Až 247 korun za kilometr. Ústecký kraj platí za retro soupravy KŽC více než za nízkopodlažní vlaky
Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava
Ceny za provoz turistických linek pro Ústecký kraj se výrazně liší, ukazují data ze smluv.
Ještě drobná technická poznámka – za linku Most – Moldava bude Ústecký kraj platit do rukou společnosti Railway Capital až od prosince tohoto roku. Do té doby tam budou Os vlaky z Mostu nadále vedeny Českými dráhami.
Jinak, u té (ve stavu loňského roku) vysoké nákladové ceny 320 Kč/vlkm u zubrnické trati si říkám, jestli do toho není započítán i provoz zubrnického muzea. Nedovedu si jinak moc dobře vysvětlit tu cenu, když zrovna u této linky má vozidlo docela dobrý kilometrický proběh, tzn. neplatí u něj ten nežádoucí stav jaký je u trati do Kamenického Šenova.
No jo, za komfort se připlácí.
jsou to vsechno brutto smlouvy?
ano
O víkendu jsem byl v Rakousku a jezdil jsem vlakem.
Lokálky – moderní vlaky s WiFi, klimatizací, čistým WC a usměvavou průvodčí.
Dálkovina – railjet je tam jako obyč rychlík. Žádné vlajkové lodě (nebo jiné nemají). Spojené soupravy, takže žádné přeplňování, ochotný průvodčí a jeli jsme 230 km/hod.
Nevím no… Možná jsme to Rakousko-Uhersko ničit neměli.
Já bych tedy jen úplně nesouhlasil, že je tam vše růžové: jednou náhradní souprava, podruhé na IC obstarožní vozy, tři z pěti toalet nefunkční, ve dvou vozech nešly dveře.
Musim s vámi souhlasit, v Rakousku jsem tak dvakrát do měsíce a většinou jedou moderní, čisté vlaky na čas, ale není výjimkou class 4020 na příměstské lince a to je něco strašného.
Pane autore Sůro, abych si vás přestal vážit, napište konkrétně, kde jste se s tím, co tady popisujete setkal. Já to do měsíce omrknu, nafotím a pošlu nejen vám, ale i celé veřejnosti na http://www.zdopravy.
Třeba 1.10.2021 vlak z Prahy směr Vídeň v 18:12, místo RailJetu ÖBB, nasazena klasická souprava složená z vozů s kupé, kde třeba u našeho nešli zavřít dveře, byl problém najít místenky, někteří lidé s místenkou své místa ani nenašli, protože prostě nebyla, souprava neuvěřitelně špinavá a v Břeclavi nás rakouský personál sháněl z krajních vozů soupravy doprostřed jako dobytek. ČD na spoj v 16:12(myslím) nasadily klasicky RJ. Jízdenka kupována na stránkách ÖBB, kde o změně soupravy nebylo ani písmenko. Těch případů jsem zažil na rakouských železnicích celkem dost, ale u tohoto jsem schopen dohledat konkrétní datum a čas.
Abychom si rozuměli pane BDT. Já vycházím z článku „Ústecký kraj platí za retro soupravy KŽC více než za nízkopodlažní vlaky“ a na to navazující přirovnání Karla s VNITROSTÁTNÍ ÖBB.
Jaký je všeobecný náhled za 32 let na české cestující je jasný a sám jsi na to správně odpověděl. Plně s tebou souhlasím, že sláma z bot jen tak sama od sebe nezmizí. Na tom se bude muset ještě zapracovat a bohužel každý musí začít u sebe.
Skutečné lokálky – mnohde zrušené či přinejmenším bez osobní dopravy.
Railjet – ano, teď už (také) jako obyčejný rychlík, původně byly tyto jednotky nasazovány právě výhradně na „nejrychlejší vrstvě“ (tzn. zastavující jen Wien – St. Pölten – Linz – Salzburg a odtud dále).
O Rakousku-Uhersku to určitě není. O směřování po roce 1945 (potažmo 1948) ano.
Neměli. Ovšem po 104 letech pozdě bycha honit.
Pravé lokálky už bohužel v Rakousku nejsou ..,vse vytrhané či neprovozni….a mnohde něco jako ČSAD je de facto neznamym pojmem….nebo max v rozsahu 1-2 školních spojů. (Kolem Vídně a Vorarlberg funguje, ale jinde je to spíš hrůza). Railjetem do Alp si horaka taky nesvezete….takže za mne Rakousky vzor nee.
No lokálky sice ÖBB prezentuje na webu tak, že vše mají moderní, ale nutno dodat, že jim stále na některých tratích jezdí staré motoráky (řada 5047 a 5147). Kolem Vídně není problém určitě potkat jednotku 4020.
Není trochu blbé litovat rozpadu monarchie jen proto, že v jedné její části mají kvalitní železnici? Kdyby ta monarchie byla tak fajn, tak by se nerozpadla – jenže to by jejím čele po podstatnou část 19. století nesměl stát trouba, co měl názory zapšklého dědka už v mládí a s přibývajícím věkem už dění ve svém státu zbla nerozuměl. Krom toho, nikde není psáno, že v celé monarchii by byla dráha taková, jak dnes Rakousku – co kdyby byla všude taková, jako v Chorvatsku? A nebo by nad monarchií lítaly rakety, jako dnes nad Haličí (pravda, tam ne tak často,… Číst vice »
Ja furt nechapu jednu vec, proc proboha na opravenych tratich neobjednavaji nizkopodlazni.vlaky a moderni vozidla, nechapu, kdo chce neustale z zel. cestujicich tetrosoupravy mimo zvlastni jizdy,…
Kdo ma zajem na tom, ani na zel. jezdily historicka vozidla?
Chapu, ze jen tak nejde nahradit 810 a jeji odnoze, ale vlak co umozni pohodlne cestovani a prevoz kocarku, lyzi, kol je na nekterych tratich celkem vhodny…
To by na ně musel mít dopravce peníze které nemají ani ČD.
Když budou platit tohle, tak na to nebude mít nikdy nikdo.
Nevím úplně který nízkopodlažní vůz je vhodný pro provoz na této trati. Hlavním problémem bude nízký maximální povolený nápravový tlak.
Ano, v tomto vam asi dam za pravdu, nicmene je to rekonstrukce stylem nejnutnejsi oprava,… ale muj prispevek je trochu obecny, bohuzel v tomto se to podoba jinym tratim, kde to mozne je…
A jsou i lehka vozidla light-rail… Jenze na trati dopravu myslim provozuje jen KZC a to je spise spolek historie zeleznice,…
Lidi chtějí na lokálkách pohodlné vlaky, ne klimazizovaný hnusy.
