AWT pod polskými majiteli ztrácí, z pozice české dvojky ji vytlačil Metrans

Čtyřicátá lokomotiva Bombardier TRAXX. Foto: L. Vosáhlo/MetransČtyřicátá lokomotiva Bombardier TRAXX. Foto: L. Vosáhlo/Metrans

V žebříčku největších tuzemských nákladních železničních dopravců došlo letos k zásadní změně. Po mnoha letech přišla o post české dvojky

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Tabuľka je nepresná pretože spočítaním LTE SK + LTE CZ by boli na 7. mieste

kade

Nicméně v podstatě je (stále) dvojkou v součtu PKP Cargo + AWT, tedy vlastnicky jedno a to samé.

kade

.. a k vzájemnému konkurečnímu souboji aktuálně třeba toto… http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/lokomotiva-awt-poprve-ve-slovinsku

Panelák

AWT je pro PKPC jen šlupka s licencemi a její podíl v CZ bude nadále kanibalizován „matkou“ stále více (už proto, že se musí ukázat oprávněnost jeho nákupu, který je v Polsku předmětem policejního vyšetřování i když spíše v rámci politického boje PO vs. PiS).

jiný Petr

Asi bych souhlasil, až na tu šlupku s licencemi. Tu licenci AWT totiž PKPC nepotřebuje, když tady jezdí na vlastní.

jiný Petr

„Po mnoha letech přišla o post české dvojky podle objemu přepraveného zboží společnost Advanced World Transport (AWT).“ Jak to víte, když SŽDC ve svých tabulkách objem přepraveného zboží neuvádí?

jiný Petr

To ano, to ale není objem přepraveného zboží, ten se uvádí v tunách.

železničář v důchodu

Není to úplně opraveno, protože ve 2. odstavci je ta chyba fakticky pořád = „zveřejňuje jen procentní podíly jednotlivých dopravců podle celkových ujetých vlakokilometrů (vlkm) a takzvaných hrubotunokilometrů (hrtkm), tedy ujetých kilometrů vynásobených přepravenými tunami.“: „hrtkm“ nejsou násobkem ujetých kilometrů a přepravených tun, ale násobkem ujetých km a hmotnosti vlaku, tedy nikoli přepravených tun (zboží).