Autobusová krize na severu. Polovinu provozu může kvůli Busline převzít krajská firma
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Ústeckému kraji došla trpělivost se společností Busline a jejím navyšováním požadavků za platby na mzdy řidičů, opravy a servis autobusů,
Když ústecký kraj vyhlásil podmínky soutěže, bylo jasné, že vítěz vzdá v polovině závodu.
https://pmoravec.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=390056
To se nám pěkně historie opakuje. Před 10 lety DP Ústeckého kraje, teď Busline. Moc bych za to nedal, že jsou to pořád ti samí lidé..
„Moc bych za to nedal, že jsou to pořád ti samí lidé..“
Myslíte-li ty na KÚ ÚK, tak v naprosté většině asi jsou – jen tehdy lezli do análu Šulcovi, který se posléze (a asi i raději) uklidil do nenápadnější pozice a nahradili jej jiní (v postupně několika obměnách) …
Když se soutěžilo tak se počítalo s tím že plat autobusáků bude v určité výši, jenže nikdo nepočítal s tím že stát do toho vstoupí s tím že musíte dát řidičům o dost víc než jste počítal a pak máte tři možnosti: 1) buď to budete dotovat ze svého (ale chtěl bych vidět někoho kdo to bude dlouhodobě dělat) 2) požádáte toho kdo si vás objednal aby vám na to přidal ( v tomto případě kraj a ten by to měl naúčtovat státu který to zvýšení nařídil) 3) prostě toho necháte protože se vám to nevyplatí je zajímavé že ze… Číst vice »
Opravy, servis autobusů, palivo. Tohle podstřelili (teda žil jsem v domnění, že se část platby – za palivo – se odvíjí podle reálné ceny…) a teď natahují ruku. Co byste dělal vy? Nízká základní cena a pak dosyp nad rámec je obvyklá sviňárna, tak aspoň někdo si to nenechá líbit.
V článku je ale uvedeno, že se dotace pro zvýšení platů řidičům zvýšila. A vláda skokové navýšení platů nařídila pouze jednou. Ostatní navýšení tedy měl mít ve své nabídce dopravce třeba na základě vlastního odhadu míry inflace.
Ja k temto koncernum typu Icom, BusLine ci Arriva mam nejak odpor…
Největší koncern v česku je zemek a synové a ti to dotáhli už do kriminálu, ale zlínský kraj musí skákat jak oni pískají a divím se, že třeba v usteckým nemají dopravci tam svoje lidi jak ve zlínským, kde už jedou rok a půl bez výběrka.