Omlouvám se za překlepy dodatek změna dopravce na linky do Březové na Karlovarsku je nově Cvinger Nejdek , nově 410 a 411 zrušena stanice Karlovy Vary Tržnice, linka 7 zachována , přijde Vám to logické?
Vladimír
11 měsíců
Dobrý den , nové autobusy v pořádku, ale co je nesmyslné Vaše jízdní řády a změna dopravce do obce Březová na Karlovarsku změna linek 410 a 411 , pro.c Jste zrušili důležitou nástupní stanici Karlovy Vary , Tržnice, kde nastupovalo nejvíce cestujících
To je , tak když jízdní řády se dělají od stolu , než aby se logicky uvažovalo…
Dopravce nemá povolení k zastavení na tomto terminálu. Můžete si zkusit stěžovat na magistrátu v KV.
král j
11 měsíců
Na všechny linky vyjede… Asi ne. AKV b us bude mít také nějaké linky a ty nebudou v závazku. (viz stránky autobusy-kv.cz) Tam asi nová vozidla nevyjedou.
Jaroslav
11 měsíců
Tento výrok berie zlatú : „Nové jízdní řády linkové autobusové dopravy na rok 2024 vycházejí z těch aktuálně platných. Změny jsme se snažili udělat co možná nejmenší, ale byly nutné hlavně s ohledem na potřeby dopravní obslužnosti a provozně-technických požadavků nových autobusů,“ Cestovné poriadky majú v tom kraji ďaleko od dokonalosti….Revolúcia je teda silné slovo. Vzhľadom na to čo tam jazdilo áno, ale inak nič. Osobne mám výhrady voči dodávkovým vozidlám vo verejnej doprave osôb. Bezpečnosť v takomto vozidle je výrazne nižšia ako u autobusovej konštrukcie podobných rozmerov. Navyše s nadstavbou od Rošera. No poviem vám, búrať by som v… Číst vice »
Že by postřehy ze slovenské autobusové dopravy??? Asi ano,tam jezdí ještě na ovcích…🤣🙈 Takže pane odborníku,můžete svoji plnou odbornost uplatnit ve své domovině.
Na druhou stranu, aspoň u nás v Pardubickém kraji, po většinu času autobusy vozí vzduch. Takže tohle vnímám jako pozitivní krok. Na transport deseti lidí nepotrebujete 12 metrový autobus.
No, OREDO. Vždy, když jedu k rodičů, na Svitavsko, modlím se, aby to jelo a když to i přijede, tak občas i na zastávce zastaví… a někdy ne… Pak už jen záleží, zda o víkendu mi jede za pět minut další když ne, tak třeba za dvě, tři hodiny…
Veřejná doprava v pardubickém kraji nemá s Oredem nic společného…. To jak to jezdí a co jezdí mají prsty v tom pracovníci kraje odboru dopravy, a náměstek pro dopravu, který sedí na dvou židlích v senátu a na kraji…
Je sice hezké, že zmiňujete tyto relace, ale pokud se nemýlím, tak většina těchto Vašich zmíněných linek jezdí na komerční riziko (tedy bez smlouvy s krajem). 1) Ligneta jezdí veškeré spoje do Chodova na vlastní riziko (pouze pobírá drobný příspěvek od města Chodov). 2) Sokolov – Karlovy Vary jezdí nyní Daniel Sládek, taky na komerční riziko. 3) Merklín – Ostrov je v závazku kraje (nyní linka 307) 4) A relace KV – Ostrov – Jáchymov je jeden velký výsměch. Kraj hradí jen cca 70 spojů, a ten další zbytek, cca 130 spojů, jezdí DPKV na komerční riziko s příspěvky od… Číst vice »
Pravda , ani nejsou schopni říci , tak důležitou informaci cestujícím včas, co se týká občanům z Karlových Varů a občanům Březové, při změně dopravce do této lokality a zároveň upozornit , že přestupní úzel Karlovy Vary Tržnice , téměř v pracovních dnech je zrušena , to opět vymyslel, jen inteligent, který nezná cestování veřejnou dopravou ..