Prosím, nezaměňujte lidi s šotouši! Lidi, co nejezdí jednou za rok na výlet, ale každý den do práce, nejsou každé léto na pojízdný skleník zvědaví.
Není pravdou, že by veřejný rozpočet Ústeckého kraje platil za něco co by svévolně sjednal navíc po tom všem. Je mi jasné, že si řeknete, nic zveřejněno nebylo, ale interně bylo u dopravců s „retro vlaky“ poptáváno, kdo by byl ochoten jezdit, čím a za kolik. Jenomže tito soukromníci nenabídli nic, kromě KŽC. Legitimní je se např. ptát, proč se neoslovily Čd, ty mají v Děčíně dost retro vozů. Ale na sklářské lokálce se je zahrnuto včetně poplatku za dopravní cestu! Takže to není fér. Roudnice-Libochovice jezdí KŽC s tím největším a nejdražším na provoz. A vlak na Mikulášovice uzavíral… Číst vice »
Ono se tu taky srovnávají nesrovnatelné trati. Vezmeme třeba „drahou“ T1 Česká Kamenice-Kamenický Šenov (KŽC) a „levné“ T8 Děčín-Moldava (Railway Capital) a T9 Liberec-Mikulášovice (Die Länderbahn CZ). T1 je klasická turistická trať, nedá se využít na nic jiného než pro nostalgické jízdy (spojuje pouze dolní část KŠ s ČK) ale v létě jezdí každý den 4 spoje tam a zpět (o víkendu 6 spojů), trať v majetku KŽC. T8 je klasická turistická trať jen mezi Hrobem a Moldavou, na zbytku se jedná o normální spojení mezi městy Most, Litvínov, Osek a Hrob. Většinu týdne se jezdí jen mezi Mostem a… Číst vice »
A jak vám do toho zapadne T6 pro porovnání?
Jak by mi měla zapadat. Úplně normálně. Jezdí jen o víkendu, spojuje dvě poměrně velká města (větší než Česká Kamenice nebo Kamenický Šenov) a mezi nimi je výrazný turistický cíl zámek Krásný Dvůr. Komu patří trať nevím? SŽ?
Jenže KŽC na rozdíl od Railway Capital nemá v UL žádnou trať, ze které by mohl dotovat případné ztráty.
A jakou trati dotuje RC své ztráty ?
Jestli něco jezdí v pracovní dny či o víkendu, je docela jedno v situaci, kdy jsou porovnávány ceny dopravního výkonu neboli nákladové ceny (tzn. ceny, ve kterých nejsou nijak zohledněny tržby).
(chápu-li správně, že jste mířil na to, že v pracovní dny na „turistické“ trati nebudou takové tržby)
Ve vyctu chybi Zubrnice
Není zveřejněna aktualizovaná smlouva
U Zubrnic budu hodně zvědav na zasmluvněná čísla od sezóny 2022, protože nákladová cena dle dodatku z úvodu sezóny 2021 činila 320,87 Kč/vlkm.
I když, zrovna zde jsou (vzhledem k vyššímu zájmu cestujících) i vyšší tržby (+ státní kompenzace za cestující se slevami), ale i po jejich odečtení ta celková výše úhrady za vlkm asi byla dost vysoká.
Poplatek za dopravní cestu je zahrnut u každého výkonu a u každého dopravce. Pokud víte, že byli interně poptávání dopravci, jste zaměstnanec Ústeckého kraje nebo KŽC nebo si jen vymýšlíte?
Na Sklářské lokálce je poplatek za dopravní cestu zcela legitimní.
Na trati Lužná u Rakovníka – Chomutov si dopravce Die Länderbahn nasazuje šukafony od KŽC a nikomu to nevadí na vedení kraje.
Pokud má operátor neočekávaný nedostatek vlaku, je naprosto rozumné najmout si 810 od jiného operátora nebo byste raději, kdyby byl vlak zrušen a cestující nemohli cestovat do práce nebo do školy.
to máte pravdu, jenže tam je to každou chvíli
No co u ČD to bylo na t Hodonín – Vrbovce denně po čtvrt roku a také nikdo nekvičel.
Tak se cestující svezou občas místo tramvají, autobusem, no xD
Na trati Rakovník – Blatno, vedoucí přes Ústecký kraj, si dopravce ČD nasazuje šukafony a nikomu to nevadí na vedení kraje.
Mohl by autor článku uvést odkaz na jízdní řád linky Liberec- Mikulášovice, která údajně jezdí od loňska a vypsat stanice kudy projíždí?
V odkazu je smlouva, kde je i jízdní řád.
Rozhazování krajů musí být legislativně mnohem více regulováno. Miliardy za nesmyslná letiště, spojení na letiště do zahraničí apod. z veřejných zdrojů vyhazovány být nesmí. Prostředky z veřejných rozpočtů musí být vynakládány tak, aby každý občan obdržel stejnou hodnotu. Ceny, kvalitativní standardy a dostupnost veřejné dopravy se kraj od kraje výrazně liší, to je zřejmá přerozdělovací nespravedlnost. Mezikrajová spojení jsou rušena a zaváděna podle politické ne/kompatibility krajských vedení, to je zločinná přerozdělovací nespravedlnost. Smlouva, kdy dopravce dostane zaplaceno za provoz historického M131 a může jej kdykoli dle vlastní libovůle bez finančního postihu nahradit stále ještě běžně provozovaným šukafonem je nemravná. Obzvláště,… Číst vice »
spojení na letiště do zahraničí..
tak zrovna tady jste ulít, spojení na letiště je potřeba a pokud to zahraniční je blíž a doprava tam muže být levnější, proč ne do zahraničí……
doporučuji Vám objet německé firmy a zakázat jim plati pro své zaměstnance autobusy z ČR do práce…
Tak řekl bych, že je trochu rozdíl, pokud to spojení platí soukromá firma ze SVÝCH prostředků nebo zda je takové spojení placení z prostředků VEŘEJNÝCH. Přeci jen spojení na letiště, notabene v cizině, za ZDO asi považovat moc nelze
To záleží případ od případu. Ale takový případ jako Basilej v ČR nemáme.
Nicméně autobus v okrajových časech bych zvážil, vůči ceně dotovaných letů by měl vyjít levněji.
spojení na letiště: když má někdo na letadlo (letenky), tak musí mít i na cestu na letiště. to není základní potřeba někam lítat.
