Autobusové fiasko na Vysočině. Po dvou letech kraj zrušil soutěž na nové dopravce

Autobus Setra společnosti Icom Transport na Vysočině. Foto: Icom TransportAutobus Setra společnosti Icom Transport na Vysočině. Foto: Icom Transport

Původní smlouvy s dopravci skončily už předloni.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ota

Jenom zopakuji, co jsem psal dříve, protože je to stále aktuální: Takto ale vítěz výběrového řízení na všech 8 soutěžených oblastí (https://zdopravy.cz/icom-miri-k-obhajobe-smluv-na-vysocine-s-cenou-pod-tricet-korun-za-kilometru-87220/) asi vedení Kraje Vysočina nepochválí, protože se mu nevrátí investice (https://zdopravy.cz/nejvetsi-dopravce-na-vysocine-sponzoroval-ods-jeji-zastupci-budou-vybirat-viteze-souteze-na-desetiletou-smlouvu-76916/) a při nové soutěži zase bude muset investovat. 🙂 🙂 🙂 Jak to v té Jihlavě dělají, že VDV je buď nejhorší nebo jeden z nejhorších IDS v České republice? A jaká je garance, že nová soutěž nedopadne podobně, že to zase nezmastí?

jas

Otázkou je, jaké budou ty nové soutěže a jestli se kraj poučí. Někde jsem četl, že by se mohly rozdělit do několika částí jako ve středočeském kraji. Dále taky zůstává otázka, zda už bude kraj vyžadovat nové autobusy nebo ne (ve starých soutěžích byly vyžadovány až v druhé etapě). Necháme se překvapit.
Pokud by kraj vypsal výběrové řízení tento půlrok, kdy předpokládáte, že by mohlo být vybráno?

jas

*veřejné zakázky, ne výběrové řízení

švarc

Po vypsáni VR dejme tomu 5 měsíců, než se vyhlásí první výsledky, takže nejdřív by dopravci mohlo začít jezdit v prosinci 2024, když by vše dobře šlo. Spíše bych to viděl na červen 2025.

Frantík

Trochu se bojím, jak pak dopadne to vyberko v UH…

jas

to je jak?

Frantík

Má se začít 2024, ještě nic není vypsáno. Ty autobusy za tu dobu nikdo nesežene…

Wwwlasta

Celá ta soutěž smrděla na sto honů.
1. Celá zakázka byla rozdělena na dvě etapy. V první byla vozidla definována tak, že se (shodou náhod) dala použít velká část vozového parku stávajícího dopravce. Ovšem ve druhé etapě měly být nové vozy, které ale nešly použít v té první.
2. Zadávací podmínky se měnily prakticky každý týden a změny byly předkládány zájemcům ve značně nepřehledné podobě. Četnost změn přitom rostla s blížícím se termínem uzávěrky.
3. Nakonec vyhrál ICOM za cenu kolem 30 Kč/km , takže vlastně zrušení soutěže není až takové překvapení…

xyz

U toho třetího bodu pro mě bylo docela překvapivé, že ICOM měl vyhrát i v těch dvou okresech, kde zatím převážně nepůsobí, tedy v okresech HB a ZR.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pane Běhounku, vzpomínáme…

Happy

Chcete-li si zničit bus vhd, nasaďte si tam tuhle firmu. Na Vysočině to pracovali tak, že už můžou na přepravu lidi požadovat leda tak Fiat Ducato.

Jiří Kocurek

Na tohle musí být dva, aby to dopadlo takhle špatně.

dopravák

Byl jste někdy třeba na autobusovém nádraží v Jihlavě v odpolední špičce? Asi ne, jinak byste nemohl napsat takový nesmysl. Nebo třeba z Velkého Meziříčí do Třebíče se musely posilovat spoje, protože cestujících přibylo a původní spoje t už kapacitně nezvládaly.

Favorit

Kolikrát ani nejde o ICOM, ale spíše o plánování jízdních řádů. Krásný příklad, jak to nedělat, je Žďár nad Sázavou a návaznost autobusů na jižní směr (Veselí, Bohdalov, Polná…) na vlakové spoje při večerních hodinách. Poslední autobus na směr Veselí odjíždí 18:20, poté až 19:50. Všechny vlaky ale nejdříve dojíždí 18:25. To stejné s posledním přímým vlakem od Prahy, odjezd busu (v 99 % zcela prázdného) do Jihlavy 21:15, příjezd vlaku 21:29, těch případů by tam bylo více. Krajský úřad připomínky ignoruje, nefunguje dispečink na přípoje, online jízdenky…

Beny

Dobrý den,
V čem je ICOM pro cestující špatný? Já naopak vidím moderní busy a příjemné řidiče.

jas

Upřímně taky mi nepřijde, že co s týče provozu tak že by byl ICOM nějak špatný. Když pomineme zpoždění, tak pro cestujícího je ICOM jeden z nejlepších dopravců na Vysočině. Má moderní autobusy, nízkopodlažní a to je v podstatě všechno, co cestující potřebuje. Další věci jsou pak jenom okrajové a s novými busy je bude muset ICOM taky splňovat (podle standardu VDV).

xyz

Původní autobusové smlouvy skončily k 12/2019 po 10leté platnosti. I ta další platnost do roku 2021 byla dodatečným prodloužením těch předchozích smluv. K čemuž nezbývá, abych i zde nezopakoval: – to, že smlouvy platné od 12/2009 jsou 10leté, se vědělo od začátku – plány na vznik a linkové vedení VDV vznikly už někdy 2015, poté byly už jen dolaďovány – technicky vzato tedy snad nic nebránilo tomu, aby Kraj Vysočina vyhlásil výběrové řízení na bus-dopravce už někdy 2017 – 18 tak, aby bylo dost času na vypořádání nejasností Mimochodem v případě naprosté většiny železničních tratí Kraj Vysočina ani nepředstíral zájem… Číst vice »