Poplatek až 25 tisíc za dovoz ojetiny. Svaz obchodu navrhuje rozšíření ekologické daně
Autobazar. Foto: AAA Auto
Po jedenácti letech by mohlo dojít ke zdražení dovozu a převodu starších aut. Navrhuje to Svaz obchodu a cestovního ruchu,
Jen ať ty poplatky navýší, alespoň to na silnicích nebude samý šrot. S tvrzením p.Häckla z AAA Auto souhlasím. Lépe bych to sám nenapsal 🙂
Bylo by dobré to zvýšit na 50 tis. aby se to neminulo účinkem.
„Proč tak křičí ti lidé v těch žlutých vestách?“
„Zdražili jsme jim ojeté diesly, nemají čím jezdit.“
„Tak proč si nekoupí nové elektromobily?“
Auta starší 15 let už nemaj dneska na silnicích co dělat. To jsou jiný technologie úplně, jiná bezpečnost. Tuhle jsem viděl dědu ve favoritu. Nejen, že zabije sebe, ale zabije prostě i jiný lidi, nedobrzdí, nezareaguje včas a takový auto mu prostě nijak nepomůže. Rozhodně s nutností omladit vozovej park souhlasím a takovej emisní poplatek je určitě dobrá varianta.
Můžete mi, prosím vysvětlit jaký bude rozdíl mezi dědou ve favoritu r.v. 1994 a tímtéž dědou v renaultu megane r.v. 2014? Kromě tojho, že hmotnost meganu je dvoujnásobá, tj v případě střetu díky „reflexům“ dědy bude mít 2x větší kinetickou energii – tj spách 2x více škody. Prosím objasněte mi, jak by mu takové podstatně modernější auto mohlo pomoci??? Absolutně nechápu v čem je auto starý 15 let (dejme tomu slušný SAAB 9-5, cena cca 70.000) ve srovnání s dejme tomu s typickým českým vozem z Nošovic,( I30, za bratru 200.000), bude méně bezpečné a více nebezpečné svému okolí. Já… Číst vice »
jestli nezareaguje včas tak to asi nebude způsobeno tím Favoritem. Co za úplně jiný technologie se za těch 15 let objevily v oblasti brzd?
Patrně jej k tomuto výroku vedla jednoduchá úvaha: Neschopněj řidič + novější automobil = řidič schopností Michala Šumachra. To že tato rovnice tak úplně neplatí, nejspíš neví.
Nechtěl jsem tu udělal takovej rozruch, nepochopili jsme se. Děkuju těm, kteří mě pochopil – řidič má být schopen zareagovat a pokud už není, kvůli věku, měl by mít tolik rozumu, aby se řízení vzdal. Ale trvám si na tom, že favorit z roku 1994 může bejt větší hrozbou než megan 2004, právě s ohledem na jeho stáří a chatrnou karoserii.
V tomto případě bych dpoporučoval omladit řidiče, protože pokud řidič nemá postřeh, případně má reakční čas 3s tak mu novější auto rozhodně nepomůže. Patrně jste velmi zaslapaný moderními technologiemi, ale vězte, že žádná technologie neumí plně napravit chyby řidiče. Dále pak, každá technologie je poruchová. Pokud se budete bezhlavě spoléhat, že můžete jezdit jak hovado, protože „kouzelná krabička“ zabrání smyku, pomůže s rozjezdem, zabrání srážce, zabrání vyjetí z pruhu atp. mohu říct že jsem velmi bláhový a neměl byste s tímto názorem usedat za volant. Proč? Protože jste nebezpěčný sobě i svému okolí. (což mj. může být důvodem k hospitalizaci… Číst vice »
Pepin má Feldu a 70.000 kč na ojetou Fabii z roku 2011 (šrot). Pepin nově nezaplatí 95.000 za ojetou Fabii, ale koupí si novou za 280.000 tisíc, aby s ní najezdil 5.000−7.000 km ročně. Kde vezme těch chybějících 210.000 Kč nikdo neřeší.
