Autobusová revoluce v Karlovarském kraji. Vyjíždí 170 nových autobusů

Nové autobusy pro Karlovarský kraj. Foto: FB Petra KulhánkaNové autobusy pro Karlovarský kraj. Foto: FB Petra Kulhánka

Všechny autobusy jsou na zemní plyn.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Omlouvám se za překlepy dodatek změna dopravce na linky do Březové na Karlovarsku je nově Cvinger Nejdek , nově 410 a 411 zrušena stanice Karlovy Vary Tržnice, linka 7 zachována , přijde Vám to logické?

Vladimír

Dobrý den , nové autobusy v pořádku, ale co je nesmyslné Vaše jízdní řády a změna dopravce do obce Březová na Karlovarsku změna linek 410 a 411 , pro.c Jste zrušili důležitou nástupní stanici Karlovy Vary , Tržnice, kde nastupovalo nejvíce cestujících
To je , tak když jízdní řády se dělají od stolu , než aby se logicky uvažovalo…

Alex

Proč píšete sem „vaše jízdní řády“?

Josef22

Dopravce nemá povolení k zastavení na tomto terminálu. Můžete si zkusit stěžovat na magistrátu v KV.

král j

Na všechny linky vyjede… Asi ne. AKV b us bude mít také nějaké linky a ty nebudou v závazku. (viz stránky autobusy-kv.cz) Tam asi nová vozidla nevyjedou.

Jaroslav

Tento výrok berie zlatú : „Nové jízdní řády linkové autobusové dopravy na rok 2024 vycházejí z těch aktuálně platných. Změny jsme se snažili udělat co možná nejmenší, ale byly nutné hlavně s ohledem na potřeby dopravní obslužnosti a provozně-technických požadavků nových autobusů,“ Cestovné poriadky majú v tom kraji ďaleko od dokonalosti….Revolúcia je teda silné slovo. Vzhľadom na to čo tam jazdilo áno, ale inak nič. Osobne mám výhrady voči dodávkovým vozidlám vo verejnej doprave osôb. Bezpečnosť v takomto vozidle je výrazne nižšia ako u autobusovej konštrukcie podobných rozmerov. Navyše s nadstavbou od Rošera. No poviem vám, búrať by som v… Číst vice »

Standa

Že by postřehy ze slovenské autobusové dopravy??? Asi ano,tam jezdí ještě na ovcích…🤣🙈 Takže pane odborníku,můžete svoji plnou odbornost uplatnit ve své domovině.

Fandík

Neví někdo, zda Ligneta bude pokračovat ještě?

Kryštof

Ano, bude, ale už jen na MHD v Sokolově a na lince Karlovy Vary – Chodov, která není předmětem smlouvy s krajem.

Josef22

LIGNETA dál zajišťuje své spoje, které jsou mimo závazek kraje. Jedná se o linky, které spadají pod AD Ligneta Regionalbus (linky 42170x).

Handzidcek

Nejméně 5 let bude jezdit také na MHD Sokolov.

Tom

To všude očekávají tak malou frekvenci, že nepotřebují ani jeden autobus 12 m?

Honza135

Na druhou stranu, aspoň u nás v Pardubickém kraji, po většinu času autobusy vozí vzduch. Takže tohle vnímám jako pozitivní krok. Na transport deseti lidí nepotrebujete 12 metrový autobus.

kockopes

No, OREDO. Vždy, když jedu k rodičů, na Svitavsko, modlím se, aby to jelo a když to i přijede, tak občas i na zastávce zastaví… a někdy ne… Pak už jen záleží, zda o víkendu mi jede za pět minut další když ne, tak třeba za dvě, tři hodiny…

Lopid

Veřejná doprava v pardubickém kraji nemá s Oredem nic společného…. To jak to jezdí a co jezdí mají prsty v tom pracovníci kraje odboru dopravy, a náměstek pro dopravu, který sedí na dvou židlích v senátu a na kraji…

V H

Samozřejmě že to ve spičce absolutně stačit nebude, už takhle jezdili 12m našlapané třeba 5 min po sobě, teď nevím kam se ti školáci vejdou.

