Autobusy mezi Znojmem a Brnem kvůli slevám posílí, pojedou každou půlhodinu

Autobus společnosti BDS Bítešská dopravní společnost, která na lince Brno - Znojmo také jezdí. Foto: BDSAutobus společnosti BDS Bítešská dopravní společnost, která na lince Brno - Znojmo také jezdí. Foto: BDS

Podstatně větší možnosti cestovat veřejnou dopravou budou mít od neděle se změnou jízdních řádů obyvatelé Znojma a Brna. Jihomoravský kraj

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Relace Znojmo – Brno (bohužel) je a asi i (bohužel) „navždy“ bude téměř výhradně autobusovou záležitostí – podobně jako třeba relace Karlovy Vary – Praha nebo Liberec – Praha, kde také železnice nikdy v „historicky dohledné“ době nebude schopna být rychlejší než silnice (bohužel) …

Svojsin

Důchodce železniční: Jenže tj. uvažování železničního šotouše.
Většina lidí si přeje, aby těch R spojů bylo co nejvíc(protože veřejná doprava je pro ně tak jako tak trochu otrava A NE CÍL!!) a nenaříká, že to není vlak.
Pokud by tam byl teoret. výrazně rychlejší vlak oproti busu, pojedou normální cestující vlakem a nebudou plakat, že to není autobus. A rovněž budou rádi, když vystoupí raději dříve, než-li později.

To , že se tu lidi jako já nebo vy, dohadují třeba zde kvůli „dopravním důležitostem“, většinu populace moc zajímat nebude….
To jen k tomu vašemu opakování „bohužel“…..

Ludvík

Ono to není vždy tak jednoznačné. Znám množství lidí, kteří rozhodně nejsou šotouši, spíše jsem měl tendenci považovat je za automobilové fanatiky. Nemají v oblibě cestování autobusem. Jenže když jsem pozoroval jejich dopravní chování, nebo jsem s nimi mluvil o cestování, zjistil jsem, že pokud je ta možnost vlakem jezdí. Je to asi dáno vlivem jízdy na lidský organismus. Jsou dokonce lidé, kterým bývá v autobuse (nebo autě) špatně až tak, že zvracejí. Vetšina lidí takový problém nemá, nicméně nemají z jízdy autobusem tak dobrý pocit jako ve vlaku. To samozřejmě vytváří jejich averzi k autobusům. Paradoxně před autobusem upřednostnují… Číst vice »

Svojsin

Ludvík: Ano , jsou lidi, kterým bývá v autobuse špatně a ve vlaku ne.
Taky jsou lidi, co mě řeknou, že vlakem nejeli 20 let a do konce života to neplánují.
Ani jedno z výše napsanýho není důležité pro plánování dopravy např. v relaci Znojmo – Brno.

železničář v důchodu

Netušil jsem, že někdo nebude schopen (či možná jen ochoten) správně porozumět tomu, jak jsem to myslel: asi jsem měl napsat ne pouze „bohužel“, ale „bohužel pro železnici“, aby to pochopili i ti jinak myslící …

Pavel

Na trase Brno – Znojmo počet cestujících trvale roste. Stávající žel. spojení z Brna přes Hrušovany je ale dlouhodobě na zrušení a jediným důvodem, proč už dávno nejsou vytrhané pražce je vlečka do JE Dukovany. Trať přes Hrušovany byla stavěna jako konkurenční spojnice Brna do Vídně, resp. jako přímé spojení Rosicko-Oslavanského revíru s Vídni. Trať vede mimo obce, náročným terénem. Výsledkem je zcela minimální zájem o tuto trať. Třeba jihomoravští Piráti ve svém volebním programu 2018 navrhovali kompletní modernizaci této trati do Znojma. Ale není to málo? Ptám se. Už tu byly úvahy i na novou trať Vranovice – přes… Číst vice »

Pavloš

Já myslím, že my nikoliv.., to jedině snad naše děti, když by se vrátila monarchie a Znojmo tak nebylo „na konci světa“. ). 🙁

Ludvík

Je velkou chybou, že odpovědní papaláši odepsali železniční trať Brno – Znojmo. Zasloužila by modernizaci a využití. Prý kdo chce jet vlakem z Brna do Znojma ať jede přes Břeclav a s přestupem. A na trase Brno – Znojmo se bude honit množství autobusů.

Petr 766

Otázka je, kolik by modernizace a zrychlení trati stálo, aby to bylo konkurenceschopné té hodince autobusem.
Bylo by to fajn, ale přínosnější by bylo spíš udělat pořádnou silnici (rychlostku) od Pohořelic do Znojma. Pak by to autobus mohl dát klidně okolo 3/4 hodiny.

Svojsin

Ex většinou jede v reálu 51-55 min. Až se nebude courat Lechovicema, tak se zas něco málo ušetří. (Úprava silnice z Pohořelic do Znojma alespoň na 2+1 by se ale více než hodila, už jen kvůli počtu vážných dopravních nehod.) To navýšení počtu přepravovaných lidí začlo už se soubojem firem ČAS Znojmo a Psota před IDS a taky v relaci pomohlo, že si obce Hostěradice, Miroslav aspol. začla platit (tehdy u Bors Břeclav) přímou linku v kladiva do Brna. Stejně tak Božice a Hrušovany linku z Božic – Hrušovan do Brna Tím pádem došlo k dalšímu významnému poklesu počtu přepravených… Číst vice »