Až 135 korun na sedačku a den. Stát spouští podporu zájezdovým dopravcům
Autobusy společnosti Alva Tour. Foto: Alva Tour
Miliarda má pomoci dopravcům přežít krizi či alespoň důstojně ukončit podnikání.
Miliarda má pomoci dopravcům přežít krizi či alespoň důstojně ukončit podnikání.
Porad moc nevim, jakeho vyznamneho hrace na trhu je tohle lobby. Kdo za ty nitky zatahal.
Jen, aby se to teď některým z nich nezačalo vyplácet víc, než před covidem… Vláda si na účet nás všech půjčila půl bilionu a najednou má pocit, že si můžeme dovolit úplně cokoliv :/
Při minimálně 320mld. vysokém schodku rozpočtu je tohle čiřý nesmysl.
Takže bus dopravce, který má starší busy a vozil děti ze škol a školek na plavání či malé výlety nedostane nic. OK dá busy do šrotu, ale ať se pak nikdo nediví, že pak takové děti nikam nepojedou 30 minut na plavečák se Setrou která stojí miliony a má drahé vybavení. Na to školky, školy, rodiče nebudou mít peníze. Chtěl bych podotknout, že bus normy euro 3 který je max cca 2h denně v provozu nepošle do penálu na rakovinu nikoho.
Nevím jak vy, ale já mám právě z těchto školních jízd, kdy byl vždy objednán autobus za jízdy se doslova rozpadající (upadnuté víko zavazadlového prostoru a zničené věci při cestě z lyžáku, hořící motor při cestě ze školy v přírodě, rozpadající se sedadla a obecně smradlavé autobusy ve kterých se polovině zájezdu dělalo nevolno ihned po nástupu a další) vyloženou hrůzu a raději si připlatím než abych se doma třásl strachy, že mé děti jedou něčím podobným.
Protitržní hovadina a ještě neskutečně imbecilně sepsaná zjevně přímo leasingovkami.
A aby to mělo alespoň šanci na ten proklamovaný efekt přežití, musí to být minimálně do května 2021, samozřejmě nižší denní částky a ekologicky šetrně jen pro EURO 5-6.
Já nevím. Podnikatelů je mi líto, ale v tomto odvětví není vůbec jasné, zdali a kdy se dostane na předkrizovou úroveň. Ti asijští i jiní turisté se jen tak nevrátí a velká část flotil tudíž bude k ničemu. Proč raději nevymyslet nějaký nástroj, jak část flotil, které provozovatelé tak jako tak nemohou ufinancovat použít na modernizaci vozových parků ve veřejné dopravě? Sice by to nebylo ideální řešení, ale lepší, než házet miliardu z okna na podporu podnikatelů, jejichž business stojí na leasingu a na podporu leasingových společností.
Zrovna modernizace ve veřejné dopravě, kde se hází do šrotu skrz dotace deset let staré autobusy?
Tak EU 5 a 6 by v příměstské dopravě uplatnění našly. Pro ostatní pochopitelně už jen kovošrot a recyklace.
Se zájezdovýma autobusama v příměstské dopravě moc užitku nenaděláme. Některé by se třeba mohly uplatnit na „dálkovějších“ linkách typu Praha-Most, ale je to tam potřeba? Mám dojem, že vozový park v pravidelné „dálkovější“ dopravě je OK a jestli někde něco chybí, tak jsou to spíš busy pro místní linky, což ty zájězďáky nevyřeší.
I v rámci PID jsou tzv. expresní spoje (Příbram, Beroun, Rakovník) s minimem zastávek a tam by „zájezdové“ autobusy klidně jezdit mohly.
Nevím, jak Beroun a Rakovník, ale Příbram má vozový park v pohodě (včetně nových vysokopodlažních Seter).
A co kdyby objednatelé regionální dopravy nad požadavky na pár let přimhouřili oči (nízkopodlažnost, šířka dveří, apod.?). Já vím, nadělalo by to ve veřejné dopravě paseku, ale když tu mnohde stojí zánovní autobusy ladem a na druhé straně kraje čelí propadům příjmů a potřebám úspor…
Částečně se mohly tyto volné busy dle zájmu a možností využít jako školní autobusy. Oddělit děti od ostatních cestujících. Je to o flexibilite obcí a společenské vůli. O hledání win win řešení.