A až bude mít Pepinovo auto (na které nemá) nalítáno 70.000 za 12−14 roků, tak to bude starý nebezpečný šrot v hrozném technickém stavu, netřeba se ani dívat na fotografie, natož záznam z STK. Ten je u takového šrotu přece irelevantní.
PS: Data z autorizovaných servisů Škoda: Průměrný nájezd vozu Fabia činí asi 8000 km ročně.
A to prostě proto, že o Pepinově autě rozhoduje papaláš, který nalítá služebákem 30.000 až 50.000 ročně a po dvou letech požaduje nové.
co takle místo restrikcí zrušit na nové auta třeba DPH 🙂
přece si bureš nevypustí rybník! Cílem není motivovat lidi k nějakému chování, cílem je kasírovat maximum.
presne tak. cilem tohoto opatreni neni ekologie, nebo ochrana ZP, nebo snaha o zlepseni zdravi lidi, ale pouhopouha s sprosta optimalizace (cti maximalizace) vyberu dani.
To ovšem není vynálezem nějakého bureše. Pro každou vládu, ať levicovou či pravicovou, byli motoristé vždy jen včeličky bez žihadla, které je možno beztrestně finančně ždímat dle libosti.
Ale to je zcela v pořádku.
Bylo by lepší se k makroekonomickým věcem nevyjadřovat, když o nich nemáte ani potuchy.
No konečně krok správným směrem, ale jen první a malý. Daň by měla začínat na 50 000 Kč a zakázat tranzit šrotu přes Česko.
Jasně budeme všichjni udržovat při životě přestárlý auta, místo koupi o něco „lepší“ ojetiny, a pár vyvolenejch bude jezdit novými auty. Ideální společnost!
V bazaru se dá pořídit i zánovní auto s minimálním nájezdem….
O něco lepší ojetiny mají mají stočwné tachometry, takže jsou to stejně popelnice.
Správný krok, ty dovozené šroty se stočenými tachometry často moc nevydrží a pak jen na sídlištích zabírají parkovací místa. A likvidaci těch německých šrotů platíme my místo Němců.
Mám řešení! zrušte sídliště!!! Bude místa dost….
Přesně tak! Jen ať zvýší poplatky, staré šroty tu nikdo nechce. Naprosto souhlasím s tvrzením p.Häckla. Jde vidět, že jim to v AAA myslí 🙂
Cyp jak lampa (facepalm) …
Souhlasím s názorem p. Häckla, alespoň to tu nebude na silnicích samý šrot. V tomhle se mi přístup AAA líbí. A teď do mě…
to bych neřekl. Totéž se tvrdilo před první zavedením „ekodaně“ co teď platí a zásadní „“ vozidelmodernizace se na cestách nijak významně statisticky neprojevila.
Šrot? Doporučuju se podívat jaký auta se vyráběly v roce 2014. Tohle je pochopitelně jen snaha o zvýšení tržeb autobazarů.
Hloupost. Dle návrhu by takto stará auta byla osvobozena! Taktéž souhlasím s pánem z AAA. Rozhodně krok správným směrem! Díky těmto poplatkům ubyde dovozu starých aut co už by na silnici ani neměla co dělat, což je dobře!
Bazarníci jsou podvodníci a ti co jim jdou na ruku jsou ze stejného pytle, nebo si vzali za ženu bazarníkovu sestru/ženu/babičku….
Čtyři základní svobody EU, a to volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu.
Ale jen pro vybraný okruh zboží, lidí, služeb a kapitálu. Holt všichni jsou si rovni, někteří jsou si rovnější, Bureš je taky bez poskvrnky, stačilo pozvyměňovat pár ministrantů a pozichrovat si to u Zemana, že pokud by náhodou se v tom někdo začal opět hrabat tak to zařízne ye svý pozice abolicí. A jupí jede se dál.