Na jízdenku MHD jistě má … podstatné je, aby tam ta doprava existovala …
Tak nejspíš je myšleno spojeni Brno-Vídeň letiště a tam nevidím důvod, proč by mělo město nebo kraj dotovat přímé spojeni, pokud se tam jde dostat s jedním přestupem na hlavním nádraží ve Vídni. Ten přestup je stejně složitý jako přestup na kterémkoliv nádraží v ČR a zvladne ho i cvičená opice.
Bohužel však asi ne primátorka Brna Vaňková. Ta se toho přestupu děsí jak čert kříže. Najděte si některá její vyjádření z nedávné minulosti.
„Prostředky z veřejných rozpočtů musí být vynakládány tak, aby každý občan obdržel stejnou hodnotu.“
Reálně neproveditelné (resp. i kdyby teoreticky z geografického hlediska, tak o to méně např. z hlediska věkových skupin apod.).
“ Mezikrajová spojení jsou rušena“… možná tak v menšině případů.
Reálně jsou mezikrajské i dvě diskutované Turistické linky – a to Česká Kamenice – Kamenický Šenov a Liberec – Rybníště – Panský – Mikulášovice d. n.
„Ceny, kvalitativní standardy a dostupnost veřejné dopravy se kraj od kraje výrazně liší, to je zřejmá přerozdělovací nespravedlnost“
Což mimochodem není žádný div, když např. na většině území Jihomoravského kraje jsou daleko lidnatější obce než v sousedním Kraji Vysočina.
Mimochodem, na hranicích krajů Středočeského a Libereckého (těch, kde dlouho byly vzájemně „nekompatibilní“ krajské vlády) byste u dvou ze tří případů u tratí ani nepoznal, že tudy nějaká krajská hranice prochází.
P. S. Jestliže někde zanikne slabě využité mezikrajské (ale stejně tak samozřejmě i vnitrokrajské) spojení, tak je to případ opaku než neefektivního vynakládání veřejných prostředků.
Už antičtí vladaři věděli, že kdo si hraje nezlobí. A také, že každá atrakce něco stojí, ale vyplatí se jim.
Víte, co je blbé? Na dotovaných (z veřejných peněz) hudebních festivalech bývají zhusta kapely, které neumějí hrát. Na ty, které hrát umějí, musí člověk za svoje. Někdy za stovku, jindy za pětikilo.
Ne že by mi vadilo zaplatit vstupné, to nikoliv. Ale proč za dotované peníze zvou na pódium… no znáte to: Univerzální hnědá omáčka – výtvor velmi špatné jídelny.
Obvykle píšete rozumě, ale tohle je čirá demagogie. To, že některé hudbě nerozumíte, neznamená, že je špatná. Jen jí prostě nerozumíte. Z veřejných peněz je dotovaný mimo jiné Colours of Ostrava, JazzFest Brno či Pražské jaro. Vystupují tam samí břídilové co neumějí hrát, nebo prostě ideologie zatemňuje mozek? Prostě ideologické univerzální řeči – ona pověstná UHO jako výtvor velmi špatné jídleny?
Nad cenami proběhla řádná diskuze na Dopravní komisi ústeckého kraje materiál schválila a seznámila se se zněním smluv,dotazy se týkaly i tématu nastavení cen a nutno dodat,že ceny po seznámení se s materiálem rozporovány nebyly. Co se týče cen Länderbahnu,AŽD či Railway Capital,jsou ceny nastavený dosti nízko,co se týče Zubrnic nebo KŽC počítá se s vícenáklady i na historických vozidlech. Jako člen dopravní komise opravdu nemám špatně svědomí nad jejich schválením.
810 na T11 je považováno za historické vozidlo?
Jaké vozidlo by mělo být na T-lince, když to není v závazku ZDO? Ne snad 844 a pod.klony.
T9 Desiro nebo RS1. Ne každý turista je šotouš s orgasmy z červené koženky.
Takže je chyba, že na Zubrnice nejezdí desiro?
A kde se vezme 642 nebo 841? Ne každý jí má k dispo. Navíc i LDB používá jako náhradu 810 na spojích ZDO.
Už mám pocit, že kličkujete!
Linka T11 je do Zubrnic?
Tohle už je opravdu zoufalost z Vaší strany. Do Zubrnic se jezdí mj. do železničního muzea a zde má historické vozidlo svoji logiku.
Na Zubrnice jezdila občas 810 (zapůjčená) a jednou dokonce vlakotramvaj (ne v běžném turistickém režimu). Nicméně se jedná o vlečku
s přepravou osob.
vždyt autor článku Sůra je naprosto zaujatý.. nenávidí retro a ještě kžc .. od takového extrémního člověka nemá smysl brát jeho názory vážně.. Zubrnice mu nevadí jelikož tam je šéf sždc …
Za me zlaty sukafon… 🙂
Desiro na trati mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem? Znáte tu trať? Asi ne, jinak byste takový nesmysl nemohl napsat. A není náhodou ta vyšší cena způsobena tím, že ta trať je v majetku KŽC (ty ostatní Vámi zmiňované neznám) a do ceny za kilometr promítají i náklady na údržbu trati?
Kde píšu o Desiru na tuto trať ?
na žádnou turistickou linku nepatří vozidla z běžného provozu ! ! co je to pak za atrakci a zážitek jezdit tím co jezdí běžně ? jste normální ?? proč si nejezdíte tam kde jsou wi fi hi fi klima fi a jiné fi ? vy fi.. luto.. ze stanice pluto..
No to pozor, turistická neznamená muzejní. Turistické linky jsou od tho, aby turisty dovezly na nějaké výchozí body turistických cílů. Že se svezou nějakým starým vlakem je třeba +, ale neměla by to být podmínka. I lodě provozované v UK jsou turistické linky a neplujou tam kolesové parníky.
Účetnictví dopravce a provozovatele dráhy musí být oddělené. Cenotvorba: místo toho, aby byly řešeny celkové ceny zde řešíte úplně úchylný přepočet cen na km. Kolik, že je to km z ČK do KŠ? 5? 4 páry, to je 40 km. 40 * 250 = 10 000,- Kč za den provozu. Cena MV bude někde cca 5 000,-, směna strojvedoucí + průvodčí bude někde hodně při zdi 4 000,- Kč, nafta 50 x 40 = 2000,- Kč, něco na údržbu, něco na návozy a odvozy vozidel a najednou všichni koukáme na to, že za ty peníze se to úplně tak nedá… Číst vice »
Větší hnus než Desiro, můžou nabídnout už snad jen toho Hurvínka.
Kdyby na T8 nejezdil žralok, tak mě ani nenapadne tu linku využít (můj subjektivní názor).
810.002 a 100 není historické vozidlo? Nepsal se zde nedávno opak?
Co třeba rozlišovat 810 a regiomaus 810/809.
