Autobusová krize v Ústeckém kraji. Další spoje nevyjedou, jízdné bude zdarma

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.czAutobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj našel náhradu na části spojů na Vejprtsku, Podbořansku a Lounsku po společnosti TD Bus, která tento týden vypověděla

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Počkejte až do toho skolabuje i ta železniční doprava díky nástupu nových ještě nezajetých společnosti na Ústecku.Přijde mi že to v Ústí řídí pan Dojebal a pan Domrvil.

A.R.

Tak takhle praktici řídí dopravu? Katastrofa. A pak se všichni diví, že zanevřeli na VHOD, sedají do aut a ucpávají silnice. Tohle by si měl fakt někdo odskákat.

Kuba

Moc nechápu zvolené dopravní opatření. Na Podbořansku se podařilo nahradit všechny spoje, ale přesto budou zastavovat rychlíky ve Stebně a Petrohradu. Na Chomutovsku bude velký výpadek, ale přesto nebude zastavovat víc vlaků v Málkově. Přičemž se neškrtnou přednostně linky v souběhu s vlakem (např. Kadaň – Klášterec – Okounov), ale brutálně se seškrtají Vejprty, kam tím pádem přijede poslední autobus v půl sedmé.

PetrB

Stacilo by objednat vlaky na trat Chomutov – Vejprty…

svojsin

To už by byla rozumnější spolujízda autem v tomto případě, pro většinu dojíždějících.
A směrem na Kadaň a Klášterec už vlak neřeší vůbec nic.
Jediný rozumný řešení vidím v tom, že se co nejdřív zajistí doprava okolo Kovářské aspol. v plném rozsahu.

železničář v důchodu

Vlaky, BOHUŽEL, v současnosti (a už ani nikdy v budoucnu) už dopravu do / z Vejprt a Kovářské nevyřeší, a už vůbec ne v zimě …

svojsin

Souhlas, vlak do Vejprt v zimě, to jsou velice zajímavé příběhy z minulosti….
Sníh dokáže věci panečku, to by nejeden „pražák“ nebo „zpovykaný brňák“nevěřil….

železničář v důchodu

A to přitom při stavbě trati v úseku na hřebeni už její budovatelé počítali s větry vanoucími ze saské strany a leckde tam vybudovali dost velké (někde i stupňovité) zemní valy, které zjevně měly fungovat jako stabilní „zásněžky“: až se tam někdy pojedete projet na výlet (třeba některým z letních „historických cyklovlaků“ chomutovsko-křímovského spolku „Loko-motiv“), tak si toho řešení nezapomeňte všimnout – podobného jsem si jinde v ČR všiml jen místy na trati Znojmo – Okříčky.

Karel

Není třeba čekat do léta. V teple domova lze projet zde: https://tv.idnes.cz/technika/na-co-zira-masinfira-vejprty-chomutov.V181204_162317_idnestv_vrja

AAA

jestli to holt nebude rozdílnou ochotou dopravců….

noerf

Něco nahradí dopravni podniky, něco místní dopravci. Zajímavé bude sledovat, za jaké ceny jezdil původní dopravce, jaké ceny požadoval, kolik budou stát provizorni dopravci a kolik si účtuje dopravní podnik ústeckého kraje. Abychom časem nezjistili, že za 12 m autobus a řidičem platíme měsíčně stejně, jako maji nedotovani dopravci na linkach na 15 m bus a dva řidiče.

železničář v důchodu

Nedostatek jakéhokoli zboží pochopitelně zvyšuje jeho ceny – to je přece logické. Navíc i tržby klesnou poté, kdy se v provizoriu budou cestující vozit zdarma.
Předpokládám sice, že z toho nakonec asi bude soud, ale nemá-li kraj ve smlouvě sankce, tak asi stejně mnoho zpět nezíská.

železničář v důchodu

Dopravu mezi Kadaní a Kláštercem vlak pro naprostou většinu uživatelů VHD kvalifikovaně nahradit dokáže, ale za hřeben Krušných hor ji nenahradí – ale asi se do hor příliš nechce ani řidičům těch náhradních autobusů, kteří tam běžně nejezdí. A pak je otázka, jestli by vůbec ještě byli nějaké další „autobusové náležitosti“ k dispozici v době, kdy by to bylo potřeba – předpokládám, že mnoho jich je asi využito „z oběhu“ = v pauzách mezi jejich pravidelnými spoji, takže asi ani nemohou dojet příliš daleko.

PetrB

Kde asi tak budou shanet narychlo dopravce co zaskoci za TD… i pres nedostatek ridicu to budou mestske dopravni podniky (Chomutov, Most) aneb historie se nam opakuje. Mozna jeste AKV a ICOM…

svojsin

Prý už je zajištěno vše , kromě Vejprt, tak ještě tam.
Alespoň zatím to vypadá, že by se lidi měli dostat kam potřebují.
Snad se to brzo vyřeší.
Jinak v létě jsem jezdil hodně kolem Kadaně a Chomutova a přišlo mi to bez chyb.
Klima fungovala dostatečně ve všech busech, ochotní řidiči, žádný zpoždění, čistý busy…
to jen tak mmch.

Pibik

Stát bere 60% od občana co vydělá a takhle řídí dopravu. Nebylo by lepší mu peníze nechat, zrušit nefunkční korupční kraje odkladiště politiků a nechat to na trhu? Myslím, že by to vypadalo zcela jinak i na tu nejzapadlejší samotu by se našel nějaký ten mikrobus.
PS: Ještě, že ten Klaus zprivatizoval tehdá co se dalo, jinak by takhle vypadala celá ČR.

Jan Pytela

Komerční linka z vesnice s 250 obyvateli do nejbližšího města, jistě. Ale musím uznat zastánce taxíků, o prázdninách jsme byli v Králíkách, do okolních mini vesniček busy nejezdily (IREDO – o prázdninách jen v 5 ráno a večer zpět, prvního vůbec nic) a taxík pro 3 lidi vyšel celkem levně, to zas jo (a taxík pro 3 je levnější než autobus pro 3…). Ale nejspolehlivější byl stejně pěškobus, protože jeden taxík na okres byl celkem obsazen 😅.

Bob

Takto dopravu neřídí stát, ale KSČM, ČSSD a SPD, které tvoří Radu Ústeckého kraje.

železničář v důchodu

Tento „stát“ už v dopravě neřídí vůbec nic – a na prvním místě neřídí dopravní politiku …