lot
Autobusy

Arriva pokračuje v obnově autobusů, desítky nových vozidel míří do Středočeského a Olomouckého kraje

Iveco Crossway LE 12 v zastávce Bradlec, K Láskovu. Foto: Arriva
Iveco Crossway LE 12 v zastávce Bradlec, K Láskovu. Foto: Arriva
Arriva letos kupuje nové autobusy za více než dvě miliardy korun.

Společnost Arriva pokračuje ve velké modernizaci svého autobusového parku. Do nových autobusů letos firma investuje přes dvě miliardy korun. Desítky nových autobusů nově zařazuje do provozu ve Středočeském a Olomouckém kraji.

„Nahrazují ty starší, které už pomalu dosluhují. Všechny jsou klimatizované a bez schodů,“ řekl mluvčí Arrivy Jan Holub.

Celkem 27 nových autobusů začne postupně vozit cestující ve středních Čechách a také v MHD Beroun – Králův Dvůr. Vozy jsou v barvách a výbavě pro provoz v Pražské integrované dopravě. Arriva Střední Čechy zařazuje například 12 nových dvoudveřových vozů Iveco Crossway LE 12 v provozovně Kosmonosy, kde se jich sedm zapojí na konci srpna do integrace PID na Dobrovicku, ostatní už vyjíždí na neintegrovaných linkách například z Mladé Boleslavi směr Bezno nebo Sobotka. Tři vozy svezou cestující na Berounsku, dva na Hořovicku, dva jsou v provozovně Dobříš, tři v Sedlčanech a pražská provozovna dostala dva nové vozy. Autobusy se už objevují na linkách PID 311, 360 a 380. Dva nové autobusy jsou pak v rámci středních Čech určeny pro linky na Kolínsku, které zajišťuje Arriva Východní Čechy.

Další autobusy míří na Kladensko a do zdejší městské dopravy, kde se cestující postupně svezou 28 novými vozy. Zdejší městská doprava tím bude kompletně nízkopodlažní. Všechny jsou na CNG pohon, jde o 14 dvoudveřových Iveco Crossway Low Entry, 12 třídveřových nízkopodlažních Scanií Citywide Suburban a dva kloubové nízkopodlažní autobusy SOR NBG 18.

Třicítka nových klimatizovaných a nízkopodlažních vozů bude sloužit také lidem ve Zlínském kraji, kde bude od prosince zajišťovat regionální spoje v okolí Zlína. Dalších 29 autobusů posílí flotilu na Olomoucku.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlk

Sakra, to se nikdo v této republice neponaučí a stále budou kupovat doslova „šroty“ od Iveca ?
Trávíme na opravách nehorázné časy a řešíme to, co bych nikdy neřešit nemusel a na díly čekáme měsíce a pořád ta naše republika bude kupovat nejlevnější doslova šrot !

Jiří 24

Neví někdo náhodou jaké busy (a kam) půjdou do Olomouckého kraje?

Tomáš Tichý

Nevím, proč se na Kladno pořizují autobusy s klimatizací, když ji řidiči odmítají z nejrůznějších důvodů zapínat.

Peeetr

A bude jenom hůř, je úplně jasné, že většina soukromých provozovatelů obzvláště v ekonomické krizi bude klimatizaci šetřit a zapínat pro cestující co nejméně, a tak bude ve většině nejmodernější autobusech nakonec hůře než v těch starých, kde si cestující mohli sami otvírat velká vzdušná okénka.

svojsin

To bz se mělo ohlídat ze strany KU.
Např. co jsem viděl v Ústeckým kraji, tak to šlo
Pokud např. vedení Arriva Praha motivuje řidiče, aby klimu nespouštěli a na KU na to jen čumí, tak je to pak těžký.
Hlavně že se fotí u new busů a píší o výbavě…..

Jackub

A to VÍTE, nebo si to jen MYSLÍTE? 😉

Lemmy

Nesmyslná spekulace.