To je stejný jako znát rozdíl mezi 810 a 811.
Jak to rozpozná běžný cestující/turista? Nevidí náhodou ten samý vlak jen jednou z lepšími a horšími sedačkami?
810 je považováno za historické vozidlo? – jednou ano, jindy ne…. záleží, jak se to zrovna hodí….:,-)
…tak to mate pravdu… jel jsem v nemecku jeste starsim motorakem, ale svezeni bylo paradni a pohodlne, nez u nasich sukafonu… a sukafon povazuji uz za historii, yen motorak v nemecku asi jiz doslouzil, ale klidne bych jej za hist. vozidlo nepovazoval, resp. jej nechal dal jezdit,…
Pro potřeby silniční dopravy je za historické vozidlo považováno vozidlo starší 30 let.
Na železnici taková definice není, tudíž lze použít pravidlo „analogia legis“ …
U vozidel zaváděných do provozu od roku 1973 je podmínka splněna.
Definice je i na železnici. Zákon o drahách § 43f odst. 1. https://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-o-drahach/f1583875/
Od letošního roku by již mohlo být, ne? Podmínka 40 let od ukončení výroby by měla být splněna.
Každý malý detail zvedá provozní náklady. Koukněte u ČD na cyklovlak, o kolik se letos zvedl náklad. A důvod? 714 + 2 vozy…takže žádný rozdíl? Ale je, nejsou dva vozy jako dva vozy. Přitom by stačilo málo, mát místo 057 vhodnější 010+015.
Ač Ústečák nejsem v otázce kozí dráhy rozhodně podjatý, neboť železniční dopravu mám od dětství spojenou coby traumatizující zážitek a cesta vlakem ve mě dodnes evokuje pouze smrad a zpoždění….:-)).. ale fakt je jeden. Trať má svoji historii , současnost i budoucnost. Jen je potřeba ji obnovit celou v příslušné rychlosti a tonáži. Navázat kontakty v Sachsen a celou nadregionalizovat a zasadit ho funkčního konceptu…
Tohle je na některé moc složité. Od autíčkařů a asfaltérů cyklostezek to asi pěkně slíznete 😃
Asfaltování cyklostezek požadují cyklisté sami, protože na štěrkové polňačce se podle mnohých z nich jezdit nedá. A už vůbec ne na silničních galuskách.
No jak já jsem to od nich schytal, že celý život nevím, že s bicyklem na 32mm širokých pneu nemůžu najet na nezpevněnou komunikaci.
Nemusí být hned asfaltová, aby byla zpevněná. Se silničním kolem se absolutně nedá jet na písku a štěrku a pak na rozbahněným poli.
Silniční kolo je dost specifikum a využívá ho dle mého minimum cyklistů. Naštěstí existují v převaze varianty trek/kros/horská kola, kterým změna povrchu nedělá problém (do jisté míry pochopitelně). Navíc asfaltování je silně (neeko)logické/nomické. Štěrk/písek/jíl se dá při případných územních změnách odbagrovat a posun/úprava cyklotrasy by potom nepředstavovala takovou zátěž.
Přesně tohle nás rozděluje. Já třeba vlakem jezdím rád. Ale tam kde to má smysl. Dlouhé páteřní trasy, příměstská doprava atd.
Ale Kozinu bych s klidem vyasfaltoval cyklistům. Proč? Její doba je nejspíš pryč stejně jako doba žebřiňáků a starších dam s nůší na zádech cestujících z venkova do okresního města. Ani turistický ruch nemá šanci mnoho tratí udržet.
Autor článku – pan Sůra vůbec asi nezná náklady na provoz 831 a třeba i 749. Je vůbec autorovi známo, že vozidla se musí v Děčíně a i jinde někde deponovat a že to stojí další peníze. A co třeba zbrojení? To asi taky nebude zdarma…jen mi nepište, že je v DC ČD depo…ano, ale autor jistě zná vstupy a jejich ceny.
Podtrženo sečteno. Prosím o rozpitvání celé té částky, ať jasně každý vidí, co se z toho platí.
A 175 Kč za 810?
Co pak se platí jen 810??? Nechcete se zkusit zeptat H. Beránka? To ví o čem píše a má to vše zpravidla doložené. Ale poradím vám. Máme zákoník práce? DU, DI…atd. Tím pádem nutnost dodržovat pravidla. OK? Zde souhlas? Takže objednavatel udělá JŘ, dopravce na to musí udělat personál. Při pohledu na T11 je asi jasné, že personál bude potřeba dvojnásobný. Přitom stačilo málo. 810 má nádrž na kolik litrů nafty? vs spotřeba? Takže se musí někde zbrojit a jelikož to není 742, která má nádrž na 4000l, tak se bude zbrojit častěji. Kolik stojí vstup k ČD? A pak… Číst vice »
T11 je pouze 810 (včera to nebylo na základě smlouvy na celou sezónu), T8 za 811. Rozdíl 40 Kč / vlkm
Teď Vám asi dám jasněji najevo, stejně jako jiný pisatel níže, že píšete o něčem lži, protože dopravě nerozumíte.
Kozina není jen solo 810, podívejte se znova do smluv. Takže zde záměrně nebo z neznalosti lžete.
811 není 810, 2x 811 nepotřebuje dvojnásobný personál jako 2x 810. Dále má MV jiné trakční vlastnosti a ve své podstatě nejde vůbec o retro. Mám do více rozpitvat nebo už chápete kam tím mířím?
Ve smlouvě je jedna 810. Proč lžete?
Asi máte jinou smlouvu. Já tam jasně vidím v letní sezoně 810+Daak+810 nebo var. 810+010+810. Nakonec tohle řazení si umí dohledat i podprůměrný šotouš, tedy od podprůměrného novináře bych čekal totéž, ne-li více znalostí. Už se Vás snažil nasměrovat jeden pisatel níže. Nakonec nečekám, že mi odpovíte i na ty ceny vstupů do depa a jiné vícenáklady vč. personálu a rozdílu 810 vs 811. Jestli chcete něco kritizovat nebo o něčem psát, asi byste měl mít sakra jiné znalosti. Jinak jen docílíte 100% bulváru a bez toho, aby sem čas od času někdo z kraje, od dopravce nebo jiných institucí… Číst vice »
Dopravce je povinen k plnění této smlouvy používat jako základní vozidlo historický motorový vůz řady M 152.0 (810). Základní vozidlo = základní cena za kilometr. To, co píšete, je za příplatek a vyšší cenou za km.
„Objednatel a dopravce pro účely provozu dle této smlouvy vzájemně sjednávají následující příplatková vozidla a jejich ceny:“
I lhát se musí umět. Nicméně od anonyma nečekám, že by se nějak za lhaní styděl.