M19

Kampak to jezdili 5 minut po sobě?

V H

Například Sokolov- Karlovy Vary, Merklín- Ostrov, Ostrov- Karlovy Vary, Chodov – Karlovy Vary (tam tedy z 80% zůstává Ligneta).

Josef22

Je sice hezké, že zmiňujete tyto relace, ale pokud se nemýlím, tak většina těchto Vašich zmíněných linek jezdí na komerční riziko (tedy bez smlouvy s krajem). 1) Ligneta jezdí veškeré spoje do Chodova na vlastní riziko (pouze pobírá drobný příspěvek od města Chodov). 2) Sokolov – Karlovy Vary jezdí nyní Daniel Sládek, taky na komerční riziko. 3) Merklín – Ostrov je v závazku kraje (nyní linka 307) 4) A relace KV – Ostrov – Jáchymov je jeden velký výsměch. Kraj hradí jen cca 70 spojů, a ten další zbytek, cca 130 spojů, jezdí DPKV na komerční riziko s příspěvky od… Číst vice »

M19

A hlavně jedou 2 za sebou a pak hodinu žádný. Vlaky jedou častěji a sem tam dálkový bus.

Vladimír

Pravda , ani nejsou schopni říci , tak důležitou informaci cestujícím včas, co se týká občanům z Karlových Varů a občanům Březové, při změně dopravce do této lokality a zároveň upozornit , že přestupní úzel Karlovy Vary Tržnice , téměř v pracovních dnech je zrušena , to opět vymyslel, jen inteligent, který nezná cestování veřejnou dopravou ..

Pezos

Jen aby to nedopadlo tak, jako jsem svého času zažil u SAD Žiliny, že do 10,8m Crosswaye narvali téměř stejný počet sedaček, jako má běžně 12m autobus. To byl dobytčák k pohledání.

Vladimír

Z

Emil

A řidiče prosím na to množství sehnali ze zahraničí nebo vše pokryli našima řidíči.

panpan21

Proč mínusy, legitimní dotaz. Osobně bych chtěl znát také odpověď.

Káťa

Někde jsem četla, že ročně kraj ušetří díky týhle „revoluci“ 5mio Kč – mě aktuálně na necelých 20km busem cena stoupne o 5Kč #atosevyplatí #aťžijoudotace

Pavel

Z těch mnoha set milionů, které každoročně kraj vydá ze svého rozpočtu na veřejnou dopravní obslužnost, to není ani 1 procento. Jen se zbaví nákladů na organizaci soutěže o veřejnou zakázku.

MMXA

Tento koncept má podle mě šanci se dál rozvíjet. Systém každých pár let vysoutěžím někoho jiného a pak to s výhercem ladím. Když už se to zaběhne tak nová soutěž a zase nanovo. Jde jen o to manažersky to zvládnout.

Pája

Autobus na té fotce není ani jeden.

Honza135

Dřív se hateři oháněli tím že dokud to má malá kola, tak to není autobus. SORy už mají autobusácký kola jaksepatří, dokonce zvedli řidičům stanoviště, aby lépe viděli přes auta v koloně. A pořád se remcá, přitom ICNG to je už plnohodnotný autobus bez kompromisů, které měla řada CN. A že jich bylo.

Jakub

To s tím ale vůbec nesouvisí. A zpoždění měl subdodavatel SORu Rail Electronics, ne sám SOR. Mimochodem 1. trolejbus už tam jezdí

zdeněk

V DSZO žádný předmětný trolejbus nejezdí a jezdit nebude.

Pája

Jezdit nebude, protože díky zdržení propadla dotace, DSZO už SORu vypověděla smlouvu.