Jen aby to nedopadlo tak, jako jsem svého času zažil u SAD Žiliny, že do 10,8m Crosswaye narvali téměř stejný počet sedaček, jako má běžně 12m autobus. To byl dobytčák k pohledání.
Proč mínusy, legitimní dotaz. Osobně bych chtěl znát také odpověď.
Káťa
11 měsíců
Někde jsem četla, že ročně kraj ušetří díky týhle „revoluci“ 5mio Kč – mě aktuálně na necelých 20km busem cena stoupne o 5Kč #atosevyplatí #aťžijoudotace
Z těch mnoha set milionů, které každoročně kraj vydá ze svého rozpočtu na veřejnou dopravní obslužnost, to není ani 1 procento. Jen se zbaví nákladů na organizaci soutěže o veřejnou zakázku.
Tento koncept má podle mě šanci se dál rozvíjet. Systém každých pár let vysoutěžím někoho jiného a pak to s výhercem ladím. Když už se to zaběhne tak nová soutěž a zase nanovo. Jde jen o to manažersky to zvládnout.
Dřív se hateři oháněli tím že dokud to má malá kola, tak to není autobus. SORy už mají autobusácký kola jaksepatří, dokonce zvedli řidičům stanoviště, aby lépe viděli přes auta v koloně. A pořád se remcá, přitom ICNG to je už plnohodnotný autobus bez kompromisů, které měla řada CN. A že jich bylo.
Máte pravdu, pokud je možnost výběru, na určité trase dávám přednost spojům obsluhovaným Setrou, Iriskou nebo MBenz.
Čmelák
11 měsíců
Proč v některých částech kraje budou dále jezdit 20 let staré šroty soukromích dopravců???
Je to pohrdání okrajových části kraje ???
Viz. Žlutice , Toužim .
Bohužel
20 a více leté šroty dopravce
VV autobusy. .
Viz www. VV autobusy.
Někdy je to zábava cestovat s tímto dopravcem.
Hned jste ve zpomímkácj na přelom milénia .
Hodně smutné.
I ti „doplňkoví dopravci“ budou jezdit s novými busy v majetku kraje.
suri
11 měsíců
Proboha, jaká revoluce? Revoluce to bude, až se dohrabou k IDS a použitelné tarifní integraci. Takhle jen ta stávající bída v podobě jednoho z nejhorších IDS v Česku bude jen o něco víc naleštěnou bídou v podobě nových vozidel. Příznačná je hláška „Nové jízdní řády linkové autobusové dopravy na rok 2024 vycházejí z těch aktuálně platných. Změny jsme se snažili udělat co možná nejmenší……“, čímž zřejmě chtějí říct, že návaznosti, koordinace, souběhy atd. jsou už úplně bezvadné a není dál co zlepšovat.
Vzhledem k tomu, co v KV kraji jezdí dosud, bych se opravdu nebál použít slovo revoluce. čímž neříkám, že společně s Vysočinou a JčK nebojují dlouhodobě o nejzoufalejší kraj podle dopravní obslužnosti.
Lizec Vladimír
11 měsíců
Celý západní svět už po r. 1990 měl (kvůli velmi nízkým emisím) přecházet u autobusové i nákladní dopravy na provoz těchto vozidel na plyn, tz. na LPG (např. u dodávek) a na CNG. Neuvěřitelně by klesly emise CO² a jiných nepřiznivých složek v ovzduší. A dále by se zvýšila životnost těchto motorů. Zajímavá by byla studie na toto téma vzhledem k oteplování Země.
Vzhledem k tomu, jaký je podíl veřejné dopravy na emisích CO2, tak nula nula nic. S chybou výpočtu 10x převyšující vypočtenou hodnotu. Něco ve smyslu: Autobus je dlouhý 10 +- 100 metrů.
Podíl veškeré silniční dopravy na globálních emisích CO2 je 12 %. Pokles emisí spojený s rozdílem diesel-CNG je asi 30 %. Takže potenciál k „neuvěřitelnému poklesu emisí CO2“ nevidím.