Ve smlouvě je souprava 810+010+810. V tuhle chvíli lžete vy.
Základní vůz 810 = základní cena, o které píšu.Vše ostatní za příplatek = vyšší základní cena.
Ze smlouvy na T11: 1. Dopravce je povinen k plnění této smlouvy používat jako základní vozidlo
historický motorový vůz řady M 152.0 (810).
2. Dopravce je povinen k plnění této smlouvy používat jako záložní vozidla
historické motorové vozy řad M 262.0 (830), M 262.1 (831), M 286.1 (851).
V případě nasazení těchto vozidel se výše základní ceny za jeden vlkm nemění. Pan Sůra nelže.
Můžete to zde opakovat xkrát, stejně mají šotouši vždy pravdu. KŽC jako základní ústavní právo.
To je ve smlouvě uvedeno, jako příplatkové vozidla, pro případ posílení kapacity. Radši si tu smlouvu přečtěte pořádně.
Nechápu smysl niže uvedené diskuse a vzájemného obvňování kdo píše / nepíše „pravdu“.
„Pravda je shoda skutečnosti s poznáním.“
Rozdíl bude i v odlišném nájezdu během smlouvy, tedy rozdíně se rozpustí fixní náklady na jednotlivé kilometry. Smlouva na T8 však neobsahuje (pokud mě zrak nešálí) konkrétní jízdní řád této linky, jen vymezení dopravního výkonu a celkový minimální a maximální nájezd km během jednotlivých roků. Férová veřejná soutěž by samozřejmě omezila pochybnosti ohledně adekvátnosti výše ceny.
Strana 32 ve smlouvě.
Ano, odkazujete na to, co jsem napsal. Na straně 32 je vymezení dopravního výkonu s uvedením odjezdů z počátečních stanic, délky trasy vlaku a dopravní výkon včetně četnosti v daném období. Vlastní jízdní řád pro linku T6 je uveden na straně 33 a 34, pro linku T8 jej smlouva neobsahuje. Nebo se mýlím a něco jsem přehlédl?
U výkonů velmi malého objemu budou tyhle průměrové ukazatele strašně lítat vždycky… To by spíš bylo zajímavější vydolovat nějaký jejich rozbor, ať se dá oddělit (ještě napříč vozidly podobné řady celkem rozumně porovnatelná) „variabilní složka“ ceny od různých rozpočítaných režií, pronájmů, rizikových přirážek, soupravových jízd atd.
To ovšem bude zřejmě obchodní tajemství a takový rozbor bude hodně orientační. To co se dá dobře odhadnout jsou minimální mzdové a související náklady, které se při nižším nájezdu promítnou vyšší měrou do ceny za km. To samozřejmě platí pro jakýkoliv druh dopravy.
KŽC a Regiojet už dlouho bojkotuju z politických důvodů. Raději pěšky než s nimi!
Regiojet: majitel nestydatě podporuje největšího porevolučního gaunera v české politice a i přes nespočet skandálů se od něj nikdy veřejně nedistancoval
KŽC: pořádali předvolební vlak pro ANO
tak to mate krasne srovnany priority, muzete se s tim pri veceri pochlubit i ostatnim spolubydlicim z domova duchodcu.
Podle složení voličstca ANOfertu by ho v domovech důchodců umlátili berlemi.
je mi kolem 30
A už takhle hloupej?
Rj: Ono je toho vic i nepolitickeho… 🙂 KZC: nemam zkusenost nemuzu hodnotit…
Pořádalo na vlastní náklady nebo bylo objednáno a zaplaceno ANO? Já, v tom vnímám celkem rozdíl.
Největší porevoluční gauner už je 10 let mrtvý.
Ta nenavist autora a cim dal tim vice nepresnosti a preklepu (ve svetle tvarici se jako objektivni novinar) je vskutku zarazejici. Reaguji minimalne do diskusi, ale tady mi to neda, byt uz to tady celkem zaznelo. Nejsem z KZC nijak zpriznen, ale jejich cinnost mi dela radost. Kdo byl vcera na Telnici vi a nemusi si cist zde o te zavisti. At jim plati klidne vic. Ty stastne pocity lidi vseho druhu (at na Telnici, Pr. Motoracku a vsude, kde jezdi) diky nim jsou k nezaplaceni. Deti i duchodci vcera meli krasny den a bude to celou sezonu. Pocita snad… Číst vice »
Prosím o ty nepřesnosti. Autor má obecně nenávist k vyhazování peněz z jeho daní a nepruhlednému rozdělování veřejných prostředků. Chápu, ze to může někomu vadit.
Vazeny pane, ja nejsem Vase sekretarka ci editorka, abych po Vas neco opravoval. Prectete si smlouvy, znovu po sobe clanek a treba to najdete. Bohuzel se to dela pred zverejnenim a ne, jako je tomu zde Vasi castou reakci: tak mi to napiste…. Ta „uvedomelost“ o nerozhazovani je oblibena fraze, v dnesni dobe velmi casto. Neco vhodnejsiho? Vy byste to delal, venoval svuj drahocenny cas, aniz byste z toho neco zajimaveho mel? Jiste ne! Tak to nehante, je to typicka ceska zavist. Sam bych chtel vsechno, ale hlavne, at nema druhy. Jen pro jistotu jeste jednou, nejsem z KZC ani… Číst vice »
Aha, takže bez jakéhokoliv důkazu tvrzení o nepresnostech.
„Tak určitě“ – PR odbor pana Augusty má v podobných praktikách dlouholetý trénink
To mne ma vyhecovat? Neni mi 10… Bud jste to nenasel (coz svedci o „novinarine“ a vecne neznalosti) a nebo jste se o to ani nesnazil. Neni to preklep ve forme i/y, ale vecna nesrovnalost.
Kazdopadne, nehodlam si kazit pekny slunny den, budu ho venovat vyletu. Na Vas je svuj clanek zrevidovat ci nikoliv. Vase volba a Vase reputace. Hezky den Vam a vsem ctenarum.
Nenašel. Ale je obvyklé někoho obvinit s důkazy.
Je to vlevo dole 😂
Fakt byste se mohl hecnout a nějaké důkazy najít, když jste se rozhodl s tím takto vyjít.
Konstruktivní kritika je přínosná vždy, ale tímhle jste ze sebe jen udělal rohaté zvíře.
Myslím, že je jen Cestující 1. třídou. Rád tady také většinou jen čtu a rád se poučím odbornějšími komentáři, postřehy i smysluplnou kritikou. Ne obecné a jízlivé výkřiky. A těch je tu bohužel dost. Potom si říkám škoda času. Ale co už. Lepší to nebude.