Jiří 24

Neřekl bych, že tohle bude u Arrivy problém, tam je peněz dost, když se nakupují nové busy za 2 mld. S těmi okénky, podívejte se v jaké konfiguraci si ty okénka Arriva kupuje (tedy alespoň v Olomouckém kraji u Ivec).

svojsin

Takhle se vyjadřovali řidiči Arrivy praha před novináři……

Dalibor

tak na spotrebu u autobusu ma klima docela malej vliv. pri ty hopsavy jizde ze zastavky do zastavky ma vetsi vlim ridicova noha na pedalu a zpusob zrychlovani a brzdeni. takze pokud tlaci na spotrebu, staci se rozjizdet rozumne a jet co nejplynuleji, co situace dovoli.

Peeetr

Řidič má nastavené 3 hlavní měření kvality – počet nehod, dodržování jízdního řádu a spotřebu, upocenost cestujících se vůbec nesleduje.

M H

To by sedělo…a navíc jízda na spotřebu a nutnost dohánět zpoždění jde často proti sobě. Takže palivo se holt musí spořit vypnutou klimou a ne pomalejšími rozjezdy…

Eduard

No to je ale blbost co tady pisete. Klima vliv ma a to docela dost velkej.

Dalibor

u zasávkovýho busu? jestli udělá 0,3÷1% max. U linkáče s dlouhými intervaly ano, ale u MHD je dominantní vliv zstavování. 5 rozumných dojezdů k semaforům aby se nemuselo zastavit a pak roujíždět z 0 = 2 hodiny klimatizeování v kuse.

Martin V.

Nezapomínejte, že spotřeba klimatizace je od hodiny a ne od kilometru. Pokud jedu autem po dálnici, tak vliv klimatizace na spotřebu skoro nepoznám, ale když jedu po městě, tak nejen že je spotřeba vyšší, ale při dojíždění ke křižovatce na červenou mám občas pocit, že jedu se zataženou ruční brzdou. 🙂 Pokud tedy autobus často stojí (a klimatizace přitom běží) vliv na spotřebu je značný.

Dalibor

Nesmíte srovnávat osobák s autobusem, ty poměry se díky hmotnosti zásadně mění. uvést do pohybu pár desítek tun je něco jinýho jak uvést do pohybu 2 tuny osobáku. Řekl bych že s těmi velkými motory co „hejbou“ mnohotunovými vozidly mám tak krapet zkušenosti.

Martin V.

A proč bych nemohl? U osobáku máte 400 kg/osobu (2 tuny na pět lidí), u autobusu zhruba totéž (18 tun na 45 lidí). Rozdíly samozřejmě najdete, ale princip je pořád stejný. U stojícího vozidla je spotřeba přepočtená na kilometr nekonečná. No a u pomalu se pohybujícího bude velká. Autobus je kompaktnější, proto má menší spotřebu na cestujícího (u jízdy i u klimatizace, tedy pokud moc nevětrá). A nebojte se, s velkými motory jsem taky jezdil.

Dalibor

protože autobus má zcela jinou koncepci včetně motoru. To není zvětšený osobák, je tam zcela jiný poměr výkon / krouťák na tunu hmotnosti. Já s těmi velkámi motory moc nejezdím, já je částečně přepracovávám modernizuju a taky trochu navrhuju některý jejich detaily.

Peeetr

Jenže ten vliv zastavování a otevírání dveří s vyklouznutím veškerého vychlazeného vzduchu je ještě násobně větší na tu klimatizaci a její spotřebu.

Urban Transport Lover

protože ti řidiči evidentně mají rozum a nechtějí sami přijít o zdraví – naproti tomu Linka 389 Praha, Nádr. Velestavín – Slaný – Louny jezdí v levelu „MRAZÁK“ a je tedy nepoužitelná. Dopravce je ČSAD Česká Lípa, depo Louny.

Urban Transport Lover

Proto používám téměř souběžnou linku 388, kde jezdí nové Setry a Mercedesy a díky Bohu NEMAJÍ klimatizaci. Dopravce ICOM. depo Slaný.
Tady je zas hodně bolavé místo v tom, že ICOM pořádně nezaplatí řidiče – a tak je nemá – a tak to v drtivé většině řídí Ukrajinci bez jakékoliv znalosti jazyka…