Z jakého zdroje vychází údaj o úspoře 30 % emisí CO2 při spalování CNG oproti naftě? Jednak fyzické množství paliva spotřebovaného na 100 km je u CNG vyšší cca o 5 kg/100 km (vlastní zkušenost, litr nafty váží 0,84 kg), jednak spalování uhlovodíků má pořád tentýž chemický princip bez ohledu na skupenství.
Já to neměřil, říká to google, momentálně nemám kapacitu na to hledat exaktnější zdroj.
Pořád je to hoření uhlovodíků, ale metan má nejnižší poměr C:H, takže při jeho spalování vzniká méně CO2 a více H2O.
Hlavní rozdíl oproti minulosti před desítkami let je, že tenkrát se v mnoha zemích zemní plyn při těžbě ropy považoval za odpad a bezúčelně spaloval na místě.
Omlouvám se za překlepy dodatek změna dopravce na linky do Březové na Karlovarsku je nově Cvinger Nejdek , nově 410 a 411 zrušena stanice Karlovy Vary Tržnice, linka 7 zachována , přijde Vám to logické?
Dobrý den , nové autobusy v pořádku, ale co je nesmyslné Vaše jízdní řády a změna dopravce do obce Březová na Karlovarsku změna linek 410 a 411 , pro.c Jste zrušili důležitou nástupní stanici Karlovy Vary , Tržnice, kde nastupovalo nejvíce cestujících
To je , tak když jízdní řády se dělají od stolu , než aby se logicky uvažovalo…
Proč píšete sem „vaše jízdní řády“?
Dopravce nemá povolení k zastavení na tomto terminálu. Můžete si zkusit stěžovat na magistrátu v KV.
Na všechny linky vyjede… Asi ne. AKV b us bude mít také nějaké linky a ty nebudou v závazku. (viz stránky autobusy-kv.cz) Tam asi nová vozidla nevyjedou.
Tento výrok berie zlatú : „Nové jízdní řády linkové autobusové dopravy na rok 2024 vycházejí z těch aktuálně platných. Změny jsme se snažili udělat co možná nejmenší, ale byly nutné hlavně s ohledem na potřeby dopravní obslužnosti a provozně-technických požadavků nových autobusů,“ Cestovné poriadky majú v tom kraji ďaleko od dokonalosti….Revolúcia je teda silné slovo. Vzhľadom na to čo tam jazdilo áno, ale inak nič. Osobne mám výhrady voči dodávkovým vozidlám vo verejnej doprave osôb. Bezpečnosť v takomto vozidle je výrazne nižšia ako u autobusovej konštrukcie podobných rozmerov. Navyše s nadstavbou od Rošera. No poviem vám, búrať by som v… Číst vice »
Že by postřehy ze slovenské autobusové dopravy??? Asi ano,tam jezdí ještě na ovcích…🤣🙈 Takže pane odborníku,můžete svoji plnou odbornost uplatnit ve své domovině.
Neví někdo, zda Ligneta bude pokračovat ještě?
Ano, bude, ale už jen na MHD v Sokolově a na lince Karlovy Vary – Chodov, která není předmětem smlouvy s krajem.
LIGNETA dál zajišťuje své spoje, které jsou mimo závazek kraje. Jedná se o linky, které spadají pod AD Ligneta Regionalbus (linky 42170x).
Nejméně 5 let bude jezdit také na MHD Sokolov.
To všude očekávají tak malou frekvenci, že nepotřebují ani jeden autobus 12 m?
Na druhou stranu, aspoň u nás v Pardubickém kraji, po většinu času autobusy vozí vzduch. Takže tohle vnímám jako pozitivní krok. Na transport deseti lidí nepotrebujete 12 metrový autobus.
No, OREDO. Vždy, když jedu k rodičů, na Svitavsko, modlím se, aby to jelo a když to i přijede, tak občas i na zastávce zastaví… a někdy ne… Pak už jen záleží, zda o víkendu mi jede za pět minut další když ne, tak třeba za dvě, tři hodiny…
Veřejná doprava v pardubickém kraji nemá s Oredem nic společného…. To jak to jezdí a co jezdí mají prsty v tom pracovníci kraje odboru dopravy, a náměstek pro dopravu, který sedí na dvou židlích v senátu a na kraji…
Samozřejmě že to ve spičce absolutně stačit nebude, už takhle jezdili 12m našlapané třeba 5 min po sobě, teď nevím kam se ti školáci vejdou.
