Autobusoví dopravci ve Středočeském kraji budou mít smlouvy až do roku 2024

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

Středočeský kraj využije možnosti dané zákonem a prodlouží s částí dopravců bez soutěže smlouvy se stávajícími autobusovými dopravci o pět

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Solaris urbino

Jak to vypadá s koncem autobusů Karosa ?

Kubrt

Můžu zmínit jen situaci na kobyliskych linkách ČSAD Střední Čechy (370-374), které sleduju – cca 20 % výkonů stále zajišťují C 954E. Sice sem bylo v poslední době nakoupeno dost plynových Crosswayu a Urbanwayu, ale na nahrazení Karos to nestačí a dále stále roste objem výkonů. Teprve letos na jaře skončily u dopravce poslední C 954 a začalo pozvolné vyrazovani C 954E.

Zlínka

Na podzim prý přijde 15 crossway a v březnu dalších 15. Bylo to na Busportálu.
Tím se provoz Karos u tohoto dopravce asi úplně uzavře.

Solaris urbino

Ano, to vím. Zajímalo by mě, jak to vypadá u ostatních dopravců (Arriva, Stenbus, OAD Kolín) ?

Zlínka

No nevím, takový přehled nemám, ale v Poděbradech u OAD jsem viděl i starší Karosy C 934.
Jezdí i u Arrivy v Boleslavi.

Svojsin

A bude konečně krajem „ošéfované“, aby se cestující v busech Arrivy nemuseli smažit a řidič pustil chlazení?
Jejich chlubení se počtem new busů s klimou a následné vožení „bedny“ na střeše bez používání, je úžasné.

Dudiss

Ono je super, že kraj objednává 52 milionů kilometrů ročně. To ano. Ale co mě sere, že nikdo neřeší, kdo to odvozí. Jednoduchá matematika jest počet řidičů versus maximální počet hodin včetně přesčasů za rok vůči nasmlouvaným kilometrům, tedy i časům. Strojvedoucím se chce zavádět MLS, ale řidičům linek do 50 Km se žádné monitorování výkonu nechystá. Je všeobecně známo, že řidiči dělají minimálně 250 hodin měsičně a jezdí v kuse typu 6+1 den volna a nebo 14+2 dny volna. Kromě toho jejich směna nemá osm hodin, ale více. Dopravci to řeší tím, že řidiči mají vícero smluv, tedy kromě… Číst vice »

Jiří Kohout

Na druhou stranu. Nutí někdo ty řidiče to takto dělat? Nenutí, takže to dělají dobrovolně. Navíc je problém ten, že nikdo nemonitoruje co děláte ve svém volnu. Znám třeba několik řidičů co dělají práci jinde a potom si jdou ještě sednout za volant… Tahle šmelina bude probíhat furt dokud bude vyvážená poptávka i nabídka. Tomu žádná regulace nezabrání. Funguje to tak i na „kamionce, „a to tam je kontrola už dávno a docela přísná…

Milan Kříž

No dobře, ale na „kamionce“ máte kartu řidiče, takže buď musíte to musíte dělat nějak sofistikovaněji. Rád se nechám poučit 🙂

Andrej

Řidiče nikdo vysloveně nenutí jezdit 250 hodin ale když to řidič odmítne tak dostane minimální plat, vezmou mu autobus a bude jezdit každý den něčím jiným ( většinou tím nejhorším co dopravce má ), v létě nedostane dovolenou, atd.
Nakonec řidič dá výpověď a dopravce zaměstná řidiče ze zahraničí ,řidiče bez praxe nebo řidiče ze zahraničí bez praxe a mentálních schopností vykonávat toto povolání .

Honza

No ono by tomu zabranila povinnost pouzivat karty ridice i u linek do 50 Km. Ale na druhou stranu si myslim, ze u nekterych veci je lepsi nic radsi nevidet a nevedet. Protoze kdyby se to zaclo resit, tak klesne pocet spoju a zvedne se rapidne IAD.

Jiří

Takové přezíravé nahlížení je špatné, jde o lidské životy, které ten přepracovaný šofér má ve svých rukou. Tvrdě postihovat nejenom sofery co riskujou už za hranici a také zaměstnavatele že to toleruje a nemá pod kontrolou svoje zaměstnance zda nechodí do práce přetažení z jiné práce.

Honza

Ano Jiří, je špatné, to bez debaty, ale jiné východisko není! Je řešení používat karty řidiče pro všechny linky, to ano. A také to důsledně kontrolovat. Jinak ale zaměstnavatel to netoleruje, on to vyžaduje! Jak jsem již však psal, tak by se kompletně zhroutila autobusová doprava kdyby stát či PČR, či jiná složka začla řešit nezákoné jednání zaměstnavatelů a zaměstnanců. Chápu, že by měla být bezpečnost na prvním místě, to ano, ale tento ilegalní systém funguje dlouho a nejsem si vědom nějakých závažných nehod kvůli nezákonému řízení. Zákon byse sice neměl porušovat nikdy, ale holt existují věci, činnosti, kdy se… Číst vice »

Jiří

Nemůžeme donekonečna se tvářit že to problém není. Na jedné straně odbory spolu se zaměstnanci bojují za lidštější pracovní podmínky a na druhé straně budeme přezírat systém kde skutečně jde o životy z důvodu prepracovanosti jen proto, protože by se systém zhroutil. Vůbec by se nezhroutil, jen by konečně se našla odvaha říznout do systému kde se jezdí poprazdnu busy v nesmyslných casech. Jestli neni dostatek lidí, tak ať se jezdí jen ve špičkách a zbytek zrušit bez náhrady, i placení taxíků v systému veřejné dopravy by pak vyslo stejně levněji. Neco pro ukázku že to skutečně není sranda, systém… Číst vice »

Dudiss

A jak to chcete řešit ? Podat trestní oznámení na dopravce? Obrátit se na inspektorát práce? Kontaktovat poslance? Všude se vám vysmějí a nikdy, doopravdy nikdy se stávající situace nezmění. Ne, není to dobře, ano, ohrožuje to bezpečnost, ale fakt je ten, že se nic nevidí. Plně chápu Váš názor, sdílím ho, ale řešení neexistuje. Můžete navrhovat teoretické, systémové změny, ale nikdo je nebude reflektovat. Můžete psát do novin, televize, volat do rádia, obracet se kam chcete, ale nic osobně s tím nezmůžete.