Jmenovaný abolici ve své kauze briskně odmítl.
pouze deklamace pro PR. Již monho svých slavných slibů úspěšně ignoruje.
Tak mi ta tabulka nějak nesedí.
Koukl jsem do techničáku a:
Renault Laguna 2.0 dCi, 2010, Euro IV, stáří 9 let
Renault Scenic 1.9dCi, 2002, Euro II, stáří 17 let.
Nějak to nepasuje s tím, co tu píšou.
Klid, když nejde konverze na líh, půjde konverze na plyn. Oboje se zápisem do TP a se změnou emisní třídy. Nafta má problém, benzín nikoli. Laguna II 2.0 T Euro III, se čtvrtnádrží lihu Euro IV, s konverzí a zápisem Euro V…
líh a benzín je drahej, nafta (díky své specifikaci) stále vyhrává (když ji umíš „správně“ sehnat)
Jinými slovy ochcánci kradou naftu a mají rito a kup za 2 pětky, smrad a dým s „přeplněné“ vyšlehané plečky tdi, skvělý zážitek jet za tímhle. Podplácení na stk a pohoda, leju to tam kýble, wow ekologie
Jo to že umím pořídit levně naftu nesouvisí nijak s ostatními vašimi výroky… Pouze odmítám rvát do chřtánu státu nesmyslné daně ze zdaněného. POkud Vás to uspokojuje, můžete nadále kupovat naftu u MOLna D1 za 37Kč/l a mít z toho radost. Já mám radost, když kupuju naftu pro mne levně.
A nešlo by konvertovat vozidlo na vyšší euro třídu, dovézt a převést na nového vlastníka, a konvertovat zpět na mainstreamové palivo? 🙂
auto na plyn není třeba konvertovat zpátky, jezdí furt i na benzín. že by vám ovšem někdo zapsal lepší emisní třídu než udává výrobce to asi těžko
Oni si páni ze svazu dovozců a páni poslanci myslí že většina čechů si oblíbila stará auta a proto jezdí v ojetinách 15-20 let starých. Jaksi jim nedochází že je to způsobeno hlavně poměrem mezi výši platů a cenami nových aut. Podstatnou roli hrají také životní náklady, když někomu nájem a inkaso spolkne dvě třetiny až tři čtvrtiny měsíčního příjmu tak z toho zbytku těžko našetří na nové, nebo zánovní auto za čtvrt milionu. Navrhované poplatky a daně tedy nejvíce postihnou lidi s nejnižšími příjmy! Taky majitelé starších aut obvykle mnohem méně najezdí než majitelé nových a drahých, protože i… Číst vice »
Lidé si kupují starší auto, protože „potřebují střední třídu, nejlépe v dieselu“ na dojíždění do práce pár kilometrů.
Kdyby to bylo jen o tom, že si to nemůžou dovolit, tak by se sem dovážely i starší malá auta a to vůbec neděje…
Protože si každý holt chce splnit svý přání. Doba kdy se dalo koupit maximálně 3 různý auta a ještě k tomu na pořadník, je naštěstí za náma. Proč zase něktečí se delegují na „pány všehomíra“ a diktují co se smí a nesmí mít za auto? Každý, nechť si koupí jaký auto chce, a jezdí s ním, jak uzná za pro něj potřebné. Někdo ujede ročně 100.000km, někdo 10.000. Někdo chce velký auto, někdo jezdí pidiautem. Já odo bně upřednostňuji auto velké nejlíp kombík, protože pořád odněkud někam vozím mnoho, a často velkejch, krámů. Vzhledem k tomu že mít na každý… Číst vice »
proste dalsi dan z chudoby. Jezdit autem budou smet jen privilegovani
Podle mne na ekologii všichni zvyskoa prdí, je tojen další cesta jak kasírovat ty chudý, co nemají to štěstí, že jim zazobaný tatíček koupil pod stromeček nejnovější auto, příápadně „manageři“ co mají auto „zadarmo“ firemní. Protláčí to určitě lobby těch, co „prodávají“ firemní auta po ukončení lízingu, pčípadně výrobce nových aut. Přičemž starý auto má v sobě mnohá kouzla. Například rádio se ladí „čudlákem“ a nemusíte koukat na dotykový displej, jen kvůli tomu, že chcete vypnout otravný reklamy v rádiu. Mi osobně ty dotykáče vůbec „nehoví“ mám rád klasický konflík, nebo tlačítko.