Kampak to jezdili 5 minut po sobě?
Například Sokolov- Karlovy Vary, Merklín- Ostrov, Ostrov- Karlovy Vary, Chodov – Karlovy Vary (tam tedy z 80% zůstává Ligneta).
Je sice hezké, že zmiňujete tyto relace, ale pokud se nemýlím, tak většina těchto Vašich zmíněných linek jezdí na komerční riziko (tedy bez smlouvy s krajem). 1) Ligneta jezdí veškeré spoje do Chodova na vlastní riziko (pouze pobírá drobný příspěvek od města Chodov). 2) Sokolov – Karlovy Vary jezdí nyní Daniel Sládek, taky na komerční riziko. 3) Merklín – Ostrov je v závazku kraje (nyní linka 307) 4) A relace KV – Ostrov – Jáchymov je jeden velký výsměch. Kraj hradí jen cca 70 spojů, a ten další zbytek, cca 130 spojů, jezdí DPKV na komerční riziko s příspěvky od… Číst vice »
A hlavně jedou 2 za sebou a pak hodinu žádný. Vlaky jedou častěji a sem tam dálkový bus.
Pravda , ani nejsou schopni říci , tak důležitou informaci cestujícím včas, co se týká občanům z Karlových Varů a občanům Březové, při změně dopravce do této lokality a zároveň upozornit , že přestupní úzel Karlovy Vary Tržnice , téměř v pracovních dnech je zrušena , to opět vymyslel, jen inteligent, který nezná cestování veřejnou dopravou ..
Jen aby to nedopadlo tak, jako jsem svého času zažil u SAD Žiliny, že do 10,8m Crosswaye narvali téměř stejný počet sedaček, jako má běžně 12m autobus. To byl dobytčák k pohledání.
Z
A řidiče prosím na to množství sehnali ze zahraničí nebo vše pokryli našima řidíči.
Proč mínusy, legitimní dotaz. Osobně bych chtěl znát také odpověď.
Někde jsem četla, že ročně kraj ušetří díky týhle „revoluci“ 5mio Kč – mě aktuálně na necelých 20km busem cena stoupne o 5Kč #atosevyplatí #aťžijoudotace
Z těch mnoha set milionů, které každoročně kraj vydá ze svého rozpočtu na veřejnou dopravní obslužnost, to není ani 1 procento. Jen se zbaví nákladů na organizaci soutěže o veřejnou zakázku.
Tento koncept má podle mě šanci se dál rozvíjet. Systém každých pár let vysoutěžím někoho jiného a pak to s výhercem ladím. Když už se to zaběhne tak nová soutěž a zase nanovo. Jde jen o to manažersky to zvládnout.
Autobus na té fotce není ani jeden.
Dřív se hateři oháněli tím že dokud to má malá kola, tak to není autobus. SORy už mají autobusácký kola jaksepatří, dokonce zvedli řidičům stanoviště, aby lépe viděli přes auta v koloně. A pořád se remcá, přitom ICNG to je už plnohodnotný autobus bez kompromisů, které měla řada CN. A že jich bylo.
On taky občas SOR slibuje, ale neplní, ale to jeho zastánci raději nevidí.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/dopravni-podnik-trolejbusy-firma-nedodala-soud-zaloba.A231222_767056_zlin-zpravy_hoo#utm_content=freshnews&utm_term=Zl%C3%ADn%20nov%C3%A9%20trolejbusy&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz
To s tím ale vůbec nesouvisí. A zpoždění měl subdodavatel SORu Rail Electronics, ne sám SOR. Mimochodem 1. trolejbus už tam jezdí
V DSZO žádný předmětný trolejbus nejezdí a jezdit nebude.