A není tohle jen další protikladná reakce na příspěvek Beránka na FB? Aby vše bylo informačně vyvážené, byť mnohým je to asi jedno.
Vůbec nevím, co má kolega Beránek na FB, toto je text o všech turistických linkách. Kolega Beránek jistě promine, ale v případě Kozí dráhy není opravdu nestranný a nezaujatý, neboť je z onoho regionu.
To že pochází z TP, neznamená že musí preferovat sever, třeba už proto, že mnoho let žije a dělá někde jinde.
Nakonec jeho oblíbená lokalita byla spíš Jesenicko.
Ba naopak – někteří mohou být ke své (ať už původní či aktuální) domovině naopak přísnější než ke kterékoliv jiné oblasti.
Mimochodem, pro Teplice samotné je Kozí dráha také využitelná jen do určité míry, protože vede pouze po jejich okraji.
Ok, tak jsem se podíval. Sorry, ale posuzovat podle prvního dne provozu zájem, to je úlet. Podle stejné logiky byly úspěchem vlaky do Mochova, protože poslední den provozu bylo plno.
S tím souhlas. Pak bude nepochybně stačit 810. Ale to neřeší ten článek o nevýběrku a o provozních nákladech…atd.
Nakonec oba víme, že zde měl být KPT a jak dopadli, amatéři. A nikdo jiný nebyl.
Tanvaldský spolek s 810 jezdí jinde, Lužná ČD těžko bude jezdit T linku s 810.100 nebo 002.
KDS má svoje kšefty. A tím jsme vyčerpali vše dostupné.
Teorie by vám šla. Nicméně kde berete tu jistotu, ze by se nikdo jiný do soutěže?
Vás to ještě překvapuje? Je to v případě lokálek s přehledem nejčastější argumentační faul.
Jo, to je jako první den na matějský.
To jsme dva, ještě jednoho a lze založit stranu / hnutí / spolek. Problém je ovšem v tom, že každý má (máme) jiný názor na to, co je vyhazováním peněz z jeho daní a neprůhledným rozdělováním finančních prostředků … Mně třeba vadí silniční dopravní komunismus, kde ministři dopravy – průřezově téměř ze všech politických stran působvších za téměř 3 destiletí – shodně (jaká náhoda) uvádí, že zanedbanost silniční sítě dosahyje cca bilionu korun. Ale žádný z nich nepřišel s tím, aby se zrušilo nesociální osvobození od silniční daně (jinak řečeno poplatek za použití dopravní cestu / ošupné silnic) u vozidel… Číst vice »
Ať jim platí klidně víc, ale Ústecký kraj nemá prachy ani na zabezpečení normální dopravy, a namísto toho, aby se zbavil takhle drahých smluv, vyhrožuje hejtman opět škrtáním spojů, protože nechce zvednout jízdné. Jen díky paskvilu DSÚK utíkají kraji miliony ročně, na těhle nevýhodných smlouvách další. To se pak na ty špinavý osm set desítky s honosným označením „turistická linka“ kouká s dost nahořklým pohledem, když nějaká hurá sranda pro pár důchodců s hůlkama (nic proti nim, jen ať si užívají, dokud mohou) jede dál, ale vám hrozí, že se nedostanete z práce, do školy nebo k doktorovi. Kritika ústeckého… Číst vice »
Z finančního hlediska jsou turistické linky marginálním výdajem. Je to „politická záležitost“ … nikoli finanční …. Pokud by nejela ani jedna, kolik peněz by bylo na každodenní navýšení nějakých spojů v rámci ZDO …. Včera jsem se, po letech, projel z Ústí nad Labem přes Úpořiny do Žatce západu. Žlutozelná 628/928-310, s původními sedačkami z výroby, pouze v „jedničkovém oddílu“ modernější sedačky dosazené předchozím provozovatelem / vlastníkem vozidla, obsazena frekvencí, která by nenaplnila ani kapacitu 810 …. Nic proti žlutému dopravci – kolik stojí vlakový km 628/928, kolik by stála 810 / 809, kolik bude stát vlakový km u nově… Číst vice »
To si ale protiřečíte… máme kapitalismus… tím pádem, pokud chce někdo kouzlit úsměvy na tvářích dětí a důchodců, ať to dělá na vlastní riziko a ne na objednávku z daní. Včera Pražský motoráček… na Zličíně čekalo na odjezd ve 13.45 kolem 10 lidí. Jízdné neplatí skoro nikdo, všichni jedou na lítačku. Svezou se 810 na hlavák nebo na Smíchov, za každého cestujícího zaplatí město kolem 300 Kč, cestující neplatí nic. Ve stejné relaci jezdí linka S65. Také 810 nebo jejím klonem. Takže se platí úplně zbytečné vlaky, protože o víkendu opravdu není potřeba na trati 122 hodinový takt. Motoráček jede… Číst vice »
Linku S65 občas využívám a nepřijde mi, že by se vozil vzduch v každém spoji, ano jsou hodiny, kdy je spoj malo vytížený, ale dlouho se mi nestalo, že bych jel prázdným vlakem. Vaší logiku bych mohl stejně aplikovat na tramvaj číslo 9 mimo špičku v trase Sídliště Řepy-Vozovna Motol nebo Kotlářka, proč se platí 15T, když mimo špičku může jezdit sólo T3.
Já také nezpochybňuji linku S65 s návazností v Hostivici a pokračující do Rudné. Já zpochybňuji Pražský motoráček, na kterém je provozováno stejné vozidlo a o víkendu takt zbytečně zahušťuje na 1 hodinu.
Linka S65 měla samozřejmě větší smysl, když končila Na Knížecí a nebo když odjížděla z hlavního po xx:50 a nečekala na Smíchově. Ale uznávám, že si své zákazníky nachází a že jich i přibývá.
Ale tím „kdo chce dělat radost“ není dopravce, ale právě ten, kdo TO objednal … Ten toho „z daní“ zaplatí zbytečně mnohem více než nějaký motororáček. Objednaná MHD má spoustu zbytečných provozních výkonů, bez nichž by se obešla, aniž by to cestující poznal na kvalitě služeb …. to stojí denně multinásobně více než nějaký víkendový motoroáček. Kdo platí 30 – 40 minuté postávání tramvaje / busu obsazené řidičem na konečné ? Při intervalu 10 minut postačuje obratový pobyt 8 minut …. výmluvy na dělené bezpečností přestávky nebo vyrovnávání dopravních mimořádností jsou jen výmluvou … Malé dopravní podniky (Zlín, Opava ….)… Číst vice »
Pražský motoráček asi ano, možná i něco dalšího; reálně znám i odvrácenou stranu, kdy např. Podlipanský motoráček vícekrát vůbec nejel a ani to nebylo předem inzerováno + aniž by byla zajištěna náhradní doprava.
