lokálková logika. Podporuje se tady něco, co prostě nefunguje, protože nejsou lidi. Jediná šance jsou prázdniny, kdy cestovka to jedno dvě letadla naplní. Ale k tomu teda asi fakt netřeba provozoval letiště.