Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Zprávy

Autobusové nádraží Zličín čeká oprava, dálkové autobusy se stěhují

Autobusové nádraží Zličín. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6875647
Autobusové nádraží Zličín. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6875647

Cestující, kteří využívají autobusové nádraží Zličín na západním okraji Prahy, by měli v následujících dnech zpozornět. Nádraží totiž čeká několikaměsíční oprava, která naruší autobusový provoz. To se týká především dálkových linek. Nádraží by pro ně mělo být zavřeno od 19. srpna zhruba do poloviny listopadu.

Přesun svého stanoviště o stanici metra vedle už oznámili dva největší dopravci RegioJet a FlixBus. Jejich autobusy, které ze Zličína obsluhují především Plzeň, budou odjíždět od stanice metra Stodůlky. „Prodejní místo RegioJetu ovšem zůstane na Zličíně v provozu i během rekonstrukce nádraží,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Nádraží patří Dopravnímu podniku hl. m. Prahy. Oprava obnáší především postupnou výměnu povrchu komunikací. Podle mluvčího organizátora dopravy ROPID Filipa Drápala by nicméně práce neměly zásadně narušit spoje v rámci Pražské integrované dopravy.

„Linky PID by měly zůstat na Zličíně, pouze se budou stěhovat jejich odjezdová stání podle toho, jak budou práce pokračovat,“ uvedl Drápal. Podle něj bude zřejmě využita k odjezdům i silnice před nádražím. Podrobnosti chce ROPID zveřejnit později tento týden.

DPP na základě poptávkového řízení uzavřel na smlouvu na stavbu s firmou Hochtief. Náklady jsou dle smlouvy v registru 22 milionů korun, práce mají trvat 90 dnů od předání staveniště. Do budoucna se v místě dnešního autobusového nádraží Zličín plánuje mnohem rozsáhlejší modernizace, měl by zde vzniknout moderní dopravní terminál včetně parkovacího domu.

18
Diskuze

avatar
3 Komentáře
15 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
železničář v důchoduČD4everKarelČD4everpetr766 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
ČD4ever
Host
ČD4ever

Palmovka zase nic? Vím, že tam nejezdí meziměstské busy, ale humanizaci by si už po desetiletích provozu určitě zasloužila.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pokud si správně vzpomínám, tak ten prostor měl být do značné míry nějak zastavěn a AN Palmovka výrazně redukováno jako již mnohem méně potřebné, než bylo po výstavbě metra „B“ – tak možná k nějakému vylepšení dojde v rámci této budoucí akce …

ČD4ever
Host
ČD4ever

To plánovali už před 10 lety. A nestalo se ani prd. DPP asi počítá s další nečinností na býv. AN Palmovka, a proto tam stranou přidal dobíjení elektrobusů.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Zařízení pro dobíjení elektrobusů (které ani není přímo uvnitř AN Palmovka, ale na de facto manipulační komunikaci) vybudoval DPP v Praze už na více místech podle potřeb linkového vedení a s rozsahem AN Palmovka to vůbec nesouvisí – pro současný provoz je to AN zbytečně velké a i v budoucnu bude potřebné stále méně.

Přemek
Host
Přemek

Oprava povrchů vozovek? Probůh, copak je ten současný povrch v tak dezolátním stavu jako např. Klímova mezi nádraží Libeň a Vysočanskou? Na to plížení autobusů stačí i staré dobré kostky… Když rekonstrukce, tak komplexní včetně nové odbavovny, přístřešků u nástupišť a zamýšleného parkoviště. Černý Most je oproti tomuto „polnímu“ autobusáku nesrovnatelně komfortnější navzdory svému stáří a betonové šedi.

MartinS.
Host
MartinS.

Palackého ve Vysočanech, později Klímova, nyní známá jako Freyova je ve správě TSK. AN Zličín je ve správě DPP. Vidím v tom celkem nezanedbatelný rozdíl.
Takže DPP opraví povrchy vozovek na Zličíně, jednak proto, že jsou opravdu v hrozném stavu, vyjeté koleje, křivé kostky a možná i proto, že od dalších dopravců vybírá za používání AN Zličín peníze, takže ti by mohli být celkem nespokojeni, že musí jezdit po tankodromu.
TSK za používání Freyovy ulice neplatí nikdo, tak si holt asi budete muset počkat, až na ní mezi jinými ulicemi v dezolátním stavu dojde řada.

jouda
Host
jouda

Tak ještě ten Černý Most trochu zkulturnit. 🙂

Supidio
Host
Supidio
Azkaban
Host
Azkaban

Tam by to zachránila jen celková demolice a nová stavba od zakladu. Tam je špatně snad všechno

Dushan
Host
Dushan

Už jen nápad zanoření autobusové dopravy, produkující škodlivé emise, pod úroveň terénu do stísněného prostoru byl fatální omyl. Zajímaly by mě výsledky měření škodlivin na nástupištích na Černém Mostu. Zličín je v tomto směru aspoň v pořádku, otevřený prostor umožňuje dobré odvětrávání.

Kubrt
Host
Kubrt

Mě se ČM taky nelíbí, ale při jeho kritice a vymýšlení, jak by to šlo udělat lépe, je třeba mít na vědomí, že autoři byly od začátku limitováni úzkým pozemkem.

Přemek
Host
Přemek

Však je vidět důsledek tohoto omezení v podobě slepého vyústění západního přemostění jižně od metra… Tohle místní radní nezajímá…

Jarda
Host
Jarda

Navrhni to jinak. Nikdo tě nenutí tam bydlet, pokud nejsi místní Homeless (Doufám že ne). Já tam trávím max. několik málo minut, než nastoupím do svého busu. Jezdím tak 12 let a žádná respirační onemocnění nemám.

petr766
Host
petr766

A to má být argument pro to, že to tam je naprosto katastrofální?

Přemek
Host
Přemek

Zkusíte výčet, co vše je na ČM podle vás špatně? Děkuji.

petr766
Host
petr766

Hmmm, všechno…

Karel
Host
Karel

Nepřipadá vám zvláštní i to, že celý ten terminál, patřící hlavnímu městu Praze, dvacet let nikdo neměl ve správě, tj. vůbec nebylo určeno, kdo za něj odpovídá a kdo se o něj má starat?

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/autobusove-nadrazi-cerny-most-mozna-demolice-havarijni-stav.A190420_471548_praha-zpravy_rsr

V normálním městě by se takový průšvih musel provalit už v prvním měsíci a padaly by hlavy… jenže v Praze se roztočí alibistický kolotoč a všichni jsou v pohodě. A takových míst jsou v Praze desítky, stovky… Člověk může psát nebo volat komukoliv, a nezmění se nic… dokud nebude zase nějaký průšvih a někde něco nespadne.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Mně to „zvláštní“ nepřipadá vůbec – u nás je to, řekl bych, spíše úplně normální, bohužel …
A teď si k tomu ještě přidejte, že nebýt havárie lávky v Troji by velmi pravděpodobně ani nikoho nenapadlo, že by bylo třeba skutečný stav těch stavebních konstrukcí prozkoumat, a maximálně by tam opravili omítky a vyměnili poškozená zábradlí …

Partneři



CSCARGO
RSD