Plus zrovna tato linka patřila k opravdu málo využitým, přesto se v provozu udržela po 14 sezón.
Hlavně, že tady všichni v diskuzi nadáváte Čajankovi, jak je neschopný, že neumí vyžít s méně než polovinou…….ale je mi to jasné, on není Blue Armija a ani jako soukromník nejezdí s šukafónem….
Což by mimochodem klidně mohl, ale ten prototyp devadesátkového šmudlala místo drážních aktivit otevírá cukrárnu.
Za mě to je v pořádku . Alespoň můžeme také někam s rodinou na výlet normálním obyčejným vlakem.
Tak si to zaplatte ne? Proc dotovat vase konicky z rozpoctu?
Každý, kdo má tady přihlouplé kecy se mohl přihlásit taky. Turistické linky nemohou být z povahy provozu nikdy výdělečné. Navíc to není otázka každodenní práce, takže zaměstnanci jsou zpravidla zaměstnaní ještě jinde. Další otázkou je údržba a náhradní díly, které mnohdy nebude možné z čeho vykuchat a budou se muset nechat vyrobit apod. Stav tratí je zcela odlišný. Těch otázek je tady spousta a všichni ti chytrolíni si mohou provoz turistické linky zkusit.
Nemohl. S výjimkou T8 nebyla žádná soutěž.
A kdo by se asi jiný přihlásil? Nejací amatéři jako chtěli Netolice???
Myslíte si, ze KŽC je fakt jediným dopravcem v této zemi s 810?
Tak kdo ještě? Prosím konkrétně. Děkuji.
ČD, GWTR, Railway Capital…
To je sice hezké, ale z hlediska celkové „provozní“ politiky si ČD nepotřebují navyšovat víkendovou personální turnusovou potřebu, tím spíše, když se nejedná o celý rok ….
Leťáci mají taky nárok na víkendová volna a cpát „turistické vlaky“ do povinného turnusového přesčasu v době jízdy, pokud ostatní turnusové výkony pokrývají průměrnou týdenní pracovní dobu za 28 dní, není ideální sociální politika vůči zaměstnancům …. navíc jednak přesčas, jednak příplatky zvyšují náklady.
Ty samé ČD jezdí v tom samém kraji např. Cyklovlak či celou linku Rumburk/Krásná Lípa – Panský – Mikulášovice.
Plus nedávno přišly o sezónní Vejprty, takže by se eventuálně ta sezónnost jen vychýlila do stavu, který v té oblasti ještě nedávno měly. 🙂
ČD má v Děčíně dost 810tek, cena by mohla být v jejich případě určitě nižší než oněch 275 Kč/vlkm.
U jiných dopravců nevím, jak by to řešili a jaká by mohla být jejich výsledná cena.
Tak si můžete od ČD tu 810 pronajmout a začít na vlastní ekonomické riziko tu Kozí dráhu provozovat levněji ….
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_810#Historick%C3%A9_vozy
Ten seznam není ani úplný, ani konečný. Hádám, že jich časem bude mnohem víc. Přecijen není to Hurvínek, ještě ne.
Zájemci určitě mohli a v jiných regionech ještě mohou oslovit přímo zřizovatele s nabídkou provozu turistické linky. Jde spíše jen o to, že nikdo, kdo neprovozoval takovou linku a neřešil související problémy, může těžko relevantně hodnotit výši stanovené nebo vysoutěžené platby.
Ale! Ale! Ale! … Však tu dookola čítam aký je šukafon LACNÝ na prevádzku. 🙂
Za kýbl nafty….pardon, ropy…
Když někdo provozuje turistické vláčky na komerční bázi, tak má logicky vyšší kilometrové náklady než na běžné lince, která jezdí denně celoročně. (Sice v nákladových položkách u historického vozidla odpadají odpisy, ale ostatní náklady nejsou nižší a vozidlo najede daleko méně.)
Prosím porovnejte cenu za 810 pro stejný kraj u KŽC a Railway Capital.
Pracujete při porovnání jen s nabídkovou cenou nebo jste se zajímal o kalkulační konstrukci té ceny, zahrnující všechny individuálně vyčíslitelé nákladové položky ? Napřklad Podřipský motoráček. Štiplístek je do Roudnice RG z Prahy. RG jízda je součástí směny (viz NV 589 / 2006 Sb.). I kdyby placená RG začínala okamžikem plánovaného odjezdu R z Prahy, tak po skončení směny je povinen provést odvod tržby, což je součást směny. Tu tržbu odevzdává kde – v sídle zaměstnavatele nebo na základě smlouvy s ČD u pokladny ČD, kde se tržba DÚK přelije do chlívečku tržby DÚK. Kdo je vlastníkem POP. KŽC nebo… Číst vice »
Pracuji s celkovými náklady. Nebo za rohlík bez mrknuti oka zaplatíte 20 Kč, protože pekař dojizdi 300 km a má starou neuspornou pec?
Trasa do Kamenického Šenova je natolik neefektivní (viz moje zmínka o velmi nízkém proběhu „za hodinu“), že ta drahota z ní vyplývá prakticky automaticky. Tzn. tam by i Railway Capital byl dražší než je na Doupově (kde naopak jízdní řád Doupovské dráhy je postaven tak, že to vozidlo víc jede než stojí, zato Kamenický Šenov to má obráceně). Porovnávat se dají jen nabídky různých dopravců NA STEJNÉ VÝKONY (což se ale porovnávat nedá, protože se nesoutěžilo). Taky si nejsem jist, jestli by KŽC doby vlastník tratě (tzn. „kolejí“) do Kamenického Šenova vůbec připustil vjezd jakéhokoliv cizího dopravce, tzn. tam by… Číst vice »
Práve som si prečítal najlepší argument pre nahradenie dráhy autobusom.
Milý pane, trať o které se tu baví Česká Kamenice – Kamenický Šenov je nahrazena autobusy již 43 let. Poslední opravdu pravidelný vlak tu jel v roce 1979. V téhle diskuzi je jediný problém, že neexistuje kategorie N (nostalgický vlak) a všechny linky jsou jako T. Pak se tu srovnává historická lokálka o délce 5km (i když s 810) a spojení 2x za týden 1x v sobotu a 1x v neděli) Desirem z Liberce do Mikulášovic, přičemž náklady za trať jsou již rozpuštěné v linkách L4 a L7, které provozuje stejný přepravce.