Svaz obchodu má samozřejmě fpičy nějakou ekologii, jim jde akorát o vlastní byznys.
Lobbing AAA podvodníků
Absurdní. Kdyby se ojetinami s EURO II jezdilo tak jako s novými flotilovými vozy, pak bych to chápal. Opak je ale pravdou, ojetiny se dovážejí i jako potenciální youngtimery a zpravidla jsou uváděny do lepšího technického stavu než je u zánovních olítaných vozů. Sám jsem si nedávno takový s EURO II (jen o chlup nad hranicí EURO III) dovezl a pracuji na jeho uvedení do perfektního stavu. Návrh je vyděračský a nebude přijat.
Mimochodem jde o vozidlo se čtyřmi hvězdičkami NCAP s mimořádnou aktivní a na tu dobu (1999) nadstandardní pasivní bezpečností.
No dovážet normálně šrot roku 1999 opravdu nemá cenu. A když je to vaše tak výjimečné auto, proč ho neuvedete? Ono jde taky o rez a tím zhoršení vlastností auta při nárazu. Myslím, že dovážet na normální ježdění něco staršího 10let nemá cenu, samozřejmě pominu li veterány.
Dá se dovézt auto, které přes svůj věk není šrot. Někdy v roce 2010 jsem objevil vozidlo bez koroze, s velmi nízkým nájezdem, pečlivě servisované, r.v. 2000. Ano, není to sen českých rodin, protože obrovský motor a výrobce z USA, takže strach z velmi vysoké spotřeby (oprávněný, ale to je řešitelné) a z drahých náhradních dílů (neopodstatněný, jsou levnější než na Škodovky). No a jezdí to doteď s náklady srovnatelnými s benzínovou Octavií, dost možná jsou i nižší 🙂
Ano, o takových kouscím mluvím. Že je z Itálie a italské produkce? Že je bez koroze? Že je opečované? Blb to zakáže, chytrý je rád, že tu někdo pečuje o dodnes perfektně fungující a bezpečné vozy nepřeplácané elektonikou a kurvítkami.
Jezdím autem o stáří 17 let a stále dobře slouží. Kdybych si přivezl něco 10 let starého byl by to posun kupředu. No nic, třeba stroj stávající ještě chvíli vydrží :-))
Ja jsem taky spokojen s 18 letým autem. Fabia 1 combi 1.4 , splnuje euro IV, ma ESP. Chcu ji mit co nejdéle.
Já nevím, jaký by to byl posun kupředu. Motor bude mít menší kubaturu, max. výkon sice o něco vyšší, ale jen ve velmi úzce vymezeném pásmu otáček, vnitřní komfort bude naprosto identický, možná to bude umět přehrávat MP3 a bude se to umět připojit na fejsbůk, to bude teda výhra.
kolem roku 2009 – 10 ještě pořídíte poctivé motory
mám taky „Schrott“ dovezený z Německa, vyrobený ve SWE, s motorem co jezdí pod 6l nafty na 100km, 365tis. km na tachometru a stále dobré, nerezne to, občas lehký servis, vše drží. Je to Euro2 (dle TP), jinak má dodělaný filtr na pevné částice (v DE a tím zelenou DE placku), na emisích hodnoty hluboko pod tabulkou. Co s tím? Poslat do šrotu nebo dojezdit? co je lepší ekologie?