Pája

Nejezdí, jezdit nebude a SOR po slibech a odkladech dokonce tak nějak přestal komunikovat.

Jakub

Bude jezdit, pár už jich je na testování v HK

Pája

Pokud jde o řadu CN, tak to raději změňme téma hovoru….

PvvS

Njn, doba shnilých Vrakos je naštěstí navždy pryč..

Pája

Máte pravdu, pokud je možnost výběru, na určité trase dávám přednost spojům obsluhovaným Setrou, Iriskou nebo MBenz.

Čmelák

Proč v některých částech kraje budou dále jezdit 20 let staré šroty soukromích dopravců???
Je to pohrdání okrajových části kraje ???
Viz. Žlutice , Toužim .

Čmelák

Bohužel
20 a více leté šroty dopravce
VV autobusy. .
Viz www. VV autobusy.
Někdy je to zábava cestovat s tímto dopravcem.
Hned jste ve zpomímkácj na přelom milénia .
Hodně smutné.

Kubrt

I ti „doplňkoví dopravci“ budou jezdit s novými busy v majetku kraje.

suri

Proboha, jaká revoluce? Revoluce to bude, až se dohrabou k IDS a použitelné tarifní integraci. Takhle jen ta stávající bída v podobě jednoho z nejhorších IDS v Česku bude jen o něco víc naleštěnou bídou v podobě nových vozidel. Příznačná je hláška „Nové jízdní řády linkové autobusové dopravy na rok 2024 vycházejí z těch aktuálně platných. Změny jsme se snažili udělat co možná nejmenší……“, čímž zřejmě chtějí říct, že návaznosti, koordinace, souběhy atd. jsou už úplně bezvadné a není dál co zlepšovat.

Lizec Vladimír

Celý západní svět už po r. 1990 měl (kvůli velmi nízkým emisím) přecházet u autobusové i nákladní dopravy na provoz těchto vozidel na plyn, tz. na LPG (např. u dodávek) a na CNG. Neuvěřitelně by klesly emise CO² a jiných nepřiznivých složek v ovzduší. A dále by se zvýšila životnost těchto motorů. Zajímavá by byla studie na toto téma vzhledem k oteplování Země.

Jiří Kocurek

Vzhledem k tomu, jaký je podíl veřejné dopravy na emisích CO2, tak nula nula nic. S chybou výpočtu 10x převyšující vypočtenou hodnotu. Něco ve smyslu: Autobus je dlouhý 10 +- 100 metrů.

MMXA

Provozovat MHD na alternativní paliva je spíš reklamní poutač na ekologii než, že to reálně pomůže ekologii.

Kubrt

Podíl veškeré silniční dopravy na globálních emisích CO2 je 12 %. Pokles emisí spojený s rozdílem diesel-CNG je asi 30 %. Takže potenciál k „neuvěřitelnému poklesu emisí CO2“ nevidím.

Pavel

Z jakého zdroje vychází údaj o úspoře 30 % emisí CO2 při spalování CNG oproti naftě? Jednak fyzické množství paliva spotřebovaného na 100 km je u CNG vyšší cca o 5 kg/100 km (vlastní zkušenost, litr nafty váží 0,84 kg), jednak spalování uhlovodíků má pořád tentýž chemický princip bez ohledu na skupenství.

Kubrt

Já to neměřil, říká to google, momentálně nemám kapacitu na to hledat exaktnější zdroj.
Pořád je to hoření uhlovodíků, ale metan má nejnižší poměr C:H, takže při jeho spalování vzniká méně CO2 a více H2O.

Peeetr

Hlavní rozdíl oproti minulosti před desítkami let je, že tenkrát se v mnoha zemích zemní plyn při těžbě ropy považoval za odpad a bezúčelně spaloval na místě.

Peeetr

Vůči tomu jsou autobusy spalující ten plyn zhruba 70% šetřičem zmíněného CO2.