- Autobusy •
- Infrastruktura •
- Město •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Autobusové nádraží Zličín čeká oprava, dálkové autobusy se stěhují
Autobusové nádraží Zličín. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6875647
Cestující, kteří využívají autobusové nádraží Zličín na západním okraji Prahy, by měli v následujících dnech zpozornět. Nádraží totiž čeká několikaměsíční
Palmovka zase nic? Vím, že tam nejezdí meziměstské busy, ale humanizaci by si už po desetiletích provozu určitě zasloužila.
Pokud si správně vzpomínám, tak ten prostor měl být do značné míry nějak zastavěn a AN Palmovka výrazně redukováno jako již mnohem méně potřebné, než bylo po výstavbě metra „B“ – tak možná k nějakému vylepšení dojde v rámci této budoucí akce …
To plánovali už před 10 lety. A nestalo se ani prd. DPP asi počítá s další nečinností na býv. AN Palmovka, a proto tam stranou přidal dobíjení elektrobusů.
Zařízení pro dobíjení elektrobusů (které ani není přímo uvnitř AN Palmovka, ale na de facto manipulační komunikaci) vybudoval DPP v Praze už na více místech podle potřeb linkového vedení a s rozsahem AN Palmovka to vůbec nesouvisí – pro současný provoz je to AN zbytečně velké a i v budoucnu bude potřebné stále méně.
Oprava povrchů vozovek? Probůh, copak je ten současný povrch v tak dezolátním stavu jako např. Klímova mezi nádraží Libeň a Vysočanskou? Na to plížení autobusů stačí i staré dobré kostky… Když rekonstrukce, tak komplexní včetně nové odbavovny, přístřešků u nástupišť a zamýšleného parkoviště. Černý Most je oproti tomuto „polnímu“ autobusáku nesrovnatelně komfortnější navzdory svému stáří a betonové šedi.
Palackého ve Vysočanech, později Klímova, nyní známá jako Freyova je ve správě TSK. AN Zličín je ve správě DPP. Vidím v tom celkem nezanedbatelný rozdíl.
Takže DPP opraví povrchy vozovek na Zličíně, jednak proto, že jsou opravdu v hrozném stavu, vyjeté koleje, křivé kostky a možná i proto, že od dalších dopravců vybírá za používání AN Zličín peníze, takže ti by mohli být celkem nespokojeni, že musí jezdit po tankodromu.
TSK za používání Freyovy ulice neplatí nikdo, tak si holt asi budete muset počkat, až na ní mezi jinými ulicemi v dezolátním stavu dojde řada.
Tak ještě ten Černý Most trochu zkulturnit. 🙂
Náhodou, na Čerňáku se toho dá najít spoustu pozitivního 🙂
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/hruza-jako-z-americkeho-hororu-cerny-most-skryva-prekvapiva-pozitiva-65636
Tam by to zachránila jen celková demolice a nová stavba od zakladu. Tam je špatně snad všechno
Už jen nápad zanoření autobusové dopravy, produkující škodlivé emise, pod úroveň terénu do stísněného prostoru byl fatální omyl. Zajímaly by mě výsledky měření škodlivin na nástupištích na Černém Mostu. Zličín je v tomto směru aspoň v pořádku, otevřený prostor umožňuje dobré odvětrávání.
Mě se ČM taky nelíbí, ale při jeho kritice a vymýšlení, jak by to šlo udělat lépe, je třeba mít na vědomí, že autoři byly od začátku limitováni úzkým pozemkem.
Však je vidět důsledek tohoto omezení v podobě slepého vyústění západního přemostění jižně od metra… Tohle místní radní nezajímá…
Navrhni to jinak. Nikdo tě nenutí tam bydlet, pokud nejsi místní Homeless (Doufám že ne). Já tam trávím max. několik málo minut, než nastoupím do svého busu. Jezdím tak 12 let a žádná respirační onemocnění nemám.
A to má být argument pro to, že to tam je naprosto katastrofální?
Zkusíte výčet, co vše je na ČM podle vás špatně? Děkuji.
Hmmm, všechno…
Nepřipadá vám zvláštní i to, že celý ten terminál, patřící hlavnímu městu Praze, dvacet let nikdo neměl ve správě, tj. vůbec nebylo určeno, kdo za něj odpovídá a kdo se o něj má starat?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/autobusove-nadrazi-cerny-most-mozna-demolice-havarijni-stav.A190420_471548_praha-zpravy_rsr
V normálním městě by se takový průšvih musel provalit už v prvním měsíci a padaly by hlavy… jenže v Praze se roztočí alibistický kolotoč a všichni jsou v pohodě. A takových míst jsou v Praze desítky, stovky… Člověk může psát nebo volat komukoliv, a nezmění se nic… dokud nebude zase nějaký průšvih a někde něco nespadne.
Mně to „zvláštní“ nepřipadá vůbec – u nás je to, řekl bych, spíše úplně normální, bohužel …
A teď si k tomu ještě přidejte, že nebýt havárie lávky v Troji by velmi pravděpodobně ani nikoho nenapadlo, že by bylo třeba skutečný stav těch stavebních konstrukcí prozkoumat, a maximálně by tam opravili omítky a vyměnili poškozená zábradlí …