To vypadá na Volvo S70/V70….
nebo V40. To byly taky držáky
V40 není made Sweden. Je to čistokrevný holaňdan a není to takový držák.
správně, to je Volvo V70, ještě poctivé Das Auto
nejprostornější kombík v přilehlým kvadrantu vesméru….
To bylo Volvo 245T 🙂 Ale i 240/260 bylo výrazně větší než V70.
A ntozas jo, ale výše byl uveden limit věku…
Já mám takového švýcara, v sedanu a benzínu. V servisu majitelé mladších závistivě koukají na stav podlahy a podvozku… Kdysi se pokovovalo, dnes se jen lakuje, vyjde to výrobce levněji…
pamatuju A 100 celozinek…. jo to byly auta. Tehdy to byl pořádný kus stroje.
Kategorie euro 0 možná i 1, to už je snad veterán a tam jsou jiná pravidla
veteránem se nic automaticky nestává
Nejsou. Nastudujte veteránské kategorie.
Fascinuje me jak tyto v podstate dalsi a dalsi dane, ktere padaji predevsim na ty nejschudsi, jsou kamuflovany jako ekologicky poplatek. Ale na druhou stranu, jsou to paradoxne prave ti, kteri voli ANO a Babise a jim podobne, na ktere to dolehne nejvice, takze nevim na co si stezuji.
naší lihově-ekologistickou republiku si rozvracet nedáme, ANO?
jo, to bylo posledně následného ujišťování že nic takového rozhodně neplánuje když se to profláklo a nesetkalo se to zrovna s příznivým ohlasem
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/374735/stat-zdrazi-prevod-ojetin-lide-zaplati-tisice-navic-i-za-auta-z-roku-2005.html
Pochybuji že lidé jezdí schválně ve starých autech (nebo je dováží). Zkrátka na lepší nemají peníze. Tohle je typická buzerace chudších obyvatel, pokud se zavede nesmyslný poplatek, ti lidé víc peněz mít nebudou…
To si s prominutím nemyslím. Podle mě pokud má někdo 60 000 a chce si koupit auto, měl by se smířit s tím, že to prostě Passat TDi nebude, protože na něj nemá, nemá potenciálně ani na jeho budoucí údržbu. A za ty stejný peníze sežene něco obyčejnějšího, jednoduššího, udržovatelnýho a bez eko poplatku
no a pokud má jen 30.000,- tak bude odsouzenej šmatlat pěšky. Udržovaný Euro II škodí míň jak Euror IV s vykuchaným FAP filtrem.
Obecně Euro II benzín škodí méně než Euro V diesel.
Eh to nevím, já jezdím dlouhodobě na naftu. Tj neumím/nemohu/nechcu srovnat.
Nechci obhajovat takový … jako Áčka, ale ten poplatek tu už byl, jen zastaral tím, že se vztahoval na auta z konkrétního roku.
ten padl se vstupem do EU
resp on to nebyl poplatek ale zakáz dovozu ojetin starších 8 let celkově
Ten padl uz driv (nekdy v druhe pulce 90.let).
jiným důležitým milníkem v oblasti ojetin byl 1. leden 2000, kdy začalo platit ustanovení zákona o silniční dopravě, které zakazovalo dovoz aut starších 8 let nesplňujících emisní normu EURO 2. Už o rok později se toto ustanovení stalo předmětem politických tahanic a nátlaku individuálních dovozců, kteří se domáhali jeho zrušení. V srpnu 2001 jejich protesty vyvrcholily blokádou ministerstva dopravy. Další blokáda přišla 31. ledna 2003, kdy dovozci blokovali hraniční přechod Hora sv. Šebestiána. Rok 2004 naopak dovozce přestárlých aut určitě potěšil. V souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie začala platit novela zákona, která umožnila dovoz vozidel bez omezení… Číst vice »
Aha, ja myslel, ze to byl nejaky starsi pozustatek, vychazel jsem z toho, ze jsem si v roce 1996 kupoval auto rv1985 zvenci.