Autobusy

Autobusy mezi Znojmem a Brnem kvůli slevám posílí, pojedou každou půlhodinu

Autobus společnosti BDS Bítešská dopravní společnost, která na lince Brno - Znojmo také jezdí. Foto: BDS
Autobus společnosti BDS Bítešská dopravní společnost, která na lince Brno - Znojmo také jezdí. Foto: BDS

Podstatně větší možnosti cestovat veřejnou dopravou budou mít od neděle se změnou jízdních řádů obyvatelé Znojma a Brna. Jihomoravský kraj navyšuje počty přímých expresních spojů mezi oběma městy. Důvodem jsou i státem zavedené povinné slevy pro studenty a seniory.

K navýšení počtu spojů dochází v době, kdy naopak regionální autobusová doprava zaznamenává několik let v řadě úbytek cestujících.  O změně informoval Jihomoravský kraj v tiskové zprávě.

Ve špičkách pracovních dnů pojedou busy každých 30 minut, a to ve směru Znojmo – Brno od 4:42 do 8:12 a pak v 9:12 a v opačném směru Brno – Znojmo odpoledne mezi 12:55 a 16:55 a pak ještě v 17:55 a 18:55. Celkem jde o navýšení o jedenáct párů spojů.

Aby bylo možné takto výrazné posílení linky 108 zajistit, dojde k mírnému omezení přímých spojů linky 108 mezi Brnem a Miroslaví, kdy v uvedené relaci bude možné cestovat s jedním přestupem na ihned navazující autobus v terminálu Miroslav, rozc.,“ uvedl Jihomoravský kraj v tiskové zprávě.

Podle vyjádření KORDIS JMK, který veřejnou dopravu v Jihomoravském kraji organizuje, je důvodem i zvýšený počet cestujících na trase od letošního září, kdy došlo k zavedení slev pro studenty a seniory. „Proto jsme se i přes výrazný nedostatek řidičů rozhodli nalézt řešení, které by cestování mezi Znojmem a Brnem zjednodušilo a zlepšilo,“ řekl Jiří Horský, ředitel společnosti KORDIS JMK. Nová spojení mají usnadnit zejména obyvatelům Znojma dojíždění za prací či do škol.

10
Diskuze

avatar
3 Komentáře
7 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
železničář v důchoduSvojsinLudvíkPavlošPavel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Relace Znojmo – Brno (bohužel) je a asi i (bohužel) „navždy“ bude téměř výhradně autobusovou záležitostí – podobně jako třeba relace Karlovy Vary – Praha nebo Liberec – Praha, kde také železnice nikdy v „historicky dohledné“ době nebude schopna být rychlejší než silnice (bohužel) …

Svojsin
Host
Svojsin

Důchodce železniční: Jenže tj. uvažování železničního šotouše.
Většina lidí si přeje, aby těch R spojů bylo co nejvíc(protože veřejná doprava je pro ně tak jako tak trochu otrava A NE CÍL!!) a nenaříká, že to není vlak.
Pokud by tam byl teoret. výrazně rychlejší vlak oproti busu, pojedou normální cestující vlakem a nebudou plakat, že to není autobus. A rovněž budou rádi, když vystoupí raději dříve, než-li později.

To , že se tu lidi jako já nebo vy, dohadují třeba zde kvůli „dopravním důležitostem“, většinu populace moc zajímat nebude….
To jen k tomu vašemu opakování „bohužel“…..

Ludvík
Host
Ludvík

Ono to není vždy tak jednoznačné. Znám množství lidí, kteří rozhodně nejsou šotouši, spíše jsem měl tendenci považovat je za automobilové fanatiky. Nemají v oblibě cestování autobusem. Jenže když jsem pozoroval jejich dopravní chování, nebo jsem s nimi mluvil o cestování, zjistil jsem, že pokud je ta možnost vlakem jezdí. Je to asi dáno vlivem jízdy na lidský organismus. Jsou dokonce lidé, kterým bývá v autobuse (nebo autě) špatně až tak, že zvracejí. Vetšina lidí takový problém nemá, nicméně nemají z jízdy autobusem tak dobrý pocit jako ve vlaku. To samozřejmě vytváří jejich averzi k autobusům. Paradoxně před autobusem upřednostnují… Číst vice »

Svojsin
Host
Svojsin

Ludvík: Ano , jsou lidi, kterým bývá v autobuse špatně a ve vlaku ne.
Taky jsou lidi, co mě řeknou, že vlakem nejeli 20 let a do konce života to neplánují.
Ani jedno z výše napsanýho není důležité pro plánování dopravy např. v relaci Znojmo – Brno.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Netušil jsem, že někdo nebude schopen (či možná jen ochoten) správně porozumět tomu, jak jsem to myslel: asi jsem měl napsat ne pouze „bohužel“, ale „bohužel pro železnici“, aby to pochopili i ti jinak myslící …

Pavel
Host

Na trase Brno – Znojmo počet cestujících trvale roste. Stávající žel. spojení z Brna přes Hrušovany je ale dlouhodobě na zrušení a jediným důvodem, proč už dávno nejsou vytrhané pražce je vlečka do JE Dukovany. Trať přes Hrušovany byla stavěna jako konkurenční spojnice Brna do Vídně, resp. jako přímé spojení Rosicko-Oslavanského revíru s Vídni. Trať vede mimo obce, náročným terénem. Výsledkem je zcela minimální zájem o tuto trať. Třeba jihomoravští Piráti ve svém volebním programu 2018 navrhovali kompletní modernizaci této trati do Znojma. Ale není to málo? Ptám se. Už tu byly úvahy i na novou trať Vranovice – přes… Číst vice »

Pavloš
Host
Pavloš

Já myslím, že my nikoliv.., to jedině snad naše děti, když by se vrátila monarchie a Znojmo tak nebylo „na konci světa“. ). 🙁

Ludvík
Host
Ludvík

Je velkou chybou, že odpovědní papaláši odepsali železniční trať Brno – Znojmo. Zasloužila by modernizaci a využití. Prý kdo chce jet vlakem z Brna do Znojma ať jede přes Břeclav a s přestupem. A na trase Brno – Znojmo se bude honit množství autobusů.

Petr 766
Host
Petr 766

Otázka je, kolik by modernizace a zrychlení trati stálo, aby to bylo konkurenceschopné té hodince autobusem.
Bylo by to fajn, ale přínosnější by bylo spíš udělat pořádnou silnici (rychlostku) od Pohořelic do Znojma. Pak by to autobus mohl dát klidně okolo 3/4 hodiny.

Svojsin
Host
Svojsin

Ex většinou jede v reálu 51-55 min. Až se nebude courat Lechovicema, tak se zas něco málo ušetří. (Úprava silnice z Pohořelic do Znojma alespoň na 2+1 by se ale více než hodila, už jen kvůli počtu vážných dopravních nehod.) To navýšení počtu přepravovaných lidí začlo už se soubojem firem ČAS Znojmo a Psota před IDS a taky v relaci pomohlo, že si obce Hostěradice, Miroslav aspol. začla platit (tehdy u Bors Břeclav) přímou linku v kladiva do Brna. Stejně tak Božice a Hrušovany linku z Božic – Hrušovan do Brna Tím pádem došlo k dalšímu významnému poklesu počtu přepravených… Číst vice »