V tomto textu se srovnává i linka T6 s T11. Stejné vozidlo, podobné výkony, o 40 Kč dražší Augusta. Přesto se najde vždy nějaký Luboš Melichar, který ho zde bude obhajovat.
On pro každý jednotlivý případ provozu 810 se nějaká výjimka a zdůvodnění, proč to za ten „kýbl nafty“ (jak obhájci sami argumentují) ve skutečnosti stejně nejde:-D
Hlavne ze se blbecci z KZC chlubi nalepkama ve vlacich S34, ze ty poruchove, prestavene plechovky z 810 nebyly porizene z EU dotaci. Ale prepalene dotace bez souteze z Ceskeho rozpoctu jim nesmrdi. Pokrytci
Pokrytec jste sám, píšete o někom jako o blbečkovi, ale sám nedokážete to, co KŽC Doprava s.r.o.
Když si chcete brát do klávesnice KŽC, tak nezaměňujte spolek s dopravcem …
A co ti idioti dokazali? Jezdit se srotem po kolejich, kasirovat dotace vydavaji to za nostalgii?? Proc mam tyhle hnupy dotovat z dani?? At si je plati soto uchylove
Máte pravdu, ne každý má žaludek na to, aby dokázal organizovaně dojit státní prostředky ve velkém.
Chybí zde linka T3 a T4.Proč?
Není zatím aktualizovaná smlouva v registru.
Nechápu logiku, podle které pod toto srozumitelné, snadno ověřitelné a emočně neutrální sdělení někdo dává mínusy…
Není to, co chtěli slyšet, bez ohledu na cokoliv jiného?
Nehledejte logiku. Je tady spousta frustrovaných a iracionálních čtenářů a návštěvníků.
…jako ostatně ve spoustě jiných diskusí. Dva nebo tři trollové dokážou rozvrátit jakoukoli internetovou diskusi se stovkami normálních účstníků.
Oba už bloknutí. Jeden už vyhrožuje trestním oznámením.
Fakt? 😀 Teda za svůj život jsem zažil ledacos, ale trestní oznámení za blok v diskuzi? 😃😃😃
Ať ho klidně podá. Je hezky, policajti budou venku. Až naprší, budou se tím zabývat.
„Nicméně pokud v tomto duchu pojedete dále, asi zvážíme na Vás podat trestní oznámení za pomluvu. Už třeba proto lhaní a překrucování faktů a přehlížení dotazů v debatě, které jsem vznesl.
Za v času si rozmyslete co ještě napíšete !!“
úderka v praxi.
Ten dotyčný se asi moc kouká na televizi.
Tak to je dobrý vývar za 810. Bez klimy, hluk, smrad…. Ano, bude líp.
Jo na turistické lince bude 844 ne??? Trochu mimo.
To jako že turista má jezdit v hluku a smradu? Aha… Kdo je tady mimo?
Proč by neměl být? Je nízkopodlažní? Je. Výhoda pro důchodce/handicapované/kočárky.
Taková U8 je taky „turistická linka“ a žraloci tam nikomu nevadí (možná tak cyklistům). A ve vedru se radši svezu žralokem než 810.
Na jedné z nich už je – viz Sp vlaky na Moldavu (linka T8).
Kraj, který vede hnutí ANO… Oni vám rádi vysvětlí podporovatelé tohoto korupčního hnutí, že kdyby tam vládla pětikoalice, tak by to stálo 257 Kč, takže pan Babiš a jeho hnutí ušetřilo 10 Kč na kilometr!
Tak si laskavě zjistí kdo vede Ústecký kraj, ale ano to není.
Koalice (29):
ANO (17)
ODS (8)
Spojenci (4)
Hejtman taky za ANO. Takže co jste se snažil říct?
Námestek pro dopravu – ANO
Reálně kraj zaplatí o něco méně, protože uvedené ceny jsou „cenou dopravního výkonu“, tzn. nákladová cena „brutto“, od které se odečtou tržby. Ovšem, i tak je ta cena vysoká – i když, zejména u Kamenického Šenova se tomu nedivím, on kilometrický průběh „3 km/h“ je neuvěřitelně neefektivní (stačí zkusit byť jen úplné mzdové hodinové náklady na strojvedoucího + průvodčího vydělit pouhými třemi a rázem tu je vysoká částka „na km“ co se personálních nákladů týče). Jinak, z mých vlastních zkušeností + samozřejmě také z pohledů na sledovačky vyplývá, že např. v roce 2021 jezdil do Kamenického Šenova po celou sezónu… Číst vice »
A k tomu připočítejde další náklady – pokud personál nejede v sobotu RG domů, ale spí, tak se náklady na spaní musí rozdělit na vlakové km. POPka – je v řádu desítek tisíc, tak se musí „rozpustit“ ve třech kilometrech …
100 x NIC umořilo osla. A tady je v nákladech oněch 100 x NIC …
Ceny mimo realitu, nevypoveditelne smlouvy a/nebo bez soutěže. Napříč kraji. S historickými vozidly. Proboha,proč?
Protože si někdo mastí kapsu?
každý si chce vydělat. když mu to někdo umožní… Já to říkám furt, zrušit tyto hrozné tratě a tím i zrušit tyto šílené a předražení vlaky. nevím, co na to furt kdo vidí. není snad problém poslat historický vlak i po jiné trati, kde se normálně jezdí…
Na které části trasy z Prahy do Mikulášovic se normálně nejezdí?
Vydělat – máte představu o tom, jak je pro dopravce takový vlak ziskový ?
Zisk = rozdíl mezi tržbami a náklady …. jste si jistý, že současná cena nafty umožňuje nějaký zisk – tedy v méně chápajících mozečcích „maštění si kapsy“ ….
To je stejné, jako když se někdo plete pojem marže = rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou, z něhož se hradí náklady a čistým ziskem (po zdanění) > vysoká cena PHM, nicméně nižší cena PHM než v roce 1989 ….
Každý si nechce vydělat ZA KAŽDOU CENU nebo přes mrtvoly. Každý ne.
Tesiloví strejcové, jánabráchismus, jéjda: „Ivánku, kamaráde!“
Brigánice v restauraci se diví: Jí závidějí dýško, prý ho obratem předává organizovanému zločinu.
Protože je to POLITICKÉ rozhodnutí …
Politická rozhodnutí nejsou o penězích a ekonomice …
Spousta toho, co se POLITICKY páchá není ekonomicky odůvodněno a v rozporu se zdravým rozumem …. zejména když vláda 5K hlásá jak (ne)bude šetřit na úkor občanů a vzápětí rozhazuje peníze daňových poplatníků …