Omlouvám se, ještě tam nejezdí, ale bude jezdit. Zatím je na testování v Hradci
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/379461?searchParameters%5BcarId%5D=117176&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Fvuz%2F117176#photo
Jezdit nebude, protože díky zdržení propadla dotace, DSZO už SORu vypověděla smlouvu.
Nejezdí, jezdit nebude a SOR po slibech a odkladech dokonce tak nějak přestal komunikovat.
Bude jezdit, pár už jich je na testování v HK
Pokud jde o řadu CN, tak to raději změňme téma hovoru….
Njn, doba shnilých Vrakos je naštěstí navždy pryč..
Máte pravdu, pokud je možnost výběru, na určité trase dávám přednost spojům obsluhovaným Setrou, Iriskou nebo MBenz.
Proč v některých částech kraje budou dále jezdit 20 let staré šroty soukromích dopravců???
Je to pohrdání okrajových části kraje ???
Viz. Žlutice , Toužim .
Tam mají jezdit také nové, ne?
Bohužel
20 a více leté šroty dopravce
VV autobusy. .
Viz www. VV autobusy.
Někdy je to zábava cestovat s tímto dopravcem.
Hned jste ve zpomímkácj na přelom milénia .
Hodně smutné.
I ti „doplňkoví dopravci“ budou jezdit s novými busy v majetku kraje.
Proboha, jaká revoluce? Revoluce to bude, až se dohrabou k IDS a použitelné tarifní integraci. Takhle jen ta stávající bída v podobě jednoho z nejhorších IDS v Česku bude jen o něco víc naleštěnou bídou v podobě nových vozidel. Příznačná je hláška „Nové jízdní řády linkové autobusové dopravy na rok 2024 vycházejí z těch aktuálně platných. Změny jsme se snažili udělat co možná nejmenší……“, čímž zřejmě chtějí říct, že návaznosti, koordinace, souběhy atd. jsou už úplně bezvadné a není dál co zlepšovat.
Vzhledem k tomu, co v KV kraji jezdí dosud, bych se opravdu nebál použít slovo revoluce. čímž neříkám, že společně s Vysočinou a JčK nebojují dlouhodobě o nejzoufalejší kraj podle dopravní obslužnosti.
Celý západní svět už po r. 1990 měl (kvůli velmi nízkým emisím) přecházet u autobusové i nákladní dopravy na provoz těchto vozidel na plyn, tz. na LPG (např. u dodávek) a na CNG. Neuvěřitelně by klesly emise CO² a jiných nepřiznivých složek v ovzduší. A dále by se zvýšila životnost těchto motorů. Zajímavá by byla studie na toto téma vzhledem k oteplování Země.
Vzhledem k tomu, jaký je podíl veřejné dopravy na emisích CO2, tak nula nula nic. S chybou výpočtu 10x převyšující vypočtenou hodnotu. Něco ve smyslu: Autobus je dlouhý 10 +- 100 metrů.
Provozovat MHD na alternativní paliva je spíš reklamní poutač na ekologii než, že to reálně pomůže ekologii.
Podíl veškeré silniční dopravy na globálních emisích CO2 je 12 %. Pokles emisí spojený s rozdílem diesel-CNG je asi 30 %. Takže potenciál k „neuvěřitelnému poklesu emisí CO2“ nevidím.
Z jakého zdroje vychází údaj o úspoře 30 % emisí CO2 při spalování CNG oproti naftě? Jednak fyzické množství paliva spotřebovaného na 100 km je u CNG vyšší cca o 5 kg/100 km (vlastní zkušenost, litr nafty váží 0,84 kg), jednak spalování uhlovodíků má pořád tentýž chemický princip bez ohledu na skupenství.
Já to neměřil, říká to google, momentálně nemám kapacitu na to hledat exaktnější zdroj.
Pořád je to hoření uhlovodíků, ale metan má nejnižší poměr C:H, takže při jeho spalování vzniká méně CO2 a více H2O.
Hlavní rozdíl oproti minulosti před desítkami let je, že tenkrát se v mnoha zemích zemní plyn při těžbě ropy považoval za odpad a bezúčelně spaloval na místě.
Vůči tomu jsou autobusy spalující ten plyn zhruba 70% šetřičem zmíněného CO2.